Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 30,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Liwko

    1595

  • Pyxis

    1293

  • bonetka

    1154

  • HenoK

    898

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam,

Mam pompe ciepla Danfoss DHP-H-6, od kilku tygodni mam nastepujacy problem. Pompa ciepla nie przelacza sie automatycznie z cieplej wody na centralne ogrzewanie. Wymienilem juz zawor trojdrozny, ale nie pomoglo. Mam wrazenie, ze zewnetrzny czujnik temperatury nie dziala poprawnie, czy moze miec to wplyw na prace pompy? Chcialem kupic nowy czujnik, ale nigdzie go nie znalazlem, tego moelu juz nie produkuja. ktos mial moze podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników posiadających grzejniki ( u mnie aluminiowe wulkan ) i mających zawory z nastawami wstępnymi ( u mnie dodatkowo głowice ) .

Przymierzam się do pompy lecz cały czas analizuje swoją instalacje pod względem pracy PC i kosztów jej utrzymania .

Mam zawory firmy Heimaier (drogie i mało spotkanie , ale przypadkowo zakupiłem na portalu aukcyjnym jakaś likwidacja sklepu wiec cena jak za chińczyka ) . Aktualnie przy piecu już macham ręka , przewymiarowany wiec mało efektów widać na zaworach nie ma różnicy czy dam deltę 10 czy 15 z tabeli ,która zamieszczam :

 

https://zapodaj.net/28f0e0bdb3e35.jpg.html

 

Zapotrzebowanie mam 50w/m2 z danych grzejnika ,żeby tyle osiągnąć wychodzi 50zasilanie + 40powrot /2 -20st = 25st (50w/m2) .

 

Rozumiem , ze to dość wysoka temperatura , aktualnie tak mam dobrane grzejniki żeberko na m2 . Układ mam taki , ze grzejnik pod każdym oknem w pomieszczeniu i w mniejszych pokojach mogę dołożyć żeberek max wchodzi 25 , ale problemem są pomieszczenia gdzie mam 25m2 i już taki grzejnik ,a nic się nie dołoży , drugiego się nie dostawi . Są to moje wywody ,ale chce być przygotowany na PC i dążyć do tych 45 stopni max na zasilaniu może zejście na deltę 5 być coś pomogło ,ale nie wiem jak t-cap zaleca , a tez tabela nic nie wskazuje .

Jeśli jest ktoś w stanie pomoc , objaśnić to będę wdzięczny w kwestii tych zaworów , nastaw czy ewentualnie ustalenia przepływów l/h pod moce grzejników .

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś cudowane te Twoje głowice :(

U siebie kupiłem proste z marketu, jak chce pełny przepływ ustawiam 5.

W sypialni by ograniczyć temp. do +21*C ustawiam na 3 na skali głowicy. Bez tabelek i przeliczeń. A gdy nadal za ciepło to przekręcam jeszcze o 1 kreseczkę.

 

Gdy już będziesz miał tą PC to najlepiej poodkręcać przepływy na głowicach i ustawić krzywą grzewczą na PC, potem dopiero przydławisz przepływ gdzie grzejnik będzie za mocny i chcesz mieć chłodniej.

 

Przepływy na grzejnikach dławisz gdy piec jest za mocny i daje wysoką temp. wody. Przy PC to tak nie działa, bo PC obniża temp. wody gdy cały dom potrzebuje mniej ciepła - to jest Krzywa Grzewcza (KG) - inaczej Krzywa Pogodowa. Gdy moc grzejników dobierzesz pod zapotrzebowanie pokoju przy określonej temp. wody - to termostaty nie będą potrzebne. Wszystkie zmiany zapotrzebowania na ciepło załatwi PC ze swoją KG.

 

Moja Altherma fabrycznie ma deltę 10*C dla grzejników. W ubiegłym tygodniu zmieniłem ustawienie na klimakowektory z deltą 5*C. Instalacja pracuje głośniej, bo pompa obiegowa kręci na wyższych obrotach (większe przepływy) - ale temp. wody w CO od razu spadła o 3*C, a w domu nadal +22 / +22,5*C. Jeszcze za wcześnie by ocenić zużycie prądu, ale jak temp. wody niższa o 3*C to COP powinien być lepszy i zużycie prądu niższe.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Gdy moc grzejników dobierzesz pod zapotrzebowanie pokoju przy określonej temp. wody - to termostaty nie będą potrzebne.

