Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja mam regulację na każde pomieszczenie i nie mam tego problemu. Na parterze mam wszędzie ustawione więcej niż zadane na sterowniku 21.3 (czyli dół praktycznie chodzi tylko na sterowniku od pieca). Natomiast na piętrze mam 4 pokoje i tam sobie już ustawiam na odcięcie i nie mam żadnych problemów z piecem. Przynajmniej nic mi o nich nie wiadomo. Także może da się robić te sterowniki na pokoje tylko trzeba ustawiać je z głową, a może to kwestia odpowiedniego pieca - nie może być za mocny. Nie wiem, w każdym razie u mnie jest ok.

 

edit:

Bo rozumiem, że chodzi o sytuację, że zadasz w pomieszczeniach obok sterownika głównego od pieca temperaturę niższą niż na sterowniku od pieca co spowoduje, że piec będzie grzał a obwody będą zamknięte. No jest taka możliwość dlatego trzeba to robić z głową.

 

Sam sobie odpowiedziałeś.

U ciebie parter jest powyżej temperatury zadanej na sterowniku czyli połowa instalacji pracuje na piec i jego regulator i nie jest wyłączana przez automatykę rozdzielacza a tylko druga część jest odcinana według potrzeb.

Tak czy inaczej regulator pieca jesteś w stanie umieścić tylko w jednym miejscu więc gdy jest poniżej to on będzie wyłązcał piec a automatyka w pokojach nie dojdzie do swojej zadanej i jest bezużyteczna, natomiast gdy to ona jest poniżej regulatora będzie powodowała skokowe cykliczne zmniejszanie pojemności układu.

Przy piecu ustawionym na KOREKTĘ nie ma to znaczenia gdyż on sam sobie skoryguje wysterowanie palnika, natomiast przy TERMOSTACIE niestety może powodować zakłócenia w pracy w postaci taktowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170 mkw po podłodze, zakupiony Immergas victrix 12 erp.

 

Na miejscu @sony87 12kW trochę bym się obawiał no ale jeśli ocieplenie jest OK widząc jak mój 20kW pracuje z mocą nie przekraczająca 6 kW w największe mrozy przy 15cm styropianu dalmatyńczyka 0,39 to byłbym skłonny.

O ile pamiętam to wspomniany Victrix ma minimum na poziomie 1,9kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale 170 a 200 to jednak jakas roznica, a jeszcze jak zajdzie potrzeba ogrzać mi garaż ponad 30m2 to już może braknac mocy. Tym bardziej że mój dom raczej nie będzie

zbyt energooszczędne ( balkon, wentylacja grawitacyjna, styropian raczej biały niż grafitowy tzn narazie to jeszcze tylko plany)

Ale wrocmy do tematu, piszcie jakie sterowanie lepsze

 

Planuję tylko i wyłącznie sterowanie pokojowe bezprzewodowe, żadnych czujników zewnętrznych. Całość podłogówka. Do tego wszystkiego kominek z płaszczem w układzie zamkniętym z kotłem gazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy mniejszy obieg puszczony bezpośrednio z pieca na 3 drabinki łazienkowe (temp. 50 stopni, ale chyba ją obniżymy), później mamy zamontowany zawór trójdrożny i pompę, które z mniejszego obiegu pompują wodę już do podłogówki. Było prościej (bez zaworu i pompy), ale się okazało, że pompa w kotle nie była w stanie przepchnąć wody w rurkach. Mamy Immergasa Victrix 24kw. W największe mrozy zużywał 7-8m3 gazu (125 m2 grzania). Po roku myślę, że 12kw by nam spokojnie wystarczyło. Jeśli chodzi o sterowanie podłogówką w każdym pomieszczeniu, to myśleliśmy o tym, ale zrezygnowaliśmy - mamy jeden sterownik pokojowy w salonie i pogodowy na zewnątrz. Mamy wszędzie ustawione non stop 21 stopni i jest ok. W łazienkach jest trochę cieplej, bo raz na jakiś czas drabinki grzeją, ale mogłoby ich nie być. Ocieplenie na dzisiejsze standardy mamy już takie sobie chyba (12cm styropianu w posadzce, 7 na stropie, 20 cm białego na ścianach i 30 cm wełny na poddaszu + jeden wielki mostek termiczny do ocieplenia na wiosnę), przynajmniej w posadzce można było dać więcej, bo teraz już się tego nie zmieni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję tylko i wyłącznie sterowanie pokojowe bezprzewodowe, żadnych czujników zewnętrznych. Całość podłogówka. Do tego wszystkiego kominek z płaszczem w układzie zamkniętym z kotłem gazowym.

 

Jeśli jest to propozycja dla inwestora @sony87 to w okresach przejściowych wczesnej wiosny i późnej jesieni kiedy to temperatury oscylują pomiędzy (-1*C w nocy i +10*C w dzień) , brak czujników zewnętrznych ( pogodówki ) oraz wolną odpowiedź charakterystyczną dla ogrzewania podłogowego może powodować okresy spadków i przeregulowań temperatur pokojowych.

