romano78 25.09.2015 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Ja m.in. w tym celu chcę czytać obroty (tacho) z wentylatora, tyle że powinienem mieć łatwiej to wykonać bo mam PLC. Pewnie można to odczytywać też jakimś Arduino (czy innym Raspberry) ale w ten temat nie wnikałem. BTW, EBMy chyba mają własne zabezpieczenie, i w razie draki (zatkany kanał/wymiannik) same się wyłączają i po czasie próbują startować. Coś gdzieś kiedyś takiego czytałem... Jakkolwiek to nie byłoby eleganckie rozwiązanie, to jeśli masz nagrzewnicę czy GWC, raczej nie powinno się zdarzyć... Ale jeśli tak by było jak piszesz to wyłączył by się wentylator wywiewny bo po stronie wywiewnej mamy skropliny i tam się robi zator nawiew nadal by działał co by jeszcze bardziej mroziło zator musi się wyłączyc tylko nawiew zastanawiam sie jak działa presostat czy ma jaką histereze np czasowa aby rozmrozic cały wymiennik poniewaz bez odpowiedniej histerezy pewnie załączałby się zbyt wcześnie przed całkowitym rozmrożeniem ,a jeśli chodzi o nagrzewnice i gwc to nie mam i nie planuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Graje 25.09.2015 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Ale jeśli tak by było jak piszesz to wyłączył by się wentylator wywiewny bo po stronie wywiewnej mamy skropliny i tam się robi zator nawiew nadal by działał co by jeszcze bardziej mroziło zator musi się wyłączyc tylko nawiew zastanawiam sie jak działa presostat czy ma jaką histereze np czasowa aby rozmrozic cały wymiennik poniewaz bez odpowiedniej histerezy pewnie załączałby się zbyt wcześnie przed całkowitym rozmrożeniem ,a jeśli chodzi o nagrzewnice i gwc to nie mam i nie planuje. Tak presostat ma histerezę. przykładowo coś takiego : http://www.centrowent.pl/podstrona-254-215 pomiar przed i za wymiennikiem po stronie wyciągu, a sygnał odcinasz od nawiewu. jeżeli masz by-pass i nie chcesz/nie możesz zrobić podciśnienia, to nawiew idzie przez bypass, a wyciąg rozmraża wymiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 25.09.2015 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 To pokrętło to nie jest do ustawiania czasu tylko do ustawieni ciśnienia załączania - regulowany presostat. Musi być układ czasowy, żeby wyłączał na jakiś krótki czas wentylator. Tylko problem taki, że przy małym przepływie różnica ciśnień niewielka na wymienniku jest. A jak się zwiększy obroty wentyli to presostat się będzie automatycznie załączał bez powodu. Presostatem trudno jest to wyregulować albo kilka presostatów by trzeba zastosować. Typowo stosuje się układ czasowy: na przykład poniżej -5'C wyłącza wentyl na 5 min co pół godziny - przykładowo.A poniżej -10'C wyłącza wentyl na 5 min co 15 min. Czyli potrzebny jest termometr i układ czasowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Graje 26.09.2015 02:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2015 (edytowane) To pokrętło to nie jest do ustawiania czasu tylko do ustawieni ciśnienia załączania - regulowany presostat. Musi być układ czasowy, żeby wyłączał na jakiś krótki czas wentylator. Tylko problem taki, że przy małym przepływie różnica ciśnień niewielka na wymienniku jest. A jak się zwiększy obroty wentyli to presostat się będzie automatycznie załączał bez powodu. Presostatem trudno jest to wyregulować albo kilka presostatów by trzeba zastosować. Typowo stosuje się układ czasowy: na przykład poniżej -5'C wyłącza wentyl na 5 min co pół godziny - przykładowo. A poniżej -10'C wyłącza wentyl na 5 min co 15 min. Czyli