grzeniu666 13.10.2010 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Witajcie, Mam kłopot związany z akustyką, ale chyba nieco nietypowy. Otóż przygotowujemy się do budowy domu jednorodzinnego dwulokalowego, w założeniach ściany będą z silikatów, w dużej mierze za względu na akustykę. W jednym mieszkaniu planuję kotłownię z reku, z którego na samym początku rozdzielone zostaną nawiew i wyciąg na dwie drogi dla obu mieszkań. Moje wątpliwości dotyczą przeprowadzania tych 2 kanałów przez ścianę konstrukcyjną (najpewniej standardowy silikat 24cm, ewentualnie "akustyczny") z kotłowni w jednym mieszkaniu do pomieszczenia technicznego w drugim mieszkaniu. Na ile to popsuję izolację akustyczną, i w jaki sposób wykonać takie przejście aby zachować jak najlepszą dźwiękoszczelność ściany? Jedyne co przychodzi mi do głowy to dobre uszczelnienie szczeliny rura-ściana, może jakiś wianuszek z wełny, czy tłumik z obu stron ściany...? Pozdrawiam,Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 14.10.2010 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2010 A psiknij tam w dziurę jaką pianką poliuretanową. Uszczelni, ociepli, utwierdzi... i jeszcze na montaż ościeżnicy zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 30.10.2010 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2010 gdzieś wcześniej pisaliście o macie filtracyjnej, gdzie najtaniej można taką kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
admin1719498882 02.11.2010 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Uwaga, kolejna szansa na zdobycie superwiertarki w konkursie !!! Skomentuj artykuł opublikowany na stronie głównej Muratordom.pl. Inni już to zrobili. Autorzy najciekawszych wypowiedzi otrzymają superwiertarkihttp://forum.muratordom.pl/[email protected] Na ciekawe komentarze czekamy tylko do środy. Tytuł artykułu wskazaliśmy w ostatnim newsletterze Muratordom nr 417. Jeżeli jeszcze nie jesteś naszym subskrybentem, zapisz się ! (www.muratordom.pl/newsletter). Ostatni już konkursowy newsletter z informacją, pod którym artykułem zamieścić komentarz by wygrać, wyślemy jeszcze tylko 4 listopada. Wskazówki szukaj TYLKO w newsletterze Muratordom.pl ! Szczegóły i regulamin na stronie konkursowej. PozdrawiamyRedakcja Muratordom.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 29.11.2010 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 Cos cisza w tym watku ... pobudzmy wiec dyskusje Mam nowy pomysl. Poddasze nie uzytkowe- tam zamierzam miec wiekszosc kanalow wentylacyjnych. Tak sobie policzylem szybko w pamieci, ze suma powierzchni wszystkich kanalow, ktore beda tam umieszcone to kilkadziesiat metrow kwadratowych. Calkiem niezla wielkosc ... a gdyby potraktowac takie poddasze jako wielki wymiennik? Oczywiscie nie jako glowny, ale jako dodatek do reku. W tym wypadku jednak skrzynka moze byc mniejsza, zwlaszca jak sie wykozysta gorace kominy, jako dogrzewacz. ze 2-3 male wentylatorki aby pobudzic powietrze do lepszej wymiany ... U mnie wyjdzie spokojnie ok 30m2 tej powierzchni wymiany... Do tego - brak izolacji kanalow (tylko w tym obszarze), do tego mniejszy wymiennik w reku - same plusy? Co o tym sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 01.12.2010 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Ciepło na poddaszu nieużytkowym bierze się z ciepła zużywanego do ogrzewania domu, które przez strop i mostki cieplne ucieka na poddasze. Jakiekolwiek oszczędności z tego tytułu nie mają szansy się pojawić. Chyba, że oszczędności na grzałce zabezpieczającej rekuperator przed zamarzaniem, choć wątpię, by na nieużytkowym poddaszu była dodatnia temperatura i miała się ona szansę utrzymać stale przy pobieraniu stamtąd powietrza do wentylacji i zastępowania go mroźnym powietrzem z zewnątrz. Jeśli taka możliwość będzie, to znaczy, że straty ciepła na poddasze są zbyt duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KC57 01.12.2010 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Moim zdaniem pomysł warto przedyskutować. Sam wcześniej szukałem możliwości poprawienia sprawności wymiany ciepła w systemie. W moim przypadku rekuperator będzie w piwnicy.