Peter.Gd 07.02.2010 23:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Jak rozumiem twoj uklad to Tichelmann 6 x 25mb czyli 150mb? Ale wtedy nie rozumiem czemu piszesz ze 60 to za dlugie. W tym ukladzie miedzy kazdym rownoleglym odcinkiem zaleca sie okolo metra odstepu plus odstęp od budynku 2m. Powierzchnia dla ukladu to na oko 8x25m. Nie mam takiej dostępnej powierzchni na dzialce. Kombinuje bo bronie sie przed zwirowcem wlasnie dlatego, ze moge miec problem ze zrobieniem tego samemu i jak powiedziales, wydam sporo pieniedzy. Jani dzieki jeszcze raz. Przewertuje tematy jeszcze raz bo jak to czytalem ostatnim razem to bardziej kierunkowalem sie na rurowca. Na razie terminy zwir, otoczaki, geowłoknina, przekroj zloża, zraszanie zloza budza jeszcze we mnie obawy. Moze przejdzie z czasem i wiedza. Ale co do wentylatorow to w niejednym juz temacie pisano o zwiekszeniu mocy wentylatorow przy gwc zwirowym, wiec jestem troche zdezorientowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 08.02.2010 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Jak rozumiem twoj uklad to Tichelmann 6 x 25mb czyli 150mb? Ale wtedy nie rozumiem czemu piszesz ze 60 to za dlugie. W tym ukladzie miedzy kazdym rownoleglym odcinkiem zaleca sie okolo metra odstepu plus odstęp od budynku 2m. Powierzchnia dla ukladu to na oko 8x25m. Nie mam takiej dostępnej powierzchni na dzialce. Kombinuje bo bronie sie przed zwirowcem wlasnie dlatego, ze moge miec problem ze zrobieniem tego samemu i jak powiedziales, wydam sporo pieniedzy. Ja nie mam Tichelmana, tylko 6 równolegle puszczonych rur, które są wsadzone do 1,5-metrowego odcinka fi 400 przy czerpni i podobnego w garażu, który jest zaczopowany "korkiem" z otworem fi 160. Powierzchnia wykopu pod niego wynosiła 23x1,85 metra i tyle wystarczy (rozstaw między rurami to około 25 cm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 08.02.2010 23:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Dziwny masz ten układ.Powierzchnia rur niby bardzo rozwinięta, ale strefa z jakiej pobierane jest ciepło już nie.Odstęp 25cm jest na tyle mały, że strefy odbioru strumienia energii wzajemnie się przenikają znacznie zaniżając sprawność.No i sprawa prędkości strugi. Zbytnie jej spowolnienie może powodować przepływ laminarny, który też może się przyczynić do obniżenia sprawności.Dla jakiej wymiany planowałeś ten układ? No i wydaje mi się że z ekonomicznego punktu widzenia to tez wychodzi dojść średnio.Trzeba by to przeliczyć, ale podobny strumień ciepła można pobrać znacznie krótszą rurą z zachowaniem jedno metrowych odstępów w układzie Tichelmana przy prawie takiej samej powierzchni wykopu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 09.02.2010 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Czy ktos sie orientuje, czy moge wywiewny anemostat umiescic w zabudowanym kominku z plaszczem wodnym, dodoajac na dole kratke wwiewna z pomieszczenia ?Jaka temp tam bedzie pobierana ? Czy wytrzymaja to rury (plastki ned-air 8 cm) i rekuperator (ned-air) ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 09.02.2010 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Dziwny masz ten układ. Powierzchnia rur niby bardzo rozwinięta, ale strefa z jakiej pobierane jest ciepło już nie. Odstęp 25cm jest na tyle mały, że strefy odbioru strumienia energii wzajemnie się przenikają znacznie zaniżając sprawność. No i sprawa prędkości strugi. Zbytnie jej spowolnienie może powodować przepływ laminarny, który też może się przyczynić do obniżenia sprawności. Dla jakiej wymiany planowałeś ten układ? No i wydaje mi się że z ekonomicznego punktu widzenia to tez wychodzi dojść średnio. Trzeba by to przeliczyć, ale podobny strumień ciepła można pobrać znacznie krótszą rurą z zachowaniem jedno metrowych odstępów w układzie Tichelmana przy prawie takiej samej powierzchni wykopu. Ja go w ogóle nie planowałem - zamontowała mi to firma ze sporym doświadczeniem i z moich pomiarów wynika, że działa (przy -11 do centrali wlatywało +5,3 a przy -18,8 wlatywało +5,2) - wg mnie to bardzo dobry wynik (wydajność centrali ustawiona na 75%). Mam centralę 320 m3/godz. Może mniej rur w innym układzie działało by podobnie, ale nie jestem w stanie tego sprawdzić. Zaletą mojego układu jest to, że nie ma łączeń rur - są cięte ze szpuli, był prosty i szybki w budowie (koparka wzięta na 3 godziny + 3 osoby do montażu), i działa. Aktualnie centrala pracuje u mnie na niższej wydajności (15-45%) i gdy będzie większy mróz znowu zrobię pomiary i porównam (a propos przepływu laminarnego i jego wpływu na sprawność). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 10.02.2010 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Jeszcze jedno pytanko : jak rozwiazuje sie idee nawiewow i wyciagow na pietrze ? Najczesciej sa tam same sypialnie i lazienka. Wiec na logike np 4 nawiewy i jeden wyciag Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ntek 10.02.2010 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Jeszcze jedno pytanko : jak rozwiazuje sie idee nawiewow i wyciagow na pietrze ? Najczesciej sa tam same sypialnie i lazienka. Wiec na logike np 4 nawiewy i jeden wyciag Fantom Dodatkowy wywiew na holu na piętrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 11.02.2010 00:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Jeszcze jedno pytanko : jak rozwiazuje sie idee nawiewow i wyciagow na pietrze ? Najczesciej sa tam same sypialnie i lazienka. Wiec na logike np 4 nawiewy i jeden wyciag Fantom Dodatkowy wywiew na holu na piętrze. Dodam jeszcze że warto przeliczyć strugi i dobrać większą średnice anemostatów wywiewnych niż nawiewnych. Dla zachowania równowagi nawiew - wywiew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pkm 11.02.2010 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 SUSPENSER mam zamiar wykonać GWC bardzo podobnie do Ciebie , napisz proszę coś więcej jak masz to wykonane.1)Jakie masz zastosowane rury (ja planuje 4xfi110-rury od wody, z weża)2) jak masz rozwiązane odprowadzenie skroplin z GWC?3)Jak wykonałeś przejście rur GWC do centrali rekuperatora?4)Czy czerpnie masz systemową? Czerpnie masz zakończoną jakimś filtrem?Dzięki za wszelkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konisko 11.02.2010 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Witam, czy ktoś z Was robił wentyalcję mechaniczną do projektu "Znany C114" ??? CZESC ! Ja mam dom bardzo podobny do c114a i mam w.mech. Jak coś to dawaj na priv. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konisko 11.02.2010 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Witam ! A tak z innej strony, co polecilibyście żeby zrobić z powietrzem ciepłym kominka. Chciałem je wprost brać na reku z komory kominka ale może być za gorące i zniszczyć wymiennik. Myslałem dać wentylator i tłoczyć gorące powietrze z kominka w rury nadmuchowe za reku (mam nawet przygotowane otwory)...prosze o rade w kwesti lub inne sugestie. Reku mam 350 z silnikach prądu stalego, wymienni przeciwprądow. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc8613916b678a31.html Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 11.02.2010 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Witam ! A tak z innej strony, co polecilibyście żeby zrobić z powietrzem ciepłym kominka. Chciałem je wprost brać na reku z komory kominka ale może być za gorące i zniszczyć wymiennik. Myslałem dać wentylator i tłoczyć gorące powietrze z kominka w rury nadmuchowe za reku (mam nawet przygotowane otwory)...prosze o rade w kwesti lub inne sugestie. Pozdr. Dalem takie same pytanie kilka postow wczesniej Mala dyskusja o tym jest tu : http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=4024300 Mi sie wydaje, ze o reku nie ma co sie martwic - ptrzed reku bedziesz mieszal powietrze z kilku miesc. Bardziej sie boje o swoje rury (te plastiiki z ned-aira) Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 11.02.2010 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Myslałem dać wentylator i tłoczyć gorące powietrze z kominka w rury nadmuchowe za reku (mam nawet przygotowane otwory)...prosze o rade w kwesti lub inne sugestie. Rozwiązania jakie chcesz wcielić w życie są omawiane w wątku: http://forum.muratordom.pl/hybryda-wm-i-dgp,t178127.htm