_artur_ 18.01.2015 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 (edytowane) cwane.. dzięki za podpowiedź, chyba trochę folii mam to popróbuję.. chociaż, jutro sprawdzę bo mam chyba czujnik ciśnienia gdzieś (bodajże w GPSie garmina. ciekawe czy zmiana będzie na tyle widoczna że pokaże) Edytowane 18 Stycznia 2015 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 19.01.2015 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Ale skąd wiesz, że masz taki sam strumień na nawiewie i wywiewie ? Jak to mierzysz, jak później programujesz ? bo chyba nie stoisz przy sterowniku i ciągle regulujesz ? Nie. Raz ustawisz (robiąc pomiary w dowolny sposób) i w sterowniku na każdym biegiu możesz wpisac różnicę między wentylatorami. I masz zapamiętane na stałe. Fantom ps. Ja na razie GGWC mam nie odpalone, ale ogólni i tak nadciśnienie w domku ustawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 19.01.2015 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Nie. Raz ustawisz (robiąc pomiary w dowolny sposób) i w sterowniku na każdym biegiu możesz wpisac różnicę między wentylatorami. I masz zapamiętane na stałe. O właśnie. O to chodzi. Fantom ps. Ja na razie GGWC mam nie odpalone, ale ogólni i tak nadciśnienie w domku ustawiłem. Najlepiej nie mieć ani podciśnienia ani nadciśnienia. Ale z dwojga złego wybrałbym podciśnienie. Przy nadciśnieniu ciepłe i wilgotne powietrze próbuje wydostać się na zewnątrz nieszczelnościami. To może powodować kondensację wody w przegrodzie i co gorsza jej zamrażanie. Przy podciśnieniu nie ma takich problemów. No chyba, że masz kominek .... wtedy dla bezpieczeństwa lepiej utrzymywać lekkie nadciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 19.01.2015 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 A spotkaliście się z sytuacją gdzie wentylator jest na czerpni zewnętrznej do GWC ? Chodzi mi o to, że zakupiony wentylator ebmpapst DV 6224 (zasilanie 24V DC) jest dość głośny, a taki GWC (żwirowy) w 100% go wyciszy. Może była już o tym dyskusja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 20.01.2015 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 a ma ktoś może wymiennik zrobiony według instrukcji założyciela tego tematu tzn z taśmy mosiężnej? Czy tylko konstrukcje gotowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.01.2015 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 A spotkaliście się z sytuacją gdzie wentylator jest na czerpni zewnętrznej do GWC ? spotkali... u mnie na podwórku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.01.2015 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Ty, jasiek, czyżbyś był z przyszłości ? Ty piszesz, że już zrobiłeś to o czym ja dopiero będę myślał Ty zaginasz czaso-przestrzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.01.2015 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Otwórz drzwi zewnętrzne i wklej folię. Ustawiaj wentylatory do momentu, aż nie będzie ani wklesła, ani wypukła. Wtedy różnica ciśnień będzie taka sama. Oznacz sobie kreskami na potencjometrach dla kilku różnych przepływności. ta..., szczególnie przy piętrowej chałupie ... wklejasz sobie folie zamiast drzwi wejściowych i masz wklęsłą w zimie i wypukłą w lecie bez wentylatorów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.01.2015 23:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 ta..., szczególnie przy piętrowej chałupie ... wklejasz sobie folie zamiast drzwi wejściowych i masz wklęsłą w zimie i wypukłą w lecie bez wentylatorów ... No to regulując wentylatory można ustawić, żeby nie było nadciśnienia ani podciśnienia. Tylko by trzeba było 2 razy regulować - zimą i latem - bo różne ustawienia. Na marginesie myślę, że to zmienia sprawność wentylacji na trzecim miejscu po przecinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 23.01.2015 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Witam w przyszłym tygodniu będe zaczynał budowe reku wymiennik już prawie mam recair 160 gorzej z wentylatorami chciałbym je w miarę szybko dostac ale jeszcze nie wiem jakie ,większośc kupowała 220stki obecnie mam centrale dospel optimal 400 którą sprzedaje ,centrala non stop chodzi na 10procent mocy bo jak ustawie na więcej to za sucho w domu tak więc nie widze większego sensu kupowania przewymiarowanego wentylatora a w lecie i tak okna będe otwierał a centrala będzie chodziła na min. aby się tam nic nie zagnieżdziło.Czy można dostac te wentylatory ebm paps gdzieś od ręki myśle że 175powinien mi starczyc po podłogach mam jakieś 160m2 kabatura ok.350m3.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysin 23.01.2015 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Jak nie masz dużych oporów (brak GWC i słuszne średnice kanałów) to 175 będzie aż nadto i spokojnie nim przedmuchasz szybko dom nawet w lecie. Jeśli Ci na tym nie zależy to 133 będzie dobry. Jeśli to będzie wentylator EC to pamiętaj, że przy małych obrotach one "brzęczą". Jeśli będziesz miał je zamontowane "na sztywno", wibracje będą się przenosić na obudowę. Przy montażu trzeba zastosować tłumi drgań wszędzie gdzie można. Sam wymiennik postawić na elastycznych nóżkach. Jeśli rekuperator jest nad poddaszem to konieczność, inaczej wszystko będzie rezonować i w nocy będzie słychać. