Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dobre pytania zadajesz. Ciekawe, czy faktycznie kupisz PC, jak dopytasz sprzedawców:

1. Jaki jest koszt roczny serwisu niezbędnego, dla utrzymania gwarancji?

2. Jaki jest przewidywany okres używania (z dokumentacji - nie z ust sprzedawcy/marketingowca) urządzenia?

3. Jak długo (na piśmie) gwarantują dostępność części zamiennych (choćby za kosmiczne pieniądze)? I nie daj się zbyć, że to prosta konstrukcja i byle serwisant lodówek to ogarnie - bo jak padnie customizowany scalak na płytce (którą serwis i tak wymienia w całości) to nawet najlepszy elektronik tego nie ogarnie.

4. Na koniec policzysz OZC i przeliczysz koszty

 

 

 

 

Widziałem na forum konsultantów od producentów, może mogliby sie wypowiedzieć odnośnie liczb i faktów. Bardzo zachwalali produkty.

 

ad2. Co mowi dokumentacja ? jaki jest to okres ?

ad3.jak dlugo czesci beda dostepne po zakonczeniu producji ?

 

1. moglbym uzyskac ceny czesci zamiennych katalogowych ?

2. Na pewno ma ktos dane odnośnie sprzedaży części do tego cuda, jak to wyglada w porownaniu do calych maszyn. Wystarcza kwoty.

 

 

Pozdrawiam,

SD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja też byłem bardzo ciekawy co do żywotności tych urządzeń. Założyłem i dalej jestem ciekawy bo nikt z fusów nie wywróży ile to podziała. Niestety rynek na PC dopiero teraz rośnie lawinowo i ciężko znaleźć powietrzne pompy działające 10 czy 15 lat. Widziałem w tym wątku ze Varme ma już 9 lat PC wiec jak widać działa. Ja założyłem, ze jak podziała 10 lat to będę zadowolony i jak się zepsuje to po prostu wymienię albo co trzeba albo całą PC. Nawet jak kupiłbyś piec na groszek/pellet/gaz też nie masz pewności, ze podziała dłużej niż gwarancja ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ad2. Co mowi dokumentacja ? jaki jest to okres ?

ad3.jak dlugo czesci beda dostepne po zakonczeniu producji ?

 

Jedyną pisemną informację znalazłem w dokumentacji Mitsubishi - 15 lat przewidywany okres eksploatacji i w tym czasie gwarantują dostępność części. Tak przynajmniej stało dla monobloku, który rozważałem.

 

Pewnie, że znajdą się szczęśliwcy, co przez 10 lat do samochodu leją tylko płyny. Przy PC też pewnie tacy się znajdą. Jednak są tez tacy, co mają problem dużo wcześniej.

Jak wyjdzie Ci, że PC ma sens, to wybierałbym popularny model i wielu serwisantów. W razie czego może da się tanio kupić używkę na części a i znających dany model będzie sporo, żeby coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podobnego założenia wychodziłem - urządzenie grzewcze nie ma się zwrócić. Ma grzać i działać bezobsługowo, a do tego jeszcze jak się okazuje, grzeje tanio ;)

 

Gdyby koszty nie miały znaczenia, to kto montowałby PC? Wszyscy grzaliby kablami.

JEDYNA przewaga PC nad kablami, to koszty eksploatacji. Ale już TCO w dobrze ocieplonym domu przegrywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są dane "zaczytane" gdzieś w sieci lub ktoś tak kiedyś napisał-rzeczywiście można poszperać u producentów ,czy podadzą jakiś "czas żywota" sprężarek.

pzdr

 

jak to nie problem, to wrzuć do odpowiedniego wątku (jak znajdziesz ;))

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?226976-Pompy-Ciep%C5%82a-Trwa%C5%82o%C5%9B%C4%87-spr%C4%99%C5%BCarek

swoją znalazłem i wrzuciłem ;)

Edytowane przez JTKirk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

szukam porady dotyczącej problemu jaki mam u siebie.

Od obecnego sezonu grzewczego mam PC 9kW. Ze względu na to, że instalacja jest otwarta ogrzewana piecem na ekogroszek, PC zamontowałem łącznie z wymiennikiem ciepła "równolegle" do obecnego pieca.

