Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Od następnego sezonu będzie grzana również góra czyli w sumie będzie 160 m2, dom jest ocieplony styropianem 15 cm. Dach jest ocieplony wełną 30 cm. Woda była ustawiona na 40 stopni to leciała za gorąca, a jak na piecu było 50 to w mieszkaniu było ponad 24 stopnie. Niestety nie mam termostatow na grzejnikach, może te stare żeliwne tyle zżerają gazu. A czy taka temperatura jak 40 stopni jest dobra dla takiego pieca? Bo jedni mówią, że lepiej grzać wyższymi temperaturami a drudzy że niższymi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Prawdopodobnie dom jest nieocieplony lub jakieś wielkie straty ciepła 9 metrów sześciennych na dobę to nie jest normalne zużycie przy tej pogodzie dla tak małego domu i na pewno przeczytał nie jest przewymiarowany kocioł polecam też zwiększyć temperatura ciepłej wody do 35 stopni to raczej nie jest wygoda korzystania z tego tytułu nie masz oszczędności dobowe zużycie gazu na ciepłą wodę w normalnej temperaturze to około 0 i 7 do jednego metra sześciennego

 

A ja bym polecił, używanie znaków interpunkcyjnych. Tego co napisałeś, nie da się zrozumieć i ciężko się to czyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten poprzedni piec, który dokonał żywota, to co to było i jakie było zużycie?

Niczym tego nie sterujesz, nie masz nawet czujki pogodowej, to jak chcesz zmniejszyć zużycie?

50*C na zasilaniu, to będziesz potrzebować pewnie przy -10*C na zewnątrz. Przy 0*C dla grzejników, wystarcza ok 40*C na zasilaniu i to przy pracy układu ON/OFF.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten poprzedni piec, który dokonał żywota, to co to było i jakie było zużycie?

Niczym tego nie sterujesz, nie masz nawet czujki pogodowej, to jak chcesz zmniejszyć zużycie?

50*C na zasilaniu, to będziesz potrzebować pewnie przy -10*C na zewnątrz. Przy 0*C dla grzejników, wystarcza ok 40*C na zasilaniu i to przy pracy układu ON/OFF.

 

Właśnie jaki był poprzedni piec i ile zjadał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary węglowy piec, szło około 2 tony węgla + trochę około tona miału, nie mam czujnika pogodowego tylko to co było w zestawie, czujnik pogodowy będzie lepszy niż pokojowy?

 

Twój temat: Immergas Victrix exa 24 z 1 erp optymalne ustawienia i opinie

Witam, od tego sezonu jestem posiadaczem ww pieca wraz z zasobnikiem cwu. Dom 140m2, na razie grzany tylko dół a więc 70m2, ponieważ góra jeszcze nie wykończona. Proszę o opinie i w miarę optymalne ustawienia dla tego pieca. Zamierzam dokupić za jakiś czas sterownik car V2. Jak na razie piec chodzi od czwartku, ustawiony na C.O 39 stopni i 35 woda, temperatura w domu 23 stopnie, na dole są jeszcze stare 3 żeliwne grzejniki ale dobrze grzeją i 3 aluminiowe. Serwisant mówił, że optymalne jest 50 stopni dla C.O tyle że przy obecnych temperaturach było ponad 24 stopnie w domu.

odp:

Z tego co widzę w instrukcji, to Victrix EXA ma bardzo podobną elektronikę jak Victrix X2 v. 2011, tylko jego moc minimalna jest wyższa, czy aby nie za wiele do takiego domu, tak słabą izolację domu masz?

Temat do Victrixa masz dość obszerny, możesz śmiało się podpierać treścią tam zawartą.

Widzisz, gdybyś skorzystał z porady i poczytał temat, to nie zadawałbyś takich pytań "czy lepszy pogodowy czy pokojowy", a przy okazji dowiedziałbyś się jak samemu i z czego zrobić czujkę pogodową za 10 do 20 PLN, zamiast kupować oryginał za ponad 200 PLN.

