Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 15,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak jest.To ze czujnik pokazuje mi taka temperature podłogi to nie znaczy ze jest ona taka sama wszedzie..Jak sprawdzałem to w niektorych miejscach temperatura podłogi jest powyzej 22C.Czujnika osobiscie nie montowałem wiec nie wiem w ktorym miejscu dokładnie go dali.Poza tym mam dobrze ocieploną podłoge 18 cm styropianu.

 

Ja wiem ,mam 20cm i brak ław fundamentowych.

Natomiast czy sterowanie temperatura podłogi z jednego czujnika, czy to np temp powrotu wody na kotle wychodzi na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mój kocioł był 200zł droższy od mocniejszej wersji 24kw. Instalatorzy wiedzą, że nie potrzeba takiej mocy do ogrzania domu ale przydaje się ta moc do ogrzania CWU i tu mają swoją rację. A mocny piec też ogrzeje mały dom. Ja w sumie nie wiem jak to jest w praktyce z tymi przewymiarowanymi kotłami, wiem tyle co na forum piszecie o problemach, że załącza się 20 razy na godzinę, że macie problemy z ich ustawieniem, podłoga zimna itp. Ja ze swoim nic nie robię chodzi na "auto" i jest ok, kombinowałem ale to nie ma sensu w moim przypadku sam najlepiej się dopasowuje i grzeje możliwie z najmniejszą mocą. Tylko poustawiałem rodzaj grzania na podłogowe i tyle.

 

A jeśli chodzi o moc potrzebną do ogrzania domu to łatwo to policzyć po zużyciu gazu.

Ilość m3 gazu x współczynnik kaloryczności gazu (11kw dla GZ50) / przez 24h

U mnie w największy mróz -13 stopni poszło 12m3 gazu czyli 12x11/24=5,5kwH

Potrzebowałem w największy mróz mocy kotła 5,5kwH... czyli niecałe 50% maksymalnej mocy majego malutkiego 12kw kotła.

 

Ile tej mocy potrzebujesz na CWU? Masz basen? :) Kocioł źle dobrany, przewymiarowany, który nie potrafi zejść jak najniżej z mocą (i nie tylko kocioł gazowy) nigdy nie będzie działał ekonomicznie. Nie liczyłbym również że z gazu na dom mamy powiedzmy te 11kwh...Nie wiem czy na rurce do domu tyle mamy a co dopiero bezpośrednio na grzejniki czy podłogówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gos**c

Listopad 90m3 gazu na CO i CWU

Grudzien 108m3,

Dom parterowy 140m2, kubatura ok. 390m3, wszedzie ogrzewanie podlogowe temp. 21-23, WM z reku Brink 400.

Z cyrkulacją raz na godzinę 3 minuty

Podłoga ok 23cm styropianu EPS100

Fundament 15cm hydro

Ściany 20cm grafitu

Strop żelbetowy plus 25cm (10cm białego, 15cm grafitu)

CWU 4 sosby

Buderus GB162.

 

 

Styczeń - 144m3

Edytowane przez Gos**c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ogrzewaniu podłogowym 15cm to niezbędne minimum. Niestety przez niedopatrzenie przy zamawianiu drzwi balkonowych w końcowym rozrachunku wyszło u mnie 10 i teraz patrząc na Twoje wyniki widzę różnicę.

 

No popatrz a na forum tutaj są tacy co twierdzą że 10 cm to jest OK... Dla mnie przy podłogówce 20 cm to absolutne minumum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zauwazyłem gorszego komfortu jak piec sie załacza co 2 h a temperatura podłogi obniza o 0,4c.Mam moc minimalna kotła 6,5 kw i tak ustawiłem ze załacza sie około 9,10 razy na dobe.Lepiej jak wolniej dogrzeje podłoge niz jak szybciej z wieksza mocą.Mniej cykli bedzie w czasie doby

 

