Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A od kiedy to temperatura wylewki "buja się" o 5* pomiędzy cyklami grzania ...?

 

Ale tu nie dyskutujemy o bujaniu temperatury, tylko ile ciepła zmagazynują 2 cm wylewki. Nie między cyklami, a porównujemy 2cm wylewki o temperaturze, powiedzmy, 25* w porównaniu z. 2 cm styro pod wylewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No dobra ale na logikę - więcej betonu spowoduje, że posadzka będzie się dłużej nagrzewała i dłużej oddawała ciepło. Co w przypadku kiedy PC nie zdąży jej naładować do optymalnej temperatury w okienku 2 T ?

 

To znaczy, że masz za słabą PC.

Przy za małej pojemności cieplnej wylewki będziesz miał częściej takie sytuacje, gdy PC przestanie grzać, bo wylewka osiągnie zadaną temperaturę. Ale też szybciej wystygnie i będziesz musiał dogrzać w droższej strefie. Czyli cieńsza wylewka może spowodować, ze PC wyprodukuje za mało ciepła, bo wylewka nie będzie w stanie go zmagazynować.

 

IMO nie istnieje coś takiego, jak za dużo ciepła zgromadzonego w wylewce. Dlatego chciałem zrobić ogrzewaną płytę fundamentową - ale koszt mnie skutecznie zniechęcił.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny pst taki w który nie mas totalnie racji .

To norma w domach w marę dobrze ocieplonych że różnica między powietrzem w dom a posadzka to góra 2*C , tak jest w praktyce .

 

Przy jakim obciążeniu cieplnym i jakiej temperaturze zewnętrznej?

 

Nie wmówisz mi, że 1m2 jest w stanie oddać 40W przy różnicy temperatur 2*. Ale przekonasz, że może oddać 10W co pewnie wystarczy, gdy na zewnątrz jest +5* w dobrze ocieplonym domu. Tylko, że wtedy te 4kWh zgromadzonych w 2cm wylewki zapewni "grzanie" domu 200m2 przez 2 godziny i o tyle może być dłuższa przerwa w pracy PC.

 

Swoją drogą podpowiem ż np. 2 m3 wylewki z miksokreta nie ma wagi 9T tylko mniej .

 

A ile Twoim zdaniem waży 200m2 x 2 cm wylewki?

 

Przypominam, że dyskutujemy o tym dylemacie

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał odpowiednio dobraną P o domu ( nie do posadzki) nie będzie miał żadnego problemu z ,,naładowaniem" posadzki .Tylko na początku sezonu pc będzie dość długo pracować aby , naładować" posadzkę , później uzupełnia tylko straty ciepła. Oczywiście że im grubsza posadka tym lepiej , akumulacja to jedno , a drugie że łatwiej utrzymć stabilną temperaturę , bez jakiś super precyzyjnego sterowania ogrzewaniem .

 

Konkretnie - co da lepszy efekt czy 24 cm styro i 7 wylewki czy 22 cm styro i 9 wylewki ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim obciążeniu cieplnym i jakiej temperaturze zewnętrznej?

 

Nie wmówisz mi, że 1m2 jest w stanie oddać 40W przy różnicy temperatur 2*. Ale przekonasz, że może oddać 10W co pewnie wystarczy, gdy na zewnątrz jest +5* w dobrze ocieplonym domu. Tylko, że wtedy te 4kWh zgromadzonych w 2cm wylewki zapewni "grzanie" domu 200m2 przez 2 godziny i o tyle może być dłuższa przerwa w pracy PC.

 

Z obliczeń mocy grzejników podłogowych wynika ze róznica temperatur miedzy temp wewn. a temp posadzki dla temp obliczeniowej -20 oC (strefa III) dla temp. wewnętrznej 20 oC wynosi od 4,5 do 5 oC (srednio) dla pokrycia gresem. Domy o obciazeniu cieplnym od 40-70 W/m2. Przy temp. zewn ok 0oC ta róznica to ok 2-2,5 oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie dyskutujemy o bujaniu temperatury, tylko ile ciepła zmagazynują 2 cm wylewki. Nie między cyklami, a porównujemy 2cm wylewki o temperaturze, powiedzmy, 25* w porównaniu z. 2 cm styro pod wylewką.

 

Jest coś takiego jak temperatura zadana ( krzywa grzewcza ci trochę podpowie ...)

Jest też coś takiego jak zakres temperatury użytecznej ...( Czyli zakres temperatury wylewki dla temperatury komfortu ...)

Tak naprawdę to jakakolwiek pojemność cieplna wylewki jest potrzebna przy układach grzewczych bazujących na godzinach taniej energii i to też trzeba dopasować do mocy samego ogrzewania jak i strat budynku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tez taki wykres grafa1.jpg pokazuje zależność temperatury posadzki i temperatury powietrza . Ale myślę że na dzisiejsze czasy nie adekwatny . Pierwszy raz spotkałem się z tym wykresem z 15 lat temu , a wtedy jednak budowano o wiele słabiej izolowane domy , zapewne przy lepszych izolacjach różnica między temperaturą posadzki/powietrza jest mniejsza , biorąc pd uwagę średnią temperaturę zimową , zapewne przy siarczystych mrozach różnica będzie większa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że nadmierna grubość wylewki to więcej kłopotu niż zysku ...

