Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam kolegę w nowym roku,

 

No to co wracamy? COP-y sropy. Pamiętasz.

 

Żartowałem. :bye:

 

Hej,hej

zdrówka i szczęścia w Nowym Roku,

znasz sprawę „tabelek”- wg tego najłatwiej można porównać i dobrać PC.

Reszta to indywidalne preferencje wyboru...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Może dlatego że na tym forum jest Panasonic mocno lobbowany, a niektórzy pokazali, że to nie do końca super pompa tylko zwykła manipulacja. Wybor nalezy do klienta.

 

Przesada. Zbyt daleko idące wnioski są tutaj wyciągane, a potem powielane przez osoby nieznające faktów.

Kilka lat temu, P miał bardzo dobrą ofertą dla domów jednorodzinnych. (to uproszczenie - chodzi o oferowany przedział mocowy, który wtedy najczęściej był wybierany, dla domów budowanych wg wtedy obowiązujących WT)

Starsi forumowicze mogą przypomnieć, jakie były wtedy ceny. Zdaniem wielu, to był najlepszy stosunek jakości do ceny - stąd jest tutaj teraz wielu zadowolonych użytkowników, którzy polecają produkt który kupili w dobrej cenie i z którego są zadowoleni. Ktoś się dziwi, że ci zadowoleni polecają to co użytkują?!? Widać, że niektóre osoby strasznie to uwiera....

Skoro teraz są inne ceny, to i całą "analizę opłacalności ekonomicznej zakupu" należy przeprowadzić z uwzględnieniem aktualnych cen i pozostałych parametrów które są brane pod uwagę. Tylko tyle i aż tyle.

Edytowane przez JTKirk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Varme- jeszcze sprostuję,

napisałem o podanych i potwierdzonych parametrach Panasa nie dlatego , że inni nie podają lub kłamią.

Chodziło o to , że te parametry są takie same lub nie kiedy lepsze od parametrów producentów z najwyżaszej półki ( patrz dane Bafy).

Czytałem tu różne opinie na temat Panasa- większość z nich nie odnosi się do danych technicznych.

Tak jak JTKirk pisał- Panas ze swoimi parametrami i ceną mocno wbił się w rynek , ale czy to jest najważniejszy powód by nie wybrać tego sprzętu ?

Pzdr

Edytowane przez bobrow
Korekta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi expercie jak szkoda slow to nie pisz... i wrzuc do ignorowanych.

Odpisalem na post kolegi bobrow. A odnosnie jakosci i cen P przytoczylem tylko opinie innego experta.

Wiec nie wiem kto tu jest spiety.:lol2:

 

a wiedzac zawsze o co chodzi chyba przegapiles

 

A kto się ma za eksperta? Widzisz na końcu zdania dlaczego monobloki znak zapytania ? Jeśli tak odpowiedz dlaczego tak jest. A ceny sprężarek wysłałem Ci wcześniej więc w czym problem? Przytaczam tylko fakty a nie swoją opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak w cyrkulacji masz ponad 20*, a na dole zasobnika poniżej 10. I mieszasz całość strumieniem. Przy małej pompie i cyrkulacji podpiętej wyżej nie mieszasz zimnej wody z dołu zasobnika.

 

Chodzimi oto, że podając powrót z cyrkulacji na dole powoduję, że póżniej ona mi podejdzie na górę zasobnika. Podawana na środku zasobnika wcześniej mi podchodzi. Ja grzeje 1x dobę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsubishi robi cos podobnego w swoich PC jak dobrze pamietam.

Mitusbishi ma trochę inne podejście.

Robią dodatkowy wtrysk par mokrych do kompresora, dzięki czemu pompa daje radę w niskich temperaturach.

U nich moce kompresorów wzrastają wraz z mocami jednostek.

Są to raczej małe sprężarki.

Za to najdroższe na rynku.

Przykładowo do modeli 5 kW nowy kompresor 700 EUR, do modelu 8,5 kW 1100 EUR itd...

Do tego Mitsubishi to trochę inne podejście do konstrukcji układu chłodniczego.

Duże napełnienia czynnikiem chłodniczym - dla 8 KW jest to już 2,5 kg

A do tego trzeba mieć jeszcze olej, którego cena jest kosmiczna.

 

W skrócie - najgorszym co może się Wam przytrafić, to instalator który sprzeda Mitsubishi i nieumiejętnie połączy ją z instalacją w domu.

Naprawa tego urządzenia to są grube pieniądze.

