Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 4 weeks później...

na stropie będzie 50 cm celulozy

powyżej wieńca jest wyciągnięty styropian na wys 40 cm

poddasze nieużytkowe

ale w okolicach deski czolowej są szczeliny , sama podbitka też nie jest idealnie szczelna

ten strumień zimnego powietrza jest wręcz pożądany żeby wypędzić wilgoć?

czy docieplić dach 15cm wełną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie typowy strych

boki poddasza jest dość mocno zakratowany przez kratownice wiązara

środek strychu[60 m20]

to podłoga z osb będzie docelowo

zastanawiam się czy może tylko tą strychową część docieplić tylko -np 15 cm

albo wręcz dojechać z ociepleniem dachu do ocie plenia wienca

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Pewnie to pytanie się już pojawiło, ale czy są jakieś inne sposoby oddzielenia termicznego garażu, oprócz podwójnej ściany i styro pomiędzy? Oraz drugie pytanko, czy ktoś myślał jak oddzielić wieniec od murłaty, aby to połączenie nie było mostkiem termicznym (czy jest to tak małe, że nie warto sobie zawracać d..... glowy?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oraz drugie pytanko, czy ktoś myślał jak oddzielić wieniec od murłaty, aby to połączenie nie było mostkiem termicznym (czy jest to tak małe, że nie warto sobie zawracać d..... glowy?)

 

J-J oddzielił jak pamiętam jakimś Jackodurem (?, XPS). Ja ostatnią warstwę wymuruję z BK (oraz raczej nie będę miał murłaty :cool: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa okna dachowe, w projekcie 5.

 

Wstawiłem dwa zwykłe okna 78x140 fts z Facro z tym ich ŚMIESZNYM kołnierzem thermo. Okna zamontowane, pomalowane lakierem, zapiankowane.

ALE, zastanawiam się, czy tego dziadostwa nie rozebrać, wywalić ten kawałek gąbki odpowiadający za "thermo" i nie włożyć styroduru schodzącego w dół do pokoi, którego to można połączyć z izolacją poddasza. Nie jest to wiele, ale te 2 cm ciągłości w porównaniu do zwykłej deski poniżej kołnierza uczyni bardzo dużo.

Po drugie, styrodur nie ciągnie wody. Pianka? Śnieg zawieje i tam, powodując, że cały kołnierz zamieni się w mokrą gąpkę.

 

Mam ten element odpowiednio zabezpieczony.

Membrana pociągnięta, dokładnie zapiankowane pianą niskorozprężną. Ale świadomość lepszego wykonania pozostaje.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, rozwiń proszę, dlaczego z wieńcem nie? Kiedyś o to pytałem i opinia była inna.

W przypadku, kiedy murłatę masz położoną na betonie, nie ma prawie żadnej dodatkowej izolacji.

Dla betonu komórkowego, sprawa wygląda całkiem odmiennie. Wejdź na jakiikolwiek przelicznik np styropiany.pl i sprawdź, jaką przewodność ma styro o grubości 1cm położony na żelbetonie, a betonie komórkowym.

Wszystko zależy od projektu. Kiedy masz niską ściankę kolankową, dwa rzędy bk, można pokusić się o montaż szpilek w stropie żelbetowym. Kiedy wyżej, zazwyczaj potrzebny jest wieniec.

ALE wszystko zależy od konstrukcji dachu.

Jeśli chcesz budować dom energooszczędny, musisz wybrać odpowiedni projekt.

W innym wypadku pozostaje tylko poprawianie, które nie zawsze można prawidłowo wykonać.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku kiedy murłetę masz położoną na betonie, nie ma prawie żadnej dodatkowej izolacji.

Dla betonu komórkowego, sprawa wygląda całkiem odmiennie. Wejdź na jakiikolwiek przelicznik np styropiany.pl i sprawdź, jaką przewodność ma styro o grubości 1cm położony na żelbetonie, a betonie komórkowym.

 

A, chybaśmy się nie zrozumieli, myślałem że piszesz o ew. przeciwskazaniach aby ostatni wiersz pod wieńcem wymurować z BK (reszta muru z silki 18 ). Jako dodatkowa izolacja (odcięcie, wiem nieduże) od góry w konstrukcji (ten BK wypada ca. na wysokości ocieplenia stropu, tj. zasypu z ekofibru, izolacja samego wieńca od góry będzie siłą rzeczy mniejsza bo miejsca mało, nie mam ścianek kolankowych tylko piętro pełnej wysokości i poddasze nieużytkowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i poddasze nieużytkowe).

Jeśli masz wieniec, to jest połączony ze stropem zbrojonymi słupami żelbetowymi. BK zmiejszy straty, które i tak będą na tym połączeniu.

 

Ścianka kolankowa gdyby była dodatkowo ocieplona od wewnątrz, zmniejszy straty.