potrzebny jest termometr i układ czasowy... Tak, ale ja nie napisałem, że to pokrętło jest do ustawiania czasu. Napisałem, że taki oto przykładowy presostat ma histerezę. Tam niżej w opisie jest napisane na jaki zakres działa dany typ presostatu i jaką posiada histerezę. Do układu temperatury i "czasówki" należałoby dodać jeszcze higrometr, bo przy różnych wilgotnościach powietrza, będzie różna ilość skroplin. Presostat daje sygnał, o oszranianiu się wymiennika. Wyłączamy nadmuch, przełączamy na bypass lub włączamy grzałkę, kto co stosuję. Jak wymiennik się oczyści i ponownie presostat przełączy na rekuperację, to dopiero wtedy można utrzymać oczyszczanie przez minute, dwie. Według mnie nie ma sensu okresowego wyłączania rekuperacji. szkoda ciepła. Edytowane 26 Września 2015 przez Graje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 26.09.2015 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2015 (edytowane) Tak, ale ja nie napisałem, że to pokrętło jest do ustawiania czasu. Napisałem, że taki oto przykładowy presostat ma histerezę. Tam niżej w opisie jest napisane na jaki zakres działa dany typ presostatu i jaką posiada histerezę. Do układu temperatury i "czasówki" należałoby dodać jeszcze higrometr, bo przy różnych wilgotnościach powietrza, będzie różna ilość skroplin. Presostat daje sygnał, o oszranianiu się wymiennika. Wyłączamy nadmuch, przełączamy na bypass lub włączamy grzałkę, kto co stosuję. Jak wymiennik się oczyści i ponownie presostat przełączy na rekuperację, to dopiero wtedy można utrzymać oczyszczanie przez minute, dwie. Według mnie nie ma sensu okresowego wyłączania rekuperacji. szkoda ciepła. A jak uniezależnić presostat od ilości powietrza? Bo im wyższy bieg wentylatorów, tym większy spadek ciśnienia na wymienniku. Czyli na I biegu na wymienniku ciśnienie spada o 20Pa, a przy 30Pa presostat by wyłączał wentylator, bo to sygnał zaszronienia. Ale jak włączymy wyższy bieg wentylatorów, na w normalnej pracy na wymienniku będzie spadek 50Pa i automatycznie presostat wyłączy bez zaszronienia. Jak to rozwiązać? Jaka jest funkcja temperatury, wilgotności i zaszronienia - tzn. czy na podstawie wilgotności i temperatury powietrza można określić zaszronienie i profilaktycznie wyłączać nawiew co kilkanaście minut? Ja wiem, że to szkoda ciepła, ale jakoś ten problem trzeba rozwiązać. To około 25 zł/miesiąc, jeśli cały miesiąc by funkcja działała non-stop Może są jakieś inne czujniki? Na przykład jakiś listkowy czujnik nawiewu. Jak brak ruchu powietrza to sygnał, że zalodowaciało. Albo jaki mały anemometr? Sygnał z anemometru powinien odpowiadać obrotom wentylatorów, jak nie odpowiada, znaczy że przytkało wymiennik Edytowane 26 Września 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 27.09.2015 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 A jak uniezależnić presostat od ilości powietrza? A czy twój presostat mierzy różnicę ciśnień czyli czy ma dwa czujniki przed i za wymiennikiem przecież są centrale które są rozmrazane w ten sposób ja będę zakładał przepustnice trójstronna jak presostat zareaguje na oblodzenie to nie wyłączy nawiewu tylko przelaczy z czerpni s ciennej na czerpnie na klatce akurat mam jeden ślepy anemostat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 27.09.2015 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 A jak uniezależnić presostat od ilości powietrza? A czy twój presostat mierzy różnicę ciśnień czyli czy ma dwa czujniki przed i za wymiennikiem przecież są centrale