Wymiana kompresora w przypadku gdy serwisant kupuje kompresor i olej tylko do załatwienia jednej takiej roboty to kwota rzędu połowy nowego urządzenia.

 

Dlatego nie gloryfikował bym tych zaawansowanych japońskich konstrukcji.

Owszem, jeśli prawidłowo dobrane i zamontowane to się praktycznie nie psują.

 

Pompa ciepła w postaci prostego (tak naprawdę przerobionego klimatyzatora) to duża zaleta.

Produkcja masowa sprawia, że części są dostępne z półki i można się posłużyć zamiennikami.

To wszystko sprawia, że masz pod ręką więcej specjalistów i bardziej konkurencyjną cenę.

 

Przy dzisiejszej jakości sprzętu jaki wyjeżdża z fabryki.

Nie wybierał bym pompy na zasadzie zaawansowania technologicznego i ułamków procentów sprawności jakie różnią te systemy.

Wszystkie te urządzenia działają na tej samej zasadzie - wykorzystują ciepło przemiany fazowej TEGO SAMEGO czynnika chłodniczego..

To technologia znana od tak dawna, że różnice między tymi urządzeniami są marginalne.

 

Zdecydowanie, kluczem dzisiaj jest jakość doboru i montażu.

Solidny instalator na miejscu to podstawa.

Dobrze dobrana najtańsza pompa ciepła, będzie lepszą inwestycją niż źle zamontowany produkt z górnej półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto się ma za eksperta? Widzisz na końcu zdania dlaczego monobloki znak zapytania ? Jeśli tak odpowiedz dlaczego tak jest. A ceny sprężarek wysłałem Ci wcześniej więc w czym problem? Przytaczam tylko fakty a nie swoją opinię.

 

Sprawdziłem te ceny- moja sprężarka w T-capie 9 kW F to 5JD420XBA22 i niestety nie kosztuje 150bugsików tylko np :

-1000$

-490£ Ebay

Podałeś inny model sprężarki- nie wiem do jakiego urządzenia...

Ale raczej chodziło i inną „ szpileczkę”- takie to byle jakie i tanio produkowane , a tylko u nas promuje się te produkty jako topowe...

Naprawdę wolę Twoją wersję ceny...

Pzdr

Edytowane przez bobrow
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzimi oto, że podając powrót z cyrkulacji na dole powoduję, że póżniej ona mi podejdzie na górę zasobnika. Podawana na środku zasobnika wcześniej mi podchodzi. Ja grzeje 1x dobę.

 

Podając na dole wodę cieplejszą, niż jest na dnie zasobnika powodujesz ruch tej wody. Na dwa sposoby - prądem wody i tym, że cieplejsza, z powrotu cyrkulacji, jest lżejsza i uniesie się. Takie wzburzenie wody wymiesza całą zawartość.

Jak powrót dasz wyżej i powrót jest chłodniejszy, niż woda na tym poziomie, to co najwyżej opadnie - ale nie ruszy wody, która jest gorąca powyżej. Zwłaszcza, że krociec powrotu cyrkulacji jest odpowiednio skierowany wewnątrz zasobnika.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odnośnie cyrkulacji CWU mam powrót podpięty „przepisowo” tj w połowie zasobnika.

Odnośnie sterowania pompą cyrkulacji , to ćwiczyłem różne warianty (np tylko czasowe sterowanie , z kontrolą temp z przylgowego termostatu , itp).

Ostatecznie mam tak :

-w dniach roboczych od godz 6.45 do 7.20 mam włączoną obiegówkę z przekaźnika czasowego

-w pozostałych sytuacjach mam przyciski bezprzewodowe działające na impuls przez ok 3 min

Drugi wariant skonstruowałem w oparciu o bezprzewodowy dzwonek i dwa piloty (wyglądają jak mniejsze włączniki światła)-wyciąłem głośnik , a w to miejsce wsadziłem transoptor , tranzystor , parę rezystorków , przekaźnik 5 VDC oraz przekaźnik czasowy.Wszystkie części kosztowały coś 200 pln ( sam dzwonek na Alle... coś 30 pln).

Ten system jest dla nas niekłopotliwy - kiedy np żona potrzebuje gorącej wody ( pomimo zmywarki- czasem trzeba jednak jakiś gar umyć) to wciska przycisk i szykuje się do „akcji” kszątając się po kuchni- a w tym czasie już dopływa gorąca woda.

Przed wieczorną kąpielą wystarczy , że ktoś pierwszy wciśnie guzik lub wciśnie i zacznie myć zęby , to w tym czasie woda do gorącej kąpieli już będzie...

