gosciu01 27.05.2011 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Przy GWC wodnym1 rozumiem też (ale już mniej szczególnie)? W sumie będzie widać, zawsze można czujnik przełożyć... Dzięki Przy GWC wodnym, masz rację powietrze wpada niemalże prosto z dworu, aczkolwiek parę razy na forum ludziska pisali, że bardziej brudne filtry były ( o dziwo ) te w kierunku wyrzutni! Z praktyki nie powiem, bo nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 27.05.2011 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 (edytowane) A wracając do tych presostatów - jest jakaś metodologia policzenia konkretnej wartości progu różnicy ciśnień, przy której należy uznać, że filtr jest już brudny i trzeba go wymienić? Nie martw się, ... poczujesz Po to właśnie daje się presostaty, aby zawczasu sygnalizowały przyszły problem, ale nie jest to coś bez czego nie da się żyć. Temat nie jest oczywisty, bo są wentyle, które dostosowują obroty do ciśnienia, aby utrzymać stały wydatek ( spręż ), ale oczywiście do pewnego pułapu. Opór całej instalacji, w tym opór filtrów musi być mniejszy od maksymalnego sprężu wentylatorów. Albo jeszcze inaczej. Czym większy opór tym mniej powietrza poleci do domku. Na początku załóżmy max to 500 m3/h przy czystych filtrach dających opór 50Pa i sumarycznych oporach instalacji z wymiennikiem powiedzmy 250Pa. Jak filtry zabrudzą się i dadzą opór 150Pa. to z grafu wentyli trzeba sobie odczytać ile przepchną wentyle dla 350Pa. Albo dla niższych biegów zeżrą więcej prądu! Edytowane 27 Maja 2011 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 27.05.2011 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Albo dla niższych biegów zeżrą więcej prądu! To może po prądzie czytać kiedy wymieniać te filtry ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MacG 27.05.2011 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 No tak, lle zanim będę cokolwiek czuł lub nie, to trzeba będzie złożyć jakiś układ Planuję sobie różnicowe czujniki ciśnienia, np. od takiego Freescale. Sensor pracuje w zakresie od zera do X kPa. Z tego co piszesz, to nawet taki, który ma najmniejszą wartość maksymalną (około 4kPa) wystarczy z potężnym nadmiarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buczerradom 27.05.2011 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 dzieki za odpowiedz gosciu01 nieco drożej i lepiej będzie na GS30/300 + Systemair K160EC, ale to już absolutny szczyt osiągnięć. pooglądałem na stronie na temat tego wentylatora i nie moge sie dopatrzeć czy można nim sterować inaczej niż potencjometram, np tak jak jest w EBM zabrałm sie za liczenie oporów w instalacji ale nie mogę sie dokopać do współczynników oporów dla róznych średnic i rodzajów kanałów. rozumie ze obliczen dokonujemy np dla max i min wydatku rozdzielając ten wydatek na wszystkie nitki nawiewu . Wtedy uzyskujemy straty na poszczególnych obwodach sumujemy+opór anemostatów+opór gwc+opór wymiennika Ale mi tu już coś nie gra. Zakłądając 6 nawiewów już na samych anemostatach mamy 6x30 Pa = 180Pa do tego czerpnia kolejne 20Pa, filtr 20Pa. W sumie mamy już 220Pa + opór rur i wymiennika. Takie dane dla filtórw, i naemostatów znalazłem na tym forum. Czy te opory nie zależą od prędkości przepływu lub/i wydatku? Wydaje mi sie ze to już dużo. Co źle licze? Macie może jakiś plik excela do takich obliceń? Mozecie sie nim podzielić? Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MacG 27.05.2011 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 No nie gra, bo o ile do oporu anemostatu dodajesz opór rury, która do niego prowadzi, otrzymując jakieś X, i równolegle masz drugi przewód zakończony anemostatem, z którego wyszło jakieś Y, to, gdy zejdą się one w jakimś trójniku, z całą pewnością nie dadzą oporu X+Y, bo to bez sensu. Nie mam pojęcia jak się to liczy, ale - przez analogię - zrobił bym jak w równoległym łączeniu rezystorów, czyli 1/(1/X+1/Y). A to zmniejsza opór a nie go zwiększa, co jest logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 27.05.2011 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Liczysz dla najdłuższego obiegu tylko, a nie sumujesz wszystkich razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 27.05.2011 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 (edytowane) Nie sumujesz oporów, tylko liczysz opór w najdłuższym odcinku dodajesz pozostałe opory w tym wymiennika, filtrów, czerpni itd. ( Ten układ to tak jak nadmuchana rękawiczka gumowa, a spręż i opór sprawdzasz w najdłuższym palcu ) Te opory anemostatów to maksymalne ( otwartych