No tak w twoim konkretnym przypadku z tym piecem to pewnie racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listopad : 80m3 (co + CWU dla trzech osób)

Temperatura 21.8C

Pięć dni palenia w kominku (zawsze jeden załadunek, około 4h palenia)]

 

Grudzień: 96m3

kominek uruchomiony 3 dni - w sumie około 20kg drewna.

temperatura 21.8-22C

 

 

Styczeń: 120m3

w kominku spalone 80kg drewna, co daje dalsze ok 22m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze wytłumacz, dlaczego podczas pracy przerywanej mamy mniejsze zyski z kondensatu i mimo tych mniejszych zysków mniejsze zużycie gazu ?

 

A czy w ogóle jesteśmy w stanie powiedzieć lub policzyć czy mamy jakiekolwiek zyski z kondensatu.

Wiem tylko tyle ze jak piec pracuje długo na niskich temperaturach zasilania to z odgłosów i częstotliwości kapania jest go napewno więcej niż przy pracy przerywanej kiedy to podczas odpoczynku pieca kondensat nie kapie w ogóle.

Czy w ogóle wiemy w którym momencie piec pracuje w sprawności 100% a kiedy 108%

To że w parametrach opisują sprawność 108% przy 30% wysterowania. to nie znaczy ze tyle mamy.

Jedyne logiczne wytłumaczenie zysków z kondensatu uzyskałem przy temperaturze zewnętrznej (-12*C) i przełączeniu pieca na tryb KOREKTA przy dobrze dobranych krzywych grzewczych piec pracował całą dobę 24/24 na swoim najmniejszym wysterowaniu palnika czyli 4,2kW

Spalanie przy takiej pracy wyniosło 11m3 dla gazu o współczynniku 1m3 = 8,719kW

Praca pieca 4,2kW x 24h = 100,8kW

Spalanie 11m3 x 8,719 = 95,909kW

Wynika z tego iż albo sprawność była na poziomie 105%, albo gaz w sieci był lepszej jakości, albo palnik schodzi z wysterowaniem niżej niż ma w danych fabrycznych

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w ogóle jesteśmy w stanie powiedzieć lub policzyć czy mamy jakiekolwiek zyski z kondensatu.

Wiem tylko tyle ze jak piec pracuje długo na niskich temperaturach zasilania to z odgłosów i częstotliwości kapania jest go napewno więcej niż przy pracy przerywanej kiedy to podczas odpoczynku pieca kondensat nie kapie w ogóle.

Czy w ogóle wiemy w którym momencie piec pracuje w sprawności 100% a kiedy 108%

To że w parametrach opisują sprawność 108% przy 30% wysterowania. to nie znaczy ze tyle mamy.

Jedyne logiczne wytłumaczenie zysków z kondensatu uzyskałem przy przełączeniu pieca na tryb KOREKTA przy dobrze dobranych krzywych grzewczych piec pracował całą dobę 24/24 na swoim najmniejszym wysterowaniu palnika czyli 4,2kW

Spalanie przy takiej pracy wyniosło 11m3 dla gazu o współczynniku 1m3 = 8,719kW

Praca pieca 4,2kW x 24h = 100,8kW

Spalanie 11m3 x 8,719 = 95,909kW

Wynika z tego iż albo sprawność była na poziomie 105%, albo gaz w sieci był lepszej jakości, albo palnik schodzi z wysterowaniem niżej niż ma w danych fabrycznych

 

mysle ze nie pracowal cala dobe... sprawdzales godziny pracy na piecu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ,mam 20cm i brak ław fundamentowych.

Natomiast czy sterowanie temperatura podłogi z jednego czujnika, czy to np temp powrotu wody na kotle wychodzi na to samo.