Tam wszystko już jest opisane, dowiesz się co warto, a czego nie koniecznie, a w razie wątpliwości możesz zapytać.

Nie ma potrzeby, aby zaśmiecać ten temat szczegółami na temat twojego kotła.

Ale najpierw poczytaj, to wiele ci się wyjaśni i pomoże zrozumieć pewne rzeczy.

To jest ten temat>> http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od następnego sezonu będzie grzana również góra czyli w sumie będzie 160 m2, dom jest ocieplony styropianem 15 cm. Dach jest ocieplony wełną 30 cm. Woda była ustawiona na 40 stopni to leciała za gorąca, a jak na piecu było 50 to w mieszkaniu było ponad 24 stopnie. Niestety nie mam termostatow na grzejnikach, może te stare żeliwne tyle zżerają gazu. A czy taka temperatura jak 40 stopni jest dobra dla takiego pieca? Bo jedni mówią, że lepiej grzać wyższymi temperaturami a drudzy że niższymi.

 

Temperatura zasilania jest raczej dobra.

Spalanie w tej instalacji można ograniczyć poprzez założenie głowic termostatycznych na grzejnikach.

Przy wszystkich grzejnikach otwartych na full kocioł pracuje badając różnicę temperatur zasilania i powrotu więc dodanie zaworów i głowic spowoduje samoczynne zmniejszanie się pojemności instalacji gdy głowice będą odcinać poszczególne grzejniki.

To doprowadzi do krótszych czasów pracy i dłuższych przerw kotła.

Jeśli regulator to tylko i wyłącznie pokojowy który oprócz regulacji temperatury w pomieszczeniach.

Jeśli jednak użytkownik wymaga zróżnicowania temperatur w pomieszczeniach to proponuję pozostać tylko przy dołożeniu głowic i zaworów.

Ze względu na rodzaj kotła i wysoką moc minimalną wynoszącą aż 5,5kW oraz zastosowane grzejniki proponuję zostać przy wyższych temperaturach zasilania nie stosując regulacji pogodowej, natomiast po podłązceniu góry z podłogówkę zastosować jednak regulator pogodowy.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na piecu węglowym wszystko było Ok to nie podejrzewam aby instalator przełączając zamienił zasilanie z powrotem.

Ustawienia kotła faktycznie należało by prześledzić i dostosować do obiektu i instalacji.

Prześledzenie tematu kotła na forum może pomóc w zrozumieniu kwestii działania i wpływu poszczególnych ustawień.

Pomyśl nad wymianą grzejników.

Płytowe szybciej reagują na wszelkie zmiany temperatury a naszpikowane elektroniką kotły mogą się wtedy wykazać

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura zasilania jest raczej dobra.

Spalanie w tej instalacji można ograniczyć poprzez założenie głowic termostatycznych na grzejnikach.

Przy wszystkich grzejnikach otwartych na full kocioł pracuje badając różnicę temperatur zasilania i powrotu więc dodanie zaworów i głowic spowoduje samoczynne zmniejszanie się pojemności instalacji gdy głowice będą odcinać poszczególne grzejniki.

To doprowadzi do krótszych czasów pracy i dłuższych przerw kotła.

Jeśli regulator to tylko i wyłącznie pokojowy który oprócz regulacji temperatury w pomieszczeniach.

Jeśli jednak użytkownik wymaga zróżnicowania temperatur w pomieszczeniach to proponuję pozostać tylko przy dołożeniu głowic i zaworów.

Ze względu na rodzaj kotła i wysoką moc minimalną wynoszącą aż 5,5kW oraz zastosowane grzejniki proponuję zostać przy wyższych temperaturach zasilania nie stosując regulacji pogodowej, natomiast po podłązceniu góry z podłogówkę zastosować jednak regulator pogodowy.

 

Przy ustawionych 40 stopniach grzejniki nie są bardzo ciepłe, ale temperatura 23 stopnie utrzymuje się przez całą dobę.

