Piotr_PA 24.01.2003 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Czy ktoś z formowiczów wie, po jakim maksymalnym czasie od zakupu danego produktu można domagać się od producenta odpowiedzialności za ich produkt?Moja sytuacja odnosi się do producenta folii wysokoparoprzepuszczalnej, która według mnie nie spełnia swojego zadania, czyli następuje zawilgocenie wełny oraz odporność na przenikanie wody jest wątpliwa.Folia została zakupiona w listopadzie 2000 r., a zamontowana w sierpniu 2001 r. Moje wątpliwości pojawiły się zaraz po montażu. Jednak wyjaśnienia (telefoniczne) producenta o tym, że pewne objawy znikną po zamontowaniu wełny i folii paroizolacyjnej uspokoiły mnie. Jednak po zamontowaniu wełny i folii wcale mnie nie uspokoiły, wręcz przeciwnie jestem pełen obaw, że po zamieszkaniu w domu będę miał mnóstwo problemów z wilgotną wełną.Jak sądzicie czy podejmować trud wyjaśnienia całej sprawy, czy jednostka może wygrać z prawnikami z firmy, czy mam jakąkolwiek szanse ? I jeszcze jedna sprawa czy gdyby okazało się, że producent ponosi winę za wadliwy produkt to wymieni całą folię ponosząc koszt demontażu dachu ? Piotrek [ Ta wiadomość była edytowana przez: Piotr_PA dnia 2003-01-24 09:17 ] Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 24.01.2003 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Nie napisałeś jaką gwarancję i na ile lat Ci dali. Czy masz rachunek na tę folię ?. Z tego co się orientuję to wszelkie roszczenia cywilno-prawne to max 3 lata, chyba że masz dłuższą gwarancję. Zadzwoń do federacji konsumentów mają tam porady telefoniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 24.01.2003 09:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Pisemnej gwarancji nie mam,więc terminu też nie znam jedynie faktura z firmy pośredniczącej przy sprzedaży."Inwestor" chodzi mi o to czy producent zapewniając nas (czytaj konsumentów mat. budowlanych) o szczelności swojej folii, posiadając atest i dopuszczenie do stosowania w budownictwie, po kilku latach użytkowania będzie nadal brał odpowiedzialność za swój produkt, w przypadku określenia trwałości produktu np. na 40 lat. Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 24.01.2003 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Nie jestem specem w zakresie prawa cywilnego, ale moim zdaniem wszelkie deklaracje nie potwierdzone na piśmie są bezwartościowe. Sformułowania typu trwałość, wysoka jakość, bezawaryjna długoletnia praca, itp. nie mające definicji w warunkach gwarancji to zwykła propaganda reklamowa. Trzeba bardzo uważać na handlowców i wszelkie rozmowy z nimi zaczynać od zapoznania się z warunkami serwisu, gwarancji, certyfikatami itp. Mam na myśli warunki pisemne zawarte w umowie kupna a nie te z ulotek reklamowych, a dopiero po tym można ich męczyć o inne sprawy. Podam bardzo sprytne podejście do spraw gwarancyjnych, które zastosowała firma Onduline. Na ulotce produktu czytamy, że wśród wielu innych zalet prducent na pismie gwarantuje że wyrób przez powiedzmy 30 lat będzie spełniał swoje funkcje. No niby super sprawa dla nabywcy. Decydujesz się na zakup płacisz dostajesz fakturę i jesteś szczęśliwy. Powiedzmy po x latach coś niedobrego zaczęło się dziać, idziesz pewien swego do sprzedawcy/dystrybutora pokazujesz mu fakturę i ulotkę i co. On Ci odpowiada nie ma problemu wszystko zgodnie z ulotką reklamową daj Pan ten dokument gwarancyjny na pismie i załatwiamy sprawę. Jeśli byś zapoznał się przy zakupie z warunkami gwarancji to przeczytałbyś w nich, że warunkiem ich uzyskania jest pisemne poświadczenie gwarancji przez dystrybutora w ciągu chyba 7 czy 14 dni od daty zakupu. Najciekawsze jest to że jak przy zakupie poprosiłem sprzedawcę o te warunki to dopiero dzwonił do dystrybutora i pytał czy taki dokument istnieje. Oczywiście dowiedział się że tak i gwarancję dostałem na następny dzień. Co by było ciekawiej to sprzedawali oni już te wyroby od 3 lat a ja byłem pierwszą osoba która dostała gwarancję zgodną z ulotka reklamową. Ciekawa opowieść no nie . Wracając do Twojego problemu myślę, że to jest wyłącznie sprawa uznaniowa producenta, ale jak już pisałem nie jestem od tego specem zadzwoń do federacji konsumentów tam powiedzą ci jakie masz szanse. Myślę, że założyłeś bardzo ciekawy wątek dobrze by było aby inni forumowicze podali ze swojego doświadczenia lub zasłyszane przyklady robienia inwestorów w "konia" przez handlowców, instalatorów itp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartt 24.01.2003 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 No, oprócz gwarancji funkcjonuje jeszcze rękojmia, ale szczegółów nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 24.01.2003 12:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Czy ktoś zna pojęcie rękojmi ? Z jakimi konsekwencjami wiąże się to pojęcie dla producentów. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 24.01.2003 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Wyjaśnienie encyklopedyczne - Rękojmia, instytucja prawna określająca zasady odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej. Rękojmia może dotyczyć: 1) wad fizycznych rzeczy (jeżeli rzecz ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel oznaczony w umowie albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została wydana kupującemu w stanie niezupełnym). 2) wad prawnych rzeczy (jeżeli rzecz stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej). Ale tego co obiło mi się o uszy to rękojmia sprzedawcy zakończyła swój żywot z dniem 31 grudnia 2002 r. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 24.01.2003 13:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Chyba wybiorę się do prawnika. Tylko ile mnie to będzie kosztowało, nie wiem czy to się opłaci gdyby okazało się, że i owszem sąd przyzna mi rację i orzeknie zwrot pieniążków jakieś 1500 zł i co dalej? Zostanę z bublem budowlanym wezmę ekipę i za zdjęcie dachu i położenie nowego dachu 10.000 zł, co najmniej. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 24.01.2003 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 PiotrekNaprawdę zadzwoń do federacji konsumentów maja tam darmowych prawnikow od takich właśnie spraw. Widzę, że nie chce Ci się szukać namiarów to podajęhttp://www.federacja-konsumentow.org.pl/Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 24.01.2003 15:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Inwestor - wielkie dzięki niewiedziałem, że istnieją www dla konsumentów . Jeszcze raz dzięki. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 24.01.2003 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2003 Nie ma za co dziękować, napisz tylko jakie są dalsze losy Twojej sprawy, jestem bardzo ciekawy czy uda Ci się coś wygrać.Pozdrawiam i trzymam kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-62690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kisiel 27.01.2003 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2003 Hej! A ja troche z innej beczki - co to za folia, nie krepuj sie podac nazwy producenta. Mnie tez niedlugo czeka zakup i nie chcialbym wtopic.pozdr! Kisiel Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-63278 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 28.01.2003 06:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2003 Nazwy nie podam, ale dla przestrogi powiem: kupujcie tylko znanych, bardzo znanych producentów, którzy produkują folie na dachy od wielu lat. Przeczytajcie bardzo dokładnie instrukcje montażu i traktujcie ją jak Biblie układania folii, Bo jak zauważyłem dach na poddaszu użytkowym jest najważniejszym elementem takiego domu. Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-63422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kodi_gdynia 28.01.2003 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2003 Mam nadzieję, że to nie jest STROTEX 1300V. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-63471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 28.01.2003 08:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2003 Nie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-63495 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kodi_gdynia 28.01.2003 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2003 Jestem uspokojony, ale z frugiej strony nie mam zamiaru się cieszyć z kogoś nieszczęścia. Myśle, że należy rozwinąć ten wątek - niech Redakcja się włączy. Ja niestety nie mam doświadczenia w tej materii a i z prawa jestem słabiutki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-63504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 13.10.2005 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2005 Piotrek jak zakończyła sie ta historia ?mógłbyś choć skrótowo opisać ...pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-855004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 03.01.2007 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2007 podnosze Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/4691-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-producent%C3%B3w-za-w%C5%82asny-produkt/#findComment-1528915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.