oczywiście ), a przy normalny przepływie powiedzmy 30% będą dużo mniejsze. Niektórzy producenci podają wykresy, tak jak dla wymienników. Poczytaj tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?75360-Wentylacja-mechaniczna-czy-kto%C5%9B-sam-policzy%C5%82 i tu: http://www.klimatysatory.pl/wentylacja/przyklad-obliczen-wentylacji-mechanicznej-czesc-1 Edytowane 27 Maja 2011 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 27.05.2011 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Mam w swojej instalacji sterownik PLC, tyle że ma jedynie wej/wyj cyfrowe. Można w nim pokombinować trochę timerami z opcją jaką gosciu01 opisałeś, myślę że przy odbiorze wymiennika zagłębimy parę tematów Co do brudzenia się filtrów, mój dom stoi niedaleko drogi gruntowej, która w suche dni dość mocno kurzy, a że jest akurat od północnej strony to tam mam czerpnie. Stąd bardziej brudzi się filtr od czerpni, liczę że droga zostanie kiedyś utwardzona i nie będzie wtedy problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 28.05.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Witam.Ma ktoś może jakieś namiary gdzie kupię płytę warstwową 24mm na obudowę?. Wysłałem maila w parę miejsc ale widzę że brak zainteresowania z uwagi na to, że potrzeba mi parę formatek - w sumnie ok. 4-5m2.Dostałem jedną ofertę to myślałem, że z krzesła spadnę. Szanowny Pan wycenił mi zwykła płyta 24mm w okładzinie PVC z pianką w środku na cenę prawie 1100zł netto za tę parę formatek!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 28.05.2011 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 nie lepiej zrobić z blachy ocynk-styropian-blacha nierdzewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mg81 28.05.2011 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Zastanawiam się czy nie zrobić takich płyt.Zrobił bym szalunek w który wlał bym dwuskładnikową piankę poliuretanową,a okładzine zrobiłbym na wypasie z blachy.Grubość takiej płyty mogła by być dowolna. Ewentualnie okleił bym płyte xps(zamiennie eps 200) blachą.Tylko jeszcze nie wiem jak to trwale skleić ze sobą .Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 28.05.2011 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Ja przewiduję sklejenie XPS z cienką blaszką z jednej strony, i jakim ABSem z drugiej. Z tymi szalunkami to chyba już przegięcie ;D Powiedzcie lepiej jak robicie odpływ skroplin (blacha do ciast? ) i czy wyjście na kanały robicie przez jakieś szpjecjalistyczne króćce, czy może rura pomarańczowa i heja wystarczy (takie obrazki gdzieś mi tu mignęły)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 28.05.2011 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 rura pomarańczowa na klej wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mg81 28.05.2011 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Czemu przegięcie? Dwie sztywne płyty skręcone na dystansach,uszczelnione po bokach a wewnątrz wsadzona blacha albo ABS jak kto woli. Po szybkim wlaniu pianki płyta gotowa.Choć przyznam że oklejenie XPS wymagało by mniej zachodu,tylko jaki zastosować klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 28.05.2011 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 poszukajcie w postach Adama_mk, ja mam przez niego zrobioną centralę wentylacyjną (miał mi robić całość z rekuperatorem, ale koszty wyszły duże), i jest ona z blach ocynkowanych w środku ze styropianem, kleił to jakimś klejem, świetnie się trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mg81 28.05.2011 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Klej jedynie na bazie wody.Może jakiś wikol lub coś w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 28.05.2011 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 .Choć przyznam że oklejenie XPS wymagało by mniej zachodu,tylko jaki zastosować klej. No raczej FixAll? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 28.05.2011 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 A nie lepiej użyć kleju do styropianu w piance? U mnie całe ocieplenie ścian się trzyma jak ta lala:yes:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkdarch 28.05.2011 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Witam Mój znajomy ma do sprzedania dwa takie oto wentylatory EBM.Pomimo że mają swoje lata są w idealnym stanie.Może ktoś z forumowiczów potrzebuje 190-tek i jest mniej wymagający co do sterowania (wentyle są na 230V i można je sterować za pomocą dostępnych na allegro sterowników).Inlet ringów niestety nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.