W ciągu dnia woda po np toalecie jest ciepła (tzn nie jest to typowa zimna „ kranówa”)

Niekontrolowana cyrkulacja potrafi naprawdę zwiększać zużycie na CWU- u mnie to było ok 50%.

Korzystamy z tego rozwiązania już ponad trzy lata.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobrow napisz jeszcze jak grzejesz wodę cwu ?

 

Zapomniałem jeszcze o małym patenciku na CWU-otóż mam założony termostat z kapilarą ok 1/4 wys od góry w zas CWU.

Układ działa tak ,że PC jest wyłączona w T1 do momentu zadziałania w/w termostatu-czyli CWU włączy się dopiero jak jej słup się zmniejszy odpowiednio w zasobniku (czujnik od PC jest wsadzony ok połowy zas CWU).

Przekaźnik czasowy rozłącza ten układ w T2-czyli jeśli np o godz 12.00 PC powinna się włączyć z czujnika ze środka zas CWU ,a ja mam jeszcze 47st w górnej części , to tryb CWU włączy się dopiero o godz 13 w T2 (o ile nie zadziała termostat powyżej).

Kiedy jest tryb CO -to układ ten nie funkcjonuje ,czyli działa tylko latem i w okresach przejściowych.

Podsumowując :

-CWU nie wyłączam w PC ,

-zawsze mam ciepłą wodę , kontroluję tylko słup gorącej wody w zasobniku.

Grzeję do 46st ,+dwa K dopiero wyłącza się tryb CWU-kolejny cykl przy spadku o 8K (czyli poniżej 38st)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...W skrócie - najgorszym co może się Wam przytrafić, to instalator który sprzeda Mitsubishi i nieumiejętnie połączy ją z instalacją w domu...

 

Rozwiń proszę tą myśl. Mi się chyba trafił instalator z "średnią wiedzą o PC. Co można spiep...yć przy połączeniu pompy z instalacją hydrauliczą domu i jak takie spiep....enie może wpływać na żywotność urządzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobrow grzanie cwu do 46+2'c starcza ci wraz z cyrkulacją na całą dobę ? Grzejesz tylko w T2 ? W jakich godzinach ?

 

Nie , nie grzeję tylko T2- grzeję na ile to możliwe w T2, czasem się udaje- a czasem nie.Grzeję CWU bez „kagańca”-steruję tylko ilością (dokładnie wysokością) ciepłej wody w zasobniku.

Nie wiem ile razy włącza się dziennie tryb CWU- po prostu zawsze ile potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Odrazu pisze ze jestem nowy więc możecie być wyrozumiali.

mam kilka pytan i jeżeli ktoś ma 10 min żeby odpisać będę wdzięczny.

 

Zastanawiam sie nad pompa ciepła taka co sie insyaluje na zewnątrz. nie żadna gruntowna.

Nowy dom o powierzchni 230m2 (dom z mieszkalnym podaszem)

Jeszcze nie mam pieca i zastanawiam sie czy kupic sama pompe i do niej zbiornik okolo 300l moje pytanie jest takie czy musze kupowac dodarkowy piec czy sama pompa da rade ? ile najlpiej kw ? jaka jest najlepsza.

Najbardziej obawiam sie w zime np ja bedzie z -30.

Instalacja jest przygorowana pod piec ale teraz sie zastanwiam czy dalo by rade zmienić i czy sie oplaca . pieca jeszcze nie kupilem.

W domu rozłożona jest podlogowka i grzejniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

[..]

Drugi wariant skonstruowałem w oparciu o bezprzewodowy dzwonek i dwa piloty (wyglądają jak mniejsze włączniki światła)-wyciąłem głośnik , a w to miejsce wsadziłem transoptor , tranzystor ,, ......

[..]

Wszystkie części kosztowały coś 200 pln ( sam dzwonek na Alle... coś 30 pln).

Ten system jest dla nas niekłopotliwy

[..]

 

 

Bardzo szanuje osoby które chcą same rozwiązywac problemy (naprawdę) w tym włączania obiegówki i jedyną zaletą tego rozwiązania jest .... duma z jego realizacji - co jest trudne do przecenienia.