Poczekaj na wypowiedzi innych.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wieniec, to jest połączony ze stropem zbrojonymi słupami żelbetowymi. BK zmiejszy straty, które i tak będą na tym połączeniu.

 

Kurcze, aż sprawdziłem w projekcie, i w murze piętra (który właśnie muruję :) ) nie mam żadnych słupów, może dlatego że dach na konstrukcji kratownicy (nie "rozpycha" ścian)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, aż sprawdziłem w projekcie, i w murze piętra (który właśnie muruję :) ) nie mam żadnych słupów, może dlatego że dach na konstrukcji kratownicy (nie "rozpycha" ścian)...

Jeśli masz wysoką ściankę kolankową,to na plus.

Dołożysz docieplenie od wewnątrz i załatwione.

Poczekaj na opinie od innych.

Musisz wybrać odpowiedni BK.

To już uzgodnij z KB

Najlepszy to 400 (najsłabszy).

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku, kiedy murłatę masz położoną na betonie, nie ma prawie żadnej dodatkowej izolacji.

Dla betonu komórkowego, sprawa wygląda całkiem odmiennie. Wejdź na jakiikolwiek przelicznik np styropiany.pl i sprawdź, jaką przewodność ma styro o grubości 1cm położony na żelbetonie, a betonie komórkowym.

Wszystko zależy od projektu. Kiedy masz niską ściankę kolankową, dwa rzędy bk, można pokusić się o montaż szpilek w stropie żelbetowym. Kiedy wyżej, zazwyczaj potrzebny jest wieniec.

ALE wszystko zależy od konstrukcji dachu.

Jeśli chcesz budować dom energooszczędny, musisz wybrać odpowiedni projekt.

W innym wypadku pozostaje tylko poprawianie, które nie zawsze można prawidłowo wykonać.

 

U mnie ma być docelowo na poddaszu 3 rzędy + wieniec. ściany chce z silki na dole, i nie wiem czy poddasze też z silki + xps pod wieńcem czy poddasze z bk i też gdzieś ten xps wstawić. Oczywiście ścianka wew. też ocieplona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Dom już prawie ukończony, a wciąż nie wybrałem do końca sposobu grzania. Wizja ogółu już jest, ale brak szczegółów. Jest już bufor 1500 litrów, który będzie podłączony do elektrycznego pieca CO, oraz do płaszcza wodnego lub wymiennika płomiennikowego (rurowego) kominka.

Problem mam z wyborem kominka. Zakładając, że dom wyjdzie w okolicach "3-5 litrów" (w obliczeniach OZC wychodzi bardzo optymistycznie, ale zakładam jakiś błąd i podwajam zapotrzebowanie), muszę wybrać jedną z opcji:

1. Kominek z wkładem powietrznym (10-13 kW) z wymiennikiem płomiennikowym.

plusy: cena; możliwość dość skutecznego ogrzania wnętrza domu, samym drewnem, nawet w przypadku braku energii elektrycznej

minusy: mało energii przekazywanej do wody w wymienniku: zakładając rzeczywistą sprawność wkładu na 50% - energia, którą niosą spaliny to ok. 5kW, a jeżeli wymiennik też będzie działam z 50% sprawnością to do wody będzie oddawane tylko 2,5 kW. Kolejny minus to przegrzewanie salonu (salon otwarty z antresolą) podczas normalnego palenia.

2. Wolnostojący piec na drewno (koza) z płaszczem wodnym, który oddaje do wody ok. 20 kW a do pomieszczenia ok. 4 kW (np. La nordica norma dsa)

plusy: taki piec może w całości naładować bufor, w ciągu jednego palenia (ok. 6 godzin). Taki piec nie będzie przegrzewał pomieszczenia.

minusy: cena, brak "spektakularnego" widoku palącego się ognia.

 

I co wy o tym myślicie? Co mam wybrać? Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Wolnostojący piec na drewno (koza) z płaszczem wodnym, który oddaje do wody ok. 20 kW a do pomieszczenia ok. 4 kW (np. La nordica norma dsa) (..). Taki piec nie będzie przegrzewał pomieszczenia.

 

Przy 4 KW to zrobi Ci się za gorąco w 30 minut a co dopiero podczas 8-godzinnego ładowania bufora .

Nawet jeśli będziesz palił bardzo delikatnie to "straty" do pomieszczenia będą bardzo duże.

Dla Ciebie 1-2 KW to bardzo dużo !

Wyobraź sobie imprezę na 8 osób . To podniesie Ci temp. w salonie do 26-27 C zanim otworzysz ostatnią flachę a na spadek do normalnych 22 C będziesz czekał kilka dni .

 

Moim zdaniem jedynym sensownym rozwiązaniem jest mały wkład i palenie po kilka polan i to na tyle rzado że nie opłaci się inwestować w płaszcz i podłączenie do instalacji bufora z piecem elektrycznym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...