Andrzej.K 17.03.2013 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Lany beton dużo kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.03.2013 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 C16/20 coś koło 200-250 kg cementu plus kruszywo 100zł za 1m^3 to tak dużo ścianka może być 15cm Dobry i pilnowany stosunek W-C (wodno cementowy) i można robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 17.03.2013 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Chcesz własnoręcznie pustaki lać czy betoniareczką i pospolitym ruszeniem w jednym cyklu ściany zalać? Koszt własnoręcznie przygotowanego betonu wiele tańszy od tego od producenta nie będzie. Poza tym zapomniałeś o zbrojeniu, szalunkach i takie tam;) Można wybrać Thermomur , izodom 2000 , nie trzeba szalowania własnej betoniarki i מרכבה będzie miał żelbetową ścianę. Ja też rozważam ten sposób wznoszenia ścian - kusi brak mostków i szybkość wznoszenia. Korzystając z tematu poproszę o poradę. Ściany zewnętrzne planuję w tym systemie a działówki z silki do tego płyta fundamentowa (+ reszta ze stopki) Marzy mi się NCO ( w każdym pomieszczeniu osobny obwód + sterownik vel devilink ). Czy takie rozwiązanie można zastosować w każdych warunkach (żeby było efektywne) ? Czy brak akumulacji w ścianach nośnych oraz strop powstały z dolnego pasa wiązarów ( ocieplenie stropu 45 cm wełny) nie skomplikują tego rozwiązania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.03.2013 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 a co ma z tym wspólnego akumulacja? Z grzaniem? Z kasą na grzanie już może tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 17.03.2013 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Marzy mi się NCO ( w każdym pomieszczeniu osobny obwód + sterownik vel devilink ). Czy takie rozwiązanie można zastosować w każdych warunkach (żeby było efektywne) ? Czy brak akumulacji w ścianach nośnych oraz strop powstały z dolnego pasa wiązarów ( ocieplenie stropu 45 cm wełny) nie skomplikują tego rozwiązania ? Duża akumulacja=duża bezwładność systemu sprawiają,że NCO(nie centralne ogrzewanie) nie będzie działało tak jak sobie wyobrażasz lub jak ktoś Ci pisze a tym bardziej w połączeniu z płytą fundamentową. Jeśli ma być NCO to wyjściem są kable pod kaflami i grzanie w jednej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 17.03.2013 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Mógłbyś rozwinąć te swoje kolejne cuda objawione? Co ma wspólnego centralne czy miejscowe ogrzewanie z akumulacją? A ma to tyle wspólnego,ze jeśli "naładujemy" pomieszczenie akumulacyjne iluś tam kWh ciepła przez co czujnik w tym pomieszczeniu odetnie nam zasilanie to efekt działania czujnika i róznicę poczujemy dopiero po kilku godzinach,a więc co ma na celu sterownik w tym pomieszczeniu ? Czy tak ma działać NCO ? Edytowane 17 Marca 2013 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 17.03.2013 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Czym większa akumulacja tym różnice zarówno narastającej jak i malejącej temp. czuje się później. A no właśnie,"nowi" uzytkownicy myślą,że jak zamontują kable ze sterownikami w każdym pomieszczeniu to mogą się bawić w sterowanie temperaturą na bieżąco co nie jest prawdą i próbowałem to wyjaśnić. Dla nich to jest NCO. Marzy mi się NCO ( w każdym pomieszczeniu osobny obwód + sterownik vel devilink ). Ja nie widzę sensu takiego rozwiązania w domu o dużej akumulacji=dużej bezwładności. Edytowane 17 Marca 2013 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 17.03.2013 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Można tyle, że jednak tracisz cenną w nisko-energetycznych domach akumulację energii (ewent. wilgoci również) a poza tym to policz koszty czy się opłaci. Z ogrzewaniem nie ma problemu w kumulacyjnej wylewce ale jednak im większa masa całej reszty tym więcej "złapiesz" zysków bytowych, słonecznych itp. Może się źle wyraziłem. Planuję zrobić płytę fundamentową i na nią dać 10 cm styropianu. Na styropian 10 cm wylewki a w niej (mniej więcej w środku tej wylewki) kable (każde pomieszczenie odseparowane od siebie osobnym obwodem). Jak bym dał kable bez przekładki styropianowej od razu na płytę to już nie będzie to NCO (nie centralne ogrzewanie). A jednak chciał bym mieć większy wpływ gdzie grzeje jak długo i jak mocno. Takie rozwiązanie ma Lobo_M i b. mi się to podoba ale on ma ściany z BK400 ale też tak jak ja planuje, ma strop drewniany. Czyli różnicą było by tylko brak akumulacji ścian nośnych (bo zbudowanych z np izodomu 2000) Zależy mina grzaniu w 2 taryfie ale też chciałbym mieć możliwość większego decydowania co i kiedy grzeje oraz na ile stopni a przez to większej sterowności całym układem. Może teraz jest to bardziej zrozumiałe. A jak nie to będę tłumaczył inaczej Edytowane 17 Marca 2013 przez mic81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.03.2013 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Zależy mina grzaniu w 2 taryfie ale też chciałbym mieć możliwość większego decydowania co i kiedy grzeje oraz na ile stopni a przez to większej sterowności całym układem. Na mój gust kable w płytkiej wylewce (normalnej znaczy, nie płycie fund. np.) + masywny budynek (klocki tu nie pomagają, za to przerwy w prądzie mniej odczuwalne). No chyba że chcesz "wygaszać" grzanie np. na noc lub podgrzewać np. łazienkę rano, wtedy klocki OK. Edytowane 