Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Hehe, no tak ;) Wyszedł mi domek pewnego pana, który lubi izolować od środka ;)

Już poprawiam...

 

Sciana z folią:

sciana z folia.jpg

 

Płyta fundamentowa:

plyta z folia.jpg

 

Zatem wszystko wygląda OK. Pytanie, czy są jakieś przeciw wskazania, żeby opędzlować wszystkie zewnętrzne ściany płynną folią ? Czy nie bedzie problemu z przyklejeniem styro ?

 

W okresach zimowych, gdzie wilgotność spada, może to pomóc w jej ustabilizowaniu na nieco wyższym poziomie. Tylko pytanie, jaką będzie efektywność tego rozwiązania. Ile % wilgotności można zyskać.

 

Przy okazji można poprawić szczelność budynku, co też przekłada się na lepszą energooszczędność.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że izolacja paroszczelna od zewnątrz to dobry pomysł.Mam tak co prawda w szkielecie ale zdało zdało egzamin.Nie widzę powodu by w domu ceramicznym miało by być inaczej.Przestrzegam jedynie zasady aby w temp. ujemnej nie było wilgotności wewnątrz wyższej jak 40% .Bez problemu utrzymuję taką wilgotność wewnątrz zimą .W silne mrozy ok.36-37%.

Może szkło wodne?

Styropian doskonale klei się na klej poliuretanowy do każdej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silikaty kładą na klej, a pionowe szczeliny poleciłem zaszpachlować od zewnątrz.

Sądzę, że wystarczy.

 

W domu będzie ok. 250 m2 glazury, w poddaszu jak wszędzie folia paroszczelna, sporo szyb, a resztę pełnym poświeceniem swoim ciałem, jakby co będę osłaniał ;-)

 

Wydaje się, że dużo ważniejsze są inne newralgiczne miejsca połączeń przegród, ale gdybym za darmo tę folię w płynie miał, to bym może kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian praktycznie nie oddaje wody. Zdjęty z elewacji ( 6 lat był na BK - gr styropianu 20 cm) ważył 7g/100cm3 i po 3 letnich miesiącach w wentylowanym pomieszczeniu - zrobił się tylko lekko zielony ale lżejszy o 0.5g. Dodam, że jak był kładziony ważył 15kg/m3 - w budynku była wentylacja mechaniczna z reku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian praktycznie nie oddaje wody. Zdjęty z elewacji ( 6 lat był na BK - gr styropianu 20 cm) ważył 7g/100cm3 i po 3 letnich miesiącach w wentylowanym pomieszczeniu - zrobił się tylko lekko zielony ale lżejszy o 0.5g. Dodam, że jak był kładziony ważył 15kg/m3 - w budynku była wentylacja mechaniczna z reku

 

Moze byl na tyle brudny, ze wilogc nie miala jak sie z niego wydostac?

 

Henok robil test z wiaderkiem i udowodnil, ze roznice sa w ilosci przyjmowania wody i czasu jej oddania, zarowno eps100 jak XPS oddaja znakomita wiekszosc tego, co przyja, ta reszta i tak jest pomijalna, bo test byl przypadkiem akademickim, no chyba ze ktos sie pobudowal na srodku jeziora ze scianami w wodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% się z tym zgadzam . Z tym, że zanurzanie to pikuś ( mały ) w porównaniu z kondensacją dyfuzji pary.

Tam woda powstaje wewnątrz styropianu a nie wsiąka.

http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/20100101021801347658.pdf

 

Wspaniałe jest to, że nasz guru rzeczywistości alternatywnej zaprzecza sobie swoimi cytatami. W przytoczonym pdfie na rys. 5 bardzo ładnie widać sezonowe fluktuacje wilgotności izolacji. A tyczy się to konkretnego stropodachu, a nie optymalizowanej pod tym kątem ściany. Tylko u TB jak wilgoć raz wejdzie w styropian, to zostanie tam do końca świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś z forum rzucić fachowym okiem na mój projekt? :rolleyes:

Chciałbym żeby mój projekt spełniał kryteria domu energooszczędnego.

Nie mam jeszcze OZC więc chodzi mi generalnie o prawidłowe rozwiązania konstrukcyjne dzięki którym uda się osiągnąć dobre parametry energetyczne.

 

Ściany: silikaty 24cm

Ocieplenie: podłoga – 15cm styropianu, ściany - 20cm styropianu szarego, dach 20cm wełny między krokwie + 10 cm styropianu

Ogrzewanie: kocioł na gaz ziemny + 100% podłogówka (poprawione)

Wentylacja mech. z rekuperatorem

 

W załączeniu szczegółowe rysunki.

Z góry dziękuję za poświęcony czas.

 

Projekt:

Untitled-2.jpgUntitled-1.jpg

 

Szczegóły w powiększeniu:

Untitled-5.jpgUntitled-3.jpgUntitled-4.jpg

Edytowane przez Przemek_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniałe jest to, że nasz guru rzeczywistości alternatywnej zaprzecza sobie swoimi cytatami. W przytoczonym pdfie na rys. 5 bardzo ładnie widać sezonowe fluktuacje wilgotności izolacji. A tyczy się to konkretnego stropodachu, a nie optymalizowanej pod tym kątem ściany. Tylko u TB jak wilgoć raz wejdzie w styropian, to zostanie tam do końca świata.
Nie napisałem, że zgadzam się z JBZ - przytoczyłem ten tekst w odpowiedzi na pytanie skąd woda?

Sam zbadałem, że wody przybywa - ale nie ubywa. Zimą jest większe ciśnienie w domu ogrzewanym - co powoduje przepływ powietrza przez przegrodę i "zostawianie" wody - Im grubsza izolacja tym większy problem . A teraz poza okresem grzewczym - Pan mi napisze: Jaka siła ma przepchnąć suche powietrze przez styropian, by zabrało wodę!!!

Zmoczoną kurtkę puchową (itp sprawy) Pan położy w rogu szafy zwiniętą - przekona się Pan "jak wyschnie"

Styropian nie oddaje wody!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...