Wszystkie zmiany zapotrzebowania na ciepło załatwi PC ze swoją KG.

Moce grzejników dobierasz do mocy cieplnej pomieszczeń,

Edytowane przez Andrzej5101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mniejszych pokojach mogę dołożyć żeberek max wchodzi 25 , ale problemem są pomieszczenia gdzie mam 25m2

i już taki grzejnik ,a nic się nie dołoży , drugiego się nie dostawi

Grzejniki z pomieszczeń 25 m2 należy zdemontować i podokładać żeberka w mniejszych pokojach,

Do tych dużych pokoi nalezy zakupić grzejniki tzw ;V 33

https://www.tukado.pl/produkt-21-KERMI_V33_600x2000-_Grzejnik_plytowy-12982855608670-13381975271343.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Altherma fabrycznie ma deltę 10*C dla grzejników. W ubiegłym tygodniu zmieniłem ustawienie na klimakowektory z deltą 5*C. Instalacja pracuje głośniej, bo pompa obiegowa kręci na wyższych obrotach (większe przepływy) - ale temp. wody w CO od razu spadła o 3*C

 

Mam podobną pompę tylko o numer mocniejszą a instalację dosyć skomplikowaną i trochę skopaną (podłogówka, grzejniki, klimakonwektory, drabinka).

Zastanawiam się nad zmniejszeniem dT ale o ile pamiętam to jest możliwość regulacji co 1C.

Pytania:

1. Dlaczego zmieniłeś z 10C od razu na 5C?

2. Pamiętasz o ile wzrósł przepływ? Mam bardzo małe przepływy (max. 17l/min, jedynie przy podgrzewaniu c.w.u. zauważyłem 25l/min) i chyba jedyny sposób, to zmniejszenie dT?

3. Skąd wiesz, że temp. c.o. spadła o 3C - jakiś dodatkowy pomiar temp.? Czy sam zmniejszyłeś krzywą grzewczą o 3C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej Loret

Wszedłem w ustawienia serwisowe - tu w sumie nie wiem czy serwis Daikina nie będzie miał obiekcji w razie W.

Przestawiłem źródło z grzejników na klimakonwektory.

 

Że delta spadła z 10 na 5*C to widzę w > Informacje > Czujniki - przedtem było 8-10*C, a teraz jest 4-5*C różnicy między zasilaniem a powrotem.

KG się przestawiło, bo inne źródło oddawania ciepła, ale od razu zmieniłem na takie jak miałem wcześniej KG nr 6 i kąt nachylenia 9*.

Spadek temp. o 3*C widziałem od razu na ekranie głównym po restarcie systemu.

Od miesiąca spisuję temp. wody zadaną i temp. z czujnika przy jedn. zewnętrznej:

3 tyg. temu przy -8*C woda miała +42*C, = dzisiaj jest -8*C a woda ma +39*C,

wcześniej przy delcie 10*C widywałem przepływy 7 lub 15 L/min.

Trzy dni temu już po zmianie na D.5*C widziałem przepływ 21 L/min. (to było przed defrostem).

A teraz zszedłem do piwnicy i przy -8*C, woda +39*C delta 4*C i przepływ 15 L/min. To w sumie ciężko mi ocenić czy rzeczywiście przepływ wzrósł, po zmianie delty. Przepływ cały czas moduluje, w zależności od temp. zewn. i ilości potrzebnego ciepła. Grzejniki chyba teraz mają większą wydajność i szybciej podnoszą temp. w domu - teraz po obniżeniu delty.

Być może mógłbym jeszcze obniżyć temp. wody na korekcie o 1 lub 2*C, ale w tym tygodniu stale są mrozy - to na razie tego nie ruszam.

 

Od razu na D. 5*C bo taka jest fabryczna zaprojektowana różnica między grzejnikami a KK.

No i tu na forum ktoś pisał, że u siebie testował różne delty i ta 5*C najlepiej się u niego sprawdza. Początkowo myślałem o delcie 7*C, ale zmieniłem od razu na 5*C.