(wymiennik Klingenburga GS35/400 + wentylatory EBM ) a kanały rozprowadzające na poddaszu. Pomiędzy piwnicą a poddaszem wybudowałem 7m aluminiowego kanału prostokątnego o przekroju 25x30cm zakupionego za grosze z rozbieranego zakładu.Wewnątrz tego kanału wstawiłem rurę sztywną Spiro fi20cm. Wszystko z zewnątrz solidnie zaizolowałem wełną mineralną. Pomysł jest taki żeby rurą spiro przesyłać powietrze zużyte a obok świeże. Zyskuje tym sposobem niecałe 4,5m2 powierzchni wymiany ciepła. Nie wiem o ile poprawi to sprawność wymiany , ale po uruchomieniu wentylacji będę wiedział. Jedynym mankamentem tego rozwiązania jest to ,że w lecie powietrze nawiewane też się by trochę od zużytego ogrzało czego nie bardzo chcemy przy upałach. Tą niedogodność rozwiązałem stosując dodatkowy wentylator na poddaszu załączany na lato tylko do usuwania zużytego powietrza oraz przepustnice do zmiany kierunku przepływu. Oczywiście wtedy wentylator wyciągowy w rekuperatorze będzie wyłączony . Dodam ,że mam już zakopany rurowy GWC (około 50m rury fi200mm) na głębokości. średnio 1,8m. Jak skończę budować system to po uruchomieniu pomierzę temperatury i podzielę się spostrzeżeniami. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 06.12.2010 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 A ja jestem jak najbardziej za!Podawałem wcześniej pomysł wielkoformatowego acz cienkiego wymiennika jako warstwę w stropie lub podłodze. Widzę to tak (od dołu):- strop rodzimy- uszczelnienie z odwodnieniem skroplin- pustka (oczywiście podkładki pod kolejne warstwy, bo w powietrzu nie zawisną)- płyta polopropylen nawiew- płyta polipropylen wywiew- ocieplenieKompletne płyty nawiewu z wywiewem oczywiście lekko odseparowane od innych kompletów, aby mogło sobie bokami ściekać do pustki, a z niej do odwodnienia. Minusy: konieczność doprowadzenia nawiewu i wywiewu osobno do każdej płyty, ale da się to taniutko zrobić rurkami pcv (podobnie jak do GWC z maxów). No i spręż potrzebny na te małe rurki :/To taka na szybko nieprzemyślana w szczegółach idea. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 09.12.2010 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 jak inaczej niż stereo-potencjometr rozwiązaliście sterowanie EBM-ami poprzez 0-10V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 10.12.2010 02:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 fatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 13.12.2010 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Do tego - brak izolacji kanalow (tylko w tym obszarze), do tego mniejszy wymiennik w reku - same plusy? Miałem na nieocieplonym strychu nieocieplony kanał doprowadzający świeże powietrze do reku, coś koło 6m. Latem wiało gorącem i nie dało się wytrzymać. Zimą obawiam się, że zysk będzie niewielki, bo na strychu jednak jest zimno, wentylatory pobudzające ruch powietrza się nie zwrócą, a co dopiero prąd do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 14.12.2010 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2010 Dziś z ciekawośi zerknąłem na mój nieocieplony strych (może niezupełnie, bo aktualnie jest ocieplony 15cm śniegu). Na zewnatrz -6, a na strychu +7. To ci dopiero dom-sito. Wyciągnąłem rurę z reku do czerpni i niech reku ciągnie powietrze ze strychu jak z gwc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 15.12.2010 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 Dziś z ciekawośi zerknąłem na mój nieocieplony strych (może niezupełnie, bo aktualnie jest ocieplony 15cm śniegu). Na zewnatrz -6, a na strychu +7. To ci dopiero dom-sito. Wyciągnąłem rurę z reku do czerpni i niech reku ciągnie powietrze ze strychu jak z gwc Coś mi tu nie gra. Jaka jest mniej więcej kubatura tego strychu? Po dwóch czy trzech godzinach wymienisz całe powietrze na takie o temp. - 6 i