które są rozmrazane w ten sposób ja będę zakładał przepustnice trójstronna jak presostat zareaguje na oblodzenie to nie wyłączy nawiewu tylko przelaczy z czerpni s ciennej na czerpnie na klatce akurat mam jeden ślepy anemostat . Chyba bez sensu przepychać powietrze wentylatorem z klatki schodowej do innych pomieszczeń. Szkoda prądu na ten nawiew, chyba że ma on podwyższyć temperaturę wymiennika i rozmrozić go w ten sposób. Będziesz miał jednak wtedy zimny nawiew w domu, bo ciepłe powietrze z klatki będzie przechodzić przez zamrożony wymiennik i dalej do pokoi, a ciepłe powietrze będzie wywiewane na zewnątrz. Moim zdaniem trochę bez sensu. Już lepiej wyłączyć wentylator nawiewny. Presostat trzeba by ustawić na powyżej 100Pa, bo na maksymalnym biegu tyle jest na wymienniku. Więc na małym biegu z kolei presostat się nie włączy przy zamrożeniu. Więc trzeba 2 albo 3 presostaty, do każdego biegu wentylatorów inny presostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 27.09.2015 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Chyba bez sensu przepychać powietrze wentylatorem z klatki schodowej do innych pomieszczeń. Szkoda prądu na ten nawiew, chyba że ma on podwyższyć temperaturę wymiennika i rozmrozić go w ten sposób. Będziesz miał jednak wtedy zimny nawiew w domu, bo ciepłe powietrze z klatki będzie przechodzić przez zamrożony wymiennik i dalej do pokoi, a ciepłe powietrze będzie wywiewane na zewnątrz. Moim zdaniem trochę bez sensu. Już lepiej wyłączyć wentylator nawiewny. Presostat trzeba by ustawić na powyżej 100Pa, bo na maksymalnym biegu tyle jest na wymienniku. Więc na małym biegu z kolei presostat się nie włączy przy zamrożeniu. Więc trzeba 2 albo 3 presostaty, do każdego biegu wentylatorów inny presostat. Teoretycznie to niby powinno leciec chłodne do pokoi ale z drugiej strony mamy dwa razy szybsze rozmrożenie wymiennika i może tego chłodnego powietrza nawet nie poczujemy na plecach, to jaki w końcu masz ten presostat z dwoma czujnikami?Ale z dugiej strony to umnie w zeszła zime reku chodził non stop na ok. 100m3 tak wiec nie będzie problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 27.09.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 (edytowane) [w zeszła zime reku chodził non stop na ok. 100m3 tak wiec nie będzie problemów. U mnie od założenia też na jednej mocy, około 150m3.... Mogłem założyć zwykłe wentylatory AC na 150m3 i nie zauważyłbym różnicy... Faktycznie presostat i jakiś układ zwłoczny mógłby załatwić sprawę zimą. Kombinowałem, żeby zrobić sterownik, żeby zwiększał nawiew nocą i w taniej taryfie, a w drogiej taryfie obniżał nawiew. I przy okazji miał funkcję przeciwzamrożeniową. Ale jak policzyłem oszczędności na taryfach byłoby 1zł miesięcznie... Z drugiej strony skoro już zamontowałem wentylatory na 700m3 to fajnie byłoby mieć chociaż pokrętło zwiększania nadmuchu - potencjometr. Z kolei uniemożliwia to zastosowanie zwykłego presostatu do funkcji antyzamrożeniowej. Możliwość regulacji nadmuchu wyklucza presostat. Albo trzeba zastosować kilka presostatów, albo inaczej rozwiązać problem zamarzania. Już chyba lepszy byłby czujnik przepływu powietrza przed wyrzutnią. Jak nie ma przepływu - wyłącza wentylator nawiewny. Edytowane 27 Września 2015 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 28.09.2015 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Czy wasze EBMy (u mnie R3G220) również świszczą? Narazie odpaliłem jeden, ustawiałem go (względem inletu) zgodnie z wskazaniami (obrazek