Ze względu na brak czujników zewnętrznych a także prawdopodobny brak komunikacji pomiędzy układem sterowania pokojowego i piecem nie wróżę późniejszych oszczędności w zużyciu gazu.

Poza tym sam kominek z płaszczem wodnym zawsze wykonuje się układzie otwartym a połączenie z piecem gazowym następuje za pomocą sprzęgu.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to propozycja dla inwestora @sony87 to w okresach przejściowych wczesnej wiosny i późnej jesieni kiedy to temperatury oscylują pomiędzy (-1*C w noc

y i +10*C w dzień) , brak czujników zewnętrznych ( pogodówki ) oraz wolną odpowiedź charakterystyczną dla ogrzewania podłogowego może powodować okresy spadków i przeregulowań temperatur pokojowych.

Ze względu na brak czujników zewnętrznych a także prawdopodobny brak komunikacji pomiędzy układem sterowania pokojowego i piecem nie wróżę późniejszych oszczędności w zużyciu gazu.

Poza tym sam kominek z płaszczem wodnym zawsze wykonuje się układzie otwartym a połączenie z piecem gazowym następuje za pomocą sprzęgu.

 

Kominki można wykonywać w układach zamkniętych (od 2015 roku) bez niepotrzebnych wymienników płytowych, na których są tylko duże straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie - nowy dom, gaz podłączony do pieca 3 tygodnie temu. Pierwsze grzania "zimnego" domu, szczególnie po mrozach.

Teraz pogoda w nocy spada do os -3, w ciągu dnia ok 5. Temperatura w domu nastawiona na 18.

Spaliło przez te 3 tygodnie 165 kubików, czy to norma ?

Dodam, że dom ocieplony styro 20 cm lambda 0,031, skosy 2x15 labda 0,033. 100 % podłogówki.

W domu okna roszczelnione w celu wietrzenia, często też wietrze cały dom (wiadomo, jak to na budowie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie - nowy dom, gaz podłączony do pieca 3 tygodnie temu. Pierwsze grzania "zimnego" domu, szczególnie po mrozach.

Teraz pogoda w nocy spada do os -3, w ciągu dnia ok 5. Temperatura w domu nastawiona na 18.

Spaliło przez te 3 tygodnie 165 kubików, czy to norma ?

Dodam, że dom ocieplony styro 20 cm lambda 0,031, skosy 2x15 labda 0,033. 100 % podłogówki.

W domu okna roszczelnione w celu wietrzenia, często też wietrze cały dom (wiadomo, jak to na budowie).

 

Jak najbardziej w normie, nawet mało wręcz. Rozgrzewanie wielu ton betonu przy rozszczelnionych oknach pochłania wiele energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnia ogrzewania ok 150 metrów, na posadzce jastrych. Wszystko zrobione pod to, by było gazowo-oszczędnie.

W chacie temperatura ok 18 stopni, czy tyle wystarczy?

W pierwsze dni, nastawiłem 23, to mi gips na poddaszu popękał, musiałem majstrów wołać na wyprawki :(

 

Taki wzrost temperatury niestety nie służy wykończeniówce. Prawdopodobnie wilgotność w domu jeszcze duża więc gwałtowne schnięcie przyczyniło się do spękań i nie jest tu powodem poziom temperatury tylko jej nagły wzrost.

U mnie także zimna instalacja i komin były powodem do problemów ze startem pieca i dopiero w trybie KOMINIARZA po wstępnym nagrzaniu wszystko ruszyło tak jak należy..

Na tych 18*C dla oszczędności w zużyciu gazu potrzymaj z tydzień aż wygonisz nadmiar wilgoci a potem spokojnie możesz podnieść już do wymaganej.

Natomiast jeśli jeszcze nie mieszkasz to spokojnie opuść do 15*C co nie spowoduje zniszczeń w wykończeniówce, i oszczędzi twoją kieszeń

Mówią że pierwszy sezon to zwiększone spalanie ale po 2 miesiącach uzyskasz już okolice miarodajnych wyników spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kominki można wykonywać w układach zamkniętych (od 2015 roku) bez niepotrzebnych wymienników płytowych, na których są tylko duże straty.

 

Można oczywiście zamontować taki układ zgodnie z prawem montując odpowiednie zabezpieczenia.

Zgodnie z Polskimi Normami takim zabezpieczeniem jest wężownica schładzająca umieszczona w przestrzeni wodnej kotła oraz zawór termiczny otwierający dopływ zimnej wody wodociągowej do wężownicy w razie nadmiernego wzrostu temperatury. Producenci takich specjalnych kotłów zwykle wyposażają je ponadto w urządzenie umożliwiające odcięcie dopływu powietrza do spalania.