 

Fakt dużo różnych źródeł masz u siebie. Ja mam 100% grzejniki, przewymiarowane, by grzać +45*C przy mrozie -20*C (przynajmniej wg teoretycznych obliczeń). Mam 2x KK ale jeszcze ten dodatkowy pion nie uruchomiony.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś cudowane te Twoje głowice :(

U siebie kupiłem proste z marketu, jak chce pełny przepływ ustawiam 5.

W sypialni by ograniczyć temp. do +21*C ustawiam na 3 na skali głowicy. Bez tabelek i przeliczeń. A gdy nadal za ciepło to przekręcam jeszcze o 1 kreseczkę.

 

Gdy już będziesz miał tą PC to najlepiej poodkręcać przepływy na głowicach i ustawić krzywą grzewczą na PC, potem dopiero przydławisz przepływ gdzie grzejnik będzie za mocny i chcesz mieć chłodniej.

 

Przepływy na grzejnikach dławisz gdy piec jest za mocny i daje wysoką temp. wody. Przy PC to tak nie działa, bo PC obniża temp. wody gdy cały dom potrzebuje mniej ciepła - to jest Krzywa Grzewcza (KG) - inaczej Krzywa Pogodowa. Gdy moc grzejników dobierzesz pod zapotrzebowanie pokoju przy określonej temp. wody - to termostaty nie będą potrzebne. Wszystkie zmiany zapotrzebowania na ciepło załatwi PC ze swoją KG.

 

Moja Altherma fabrycznie ma deltę 10*C dla grzejników. W ubiegłym tygodniu zmieniłem ustawienie na klimakowektory z deltą 5*C. Instalacja pracuje głośniej, bo pompa obiegowa kręci na wyższych obrotach (większe przepływy) - ale temp. wody w CO od razu spadła o 3*C, a w domu nadal +22 / +22,5*C. Jeszcze za wcześnie by ocenić zużycie prądu, ale jak temp. wody niższa o 3*C to COP powinien być lepszy i zużycie prądu niższe.

 

Głowice są tez proste skala do 5 , chodzi o zawory na których są one zamontowane . Zawory posiadają nastawy wstępne pod dana moc skala 1-15 czyli 10-150l/h . W przypadku PC przepływy musza być duże czyli nie patrzę na tabelkę tylko full przepływ i delikatne kryzy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że delta spadła z 10 na 5*C to widzę w > Informacje > Czujniki - przedtem było 8-10*C, a teraz jest 4-5*C różnicy między zasilaniem a powrotem.

 

Jakie zmiany spowoduje obniżenie różnicy temp. pomiędzy zasilaniem i powrotem ?

Czy przypadkiem np. nie zwiększy się taktowanie pompy?

 

KG się przestawiło, bo inne źródło oddawania ciepła, ale od razu zmieniłem na takie jak miałem wcześniej KG nr 6 i kąt nachylenia 10*.

 

Na pewno krzywa grzewcza zmieniła się po zmianie z podłogówki na klimakonwektory? U mnie na pewno zmiany nie ma po takim przestawieniu - wciąż 40/-15 i 30/15 przy czym zależność jest liniowa wbrew nazwie "krzywa" (restart robiłem).

 

wcześniej przy delcie 10*C widywałem przepływy 7 lub 15 L/min.

 

U mnie przepływy nie zmieniły się chyba ale jeszcze poobserwuję...

 

Być może mógłbym jeszcze obniżyć temp. wody na korekcie o 1 lub 2*C, ale w tym tygodniu stale są mrozy - to na razie tego nie ruszam.

 

Używasz tylko krzywej czy dodatkowo harmonogramu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program93

Na początek zaznaczę, że nie jestem hydraulikiem, czy innym instalatorem.

U siebie zakładałem głowice z termostatem, komplet z marketu i nawet nie pamiętam by była do nich instrukcja, by się ustawiało nastawy wstępne, przed założeniem głowicy. Ja nie ustawiałem.

Jeśli masz moc grzejnika dobraną do potrzeb grzewczych pomieszczenia - to termostaty niewiele mają do roboty.

A grzanie kotłem ze stałą temp. wody +55*C, różni się od grzania Pompą Ciepła.

Pompa zmienia temp. wody w zależności od pogody na zewnątrz. I dla PC najlepiej sprawdzą się pełne przepływy.