niżej) ale nie wiem czy to jest normalne. Dźwięk (wysokość) taki jakby... świerszcz (tylko ciągły). Jak zdemontuję inlet to tego "świerszcza" nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 28.09.2015 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Czy wasze EBMy (u mnie R3G220) również świszczą? Narazie odpaliłem jeden, ustawiałem go (względem inletu) zgodnie z wskazaniami (obrazek niżej) ale nie wiem czy to jest normalne. Dźwięk (wysokość) taki jakby... świerszcz (tylko ciągły). Jak zdemontuję inlet to tego "świerszcza" nie ma. Mój nie świszczy, słychać tylko przepływające powietrze. Raczej szumi. Na dużych obrotach głośno szumi - na maksymalnych dźwięk taki jakby otworzyć szybę w aucie przy 100 km/h. Wracając do rozmrażania... Przewertowałem Internet w poszukiwaniu rozwiązań. Wybrałem - a) czujnik prędkości przepływu (rzadko stosowany), b) rozmrażanie recyrkulacyjne przez przepustnicę recyrkulacyjną c) nagrzewnicę wstępną d) wyłączanie wentylatora a) - rzadko stosowane, praktycznie nie spotkałem opisów b) - dość droga przepustnica, a do tego konieczność czerpania powietrza z pomieszczeń czystych (poza wc, kuchnią), czyli dodatkowej odnogi instalacji c) - nagrzewnica elektryczna nieopłacalna w porównaniu do wyłączania wentylatora, nagrzewnica wodna stosunkowo droga i konieczność doprowadzenia rur wodnych d) - najprostszy sposób, wybieram tę metodę na początek Liczba godzin, gdy potrzebne jest rozmrażanie nie jest duża. Blog OWK podaje, że to około 466 godzin w sezonie, jeśli ustawić odszranianie poniżej -5'C: http://www.blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/jak-optymalnie-dobrac-moc-powietrznej-pompy-ciepla/ Ustawię program następująco: - poniżej -5'C - wyłączanie wentylatora na 25% czasu (czyli 5 minut co 15 minut) - poniżej -10'C - wyłączanie wentylatora na 33% czasu (czyli 5 minut co 10 minut) - poniżej -15'C - wyłączanie wentylatora na 50% czasu (czyli 5 minut co 5 minut) Przy przepływie powietrza 150m3/h koszt zasysanego powietrza do domu wyniesie na sezon około 20-40 zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Graje 28.09.2015 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Spadek prędkości powietrzna na wywiewie możesz wykryć po spadku temperatury na nawiewie. tak w telegraficznym skrócie. - ustawiasz presostat do biegu jaki będziesz stosował w zimę, - cyklicznie sprawdzasz różnice temperatury na czerpni i na nawiewie, - tak samo, cyklicznie sprawdzasz sprawność układu, do uruchomienia odszraniania = zadziałał presostat + (spadła szybko sprawność lub spadła temp na nawiewie) + nie zmieniła się temperatura na czerpni podczas przewietrzania wypada warunek od presostatu. pozdrawiamGrzegorzM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 28.09.2015 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Spadek prędkości powietrzna na wywiewie możesz wykryć po spadku temperatury na nawiewie. tak w telegraficznym skrócie. - ustawiasz presostat do biegu jaki będziesz stosował w zimę, - cyklicznie sprawdzasz różnice temperatury na czerpni i na nawiewie, - tak samo, cyklicznie sprawdzasz sprawność układu, do uruchomienia odszraniania = zadziałał presostat + (spadła szybko sprawność lub spadła temp na nawiewie) + nie zmieniła się temperatura na czerpni podczas przewietrzania wypada warunek od presostatu. pozdrawiam GrzegorzM. W sumie to presostat niepotrzebny w takim razie. Wystarczy sprawdzać sprawność (na podstawie temperatur) i temperaturę nawiewu. Jeśli poniżej -5'C temperatury w czerpni, to