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez krzysin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 23.01.2015 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Jak nie masz dużych oporów (brak GWC i słuszne średnice kanałów) to 175 będzie aż nadto i spokojnie nim przedmuchasz szybko dom nawet w lecie. Jeśli Ci na tym nie zależy to 133 będzie dobry. Jeśli to będzie wentylator EC to pamiętaj, że przy małych obrotach one "brzęczą". Jeśli będziesz miał je zamontowane "na sztywno", wibracje będą się przenosić na obudowę. Przy montażu trzeba zastosować tłumi drgań wszędzie gdzie można. Sam wymiennik postawić na elastycznych nóżkach. Jeśli rekuperator jest nad poddaszem to konieczność, inaczej wszystko będzie rezonować i w nocy będzie słychać. Ale czy wszystkie brzęczą czy tylko te 133,opory mam bardzo małe główne rury fi 200 potem fi 150 i 125 większośc białe pcv troche spiro sztywne i fleksy które łączą spiro z pcv na strychu, gwc nie ma, będzie grzała albo rozmrażanie na wewnętrznym obiegu czyli jak się nawiew zatrzyma ciepłe powietrze z domu nie będzie wyrzucane na zewnątrz tylko na klatke schodową obecna centrala jest głośna ale samej centrali przez strop nie słychac tylko na anemostatach nawiewnych a jak jest lepiej jak mniejszy wentylator chodzi powiedzmy na pół mocy czy większy na 20procent chodzi mi o przepychanie tej samej ilości przez oba czy mniejszy weżmie mniej prądu od większego Edytowane 23 Stycznia 2015 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 23.01.2015 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wyrzucanie na klatkę nie jest zbyt dobrym pomysłem, wilgoć. Próbowałem na początkach do garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysin 23.01.2015 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wszystkie EC brzęczą, im większy tym bardziej. Osobiście testowałem ebm papst 175 i 220. Więc 133 będzie na pewno brzęczeć mniej tym bardziej, że prawdopodobnie będziesz musiał ustawić go na większe obroty a wtedy brzęczenie się zmniejsza. Ja przy kubaturze około 450m3 i podobnych warunkach przepływu mam dwie 175 i chodzą na 10-30% mocy. Zużycie prądu będzie podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 23.01.2015 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wyrzucanie na klatkę nie jest zbyt dobrym pomysłem, wilgoć. Próbowałem na początkach do garażu Ale wyrzucanie na klatke będzie chwilowe nie non stop tylko do czasu odlodzenia wymiennika jeden anemostat ślepy na klatce mam tak więc sprawdze jeśli coś będzie się wykraplało na oknie dachowym które jest na klatce przeniose anemostat do łazienki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysin 23.01.2015 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wyrzucanie na klatkę schodową to zły pomysł, musisz na zewnątrz. Ja do rozmrażania mam nagrzewnice 1kW zamontowana na dolocie sterowaną sterownikiem grupowym z optotriakiem załączanym w zerze. Zapewnia mi to płynną regulacje mocy praktycznie od 0-100%. Obecnie wysterowuję ją na 10% czyli 100W, włącza się bardzo rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 23.01.2015 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Wyrzucanie na klatkę schodową to zły pomysł, musisz na zewnątrz. Ja do rozmrażania mam nagrzewnice 1kW zamontowana na dolocie sterowaną sterownikiem grupowym z optotriakiem załączanym w zerze. Zapewnia mi to płynną regulacje mocy praktycznie od 0-100%. Obecnie wysterowuję ją na 10% czyli 100W, włącza się bardzo rzadko. A ile ten cały system rozmrażania cię wyniósł i gdzie to kupowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysin 23.01.2015 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Nagrzewnica dospel SZERDI coś okolo 300zl, sterownik robiłem sam w oparciu o sprzęt z linuxem. Dzięki temu mam kontrole nad wszystkim łącznie z wykresami zmiany każdego parametru. Sam sterownik współpracuje też z centralą alarmową i automatycznie podbija przepływy gdy wykryje ruch z odpowiednich czujek systemu alarmowego (Łazienki, Kuchnia) + dodatkowe extra sterowanie z pilota (przewietrzanie, czasowe wyłączenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 23.01.2015 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Nagrzewnica dospel SZERDI coś okolo 300zl, sterownik robiłem sam w oparciu o sprzęt z linuxem. Dzięki temu mam kontrole nad wszystkim łącznie z wykresami zmiany każdego parametru. Sam sterownik współpracuje też z centralą alarmową i automatycznie podbija przepływy gdy wykryje ruch z odpowiednich czujek systemu alarmowego (Łazienki, Kuchnia) + dodatkowe extra sterowanie z pilota (przewietrzanie, czasowe wyłączenie). Ja tam takich bajerów nie potrzebuje centrala będzie chodziła non stop na takim samym wydatku i ma nie zamarzac zastanawiam się czy nie będzie problemu jesli dam wentyle fi 133mm a rury główne mam fi 200mm czy to ma znaczenie jeśli chodzi o hałas A jeśli chodzi o tą nagrzewnice dospel to do mojej czerpni fi 200mm najmniejsza moc to 3000w i trzy fazy Edytowane 23 Stycznia 2015 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysin 23.01.2015 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2015 Ze zmianą średnicy kanałów zmienia się liniowa prędkość przepływu powietrza przy tym samym wydatku objętościowym. Ma to więc wpływ na opory, a więc i na hałas. Wentylatory to inna sprawa. Zapewne obawiasz się oporu miejscowego przy wentylatorze związanego z pierścieniem wlotowym o małej średnicy. Tam faktycznie prędkość przepływu powietrza będzie duża, ale i sam wentylator generuje hałas na łopatach wirnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.