 

Maciej Loret

Tak na logikę, by utrzymać wyższą temp. powrotu - to PC powinna dostarczyć wyższą moc w jednostce czasu, to wydaje się, że nawet powinno zmniejszyć taktowanie. W Daikinie wydaje się, że odpowiada za to Ustawienia serwisowe > strefa główna (u siebie mam 1 strefę) > Modulacja temp. (wartość odpowiada delcie). U siebie zmieniłem z 5 na 6 w sobotę, jeszcze nie zweryfikowałem, czy delta wzrosła. W wcześniej przy delcie 5*C miałem realnie 4*C różnicy.

 

U siebie miałem krzywą przestawioną na KG nr 6 i kąt nachylenia 9*. Domyślnie fabrycznie jest nr 7 (kąta nie pamiętam chyba 11), gdy zmieniłem Typ Emitera z grzejników na KK - to po wejściu w krzywą od razu miałem KG zmienioną na ustawienie fabryczne 7/11.

Ty masz KG dwupunktową i wydaje mi się, że jest lepsza dla ogrzewania podłogowego. U siebie mam KG z kątem nachylenia i myślę że jest lepsza dla grzejników.

 

Używam krzywej i harmonogramu jednocześnie.

I to jest pewna komplikacja. KG mam dobraną wyższą by dogrzać dom do +22*C w ciągu dnia, natomiast na noc mam +21*C wg harmonogramu. I tu już temp. wody jest za wysoka i PC robi przerwy w grzaniu nocą. Szkoda że obniżenie temp. na harmonogramie nie obniża automatycznie temp. wody (przynajmniej takie jest moje odczucie).

Takie przerwy w grzaniu są wadą w moim odczuciu - z tego względu, że po 2 lub 3 godzinach przerwy woda w CO stygnie w okolice +20*C, a to powoduje że PC wspomaga się grzałką przy rozruchu. Gdy było cieplej ok. +4*C to PC robiła w ciągu nocy 3 przerwy po 2h-3h, a gdy ruszała to pracowała ok. 1,5h między przerwami (tu wyłączam grzałkę na bezpieczniku). Teraz przy mrozach, gdy wieczorem zmieniam temp. z +22 na +21*C robi 2-3h przerwy, potem większość czasu pracuje modulując. Grzałką wspomaga się ze 3x w ciągu doby. Widzę to na godzinowym wykresie zużycia z Tauronu.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na logikę, by utrzymać wyższą temp. powrotu - to PC powinna dostarczyć wyższą moc w jednostce czasu, to wydaje się, że nawet powinno zmniejszyć taktowanie. W Daikinie wydaje się, że odpowiada za to Ustawienia serwisowe > strefa główna (u siebie mam 1 strefę) > Modulacja temp. (wartość odpowiada delcie). U siebie zmieniłem z 5 na 6 w sobotę, jeszcze nie zweryfikowałem, czy delta wzrosła. W wcześniej przy delcie 5*C miałem realnie 4*C różnicy.

 

Ja kombinowałem inaczej - skoro pompa czeka na odpowiednią temp. powrotu, to będzie więcej czasu do kolejnego załączenia sprężarki. Ktoś może to potwierdzić?

Natomiast nie bardzo rozumiem tego parametru modulacja. Czym to się różni od deltaT? Jest coś więcej w manualu pompy (nie mam teraz dostępu)?

 

Używam krzywej i harmonogramu jednocześnie.

I to jest pewna komplikacja. KG mam dobraną wyższą by dogrzać dom do +22*C w ciągu dnia, natomiast na noc mam +21*C wg harmonogramu. I tu już temp. wody jest za wysoka i PC robi przerwy w grzaniu nocą. Szkoda że obniżenie temp. na harmonogramie nie obniża automatycznie temp. wody (przynajmniej takie jest moje odczucie).

 

Dla mnie bardzo dobrze, że robi przerwy w grzaniu nocą (czy dowolnym innym okresie)- po to właśnie jest kaganiec zwany harmonogramem. Ja stosuję do krzywej harmonogram by zmniejszyć liczbę uruchomień sprężarki (czy to jest dobre założenie - nie wiem).

U mnie PC nie wspomaga się grzałką bo powyłączałem je w ustawieniach (choć podczas uruchomienia serwisant ustawił załączanie grzałek od -10C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kombinowałem inaczej - skoro pompa czeka na odpowiednią temp. powrotu, to będzie więcej czasu do kolejnego załączenia sprężarki. Ktoś może to potwierdzić?