Jeszcze jedno pytanie czy PO założeniu ternostatow na grzejniki lepsze będzie a zarazem ekonomiczne ustawienie pieca na wyższą temperaturę np 50 stopni lub wiecej i przykręcenie grzejników aby nie pracowały na full?

Odbiegajac troche, zastanawiam się nad wymianą grzejników ale z drugiej strony dają o wiele więcej ciepla niż aluminiowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustawionych 40 stopniach grzejniki nie są bardzo ciepłe, ale temperatura 23 stopnie utrzymuje się przez całą dobę.

Jeszcze jedno pytanie czy PO założeniu ternostatow na grzejniki lepsze będzie a zarazem ekonomiczne ustawienie pieca na wyższą temperaturę np 50 stopni lub wiecej i przykręcenie grzejników aby nie pracowały na full?

Odbiegajac troche, zastanawiam się nad wymianą grzejników ale z drugiej strony dają o wiele więcej ciepla niż aluminiowe

 

Zostaw sobie te grzejniki które masz, mają większa pojemność, dłużej oddają ciepło, nie jak blaszaki. Jak dasz blaszaki albo aluminiowe, to dopiero kocioł zacznie taktować (chociaż i teraz pewnie robi to często). Wymiana grzejników nie spowoduje zmniejszenia zużycia. Musisz zacząć sterować ogrzewaniem oraz dobierać optymalnie jak najniższe temperatury zasilania, wystarczające do utrzymania zadowalających temperatur w domu, co przy ustawianiu ręcznym jest trudne do uzyskania. Przy kondensacie temperatura powrotu nie powinna przekraczać 55*C, jeśli chcesz mieć również zyski z kondensacji. I nie prawda, że przy grzejnikach lepiej zostać przy aż tak wysokich temperaturach, i że czujka pogodowa nie ma sensu, i że tylko czujnik pokojowy, bo nic nie szkodzi, aby był czujnik pogodowy i pokojowy jednocześnie, bo jedno i drugie służy do czegoś innego, a w IMMERGAS-ie są to dwa niezależne elementy i nie jest wymagany sterownik dedykowany, tak jak ma to miejsce u niektórych innych producentów kotłów. Również nie jest prawdą, że nowe grzejniki szybko reagujące, lepiej nadają się do kondensata. Podłogówka jest też grzejnikiem, ale bardzo dużym, pojemnym. Im większy grzejnik, tym możesz mniejsze temp. zasilania stosować, a to ma wpływ na zużycie gazu.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw sobie te grzejniki które masz, mają większa pojemność, Jak dasz blaszaki albo aluminiowe, to dopiero kocioł zacznie taktować (chociaż i teraz pewnie robi to często). Wymiana grzejników nie spowoduje zmniejszenia zużycia. Musisz zacząć sterować ogrzewaniem oraz dobierać optymalnie jak najniższe temperatury zasilania, wystarczające do utrzymania zadowalających temperatur w domu, co przy ustawianiu ręcznym jest trudne do uzyskania. Przy kondensacie temperatura powrotu nie powinna przekraczać 55*C, jeśli chcesz mieć również zyski z kondensacji. I nie prawda, że przy grzejnikach lepiej zostać przy aż tak wysokich temperaturach, i że czujka pogodowa nie ma sensu, i że tylko czujnik pokojowy, bo nic nie szkodzi, aby był czujnik pogodowy i pokojowy jednocześnie, bo jedno i drugie służy do czegoś innego, a w IMMERGAS-ie są to dwa niezależne elementy i nie jest wymagany sterownik dedykowany, tak jak ma to miejsce u niektórych innych producentów kotłów. Również nie jest prawdą, że nowe grzejniki szybko reagujące, lepiej nadają się do kondensata. Podłogówka jest też grzejnikiem, ale bardzo dużym, pojemnym. Im większy grzejnik, tym możesz mniejsze temp. zasilania stosować, a to ma wpływ na zużycie gazu.