Problem z temperatura na wymienniku jest znacznie mniejszy niż problem odporności na temperaturę wentylatora. Chyba że masz wymiennik entalpiczny. Do tego dochodzi sprawa różnicy ciśnień. Jak przeczytasz watek który podałem zrozumiesz ze to nie jest tak HOP SIUP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konisko 11.02.2010 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Mi sie wydaje, ze o reku nie ma co sie martwic - ptrzed reku bedziesz mieszal powietrze z kilku miesc. Bardziej sie boje o swoje rury (te plastiiki z ned-aira) Witam !Dzieki, poczytalem sobie. Sam juz nie wiem co zrobic.Jeszcze nie mam kominka ale szkoda marnowac tyle ciepla...musze cos wykombinowac. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konisko 11.02.2010 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Rozwiązania jakie chcesz wcielić w życie są omawiane w wątku: http://forum.muratordom.pl/hybryda-wm-i-dgp,t178127.htm Problem z temperatura na wymienniku jest znacznie mniejszy niż problem odporności na temperaturę wentylatora. Chyba że masz wymiennik entalpiczny. Do tego dochodzi sprawa różnicy ciśnień. Jak przeczytasz watek który podałem zrozumiesz ze to nie jest tak HOP SIUP Witam ! Nigdy nie uważałem, że to hop-siup...dużo sam robiłem i cieszy mnie taka praca, mało mam bardzo czasu (niestety). Tutaj masz racje, że wprowadzenie rur z gorącym powietrzem za reku lub przed nim komplikuje sytuacje. Układ domu mam taki, że kominek stoi w środku domu, moge zrobić kartki wywiewne na korytarz i ciepło teroretycznie zostanie przekazane do pomieszczeń, reku zrobi sobie z tym co bedzie chciał - ale to zwykłe przetłaczenie i nie wiadomo własnie jak się ciśnienia będa zachowywać. Generalnie coś pasuje zrobić z tą energią ale jescze się w głowie kotłuje co.. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mussashi 14.02.2010 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Hej Robił ktoś wentylację mechaniczną w LMB27 /Toledo/? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gianti 15.02.2010 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 co sądzicie o rekuperatorze berluff selen 500? czy będzie to dobry wybór dla domku - 200m2. projektant wyliczył nawiew :400m3 i wywiew 400m3. moim zdaniem mocno to zawyżył , ale to już zdanie laika, który bierze pod uwagę rachunek prawdopodobieństwa i sumę zdarzeń a nie fizykę przepływu i wymiany powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaello12 16.02.2010 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Widzę że kolega też był na targach Interbud, mnie też zainteresował Berluf Selen 500, ciekawe ma sterowanie, z niecierpliwością czekam na opinię, muszę się wreszcie na któryś zdecydował. Mam już kilka ofert, albo cena jest kosmiczna albo podejście firm mało profesjonalne. Ciekawy wydaje się również rekuperator firmy Bartosz.Będę wdzięczy za każda opinię na temat tych czy innych reku. pozdrawiamRafał Woźniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 16.02.2010 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Ciekawie wygląda ten Berluf - tylko nie zauważyłem jak wyglądają i ile kosztują wkłady filtracyjne. Czekam na opinie pierwszych użytkowników. CO do polskich to poza Bartoszem jest jeszcze Nikol (który działa np. u mnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaroAug 21.02.2010 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Witam, Temat ten jest w oddzielnym wątku, ale tutaj może będzie większy odzew. Część kanałów, których zamierzam użyć w wentylacji z odzyskiem ciepła to kanały prostokątne z PCV umieszczone w wylewce i ocieplone z dwóch stron(niestety brak wystarczającego miejsca, aby zaizolować je tak jak bym chciał) . Proszę o poradę czy jest jakiś specjalny klej do ich łączenie. Sprzedawca zalecił mi zwykły dwuskładnikwy klej do PCV. Pytanie 2 Czy 2,5 cm (standard jaki mogę kupie) ocieplenia kanałów okrągłych biegnących tuż pod dachówką oraz na poddaszu wystrczy. Czy lepiej kupić rury nieizolowane i zrobić to samemu jeżeli tak to jak wykonać to najlepiej. Dziękuje za wszystkie rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.