Natomiast nie bardzo rozumiem tego parametru modulacja. Czym to się różni od deltaT? ...

 

Dlaczego czeka? Przy grzejnikach, po przerwie PC startuje przy wodzie +20*C. Zasilanie szybko podniesie do np. +35*C, następnie musi gonić przepływ by dobić temp. w pomieszczeniach i temp. powrotu do zadanej deltyT. Gdy w domu będzie zimno, to dłużej będzie trwało dotarcie do zadanej deltyT. Mniejsza wartość deltyT = też dojście będzie trwało dłużej. To na logikę powinno wydłużyć pracę PC po uruchomieniu. Z kolei czas przerwy będzie zależny od izolacji budynku - lepsza izolacja, to dłuższe (wolniejsze) "stygnięcie" domu.

 

Myślę że Modulacja w Althermie jest równa delcieT. Sprawdzam manuala i musiałbym to jeszcze zestawić z funkcjami w sterowniku - bo po samym manualu nie wiem czy Modulacja = deltaT, czy dotyczy to zakresu modulacji możliwej do przestawienia w Madoce :confused:

 

Dla mnie bardzo dobrze, że robi przerwy w grzaniu nocą (czy dowolnym innym okresie)- po to właśnie jest kaganiec zwany harmonogramem. Ja stosuję do krzywej harmonogram by zmniejszyć liczbę uruchomień sprężarki (czy to jest dobre założenie - nie wiem).

....

 

Traktujesz przerwę jako oszczędność.

Przy zimnej wodzie i niskiej temp. na dworze PC zaczyna rozruch od odwróconego obiegu - jakby defrost robiła. Dopiero po stwierdzeniu, że ma odpowiednie przepływy (lub temperatury), przełącza się na grzanie.

Woda w CO w czasie przerwy wystygnie, potem znowu PC musi tę temp. wody nadgonić. Dla mnie te wahania temp. są wadą, bo zamiast stałej temp. w sypialni na poziomie 20,5*C mam huśtawkę.

Temp. wody wg KG jest ustawiona pod grzanie dzienne. W nocy gdy chce mieć chłodniej, to wychodzi że temp. wody jest przegrzewana i termostat. pokojowy zatrzymuje PC - histereza na termostacie Madoka to 1*C (-/+0,5*C), a że temp. wody jest wyższa to po zatrzymaniu PC, grzejniki jeszcze trochę grzeją. I takie mam skoki temp. w ciągu nocy.

Raz się odkrywam bo za ciepło pod kocem z owczej wełny (zamiast kołdry), a godzinę później znowu się przebudzam bo za zimno i trzeba się na powrót przykryć. Termostat przy grzejniku skręcony na 2, a i tak są wahania temp.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego czeka? Przy grzejnikach, po przerwie PC startuje przy wodzie +20*C. Zasilanie szybko podniesie do np. +35*C, następnie musi gonić przepływ by dobić temp. w pomieszczeniach i temp. powrotu do zadanej deltyT. Gdy w domu będzie zimno, to dłużej będzie trwało dotarcie do zadanej deltyT. Mniejsza deltaT = też dojście będzie trwało dłużej. To na logikę powinno wydłużyć pracę PC po uruchomieniu. Z kolei czas przerwy będzie zależny od izolacji budynku - lepsza izolacja, to dłuższe "stygnięcie" domu.

Myślę że Modulacja w Althermie jest równa delcieT. Sprawdzam manuala i musiałbym to jeszcze zestawić z funkcjami w sterowniku - bo po samym manualu nie wiem czy Modulacja = deltaT, czy dotyczy to zakresu modulacji możliwej do przestawienia w Madoce :confused:

 

 

 

Traktujesz przerwę jako oszczędność. Tylko że woda w czasie przerwy wystygnie, potem znowu musi tę temp. wody nadgonić. Dla mnie te wahania temp. są wadą, bo zamiast stałej temp. w sypialni na poziomie 20,5*C mam huśtawkę.

Temp. wody wg KG jest ustawiona pod grzanie dzienne. W nocy gdy chce mieć chłodniej, temp. wody jest przegrzewana i termostat. pokojowy zatrzymuje PC - histereza na termostacie Madoka to 1*C (-/+0,5*C), a że temp. wody jest wyższa to po zatrzymaniu PC grzejniki jeszcze trochę grzeją. I takie mam skoki temp. w ciągu nocy.