Problem jest w tym, że nie mam miejsca na żaden bufor, a instalacja między PC i wymiennikiem jest bardzo krótka. To powoduje, że zład jest bardzo mały i PC często wyłącza się ponieważ nie zdarzy zejść z mocą (w przypadku gdy zapotrzebowanie domu na energię jest niskie).

W lato gdy PC grzałem jedynie zbiornik wody (który jest w układzie grzewczym) PC kilka razy wyłączała i włącza się zanim praca się ustabilizowała.

Czy według was zmiana wymiennika na sprzęgło hydrauliczne nie rozwiąże problemu? Miałbym ponownie oddzielone obiegi PC i grzewczy, a z punktu widzenia PC zład byłby większy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby koszty nie miały znaczenia, to kto montowałby PC? Wszyscy grzaliby kablami.

JEDYNA przewaga PC nad kablami, to koszty eksploatacji. Ale już TCO w dobrze ocieplonym domu przegrywają.

 

To Twoje zdanie. Kable rowniez moga sie zepsuc, przestac dzialac itp. Tylko Ty sobie ich nie wymienisz ani nie naprawisz.

 

Rozmawiamy tutaj teraz o awaryjnosci urzadzen. Jak PC padnie to ja mam wybor co zamontowac, czy kolejna, czy moze gruntowa, czy moze smieciucha bo wojna idzie. Ty tego wyboru juz nie masz...

 

BTW jak to jest w kablach grzejnych ? Jaka to ma zywotnosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

szukam porady dotyczącej problemu jaki mam u siebie.

Od obecnego sezonu grzewczego mam PC 9kW. Ze względu na to, że instalacja jest otwarta ogrzewana piecem na ekogroszek, PC zamontowałem łącznie z wymiennikiem ciepła "równolegle" do obecnego pieca.

Problem jest w tym, że nie mam miejsca na żaden bufor, a instalacja między PC i wymiennikiem jest bardzo krótka. To powoduje, że zład jest bardzo mały i PC często wyłącza się ponieważ nie zdarzy zejść z mocą (w przypadku gdy zapotrzebowanie domu na energię jest niskie).

W lato gdy PC grzałem jedynie zbiornik wody (który jest w układzie grzewczym) PC kilka razy wyłączała i włącza się zanim praca się ustabilizowała.

Czy według was zmiana wymiennika na sprzęgło hydrauliczne nie rozwiąże problemu? Miałbym ponownie oddzielone obiegi PC i grzewczy, a z punktu widzenia PC zład byłby większy?

 

Pozdrawiam

 

Witam,

raczej bez dodatkowego zbiornika się nie obejdzie...

Przede wszystkim powinieneś sprawdzić jaki jest min zład wody dla Twojej PC (najlepiej gdybyś podał typ PC).Np dla mojego 9kW T-capa min zład to 35 ltr - ale myślę,że lepiej jest mieć trochę więcej (Panasonic sprzedaje 50 ltr bufory/sprzęgła).Więc jeśli już będziesz znał pojemność-trudno,trzeba poszukać odpowiedni gabarytowo zbiornik (np wysoki o małej średnicy).

Pytanie pomocnicze -jakiej mocy masz wymiennik ciepła i dla jakich prędkości przepływów ? Druga sprawa -jaka jest pompa obiegowa w CO i na którym biegu ?

Pzdr

 

PS

 

Jeśli połączysz dwa obiegi sprzęgłem -to będziesz musiał mieć obieg zamknięty , raczej tego się nie praktykuje...

Do tego dochodzi drugi problem-wysokie przepływy zazwyczaj wymagane pod pracę PC będą dodatkowo wypłukiwać nieczystości z systemu (sam piec jest dużym źródłem rdzy ,szlamu,itp) , a to z kolei może zabrudzić Ci filtry i wymiennik.

Edytowane przez bobrow
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoje zdanie. Kable rowniez moga sie zepsuc, przestac dzialac itp.

 

Mają dwadzieścia lat gwarancji. To o czymś świadczy.

 

Jak PC padnie to ja mam wybor co zamontowac, czy kolejna, czy moze gruntowa, czy moze smieciucha bo wojna idzie. Ty tego wyboru juz nie masz...

 

Nie wierzę, żeby padły za życia mojego czy moich dzieci. Nie trzeba będzie wymieniać. A czy pompa się zwróci, zanim trzeba będzie ją wymienić?

