nydar 11.08.2012 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2012 Taki klej ma lambdę niższą od styropianu,nawet grafitowego,ale nie lubi słońca,więc szybko otynkuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
head67 21.08.2012 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 mysle ze tak - bloczek nabity na pręty poniżej poziomu docelowej posadzki ewentualnie fundament pod schody cały odciąć od gruntu - wylac troche betonu - wyłożyć korytko XPS-em i wlac beton ze zbrojeniem , wyciagnąć pręty do zbrojenia schodów ma ktos jescze jakis pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 14.09.2012 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 na stropie będzie 50 cm celulozypowyżej wieńca jest wyciągnięty styropian na wys 40 cmpoddasze nieużytkowe ale w okolicach deski czolowej są szczeliny , sama podbitka też nie jest idealnie szczelna ten strumień zimnego powietrza jest wręcz pożądany żeby wypędzić wilgoć?czy docieplić dach 15cm wełną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 18.09.2012 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2012 (edytowane) na razie typowy strychboki poddasza jest dość mocno zakratowany przez kratownice wiązaraśrodek strychu[60 m20]to podłoga z osb będzie docelowozastanawiam się czy może tylko tą strychową część docieplić tylko -np 15 cmalbo wręcz dojechać z ociepleniem dachu do ocie plenia wienca Edytowane 18 Września 2012 przez malux20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 22.09.2012 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2012 czyli przeznaczyć kasę lepiej na ocieplenie stropu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 01.10.2012 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Pewnie to pytanie się już pojawiło, ale czy są jakieś inne sposoby oddzielenia termicznego garażu, oprócz podwójnej ściany i styro pomiędzy? Oraz drugie pytanko, czy ktoś myślał jak oddzielić wieniec od murłaty, aby to połączenie nie było mostkiem termicznym (czy jest to tak małe, że nie warto sobie zawracać d..... glowy?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 01.10.2012 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Oraz drugie pytanko, czy ktoś myślał jak oddzielić wieniec od murłaty, aby to połączenie nie było mostkiem termicznym (czy jest to tak małe, że nie warto sobie zawracać d..... glowy?) J-J oddzielił jak pamiętam jakimś Jackodurem (?, XPS). Ja ostatnią warstwę wymuruję z BK (oraz raczej nie będę miał murłaty ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 02.10.2012 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Ja ostatnią warstwę wymuruję z BK Dobre w przypadku braku wieńca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 02.10.2012 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 (edytowane) Mam dwa okna dachowe, w projekcie 5. Wstawiłem dwa zwykłe okna 78x140 fts z Facro z tym ich ŚMIESZNYM kołnierzem thermo. Okna zamontowane, pomalowane lakierem, zapiankowane.ALE, zastanawiam się, czy tego dziadostwa nie rozebrać, wywalić ten kawałek gąbki odpowiadający za "thermo" i nie włożyć styroduru schodzącego w dół do pokoi, którego to można połączyć z izolacją poddasza. Nie jest to wiele, ale te 2 cm ciągłości w porównaniu do zwykłej deski poniżej kołnierza uczyni bardzo dużo.Po drugie, styrodur nie ciągnie wody. Pianka? Śnieg zawieje i tam, powodując, że cały kołnierz zamieni się w mokrą gąpkę. Mam ten element odpowiednio zabezpieczony.Membrana pociągnięta, dokładnie zapiankowane pianą niskorozprężną. Ale świadomość lepszego wykonania pozostaje. Edytowane 2 Października 2012 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 02.10.2012 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Dobre w przypadku braku wieńca. O, rozwiń proszę, dlaczego z wieńcem nie? Kiedyś o to pytałem i opinia była inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 02.10.2012 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 (edytowane) O, rozwiń proszę, dlaczego z wieńcem nie? Kiedyś o to pytałem i opinia była inna. W przypadku, kiedy murłatę masz położoną na betonie, nie ma prawie żadnej dodatkowej izolacji. Dla betonu komórkowego, sprawa wygląda całkiem odmiennie. Wejdź na jakiikolwiek przelicznik np styropiany.pl i sprawdź, jaką przewodność ma styro o grubości 1cm położony na żelbetonie, a betonie komórkowym. Wszystko zależy od projektu. Kiedy masz niską ściankę kolankową, dwa rzędy bk, można pokusić się o montaż szpilek w stropie żelbetowym. Kiedy wyżej, zazwyczaj potrzebny jest wieniec. ALE wszystko zależy od konstrukcji dachu. Jeśli chcesz budować dom energooszczędny, musisz wybrać odpowiedni projekt. W innym wypadku pozostaje tylko poprawianie, które nie zawsze można prawidłowo wykonać. Edytowane 2 Października 2012 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 02.10.2012 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 W przypadku kiedy murłetę masz położoną na betonie, nie ma prawie żadnej dodatkowej izolacji. Dla betonu komórkowego, sprawa wygląda całkiem odmiennie. Wejdź na jakiikolwiek przelicznik np styropiany.pl i sprawdź, jaką przewodność ma styro o grubości 1cm położony na żelbetonie, a betonie komórkowym. A, chybaśmy się nie zrozumieli, myślałem że piszesz o ew. przeciwskazaniach aby ostatni wiersz pod wieńcem wymurować z BK (reszta muru z silki 18 ). Jako dodatkowa izolacja (odcięcie, wiem nieduże) od góry w konstrukcji (ten BK wypada ca. na wysokości ocieplenia stropu, tj. zasypu z ekofibru, izolacja samego wieńca od góry będzie siłą rzeczy mniejsza bo miejsca mało, nie mam ścianek kolankowych tylko piętro pełnej wysokości i poddasze nieużytkowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 02.10.2012 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 i poddasze nieużytkowe). Jeśli masz wieniec, to jest połączony ze stropem zbrojonymi słupami żelbetowymi. BK zmiejszy straty, które i tak będą na tym połączeniu. Ścianka kolankowa gdyby była dodatkowo ocieplona od wewnątrz, zmniejszy straty. Poczekaj na wypowiedzi innych. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 02.10.2012 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 Jeśli masz wieniec, to jest połączony ze stropem zbrojonymi słupami żelbetowymi. BK zmiejszy straty, które i tak będą na tym połączeniu. Kurcze, aż sprawdziłem w projekcie, i w murze piętra (który właśnie muruję ) nie mam żadnych słupów, może dlatego że dach na konstrukcji kratownicy (nie "rozpycha" ścian)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 02.10.2012 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2012 (edytowane) Kurcze, aż sprawdziłem w projekcie, i w murze piętra (który właśnie muruję ) nie mam żadnych słupów, może dlatego że dach na konstrukcji kratownicy (nie "rozpycha" ścian)... Jeśli masz wysoką ściankę kolankową,to na plus. Dołożysz docieplenie od wewnątrz i załatwione. Poczekaj na opinie od innych. Musisz wybrać odpowiedni BK. To już uzgodnij z KB Najlepszy to 400 (najsłabszy). Edytowane 2 Października 2012 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 03.10.2012 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 W przypadku, kiedy murłatę masz położoną na betonie, nie ma prawie żadnej dodatkowej izolacji. Dla betonu komórkowego, sprawa wygląda całkiem odmiennie. Wejdź na jakiikolwiek przelicznik np styropiany.pl i sprawdź, jaką przewodność ma styro o grubości 1cm położony na żelbetonie, a betonie komórkowym. Wszystko zależy od projektu. Kiedy masz niską ściankę kolankową, dwa rzędy bk, można pokusić się o montaż szpilek w stropie żelbetowym. Kiedy wyżej, zazwyczaj potrzebny jest wieniec. ALE wszystko zależy od konstrukcji dachu. Jeśli chcesz budować dom energooszczędny, musisz wybrać odpowiedni projekt. W innym wypadku pozostaje tylko poprawianie, które nie zawsze można prawidłowo wykonać. U mnie ma być docelowo na poddaszu 3 rzędy + wieniec. ściany chce z silki na dole, i nie wiem czy poddasze też z silki + xps pod wieńcem czy poddasze z bk i też gdzieś ten xps wstawić. Oczywiście ścianka wew. też ocieplona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 10.10.2012 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Mam taki problem. Dom już prawie ukończony, a wciąż nie wybrałem do końca sposobu grzania. Wizja ogółu już jest, ale brak szczegółów. Jest już bufor 1500 litrów, który będzie podłączony do elektrycznego pieca CO, oraz do płaszcza wodnego lub wymiennika płomiennikowego (rurowego) kominka. Problem mam z wyborem kominka. Zakładając, że dom wyjdzie w okolicach "3-5 litrów" (w obliczeniach OZC wychodzi bardzo optymistycznie, ale zakładam jakiś błąd i podwajam zapotrzebowanie), muszę wybrać jedną z opcji:1. Kominek z wkładem powietrznym (10-13 kW) z wymiennikiem płomiennikowym.plusy: cena; możliwość dość skutecznego ogrzania wnętrza domu, samym drewnem, nawet w przypadku braku energii elektrycznejminusy: mało energii przekazywanej do wody w wymienniku: zakładając rzeczywistą sprawność wkładu na 50% - energia, którą niosą spaliny to ok. 5kW, a jeżeli wymiennik też będzie działam z 50% sprawnością to do wody będzie oddawane tylko 2,5 kW. Kolejny minus to przegrzewanie salonu (salon otwarty z antresolą) podczas normalnego palenia.2. Wolnostojący piec na drewno (koza) z płaszczem wodnym, który oddaje do wody ok. 20 kW a do pomieszczenia ok. 4 kW (np. La nordica norma dsa)plusy: taki piec może w całości naładować bufor, w ciągu jednego palenia (ok. 6 godzin). Taki piec nie będzie przegrzewał pomieszczenia.minusy: cena, brak "spektakularnego" widoku palącego się ognia. I co wy o tym myślicie? Co mam wybrać? Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.10.2012 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 2. Wolnostojący piec na drewno (koza) z płaszczem wodnym, który oddaje do wody ok. 20 kW a do pomieszczenia ok. 4 kW (np. La nordica norma dsa) (..). Taki piec nie będzie przegrzewał pomieszczenia. Przy 4 KW to zrobi Ci się za gorąco w 30 minut a co dopiero podczas 8-godzinnego ładowania bufora . Nawet jeśli będziesz palił bardzo delikatnie to "straty" do pomieszczenia będą bardzo duże. Dla Ciebie 1-2 KW to bardzo dużo ! Wyobraź sobie imprezę na 8 osób . To podniesie Ci temp. w salonie do 26-27 C zanim otworzysz ostatnią flachę a na spadek do normalnych 22 C będziesz czekał kilka dni . Moim zdaniem jedynym sensownym rozwiązaniem jest mały wkład i palenie po kilka polan i to na tyle rzado że nie opłaci się inwestować w płaszcz i podłączenie do instalacji bufora z piecem elektrycznym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 11.10.2012 04:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Pęknięcie wylewki pod buforem? W tym miejscu mam sporą stopę żelbetowo-anhydrytową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 11.10.2012 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Moim zdaniem jedynym sensownym rozwiązaniem jest mały wkład i palenie po kilka polan I to od góry, nie będzie problemu z przegrzewaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.