grzeniu666 17.07.2013 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 @Barth3z, a czy Tobie się przypadkiem strony wew/zew nie pomyliły...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.07.2013 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Nie, czemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.07.2013 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Nie, czemu ? Ja tam widzę -5°C od strony cegły silikatowej (a nie EPS)? Podobno każdy ma swoją komfortową temp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.07.2013 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) Hehe, no tak Wyszedł mi domek pewnego pana, który lubi izolować od środka Już poprawiam... Sciana z folią: Płyta fundamentowa: Zatem wszystko wygląda OK. Pytanie, czy są jakieś przeciw wskazania, żeby opędzlować wszystkie zewnętrzne ściany płynną folią ? Czy nie bedzie problemu z przyklejeniem styro ? W okresach zimowych, gdzie wilgotność spada, może to pomóc w jej ustabilizowaniu na nieco wyższym poziomie. Tylko pytanie, jaką będzie efektywność tego rozwiązania. Ile % wilgotności można zyskać. Przy okazji można poprawić szczelność budynku, co też przekłada się na lepszą energooszczędność. Edytowane 17 Lipca 2013 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 17.07.2013 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Pytanie, czy są jakieś przeciw wskazania, żeby opędzlować wszystkie zewnętrzne ściany płynną folią ? Cena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 17.07.2013 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Wydaje mi się że izolacja paroszczelna od zewnątrz to dobry pomysł.Mam tak co prawda w szkielecie ale zdało zdało egzamin.Nie widzę powodu by w domu ceramicznym miało by być inaczej.Przestrzegam jedynie zasady aby w temp. ujemnej nie było wilgotności wewnątrz wyższej jak 40% .Bez problemu utrzymuję taką wilgotność wewnątrz zimą .W silne mrozy ok.36-37%.Może szkło wodne?Styropian doskonale klei się na klej poliuretanowy do każdej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
head67 17.07.2013 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 W projekcie mam jeden słup co idzie w scianie poz S1 idzie on do samych fundamentów ma ktos jakis pomys aby odciac ten słup od fundamentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 17.07.2013 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Jezusku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.07.2013 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Cena? ok. 10zł / 1kg. Wydajność to 1,4kg / m2. Przy 220m2 ścian to wychodzi ok. 3k. Drogo... [...] Może szkło wodne? Styropian doskonale klei się na klej poliuretanowy do każdej powierzchni. Cena 15zł za 1L. Ile m2 można z 1L wyciągnąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 17.07.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 U mnie silikaty kładą na klej, a pionowe szczeliny poleciłem zaszpachlować od zewnątrz. Sądzę, że wystarczy. W domu będzie ok. 250 m2 glazury, w poddaszu jak wszędzie folia paroszczelna, sporo szyb, a resztę pełnym poświeceniem swoim ciałem, jakby co będę osłaniał Wydaje się, że dużo ważniejsze są inne newralgiczne miejsca połączeń przegród, ale gdybym za darmo tę folię w płynie miał, to bym może kombinował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 17.07.2013 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Zakładając że że tylko 2-3% powietrza z parą wodna przelezie przez ściany,to w perspektywie lat taki styropian na północnej ścianie będzie miał inne parametry niż fabrycznie nowy.Nikt nie daje już 5cm lecz 15-20cm.Ciężko wydobyć tą wilgoć z takich grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 17.07.2013 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Wiem:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.07.2013 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Styropian praktycznie nie oddaje wody. Zdjęty z elewacji ( 6 lat był na BK - gr styropianu 20 cm) ważył 7g/100cm3 i po 3 letnich miesiącach w wentylowanym pomieszczeniu - zrobił się tylko lekko zielony ale lżejszy o 0.5g. Dodam, że jak był kładziony ważył 15kg/m3 - w budynku była wentylacja mechaniczna z reku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 18.07.2013 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Styropian praktycznie nie oddaje