gentoonx 17.06.2014 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Wnioskuję z tej wypowiedzi ze GWC nie potrzebny - robić klimę tak ? jak dom nie dostosowany to nie potrzebny zdecydowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 18.06.2014 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Szczerze - nie wchodzę od jakiegoś czasu na FM, bo niezły bajzel tu się zrobił, więc nie jestem na bieżąco. GWC teraz już nie proponowane jest w domach energooszczędnych? Dlaczego? Co z zamarzaniem wymiennika rekuperatora zimą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 21.06.2014 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Porównałbym koszt zakupu i eksploatacji reku niezamarzającego (bo tak zbudowany lub z grzałką czy rozmrażaniem) z requ zamarzającym plus GWC (materiały, robocizna, eksploatacja - opór). hmm tak se myślę, zakładając że mamy szczelny dom, i skupiamy się na dobrym wywiewie, to czy samoczynnie zmiana ciśnienia nie będzie powodować zasysania powietrza, . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 21.06.2014 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Np starożytni robili to tak A Można zrobić w ten sposób Coś takiego chyba przeeksperymentuje u siebie , Chyba że ktoś mnie przekona że to nie ma prawa działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.06.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Np starożytni robili to tak [ATTACH=CONFIG]266558[/ATTACH] A Można zrobić w ten sposób [ATTACH=CONFIG]266559[/ATTACH] Coś takiego chyba przeeksperymentuje u siebie , Chyba że ktoś mnie przekona że to nie ma prawa działać A co z rurą absorbującą ciepło słońca, jak nie ma tego słońca parę dni? Co z nocą? Ale zrób eksperyment u jakiego znajomego. Otwórz drzwi na parterze i okno na piętrze. Zimą zadziała bez problemu przy fi 160 .Latem wymaga innych przekrojów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.06.2014 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Zadziała. Latem, jak będzie świecić non stop. Oni tak robili od linii Rzymu w dół. U nas "krzykiem mody" była wtedy ziemianka. Nie dyskredytował bym starych,tanich metod pozyskiwania energii .Może nawet powrót był by celowy dla domów pasywnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 21.06.2014 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 a gdy by tak zastosować i rurę i turbinę napędzana, przez wiatr Zazwyczaj jest tak że wraz z zachmurzeniem wzrasta wiaterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.06.2014 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 Zazwyczaj nie oznacza zawsze a w domu parametry powinny być wg,zaleceń.Można też założyć moskitierę na lato i wietrzyć na maxa nocą a w dzień polubić +26oC.I tak uczciwie Panowie kto nawet w upalny dzień siedzi w domu z zamkniętymi oknami tarasowymi.Zwłaszcza przy małych dzieciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 22.06.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Dziś wziąłem rure kanalizacyjną szara fi 75 2m i przy wiaterku samoczynnie czuć zasysanie od spodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 03.07.2014 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 jak zrobić zadaszenie południowego tarasu? będzie taras drewniany + konstrukcja drewniana (pergola) o "wysięgu" około 3 m. pod pergolą rozwieszony żagiel w lecie, w celu ochrony tarasu, a także wnętrza domu przed przegrzaniem. pomyślałem, żeby na pergoli zamontować dodatkowo jakiś poliwęglan (lity lub komorowy - ten drugi sporo tańszy) w celu możliwości skorzystania z tarasu w czasie niepogody oraz ochrony desek tarasowych. będzie takie zadaszenie zabierać dużo energii słonecznej w zimie o okresach przejściowych? czy ktoś w ogóle robił zadaszenie z poliwęglanu? jak dobierać grubość tego materiału w stosunku do rozstawi konstrukcji, żeby nie zawaliło się to pod śniegiem? czy może olać takie zadaszenie i ograniczyć się do żagla przeciwko słońcu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 04.07.2014 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 jak zrobić zadaszenie południowego tarasu? będzie taras drewniany + konstrukcja drewniana (pergola) o "wysięgu" około 3 m. pod pergolą rozwieszony żagiel w lecie, w celu ochrony tarasu, a także wnętrza domu przed przegrzaniem. pomyślałem, żeby na pergoli zamontować dodatkowo jakiś poliwęglan (lity lub komorowy - ten drugi sporo tańszy) w celu możliwości skorzystania z tarasu w czasie niepogody oraz ochrony desek tarasowych. będzie takie zadaszenie zabierać dużo energii słonecznej w zimie o okresach przejściowych? czy ktoś w ogóle robił zadaszenie z poliwęglanu? jak dobierać grubość tego materiału w stosunku do rozstawi konstrukcji, żeby nie zawaliło się to pod śniegiem? czy może olać takie zadaszenie i ograniczyć się do żagla przeciwko słońcu? Lepiej doloz te kilka stowek i zamontuj normalna markize, bedziesz mial zawsze tak jak potrzeba, kazde stale krycie ma swoje minusy, jak nie latem to zima, a poliweglan z wiekiem specjalnie estetycznym rozwiazaniem nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 05.07.2014 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 (edytowane) jak zrobić zadaszenie południowego tarasu? będzie taras drewniany + konstrukcja drewniana (pergola) o "wysięgu" około 3 m. pod pergolą rozwieszony żagiel w lecie, w celu ochrony tarasu, a także wnętrza domu przed przegrzaniem. pomyślałem, żeby