Natomiast jak ktoś nie ma tyle czasu checi itd to sterownik oparty o gradinent temperatury

(czyli jak odkrecisz wode system rozpoznaje roznice temperature i wlacza obiegowki do CWU) kosztuje 196 zł.Do tego jest ustawiana logika (mikroprocesor) ktora mozna sobie ustawić co ile ma sie wlaczac po pierwszym wlaczeniu (np. co 10 min na 3 min i tak przez 30 min) Instalacja prymitywnie prosta bo jest przylgowy czujnik temperatury wiec nie ma ingerencji w istniejaca instalacje - zadnych przyciskow, lacznosci , baterii , transpotorow i pamietania o wlaczeniu przycisku przed skorzystaniem z wody ( u mnie musiałbym mieć 5 szt. tam gdzie mam ciepla wode)

Ten czas spedziłem na uruchomieniu monitoringu na Rasp PI :)

Edytowane przez gogush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gogusz,

oczywiście zrobiłem to hobbystycznie- myślałem nawet , że będą mi w domu marudzić...

A okazało się , że mam tylko dwa włączniki bezprzewodowe- w kuchni i w łazience na górze , baterie od nowości te same.

A jak odkręcisz wodę z czujnika , to i tak musisz czekać ...

Analizowałem różne warianty sterowania cyrkulacją i zawsze było to w pewien sposób kulawe.

Moim zdaniem 100% przygotowanie będzie tylko z czujników ruchu w całym domu-ale wtedy będzie się woda miszungowała...

U mnie się to sprawdza- oczywiście u innych nie musi...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Odrazu pisze ze jestem nowy więc możecie być wyrozumiali.

mam kilka pytan i jeżeli ktoś ma 10 min żeby odpisać będę wdzięczny.

 

Zastanawiam sie nad pompa ciepła taka co sie insyaluje na zewnątrz. nie żadna gruntowna.

Nowy dom o powierzchni 230m2 (dom z mieszkalnym podaszem)

Jeszcze nie mam pieca i zastanawiam sie czy kupic sama pompe i do niej zbiornik okolo 300l moje pytanie jest takie czy musze kupowac dodarkowy piec czy sama pompa da rade ? ile najlpiej kw ? jaka jest najlepsza.

Najbardziej obawiam sie w zime np ja bedzie z -30.

Instalacja jest przygorowana pod piec ale teraz sie zastanwiam czy dalo by rade zmienić i czy sie oplaca . pieca jeszcze nie kupilem.

W domu rozłożona jest podlogowka i grzejniki.

 

Witaj Kolego.

 

Ja nie doradzę tobie jaką kupić , bo nie znam twojego domu , izolacji ,, zapotrzebowania .. ale proponuje bo i tak tej zimy nic nie będziesz instalował

Poczytaj te wątki tu zawarte , zejdzie ze 2 miesiące :) ale warto .. sporo rzeczy się dowiesz , co musisz mieć , co poprawić , jak to ugryść.

, wtedy będziesz wiedział jaką moc potrzebujesz i sam sobie znajdziesz w necie najtaniej a instalatora z okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odkręcisz wodę z czujnika , to i tak musisz czekać ...

 

ok 5-10 sek i to przy pierwszym uzyciu, (zreszta to dziala jak wlacznik) to działa w ten sposob ze jesli ktos raz wlaczy to przez okreslony czas ( u mnie ze wzgledow oszczednowsciowych 30 min ale moze byc do 1,5h) zalacza sie pompka wiec masz wrazenie ze woda jest caly czas ciepla. Zuzycie najczesciej jest rano i wieczorem wiec jesli ktos rano uruchomi (zwykle ja bo najwczesniej wstaje) to pomka zalaczana jest przez kolejne 30 min z interwałami więc jak reszta wstanie to ma cały czas ciepłą wodę.

 

Moim zdaniem 100% przygotowanie będzie tylko z czujników ruchu w całym domu-ale wtedy będzie się woda miszungowała...

 

To najmniej ekonomiczne rozwiązanie , wodę najlepiej mieć ciepłą wtedy gdy się ją używa. Budowanie w oparciu o czujniki ruchu (w tym sterowniku o którym pisze można pdołączyć zew. sterowanie np. w oparciu o czujnik ruchu czy włącznik dzwonkowy) powoduje ze caly czas bedzie się kręcić jak napisałes , a widze ze to caałkiem nieźle wychładza wodę w zasobniku.

 

Mialem kilka rozwiazan m.in. w oparciu wlacznik czasowy , ale nie sprawdza sie przy zmianie harmonogramu (swieta, urlop, wakacje, goscie w domu itd - trzeba bylo zmieniać). Bylem bliski zbudowania cyrkulacji na mikro wlącznikach ale ze względow kosztowych nie kalkulowalo mi sie to. Obecne jest dla mnie idealne a długo szukałem rozwiązania dla siebie.

Edytowane przez gogush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...