Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator "tymi ręcami" robiony


adam_mk

Recommended Posts

Symulowałem różne warunki w ich programie doboru wymienników. Dla siebie (rodzina 2+2) wybrałem 25/400, aby utrzymać minimalny przepływ 0,5m/s w zimie przez wymiennik i dzięki temu utrzymywać wysoką sprawność. Dla 5 osób będziesz musiał wentylować o ok. 25m3/h więcej niż ja, stąd wymiennik powinien być nieco dłuższy - 450mm.

normalnie prom kosmiczny...

a w jakiej cenie te wymienniki ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A jak wygląda u Was temat sterowania ?

Ja aktualnie uzywam sterownik Alresa, ale, że coraz bardziej mam rozbudowany sysytem "ynteligentnego" domu to chciałbym się w niego wpiąć. A tu ten sterownik mi nie pomoże. Musze więc zastosowac cos innego, lub ewentualnie wpiąć się zwykłymi przekaxnikami w zestaw który miałem przy rekuperacji. Ale tu będe miał tylko 3 biegi i zero.

 

Mozna kupić jakis sterownik wentyli ?

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra.

Po przemyśleniach, sterownik do wentyli użyję ten co mam wbudowany w reku. Da mi to tylko 3 biegi, ale trudno. Potem może wymyślę coś innego.

 

W związku z tym, będę miał na sprzedaż sterownik ALRES 14C. Kuiony prawie 2,5 roku temu. Cena 500 zł za niego chyba jest ok ?

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Planuję wykonanie wentylacji mechanicznej, projekt wstępnie gotowy. Lecz mam mały problem z dobraniem wkładu do reku.

Nie mam komputera z Windowsem i nie mogę zainstalować*programu do symulacji. Czy któryś z kolegów, może mi pomóc w wyborze.

Założenia:

- domownicy 2+1, na razie jest 3, ale może będzie 2+2

- kubatura 300m3,

- brak GWC,

- najwyższa sprawność reku powinna znajdować w zakresie 90-120m3/h

- zaplanowałem 2 wentylatorki R3G 175-AF19-02

- maksymalna wydajność na poziomie 300-330m3/h

 

Z uwagi na brak GWC opór powietrza powinien być na poziomie 160kPa przy max przepływie. Jak wynika z not silników, w tym zakresie przepływu i oporów powietrza wentylatory powinny pracować z mocą około 18W.

 

Kilka słów wyjaśnienia. Nie będzie GWC ponieważ mieszkam w Irlandii. Zimy są całkowicie inne niż w PL. Przymrozki występują może 2 tygodnie w roku. Natomiast wilgotność powietrza jest BARDZO wysoka. Zdarzają się lata, kiedy pada cały czas i wieje od stycznia do marca, przy temperaturze 5-8st.C.

Lato to właściwie kilka tygodni słońca przy max 24stC.

Edytowane przez hiarras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śluchajcie. Musicie mi pomóc. Zakręciłem się totoalnie.

Zacząłem przepinać rekuperator do nowego sterowania i się totoalnie pogubiłem.

Już nie wiem gdzie ma być nawiew, gdzie wywiew, gdzie wentylatory ... :)

Pytania :

1) wentylaory powiny być po filtrach, i powinny wywiewać powietrze z reku ? A ja nie wiem czemu obie rzeczy wychodzą mi odwrotnie.

2) skropliny są przed wyrzutnią ?

 

No tak się zamieszałem, że musze zrobić sobie kilka godzin przerwy.

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff. Odpocząłem i sprawdziłem. Jest ok. Coś mi się wydawało, że wentylatory nawiewają a nie wywiewają i dlatego coś mi nie grało.

Wstępne wpięcie do inteligentnego domu zrobione.

 

Ale jeszcze jedno pytanie : jakie syfony macie przy swoich reku ?

Bo mam założony zwykły, i chyba musze zmienić na jakiś kulkowy lub inny wezwodny.

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił ktoś z was nagrzewnicę wodną na czerpni?

Dała efekty?

Nie wiem czy ktoś zrobił ale ja miałem robic ale wybito mi to z głowy nawet rozglądałem się ża nagrzewnicą na szrocie ,przypomnij sobie ile było w tym roku takich dni w których reku mógł zamarzac dosłownie kilka najbardziej opłaca sie podobno nagrzewnica elektryczna i daje najmniejsze opory .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Jak realizujecie przełączanie czerpni i bypass? Najprościej to zwykły termostat (ewentualnie 2 termostaty równolegle) i siłownik ze sprężyną. Ale wtedy pracuje to cały czas na napięciu. dla bypassu w lato to mogą być tygodnie ciągłej pracy. Słabo.

Czy raczej idziecie w sterowniki programowalne i sygnał na 1 biegun jak temp. przekroczy zadaną i na drugi jak się zmniejszy i do tego siłownik 2-kierunkowy? Jeśli używacie sterowników programowalnych to jakich? Oczywiście chodzi mi o jak najprostsze, dla laika, nie pytam tych, którzy programowaniem zajmują się na co dzień.

A może dedykowane sterowniki? Jakie oprócz Alres?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie ma, nigdzie nie mogę namierzyć poza tym co jest na wentylatorze, 48V 47W.

to jakiś starszy model, kumpel gdzieś tam dorwał w używce ale nie wiadomo dokładnie co to jest. czy jak zasilany 48V to znaczy, że DC czy może być EC, bo nawet nie wiem czy się zastanawiać

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...