 

A na czym ten kłopot polega? Że pracując na niższej temperaturze (czyli większym COP) posadzka zmagazynuje więcej energii?

Czy jakiś właściciel fundamentowej płyty grzewczej żałuje swojej decyzji? Bo nie znalazłem takiej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że nadmierna grubość wylewki to więcej kłopotu niż zysku ...

A to zależy, jaką w temperaturę musi utrzymywać posadzka aby zapewnić odpowiednią temperaturę powietrza , im delta mniejsza między nimi , tym lepiej , drugie to też ważne czym i w jaki sposób dostarczamy energię do podłogówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę o okresach przejściowych - w nocy "naładujecie" ciepłem tę grubą płytę , a w południe będzie dość ciepło ...

Ze wszystkim nie należy przesadzać , z akumulacyjnością płyty również-moim zdaniem.

pzdr

 

w dobrze izolowanym domu to tak nie działa. jeśli do osiągnięcia zadanej temperatury powietrza jest wymagana minimalnie wyższa temperatura podłogi (w okresach przejściowych niemalże równa), to podłoga błyskawiczne przestaje grzać jak zaświeci słońce. jak jest dobrze odizolowana od podłoża to zacznie ponownie grzać (stabilizować temperaturę) po zachodzie słońca. im grubsza wylewka, tym na dłużej starczy mimo naładowania do niższej temperatury.

 

u mnie przykładowo w październiku najwyższe obciążenie to 9W/m2, czyli z tego wynika że temperara podłogi była wyższa o niecały 1°C od powietrza, w rzeczywistości mniej, bo część tej mocy szła na podbicie a nie podtrzymanie temperatury posadzki (u mnie z płytą ma grubość ponad 30 cm betonu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest różnica między teorią a praktyka...

wcześniej dowiedziałem się tutaj od przedmówcy, że moja PC musi taktować, bo jest przewymiarowana...dobrze że moja PC tego nie czyta, bo pewnie by zaczęła taktować...jak mus to mus :p

 

A tak, a potem napisałeś, że ręcznie ustawiasz temperaturę. To nic dziwnego, że nie taktuje, skoro jest sterowana ręcznie.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?321714-Pompy-ciep%C5%82a-gruntowe-do-20-tys-przegl%C4%85d-najlepsze-oferty&p=7310707&viewfull=1#post7310707

 

Mi tam klima taktuje. Chyba, że ustawię sobie 27*, sobie pochodzi dwie godziny, to przestawiam na 20* - i tym sposobem mam dwa załączenia na dobę. Nawet przy obciążeniu 200W gdy klima potrafi zejść ledwo do 1200W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niekiedy jest w nocy kilka stopni , a w południe nawet 16-17 st w cieniu i bardzo słonecznie.Może bardziej tu chodzi o energię z okien niż z izolacji domu.

Pzdr

 

okna mam głównie od południa. jak grzeje, to nieważne czy ogrzewanie wcześniej działało czy nie - zawsze się "przegrzewa", z tą różnicą że jeśli grzania działało wcześniej, to wieczorem znacznie wolniej się dom wychładza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na czym ten kłopot polega? Że pracując na niższej temperaturze (czyli większym COP) posadzka zmagazynuje więcej energii?

Czy jakiś właściciel fundamentowej płyty grzewczej żałuje swojej decyzji? Bo nie znalazłem takiej opinii.

 

A nie zauważyłeś że sterowanie ogrzewaniem w takiej płycie to bardziej patrzenie na zegarek niż na termometr ...;)

I m cieplejszy dom tym mniejsza Delta pomiędzy pomieszczeniem a płytą ...

Im cieplejszy dom tym mniejszy zakres temperatury użytecznej ...

Im cieplejszy dom tym mniejsza zainstalowana moc układu grzewczego...

Im mniejsza moc układu grzewczego tym dłużej trwa ładowanie ...

Im mniejsze wahania temperatury w pomieszczeniach tym bardziej precyzyjnie trzeba dawkować energię ...

 

Co byś nie zrobił to i tak depczesz w tym samym miejscu ...

Nie ma znaczenia czy wylewka ma 7 czy 9 czy 11cm ...

To wszystko są pojedyncze kWh w ciągu doby a żaden termostat pokojowy nie jest w stanie wyłapać takich ilości energii ...

 

Mam ogrzewanie kablami w całym domu i każdy obwód ma własny licznik energii, co byś nie robił to i tak ładowanie odbywa bardziej hurtowo wedle przedziałów czasowych niż precyzyjnego sterowania temperaturą ...

 

Co innego jak ładujemy grzałką ogromny zbiornik buforowy a sterowanie temperaturą jest realizowane za pomocą układu mieszającego za pomocą krzywej grzewczej ale to już zupełnie inna bajka bo do takiego układu pojemność samej wylewki nie ma żadnego znaczenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okna mam głównie od południa. jak grzeje, to nieważne czy ogrzewanie wcześniej działało czy nie - zawsze się "przegrzewa", z tą różnicą że jeśli grzania działało wcześniej, to wieczorem znacznie wolniej się dom wychładza

 

U mnie np w salonie mam drzwi tarasowe i okna z trzech stron bez północy, w domu zawsze ktoś jest.

Ważne jest jednak użytkowanie.

Ale nie to jest najważniejsze- pytanie jest :

jaka max grubość wylewki jest granicą absurdu ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...