 

Ze swojej strony życzę Tobie i Twoim klientom " Łaski Bożej" w użytkowaniu takich wynalazków.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można oczywiście zamontować taki układ zgodnie z prawem montując odpowiednie zabezpieczenia.

Zgodnie z Polskimi Normami takim zabezpieczeniem jest wężownica schładzająca umieszczona w przestrzeni wodnej kotła oraz zawór termiczny otwierający dopływ zimnej wody wodociągowej do wężownicy w razie nadmiernego wzrostu temperatury. Producenci takich specjalnych kotłów zwykle wyposażają je ponadto w urządzenie umożliwiające odcięcie dopływu powietrza do spalania.

 

Ze swojej strony życzę Tobie i Twoim klientom " Łaski Bożej" w użytkowaniu takich wynalazków.

 

Ja nie montuję kominków, więc nie mam klientów. Mój wkład Uniflam w720 prestige posiada wymaganą wężownicę schładzającą. A dlaczego piszesz, że to wynalazek? Jeśli jest profesjonalnie zbudowany, jest bezpieczny. To jak wg Ciebie połączyć kominek wodny z instalacją CO, żeby mieć jak najmniejsze straty? A łaska Boża przyda się każdemu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś.

U ciebie parter jest powyżej temperatury zadanej na sterowniku czyli połowa instalacji pracuje na piec i jego regulator i nie jest wyłączana przez automatykę rozdzielacza a tylko druga część jest odcinana według potrzeb.

Tak czy inaczej regulator pieca jesteś w stanie umieścić tylko w jednym miejscu więc gdy jest poniżej to on będzie wyłązcał piec a automatyka w pokojach nie dojdzie do swojej zadanej i jest bezużyteczna, natomiast gdy to ona jest poniżej regulatora będzie powodowała skokowe cykliczne zmniejszanie pojemności układu.

Przy piecu ustawionym na KOREKTĘ nie ma to znaczenia gdyż on sam sobie skoryguje wysterowanie palnika, natomiast przy TERMOSTACIE niestety może powodować zakłócenia w pracy w postaci taktowania.

 

Zgadzam się, że na dole te wyłączniki są na teraz niepotrzebne, chociaż może być taka sytuacja, że też przydadzą. Wiem to z praktyki, mam te termostaty w każdym pomieszczeniu, korzystam z nich praktycznie tylko w 3 pomieszczeniach: garaż,gabinet, sypialnia i przydają się. Piec nie wariuje, gazu nie idzie mi krocie także z tymi termostatami bym tak nie dramatyzował, że to samo zło. Ja jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, że na dole te wyłączniki są na teraz niepotrzebne, chociaż może być taka sytuacja, że też przydadzą. Wiem to z praktyki, mam te termostaty w każdym pomieszczeniu, korzystam z nich praktycznie tylko w 3 pomieszczeniach: garaż,gabinet, sypialnia i przydają się. Piec nie wariuje, gazu nie idzie mi krocie także z tymi termostatami bym tak nie dramatyzował, że to samo zło. Ja jestem zadowolony.

 

Nie dramatyzuje i powtarzam że piec połowa instalacji pracuje dalej na regulator pieca a tylko 3 pomieszczenia są rozłączane z obiegu przez odrębne regulatory, dlatego też praca pieca nie budzi zastrzeżeń.

Gdyby wszystkie pomieszczenia były ustawione poniżej głównego regulatora na piecu mogła by zaistnieć sytuacja w której obiegi wszystkich pomieszczeń są odcięte bo osiągnęły swoją temperaturę a główny regulator nadal pozwala na pracę pieca.

Wtedy też następuje taktowanie bo piec pracuje na instalację ograniczoną do samych rozdzielaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfortowa wilgotność powietrza w domu powinna zawierać się w przedziale 40-60%. Minimalna to 30%, określa ją nawet polska norma PN-78/B-03421.

Pozdrawiam.

 

Chłopie.......

Tylko że tu chodzi o dom niezamieszkały, w którym nic nie produkuje wilgoci.

Nic, poza oddającymi ją jeszcze gipsami, tynkami i co tam jeszcze.

Jak spadnie do 30%, to oznacza, ze wyschło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez okres od 18 stycznia do 18 lutego zużyłam 63,9 m3 gazu (podłogówka + woda użytkowa). Średnio na dobę 2,06 m3. To były ciepłe dni, z tego co pamiętam to większy mróz był u mnie 19 stycznia, tak -13. Do 22 stycznia było jeszcze trochę mrozu a potem już plaża.

 

Jeszcze dodam, że lubię jak jest w domu ciepło dlatego mam minimum 23 stopnie w salonie,minimum 24 stopnie w łazience. W sypialni staram się utrzymywać temperaturę około 22 stopnie.

Edytowane przez MarysiaMarysia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...