 

moja temp. powrotu wody to 25c ,a czujnik w wylewce steruje mi wyłaczeniem kotła jak dojdzie do zadanej temperatury 21,2c a jak piec sie wyłaczy po około 35 minutach to temperatura podłogi przez 20 minut wzrasta do 21,5 a potem przez niecałe 2 h podłoga sie wychładza do 20,8 i tak dalej przez cała dobe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To naprawdę małe zuzycie.. chodzi mi o grudniowe 123m3. U mnie było w grudniu 252m3 na 95metrowym domu parterowym! Też w świeta przepaliłem kominkiem ;) Prawdopodobnie robię coś źle ale nie wiem co.. Mam tez odczyt co miesiąc. Może ktoś mógłby mi doradzić? Dom parter, ocieplone góra, dół, ściany styropian 10cm. Piec BUDERUS Logamax U044-24K.

Na pokojowym termostacie mam ustawioną temperaturę 21, i tak trzyma. Piec się włącza, szumi woda w aluminiowych kaloryferach (u nas chodzi dość głośno) potem jak osiągnie temperaturę 21 wszystko cichnie i piec sie wyłącza. Wg termometru rtęciowego w pokoju jest od 20 do 21 stopni, nie sa to jakies wysokie komforty termiczne, nie wiem skąd takie zużycie. Dodam też że mamy ustawioną temperaturę na piecu gazowym na najniższą, chyba na 40C. Nie wiem co zrobić by było mniejsze zużycie, co podkręcić itd.. ma ktos pomysł?

 

Twój Buderus tak jak i Junkers Kate02 ma niestety minimalną moc palnika na poziomie ponad 8kW.

Ściany 10 cm styropianu to nie jest coś zadowalającego. Nie wiadomo ile ocieplenia i jakiego jest na dachu lub stropie.

Jedyne co przychodzi do głowy przy takich parametrach to sterownik pogodowy z pomiarem i utrzymaniem stałej temperatury pomieszczeń umieszczony w jednym z największych pomieszczeń i otwarte na max regulatory na grzejnikach.

Duży niczym nie stłumiony przepływ wody w grzejnikach spowoduje pełniejsze zagospodarowanie tych minimalnych 8kW.

 

Nie możesz porównywać zużycia w m3 innych użytkowników gdyż twój gaz może być po prostu mniej kaloryczny dlatego też ty przy 250m3 możesz mieć współczynnik korekty na poziomie 8,7 a kolega ze zużyciem 150m3 na poziomie 11.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w ogóle jesteśmy w stanie powiedzieć lub policzyć czy mamy jakiekolwiek zyski z kondensatu.

Wiem tylko tyle ze jak piec pracuje długo na niskich temperaturach zasilania to z odgłosów i częstotliwości kapania jest go napewno więcej niż przy pracy przerywanej kiedy to podczas odpoczynku pieca kondensat nie kapie w ogóle.

Czy w ogóle wiemy w którym momencie piec pracuje w sprawności 100% a kiedy 108%

To że w parametrach opisują sprawność 108% przy 30% wysterowania. to nie znaczy ze tyle mamy.

Jedyne logiczne wytłumaczenie zysków z kondensatu uzyskałem przy temperaturze zewnętrznej (-12*C) i przełączeniu pieca na tryb KOREKTA przy dobrze dobranych krzywych grzewczych piec pracował całą dobę 24/24 na swoim najmniejszym wysterowaniu palnika czyli 4,2kW

Spalanie przy takiej pracy wyniosło 11m3 dla gazu o współczynniku 1m3 = 8,719kW

Praca pieca 4,2kW x 24h = 100,8kW

Spalanie 11m3 x 8,719 = 95,909kW

Wynika z tego iż albo sprawność była na poziomie 105%, albo gaz w sieci był lepszej jakości, albo palnik schodzi z wysterowaniem niżej niż ma w danych fabrycznych

 

Te wyliczenia są abstrakcyjne, bo zmiennych jest zbyt wiele.

Zasada jest prosta - im więcej kondensatu uda sie wykorzystać, wym wyższa sprawnośc kotła.

 

Czy kocioł pracuje 24h/dobę z mocą 3kWczy 12h z mocą 6kW to ilośc spalonego gazu bedzie podobna.