na pergoli zamontować dodatkowo jakiś poliwęglan (lity lub komorowy - ten drugi sporo tańszy) w celu możliwości skorzystania z tarasu w czasie niepogody oraz ochrony desek tarasowych. będzie takie zadaszenie zabierać dużo energii słonecznej w zimie o okresach przejściowych? czy ktoś w ogóle robił zadaszenie z poliwęglanu? jak dobierać grubość tego materiału w stosunku do rozstawi konstrukcji, żeby nie zawaliło się to pod śniegiem? czy może olać takie zadaszenie i ograniczyć się do żagla przeciwko słońcu? jak chciałeś przesłonić to pomyśl o możliwości otwierania lub okresowego ściągania , na śnieg lub do mycia ... Edytowane 5 Lipca 2014 przez Andrzej.K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 05.07.2014 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Ja myślałem zrobić takie coś " http://muratordom.pl/galeria/zdjecie_elewacja-zwrocona-ku-ogrodowi,130_3859_13541.html " nie zespolone z domem na 4 nogach a na lato pobawić się z jakąś tkaniną , o czymś takim też myślałem, ale sama tkanina przed deszczem nie chroni. chyba że jednak chroni? tylko wtedy trzeba przemyśleć mocowanie takiej tkaniny, żeby nie zbierała się w niej woda w czasie deszczu. no nic, zobaczymy jak dojdę do tego etapu. cały czas chodzi mi po głowie jakieś przeźroczyste stałe krycie, które chroniłoby drewniany taras, ale w zimie faktycznie trzeba by je odśnieżać. estetyczne byłoby jakieś hartowane szkło, ale przypuszczam, że to spory koszt. i jeszcze markiza, ale nie do końca nam się podoba takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 05.07.2014 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Miałam okazję siedzieć latem pod takim zadaszeniem z poliwęglanu - w zasadzie dało się wysiedzieć tylko w pochmurne dni, w słoneczne było jak w szklarni niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 05.07.2014 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Proponuję poszukać pod hasłem "pergotenda". Ja mam taki plan, DIY (bo "w sklepie" drogo), szczegółów jeszcze brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 10.07.2014 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Zauważ że szyby czy poliwenglany nie myte z czasem wyglądają coraz gorzej chyba że są myte raz w roku, Więcej zachodu przy konstrukcji więc ... Ja myślę u siebie http://www.wnetrzarium.pl/inspiracje-wnetrz/l/17801-taras/ a tkanin szukam : http://www.plastics.pl/produkty/grafika-i-druk-cyfrowy Obecnie w ogrodzie dedykowany materiał wytrzymał 3 lata przyszedł wiaterek i rozerwał go na strzępy:jawdrop: u kolegi leżała reklama jakiegoś banku 5 lat na ogrodzie., wystarczyło na domek , można myc ker-scherem, ciężko rozerwać , a nie ma duchoty jest pod nim jasno a zarazem słońce nie przeszkadza., I zabudowac myślałem coś na taki styl " http://www.wnetrzarium.pl/inspiracje-wnetrz/l/17801-taras/ ale to jeszcze troszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makow11 11.07.2014 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Czeka mnie układanie styropianu na podłodze i wylewka betonowa z gruchy pod podłogówkę.Folie ekipa budowlańców bardzo łatwo może przedziurawić.Można co prawda kupić folię 1mm ,ale cena zabija.Pomyślałem sobie ,żeby na styropian położyć najtańszą folię budowlaną ,a następnie plandekę na to zbrojenie i beton.Plandeki są w rozmiarach gwarantujących położenie ich w jednym kawałku i są niedrogie,wodoodporne i bez stresu może po nich chodzić ekipa -na pewno ich nie przedziurawi.Ktoś widzi jakieś wady takiego rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makow11 13.07.2014 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Myślę ,że zablokowanie dostępu wody do warstwy izolacji ma kluczowe znaczenie przy ogrzewaniu podłogowym.Mimo,że u mnie izolacja podłogi to styro Aqua ,to nie chcę ,żeby przez kilkadziesiąt lat był narażony na kontakt z wodą.Najtańsza folia jest niewiele tańsza od plandeki - w moim przypadku plandeka 10mx15m kosztuje 130zł z przesyłką.Kładę ją w całości, jedyne dziury będą pod kanalizą i rurą GWC.Myślę ,że to dobry pomysł.Czy może ma jakieś wady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 14.07.2014 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 ściana 24 cm silikat + 30 cm styropianu. za kilka miesięcy zaczyna się sezon grzewczy. planuję grzać i suszyć dom, w międzyczasie będą się odbywały jakieś prace wykończeniowe. jaką temperaturę utrzymywać, aby dom się wysuszył i nie nastąpiła kondensacja pary w przegrodach? z u-value wynika, że najlepiej nie przesadzać z temperaturą wewnętrzną, a ja do tej pory myślałem, że najlepiej będzie pierwszej zimy grzać ile się da, żeby jak najszybciej woda wyparowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.07.2014 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 ściana 24 cm silikat + 30 cm styropianu. za kilka miesięcy zaczyna się sezon grzewczy. planuję grzać i suszyć dom, w międzyczasie będą się odbywały jakieś prace wykończeniowe. jaką temperaturę utrzymywać, aby dom się wysuszył i nie nastąpiła kondensacja pary w przegrodach? z u-value wynika, że najlepiej nie przesadzać z temperaturą wewnętrzną, a ja do tej pory myślałem, że najlepiej będzie pierwszej zimy grzać ile się da, żeby jak najszybciej woda wyparowała Wentylować ! Temp. ma być na takim poziomie, żeby odebrała wilgoć ze ściany. Nie musi to być nawet 20oC. No i lepiej zrobić podciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.