Raz się odkrywam bo za ciepło pod kocem z owczej wełny (zamiast kołdry), a godzinę później znowu się przebudzam bo za zimno i trzeba się na powrót przykryć. Termostat przy grzejniku skręcony na 2, a i tak są wahania temp.

Przy odpowiedniej wylewce nie ma czegoś takiego, po zagrzaniu do odpowiedniej nastawy z KG,pompa a właściwie sprężarka wyłącza się i "czeka" aż temp.powrotu spadnie do takiego poziomu, że sprężarka się ponownie włączy. Pompka obiegowa naturalnie cały czas mieli wodę badając temp.powrotu.

Te "czekanie" w nowych domach, przy wylewce trwa kilka a nawet kilkanaście godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda przy wylewce.

Dlatego w pierwszym zdaniu zaznaczyłem, że mowa o grzejnikach.

 

Dobra mój błąd, pomyliłem Maciej Lorent ma płytę - grzejniki ma Program93. A w zasadzie po sprawdzeniu Maciej Lorent ma i płytę i grzejniki :D

 

Zasady pracy PC przy płycie będą takie same jak opisałem dla grzejników, rozruch zimnej PC, dojście do deltyT.

Głównie przekazanie temp. na dom będzie zamortyzowane i rozciągnięte w czasie poprzez wylewkę.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiedniej wylewce nie ma czegoś takiego, po zagrzaniu do odpowiedniej nastawy z KG,pompa a właściwie sprężarka wyłącza się i "czeka" aż temp.powrotu spadnie do takiego poziomu, że sprężarka się ponownie włączy. Pompka obiegowa naturalnie cały czas mieli wodę badając temp.powrotu.

Te "czekanie" w nowych domach, przy wylewce trwa kilka a nawet kilkanaście godzin.

 

jakim cudem PC sie wyłącza? skoro masz tak dobrą wylewke jak piszesz????????????????

PC powinna modulować mocą a się nie wyłączać przecież to 50m3 betonu. Ha ha:yes: Trzeba było grzać 530m3 jak ja to by ci chodzilo Cos nie halo u ciebie.

Bo mi PC może chodzić non stop i sie nie wyłączy, Zresztą pisałem o tym nie raz. Jak byś miał odpowiednią pojemność wylewki to by chodziło a nie wylączalo się .Spapraleś tą chatę ale tak to jest . Wyłączyć powinien harmonogram lub termometr pokojowy a nie PC bo skoro ma gdzie ładować to laduje kWh a jak już ma pełno to jest tak jak napisałeś. Błędy każdy popełnia lecz trudniej sie do nich przyznać. Oj Arturo. Chciałeś dobrze ale wyszlo jak zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim cudem PC sie wyłącza? skoro masz tak dobrą wylewke jak piszesz????????????????

PC powinna modulować mocą a się nie wyłączać przecież to 50m3 betonu. Ha ha:yes: Trzeba było grzać 530m3 jak ja to by ci chodzilo Cos nie halo u ciebie.

Bo mi PC może chodzić non stop i sie nie wyłączy, Zresztą pisałem o tym nie raz. Jak byś miał odpowiednią pojemność wylewki to by chodziło a nie wylączalo się .Spapraleś tą chatę ale tak to jest . Wyłączyć powinien harmonogram lub termometr pokojowy a nie PC bo skoro ma gdzie ładować to laduje kWh a jak już ma pełno to jest tak jak napisałeś. Błędy każdy popełnia lecz trudniej sie do nich przyznać. Oj Arturo. Chciałeś dobrze ale wyszlo jak zawsze.

Cuda Panie,cuda :D

Amerykańskim cudem może ? :D

Mówiłem, że z Tobą to masakra jest :D :D

Modulować ? Jaja sobie robisz ?

Właśnie przy mojej wylewce ???

Pomyśl deczko ;)

 

I sam sobie przy okazji odpowiedziałeś, zatem pomyśl teraz i zastanów się czemu przy grzejnikach i pseudo wyleweczce pompa MUSI chodzić cały czas a przy 50m3 betonu wyłączy się i to na ładnych parę lub paręnaście godzin,zanim powrót nie rozkaże pompie "START" ;)

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...