Dla mnie lepszy komfort jest przy pracy przeżywanej - kocioł ma wymuszone grzanie w godzinach mojej aktywności w domu i wtedy podłoga jest bardziej komfortowa.

Kiedy śpimy, czy jesteśmy w pracy nie grzeje temperatura podłogi spada - ale wtedy nam to nie przeszkadza.

 

Przy grzaniu ciągłym musiałbym grzać z temoeraturą 26-27C co byłoby równoznaczne z mniejszym komfortem, szczególnie w łazience.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój Buderus tak jak i Junkers Kate02 ma niestety minimalną moc palnika na poziomie ponad 8kW.

Ściany 10 cm styropianu to nie jest coś zadowalającego. Nie wiadomo ile ocieplenia i jakiego jest na dachu lub stropie.

Jedyne co przychodzi do głowy przy takich parametrach to sterownik pogodowy z pomiarem i utrzymaniem stałej temperatury pomieszczeń umieszczony w jednym z największych pomieszczeń i otwarte na max regulatory na grzejnikach.

Duży niczym nie stłumiony przepływ wody w grzejnikach spowoduje pełniejsze zagospodarowanie tych minimalnych 8kW.

 

Nie możesz porównywać zużycia w m3 innych użytkowników gdyż twój gaz może być po prostu mniej kaloryczny dlatego też ty przy 250m3 możesz mieć współczynnik korekty na poziomie 8,7 a kolega ze zużyciem 150m3 na poziomie 11.

Dzięki Mareks za wyjaśnienie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz za duzy piec, tak jak ja, nic nie zrobisz... ewentualnie wymienic piec.

 

dajcie spokój z takimi radami bo jeszcze ktoś zmieni piec myśląc że zmniejszy spalanie i straci pieniądze...

 

Istotą małego zużycia ciepła są małe straty czyli dobrze ocieplony budynek i dobrze wykonany. Dobór kotła może mieć znaczenie ale to pojedyncze procenty. Praktycznie w żadnym wypadku zmiana pieca nie zwróci się podczaas calej jego eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wyliczenia są abstrakcyjne, bo zmiennych jest zbyt wiele.

Zasada jest prosta - im więcej kondensatu uda sie wykorzystać, wym wyższa sprawnośc kotła.

 

Czy kocioł pracuje 24h/dobę, czy 10h to,ilośc spalonego gazu bedzie podobna.

Dla mnie lepszy komfort jest przy pracy przeżywanej - kocioł ma wymuszone grzanie w godzinach mojej aktywności w domu i wtedy podłoga jest bardziej komfortowa.

Kiedy śpimy, czy jesteśmy w pracy nie grzeje temperatura podłogi spada - ale wtedy nam to nie przeszkadza.

 

Przy grzaniu ciągłym musiałbym grzać z temoeraturą 26-27C co byłoby równoznaczne z mniejszym komfortem, szczególnie w łazience.

 

Lepszy komfort przy pracy przerywanej bo podłoga ma nie 26*C całą dobę tylko 30*C ale wtedy kiedy po niej chodzisz.

Niestety zaprzestałem dobowego rejestrowania zużycia gazu i testowania różnych konfiguracji więc nie będę zbierał kondensatu w butelkę i patrzył ile go było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest.To ze czujnik pokazuje mi taka temperature podłogi to nie znaczy ze jest ona taka sama wszedzie..Jak sprawdzałem to w niektorych miejscach temperatura podłogi jest powyzej 22C.Czujnika osobiscie nie montowałem wiec nie wiem w ktorym miejscu dokładnie go dali.Poza tym mam dobrze ocieploną podłoge 18 cm styropianu.

 

 

To jest nie realne o czym piszesz ,bo temp podłogi 21*C nie da ci w domu 21*C , żebyś miał 21*C w domu to temp podłogi przeważnie jest wyższa o Deltę T czyli o około 3-4*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...