 

Dzięki za podpowiedzi, już od kilku dla osób słyszałam, że 40 stopni na piecu to "zła" temperatura dla tego typu pieca, najlepiej rozkręcić ustawić 60-70 stopni (chyba przy tej temperaturze na kotle bym się ugotowala w domu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustawionych 40 stopniach grzejniki nie są bardzo ciepłe, ale temperatura 23 stopnie utrzymuje się przez całą dobę.

Jeszcze jedno pytanie czy PO założeniu ternostatow na grzejniki lepsze będzie a zarazem ekonomiczne ustawienie pieca na wyższą temperaturę np 50 stopni lub wiecej i przykręcenie grzejników aby nie pracowały na full?

Odbiegajac troche, zastanawiam się nad wymianą grzejników ale z drugiej strony dają o wiele więcej ciepla niż aluminiowe

 

Zakładając termostaty spowodujesz że na każdym grzejniku w każdym pomieszczeniu będziesz mógł ustawić sobie żądaną temperaturę.

Ta korzyść to jedno, natomiast najważniejszym jest jednak to iż podczas pracy kotła jeśli w pomieszczeniach z grzejnikami temperatura zostanie osiągnięta to zawory zamkną dopływ.

To spowoduje iż kocioł będzie pracował na obieg o mniejszej pojemności wodnej co z kolei spowoduje iż szybciej osiągnie żądane parametry pomiędzy zasilaniem a powrotem i po prostu się wyłączy.

Nie jest tu ważne czy grzejniki są ciepłe ale to czy temperatura w pomieszczeniu jest osiągana i jakim kosztem, bo o ile przykładowo dla osiągnięcia w pomieszczeniu 20*C wystarcza 15 minut pracy kotła z zasilaniem o temperaturze 45*C o tyle już dla temperatury zasilania o połowę mniejszej czyli 23*C kocioł nie będzie pracował przez czas dwa razy dłuższy ale trochę dłużej.

Temperaturę zasilania jaką przyjmiesz musisz ustalić doświadczalnie względem spalania, gdyż o ile wyższa temperatura spowoduje szybsze osiąganie temperatury w pomieszczeniach ale także i większe wysterowanie palnika kotła co pociągnie wyższe spalanie.

Zatem wszystko będzie się opierać na zależności czasu pracy i wysterowaniu palnika kotła.

Odnośnie starych żeliwnych grzejników to oczywiście mają one swoje plusy i minusy, wolniej tracą temperaturę, ale także wolniej je można nagrzać.

Specyfika grzejników jest jednak taka iż wyższą sprawność osiągają przy wyższych temperaturach. Nie zalecam stosowania temperatur 60 - 70*C ale takich w zakresie 35 - 55*C

Inaczej jest z podłogówką która to jest grzejnikiem płaszczyznowym o bardzo dużej powierzchni i pojemności tak więc o ile w 20m2 pomieszczeniu wystarcza grzejnik konwencjonalny o wymiarach 1000 x 600mm zasilany temperaturami jak wyżej o tyle 20m2 podłogówki ogrzewa to pomieszczenie temperaturami zasilania rzędu 25 - 35*C

Na korzyść grzejników podłogowych przemawia sama specyfika człowieka polegająca na tym że jeśli jest mu ciepło w stopy to i reszta ciała nie marznie dlatego stosując podłogówkę możemy obniżyć temperatury zadane w pomieszczeniach o 1 - 1,5*C względem grzejników konwencjonalnych które powodują iż największa temperatura gromadzi się pod sufitem co możemy doświadczyć podczas np. wieszania firan.

 

Witam,

 

Mam pytanie dot. grzania CWU w piecu gazowym kond. Zasobnik mam 160 litrów. Napiszcie mi jakie rozwiązanie będzie ekonomiczniejsze. Utrzymywanie stałej temp. np. 42 st C, czy utrzymywanie temp. na poziomie np. 35 st. i na wieczór grzanie do temp 42 st. aby się wykąpać etc. Dzięki

 

Zbytnie wychładzanie zasobnika tak samo jak i wychładzanie pomieszczeń poprzez obniżanie temperatury na czas nieobecności czasem zamiast korzyści może spowodować wręcz zwiększenie spalania.