wody. Zdjęty z elewacji ( 6 lat był na BK - gr styropianu 20 cm) ważył 7g/100cm3 i po 3 letnich miesiącach w wentylowanym pomieszczeniu - zrobił się tylko lekko zielony ale lżejszy o 0.5g. Dodam, że jak był kładziony ważył 15kg/m3 - w budynku była wentylacja mechaniczna z reku Moze byl na tyle brudny, ze wilogc nie miala jak sie z niego wydostac? Henok robil test z wiaderkiem i udowodnil, ze roznice sa w ilosci przyjmowania wody i czasu jej oddania, zarowno eps100 jak XPS oddaja znakomita wiekszosc tego, co przyja, ta reszta i tak jest pomijalna, bo test byl przypadkiem akademickim, no chyba ze ktos sie pobudowal na srodku jeziora ze scianami w wodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.07.2013 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Henok robil test z wiaderkiem i udowodnil, W 100% się z tym zgadzam . Z tym, że zanurzanie to pikuś ( mały ) w porównaniu z kondensacją dyfuzji pary. Tam woda powstaje wewnątrz styropianu a nie wsiąka. http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/20100101021801347658.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 18.07.2013 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 W 100% się z tym zgadzam . Z tym, że zanurzanie to pikuś ( mały ) w porównaniu z kondensacją dyfuzji pary. Tam woda powstaje wewnątrz styropianu a nie wsiąka. http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/20100101021801347658.pdf Wspaniałe jest to, że nasz guru rzeczywistości alternatywnej zaprzecza sobie swoimi cytatami. W przytoczonym pdfie na rys. 5 bardzo ładnie widać sezonowe fluktuacje wilgotności izolacji. A tyczy się to konkretnego stropodachu, a nie optymalizowanej pod tym kątem ściany. Tylko u TB jak wilgoć raz wejdzie w styropian, to zostanie tam do końca świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 18.07.2013 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Szkło wodne sodowe można jednak kupić poniżej 5zł za 1L. Wydajność: piszą, że ok. 1-2 m2, więc 1000zł - 2000zł za 200m2 ścian. Cena jak za dobry nawilżacz, ale czy można ten efekt (utrzymanie wilgoci w ścianie) porównać z nawilżaczem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek_80 18.07.2013 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 (edytowane) Czy mógłby ktoś z forum rzucić fachowym okiem na mój projekt? Chciałbym żeby mój projekt spełniał kryteria domu energooszczędnego. Nie mam jeszcze OZC więc chodzi mi generalnie o prawidłowe rozwiązania konstrukcyjne dzięki którym uda się osiągnąć dobre parametry energetyczne. Ściany: silikaty 24cm Ocieplenie: podłoga – 15cm styropianu, ściany - 20cm styropianu szarego, dach 20cm wełny między krokwie + 10 cm styropianu Ogrzewanie: kocioł na gaz ziemny + 100% podłogówka (poprawione) Wentylacja mech. z rekuperatorem W załączeniu szczegółowe rysunki. Z góry dziękuję za poświęcony czas. Projekt: Szczegóły w powiększeniu: Edytowane 18 Lipca 2013 przez Przemek_80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.07.2013 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 W przedstawionym stanie - zużycie - minimum 120kWh/m2 rocznie - Nie da się zrobić ogrzewania gazowego w domu izolowanym a tym bardziej energooszczędnym - Centralny ( pośredni) system ogrzewania nie potrafi tak mało produkować ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.07.2013 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Wspaniałe jest to, że nasz guru rzeczywistości alternatywnej zaprzecza sobie swoimi cytatami. W przytoczonym pdfie na rys. 5 bardzo ładnie widać sezonowe fluktuacje wilgotności izolacji. A tyczy się to konkretnego stropodachu, a nie optymalizowanej pod tym kątem ściany. Tylko u TB jak wilgoć raz wejdzie w styropian, to zostanie tam do końca świata. Nie napisałem, że zgadzam się z JBZ - przytoczyłem ten tekst w odpowiedzi na pytanie skąd woda? Sam zbadałem, że wody przybywa - ale nie ubywa. Zimą jest większe ciśnienie w domu ogrzewanym - co powoduje przepływ powietrza przez przegrodę i "zostawianie" wody - Im grubsza izolacja tym większy problem . A teraz poza okresem grzewczym - Pan mi napisze: Jaka siła ma przepchnąć suche powietrze przez styropian, by zabrało wodę!!! Zmoczoną kurtkę puchową (itp sprawy) Pan położy w rogu szafy zwiniętą - przekona się Pan "jak wyschnie" Styropian nie oddaje wody! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.