Zresztą, jakbym wpakował kasę zaoszczędzoną na rezygnacji z PC w PV, to grzałbym taniej, niż pompą. Tyle, że mi się PV nie kalkuje. Ale zawsze mam taką opcję. Co więcej - łatwo wpuścić w kable czy grzałkę bojlera prąd z PV bezpośrednio, jakby nie było tak różowo jak teraz, z podpięciem się do sieci energetycznej. PC na to nie pozwala.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoje zdanie. Kable rowniez moga sie zepsuc, przestac dzialac itp. Tylko Ty sobie ich nie wymienisz ani nie naprawisz.

BTW jak to jest w kablach grzejnych ? Jaka to ma zywotnosc?

 

Witam

 

W reklamach piszą, że co najmniej 50 lat. Gwarancję dają zapewne na 20.

W poprzednim domu upalił mi się jeden obwód po 18 latach. Sprawdziłem papiery i niestety - w 1997 r Deviflex dawał tylko 10 lat gwarancji. Obecnie daje podobno więcej.

Naprawa dość uciążliwa - Deviflex ma tylko dwóch serwisantów na całą Polskę. Do mojego domu przyjechał spod Warszawy, co oczywiście miało swój wymierny koszt.

Tak, że nawet z kablami może być różnie.

 

PS

Naprawa wymaga rozkucia części wylewki i zmostkowania (wyłączenia) części upalonego kabla. Wymaga specjalistycznego sprzętu, niedostępnego dla przeciętnego elektryka.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wierzę, żeby padły za życia mojego czy moich dzieci. Nie trzeba będzie wymieniać. A czy pompa się zwróci, zanim trzeba będzie ją wymienić?

Zresztą, jakbym wpakował kasę zaoszczędzoną na rezygnacji z PC w PV, to grzałbym taniej, niż pompą. Tyle, że mi się PV nie kalkuje. Ale zawsze mam taką opcję. Co więcej - łatwo wpuścić w kable czy grzałkę bojlera prąd z PV bezpośrednio, jakby nie było tak różowo jak teraz, z podpięciem się do sieci energetycznej. PC na to nie pozwala.

 

Ale masz problem. Nie masz pompy i nie chciałeś więc po co piszesz w tych wątkach ?

 

Co do pompy to można mieć kompletną kotłownię za mniej niż 20tys a można i mieć za 60tys.

Oczywiście ta za 60 zapewni nam trochę niższe koszty , tyle że różnica w cenie nawet po 100 latach się nie zwróci ..

Dlatego szukać tanich markowych pomp i robić prosta instalację aby koszt był jak najniższy ...

 

Ja swój dom 117m2 cały grzeje do ponad 22 stopni , nie dogrzewam kominkiem i za cały rok za ogrzewanie i ciepłą wodę zapłaciłem około 900zł.

Jak dla mnie koszt bardzo dobry , tym bardziej że mam duże przeszklenia i część domu ma wysokie sufity a co za tym idzie kubatura domu spora ...

 

Prawda jest że albo na początku więcej się wyda ale później koszty eksploatacji będą niższe , albo na początku się mniej wyda ale później ZAWSZE koszty będą już wyższe ..

 

PV za darmo nie jest i jakby miały dostarczyć tyle prądu ile wymaga Twój dom to koszty olbrzymie a dodatkowo przy dużej mocy PV już "przeliczniki" z energetyką nie sa tak korzystne.

Jak ktoś ma pompę to też może dać PV i to sporo niższej mocy , bo sporo mniejszy pobór prądu ma sama pompa . Tym samym w jego przypadku koszty montazu PV będą dużo niższe ...

 

Osobiście nigdy bym na kable się nie zdecydował a jak już jak ktoś nie chce pompy to zrobił podłogówkę + dał kocioł na prąd.

Cenowo wyjdzie podobnie do kabli a w razie czego kiedyś można zmienić kocioł na pompę albo coś innego ...

Edytowane przez kaszpir007
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

raczej bez dodatkowego zbiornika się nie obejdzie...

Przede wszystkim powinieneś sprawdzić jaki jest min zład wody dla Twojej PC (najlepiej gdybyś podał typ PC).Np dla mojego 9kW T-capa min zład to 35 ltr - ale myślę,że lepiej jest mieć trochę więcej (Panasonic sprzedaje 50 ltr bufory/sprzęgła).Więc jeśli już będziesz znał pojemność-trudno,trzeba poszukać odpowiedni gabarytowo zbiornik (np wysoki o małej średnicy).