17 Marca 2013 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.03.2013 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) To właśnie da radę. "To" to znaczy... z akumulacją czy bez? Ja bym się skłaniał do "z" (też, a nawet raczej, w ścianach/stropie)... kszhu, licznik ci się popsuł na 666 usuwasz po jednym wpisie? Edytowane 17 Marca 2013 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 17.03.2013 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Jak sobie tak Was czytam: załóżmy, że mówimy o jakimś pokoju narożnym, w którym na pół dnia obniżam temp. z 20 do 15*. Zapotrzebowanie przy dt = 20* spada o ca. całe 50 W, co powiedzmy pozwoli mi zaoszczędzić 100 kwh. Przy pompie to całe 10 PLN rocznie. Oczywiście wszelkie obliczenia bardzo pobieżne, ale rząd wielkości ten sam. Wniosek - jeśli mówimy o domu całorocznym, a nie np. weekendowym, sterowanie "precyzyjne" temperaturą mija się z celem. Wniosek ogólniejszy: akumulacja daje wiele więcej korzyści, niż niedogodności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 18.03.2013 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Na mój gust kable w płytkiej wylewce (normalnej znaczy, nie płycie fund. np.) + masywny budynek (klocki tu nie pomagają, za to przerwy w prądzie mniej odczuwalne). No chyba że chcesz "wygaszać" grzanie np. na noc lub podgrzewać np. łazienkę rano, wtedy klocki OK. a na mój gust takie rozwiązanie rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze... nikt z was nie mieszkał w domu z takim rozwiązaniem wiec dlaczego głosicie takie wywody wyssane z palca ...??? napisałem to ja jasiek71 od ośmiu lat użytkownik "wiadrolitrowego"domu z takim rozwiązaniem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 18.03.2013 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Jak sobie tak Was czytam: załóżmy, że mówimy o jakimś pokoju narożnym, w którym na pół dnia obniżam temp. z 20 do 15*. Zapotrzebowanie przy dt = 20* spada o ca. całe 50 W, co powiedzmy pozwoli mi zaoszczędzić 100 kwh. Przy pompie to całe 10 PLN rocznie. Oczywiście wszelkie obliczenia bardzo pobieżne, ale rząd wielkości ten sam. Wniosek - jeśli mówimy o domu całorocznym, a nie np. weekendowym, sterowanie "precyzyjne" temperaturą mija się z celem. Wniosek ogólniejszy: akumulacja daje wiele więcej korzyści, niż niedogodności. Ja jestem jak najbardziej za akumulacją inie chce z tego dobrodziejstwa zrezygnować i między innym dlatego dom będzie na płycie ale sterowanie ogrzewaniem kabli położonych bezpośrednio na płycie a kabli w wylewce (tez akumulacyjnej) odciętej od płyty to chyba dwie różne historię. Sterownik na każdym obwodzie w drugim wypadku pozwoli dowolnie regulować temperaturę, długość grzania ipt itd co chyba nie jest takie łatwe w przypadku pierwszym. Czy dobrze to rozumiem ? I teraz w przypadku takiego NCO akumulacja w wylewkę będzie wystarczająca gdy ze strony ścian nośnych i stropu akumulacji nie będzie. (ściany nośne z koloców izodom 2000, strop drewniany) Czy to tylko kwestia doboru mocy kabli i odpowiedniej ilości wylewki aby zmieścić się w taniej taryfie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.03.2013 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Ale na grzyba Ci akumulacyjność w budynku o mocy niechby 20Wat przy -30? na 1m^2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.03.2013 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Drugi aspekt akumulacji to, bez względu na system ogrzewania, zyski słoneczne, bytowe itp. - bez niej te zyski to będzie okresowe przegrzewanie i ucieczka "w komin". zyski słoneczne tylko wtedy kiedy promienie słoneczne padną na powierzchnię pionową nie posadzkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 18.03.2013 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Ale na grzyba Ci akumulacyjność w budynku o mocy niechby 20Wat przy -30? na 1m^2? Sokoro budynek będzie na płycie to czemu tego nie wykorzystać, ale czy będzie 20 - 30 to już czas pokarze zyski słoneczne, bytowe itp. - bez niej te zyski to będzie okresowe przegrzewanie i ucieczka "w komin". A kurde o tym nie pomyślałem - toż to zaleta. Sterowanie centralne i miejscowe ogrzewaniem to inna bajka. Jestem za i chętnie bym wszedł np w devilink. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.03.2013 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 A jak słońce rozgrzewa posadzkę to co to jest? nagrzewa ale nie tak jak ścianę oto mnie chodzi, dla tego schody na piętro np można i należy wystawiać na promieniowanie słoneczne za witrynami, schody z żelbetu lub drewna i ciemnym kolorze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.03.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Mnie chodzi o grudzień i kąt 15,5 do 20st:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.03.2013 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) 50/50 i na grudzień i marzec a nie zasłanianiem okien nie wiem o co chodzi czy przez przegrzewanie ? nie ma o cho się spierać bo wiem co to jest akumulacja ciepła tylko przemyśliwuje sprawy i proponuje wedle mojej mniemanologii najlepsze rozwiązania. Edytowane 18 Marca 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 18.03.2013 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Nie pamiętam słońca w grudniu, styczniu i lutym. Jeżeli było to tyle co na lekarstwo. Za to w marcu było już go sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.