Oczywiście dla zasobnika o pojemności 160l różnica temperatury rzędu 7*C jaka została podana może spowodować oszczędności.

Jednaj większe oszczędności przyniesie stosowanie programowanych okien czasowych dla cyrkulacji aniżeli obniżanie temperatury.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wspomniałam teraz nie mam tetmostatów więc grzejniki chodzą na pełnej mocy i przy tej temperaturze 40 stopni nie są bardzo ciepłe. Zakupie i zamontuje termostaty zwiększe temperaturę na 45-50 stopni a przykręce grzejniki i zobaczymy czy spalanie się zmniejszy. Bardzo mnie dziwi takie spalanie, lubimy ciepło w domu, ale myślałam że zmiescimy w 6 metrach na dobę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wspomniałam teraz nie mam tetmostatów więc grzejniki chodzą na pełnej mocy i przy tej temperaturze 40 stopni nie są bardzo ciepłe. Zakupie i zamontuje termostaty zwiększe temperaturę na 45-50 stopni a przykręce grzejniki i zobaczymy czy spalanie się zmniejszy. Bardzo mnie dziwi takie spalanie, lubimy ciepło w domu, ale myślałam że zmiescimy w 6 metrach na dobę.

 

Przy takich temperaturach powinieneś się zmieścić ale przy odkręconych grzejnikach duża pojemność wody w instalacji powoduje iż kocioł miele wodę podtrzymując jej temperaturę na poziomie 40*C prawdopodobnie z godzinę.

Twój kociołek ma minimalną moc palnika wynoszącą 5,5kW więc załączając się 3 razy na dobę po pół godziny już ci daje Twoje 9kW

Poza tym to nie masz w zestawie zamontowanego żadnego sterownika ani pogodowego ali pokojowego więc praca pieca odbywa się poprzez pomiar różnicy zasilania i powrotu.

Myślę że przydał by się chociaż sterownik pokojowy dla podłogówki a już całkiem dobrze było by gdyby to była pełna pogodówka.

 

Napisz coś więcej o tym mieszkaniu lub domu. Z czego ściany, jakie ocieplenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda do porównania zużycie gazu, wody, energii el. po pełnych 11 latach w bud. jednorodzinnym parterowym z poddaszem użytkowym o pow. ogrzewanej 136 m2 w rodzinie 5 os. Kocioł Vaillant atmo z zasobnikiem. Dom na południu Polski na pogórzu.

- zużycie gazu - 16 000 m3

- zużycie wody - 21 000 m3

- zużycie en. elektrycznej - 22 000 kWh

- śr. mieś zużycie gazu do gotowania i podgrzewanie wody - 60m3

Roczne zużycie gazu waha się w zależności od tego, jaka była zima natomiast zużycie en. el i wody utrzymuje się powtarzalnie na tym samym poziomie.

Czas pracy kotła w trybie ogrzewania wynosi od 500-600 godzin/ sezon grzewczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom parterowy, 160m2, temp wew - pokoje 23st, łazienki 24st i garaż 16st. 100℅ podlogowki, piec victrix x12 kondensacyjny, rekuperacja, w każdym pomieszczeniu sterownik temp i siłowniki na rozdzielaczach. Rodzina 2+1, mazowieckie. Drugi sezon grzania dopiero. Rachunek za 10.2016 244zl za 102m3, teraz do 18.11 poszło już gazu 89m3. Za cały pierwszy rok mieszkania 2015 CO I CWU zakończyłem 2 500zl.

Mam wrażenie, że jakbym miał jeden sterownik temp to pięć by rzadko działał, a tak cały czas prawie chodzi ( najniższa modulacja) a to łazienka się włączy , a to wiatrołap i tak w kolo;) komfort jest duży nie powiem

Jest ok? Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...