Pytanie pomocnicze -jakiej mocy masz wymiennik ciepła i dla jakich prędkości przepływów ? Druga sprawa -jaka jest pompa obiegowa w CO i na którym biegu ?

Pzdr

 

PS

 

Jeśli połączysz dwa obiegi sprzęgłem -to będziesz musiał mieć obieg zamknięty , raczej tego się nie praktykuje...

Do tego dochodzi drugi problem-wysokie przepływy zazwyczaj wymagane pod pracę PC będą dodatkowo wypłukiwać nieczystości z systemu (sam piec jest dużym źródłem rdzy ,szlamu,itp) , a to z kolei może zabrudzić Ci filtry i wymiennik.

 

Moja PC to LG therma V i dla niej minimalna ilość wody to 20l. U mnie w obiegu PC jest obecnie może z 5 litrów.

Wymiennik 50 płytowy o mocy 55kW. Obecnie mam ustawione: przepływ PC - 1400 l/h - przepływ instalacji grzewczej 1100 l/h.

Pal licho o te zabrudzenia. Raczej dożę do tego aby zredukować ilość włączeń i wyłączeń PC. Szczególnie w lato.

Zdaję sobie sprawę, że bufor może rozwiązać ten problem ale jaki ma on sens jeśli jest on dodatkowym źródłem strat i muszę go zakupić?.

Skąd wiem, czy bufor 30 litrowy rozwiąże problem. Może trzeba 50l?

Jaki będzie zład dla PC jeśli zabudowałbym sprzęgło i w przypadku lata będę ogrzewał jedynie płaszczowy zbiornik CWU. Załóżmy, że od sprzędła do zbiornika mam 30l a od sprzęgła do PC mam 5l? Przepływ przez PC będzie 1400 l/h, a przepływ przez zbiornik CWU 400l/h?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja PC to LG therma V i dla niej minimalna ilość wody to 20l. U mnie w obiegu PC jest obecnie może z 5 litrów.

Wymiennik 50 płytowy o mocy 55kW. Obecnie mam ustawione: przepływ PC - 1400 l/h - przepływ instalacji grzewczej 1100 l/h.

Pal licho o te zabrudzenia. Raczej dożę do tego aby zredukować ilość włączeń i wyłączeń PC. Szczególnie w lato.

Zdaję sobie sprawę, że bufor może rozwiązać ten problem ale jaki ma on sens jeśli jest on dodatkowym źródłem strat i muszę go zakupić?.

Skąd wiem, czy bufor 30 litrowy rozwiąże problem. Może trzeba 50l?

Jaki będzie zład dla PC jeśli zabudowałbym sprzęgło i w przypadku lata będę ogrzewał jedynie płaszczowy zbiornik CWU. Załóżmy, że od sprzędła do zbiornika mam 30l a od sprzęgła do PC mam 5l? Przepływ przez PC będzie 1400 l/h, a przepływ przez zbiornik CWU 400l/h?

 

Pozdrawiam

 

To po kolei :

-zapytaj u instalatora (albo poszperaj w sieci) jaki zład min radzi z doświadczenia ,ja proponuję 40-50 ltr na przeciw wymaganym 20ltr

-przepływy niby wyglądają ok , jeśli masz przepływ 1400 l/h na PC -to mało prawdopodobne ,żebyś na CWU miał 400 l/h (CWU grzejesz bezpośrednio z PC ?)

-min zład jest taki sam potrzebny do CO jak i do CWU, zbiornik może być np wpięty na powrocie do PC w szereg oczywiście (taktuje Ci PC latem ,bo ma słaby odbiór ciepła-prawdopodobnie za mała powierzchnia wymiany zas CWU ,ćwiczyłem to na swoim Galmeciku 140 ltr-porażka ,jak kupiłem 300ltr temat zniknął )

-co do strat (postojowych, czy czort wie jakich) proponuję porównać starty związane z niższym COP w czasie taktowania i ryzykiem przedwczesnej awarii PC lub szybszym zużyciem.Przecież jeśli będzie zaizolowany ten zasobnik+rury , to nie wystygnie Ci tak od razu -straty byś miał ,gdyby bufor pracował w układzie równoległym (podmieszanie obiegów-ale to też nie majątek ok1-2K za wysoka temp do potrzeb).

Pzdr

Edytowane przez bobrow
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...