co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 17.12.2010 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2010 Coś mi tu nie gra... Kubatura jest niewielka, strych ma koło 1.2m wysokości ze skośnym dachem, powietrze się wymienia, ale straty ciepła domu rekompensują tą wymianę. Teraz po prawie tygodiu zasysania powietrza ze strychu na zewnątrz -14, na strychu dalej +3. Ocieplenie ze śniegu działa, a co by było gdybym dał wełnę. Takiego efektu jednak wolałbym nie mieć, po prostu standardowe wykonanie przez macherów poddasza daje o sobie znać, efekt: dom sito, mimo teoretycznych 30cm wełny. Muszę to poprawić, bo widać wieeeele niedoróbek w ociepleniu, ale na razie mam strychowy wymiennik ciepła Mimo wszystko wkurza mnie to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 18.12.2010 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Kubatura jest niewielka, strych ma koło 1.2m wysokości ze skośnym dachem, powietrze się wymienia, ale straty ciepła domu rekompensują tą wymianę. Teraz po prawie tygodiu zasysania powietrza ze strychu na zewnątrz -14, na strychu dalej +3. Ocieplenie ze śniegu działa, a co by było gdybym dał wełnę. Takiego efektu jednak wolałbym nie mieć, po prostu standardowe wykonanie przez macherów poddasza daje o sobie znać, efekt: dom sito, mimo teoretycznych 30cm wełny. Muszę to poprawić, bo widać wieeeele niedoróbek w ociepleniu, ale na razie mam strychowy wymiennik ciepła Mimo wszystko wkurza mnie to... Wiesz o co chodzi. Skądś się to ciepło musi brać, jeżeli masz 30 cm wełny na stropie (tak zrozumiałem) to coś jest nie tak. Chyba że myszy grzeją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henry22 18.12.2010 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Witam wszystkich.Jaki dobrać wymiennik przeciwprądowy klingenburga dla poniższych danych:Kubatura mojego budynku to ok. 399m3.Ilości usuwanego powietrza to: 225m3/hIlości usuwanego powietrza zakładając wzrost wydatku o 50%: 337,5m3/hIlość powietrza nawiewanego: W domku będą mieszkały 4 osoby, z tego co wiem to przyjmuje się 30m3/osobę. Jednakże w ulotce proventu rozpatrywane jest osobno każde pomieszczenie. Z tego wynika, iż wliczając dodatkową czasowe zwiększenie wydatku w salonie potrzebuję ok. 300m3/h.pozdrawiam henry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KC57 20.12.2010 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Wejdź sobie na stronę Klingenburga. Można od nich dostać na e-mail program doboru wymiennika. gdybyś miał z tym problem to odezwij się na priv to ci go podeślę.Według moich pobieżnych obliczeń to wystarczy ci GS 25/350. Podstawowe założenia dla obliczeń to prędkość przepływu powietrza w zakresie 0,5-2m/s ,małe opory i jak największa sprawność . Zresztą jak zobaczysz program to sam możesz sobie podstawiać różne wartości i przeliczać osiągane parametry. Nie jest to skomplikowane a daje pojęcie o temacie.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henry22 20.12.2010 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Wielkie dzięki, szkoda że na tym forum nie rozdają karmy, bo chętnie bym cię nią poczęstował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 21.12.2010 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 Wiesz o co chodzi. Skądś się to ciepło musi brać, jeżeli masz 30 cm wełny na stropie (tak zrozumiałem) to coś jest nie tak.. Muszę przyznać, że pomiary mnie zdziwiły, bo myślałem, że mam lepiej zrobione ocieplenie. Cudów nie ma i wiem skąd się to ciepło bierze. Trzeba będzie połatać "drobne" niedoróbki, zerknąć pod płytę osb, ponapychać wełną pozostawione przestrzenie i owinąć kominy wełną. Trzeba znaleźć jednak jakieś pozytywy - za to reku nie zamarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
henry22 22.12.2010 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Info dla zainteresowanych kupnem wymiennika przeciwprądowego Klingenburg: cena za model GS 25/350 to 940 zł netto. Są jeszcze jacyś chętni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.