jeśli temperatura nawiewu spada do powiedzmy 0'C (po wymienniku), sprawność spada poniżej 50% i znaczy to, że wymiennik się zaszronił. Presostat jeśli już zastosować (chociaż myślę, że nie jest konieczny), to faktycznie tylko jeden, na najniższy bieg rekuperatora, bo zakładam, że na wyższych biegach pęd powietrza wydmucha skropliny w dół do odpływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 29.09.2015 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 A czy cena 650zł brutto za wymiennik 35/450 klingenburg jest dobra taka dostałem oferte ,bo np. recair 160 plastikowy ma nieco lepsza sprawnoś chociaz troszke większe opory co w ostatecznym bilansie pewnie wyjdzie na jedno bo silniki zeżrą wiecej prądu ,ale recair jest dostepny prawie od ręki ale droższy o 150zł natomiast na klingenburga muszę czekac chyba od 2,5do 4 tyg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Graje 30.09.2015 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 A czy cena 650zł brutto za wymiennik 35/450 klingenburg jest dobra taka dostałem oferte ,bo np. recair 160 plastikowy ma nieco lepsza sprawnoś chociaz troszke większe opory co w ostatecznym bilansie pewnie wyjdzie na jedno bo silniki zeżrą wiecej prądu ,ale recair jest dostepny prawie od ręki ale droższy o 150zł natomiast na klingenburga muszę czekac chyba od 2,5do 4 tyg. A gdzie znajdziesz lokatę, która da taki zysk w 4 tygodnie, przy tak niskim wkładzie ? A tak na poważnie, 650 zł to nie jest dużo. Ja, co prawda za dużo mniejszy (GS-K 45/255) , zapłaciłem coś w okolicach 400 zł. Cena raczej normalna. Jedna uwaga, koszta instalacyjne zwrócą się wcześniej czy później, ale koszta eksploatacyjne będą co najmniej na tym samym poziomie lub wyższe, przez cały okres użytkowania instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.09.2015 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 A czy cena 650zł brutto za wymiennik 35/450 klingenburg jest dobra taka dostałem oferte ,bo np. recair 160 plastikowy ma nieco lepsza sprawnoś chociaz troszke większe opory co w ostatecznym bilansie pewnie wyjdzie na jedno bo silniki zeżrą wiecej prądu ,ale recair jest dostepny prawie od ręki ale droższy o 150zł natomiast na klingenburga muszę czekac chyba od 2,5do 4 tyg. A dlaczego 35/450 ? Przy takim wymienniku nie będziesz mógł zejść z przepływem powietrza poniżej 180m3/h. To jest wymiennik na 5-6 osób i/lub duży dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 30.09.2015 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 A dlaczego 35/450 ? Przy takim wymienniku nie będziesz mógł zejść z przepływem powietrza poniżej 180m3/h. To jest wymiennik na 5-6 osób i/lub duży dom. Dom mam 160m2 a osób jest 6 co znaczy ze nie będę mógł zejsc poniżej 180 ? gdy mi robiono oferte podałem przepływ jaki będzie 150 do 200m3 obliczenia mi zrobiono dla 200m3 przy minus 20 dla 3 wymienników i największa sprawnośc i zarazem najmniejsze opory miał 35/450 fajnie gdyby był gdzieś w sieci taki kalkulator jak jest np.na recair.com gdzie sami sobie wstawiamy odpowiednie przepływy i temperatury i jest liczona sprawnosc i opór . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Graje 01.10.2015 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Dom mam 160m2 a osób jest 6 co znaczy ze nie będę mógł zejsc poniżej 180 ? gdy mi robiono oferte podałem przepływ jaki będzie 150 do 200m3 obliczenia mi zrobiono dla 200m3 przy minus 20 dla 3 wymienników i największa sprawnośc i zarazem najmniejsze opory miał 35/450 fajnie gdyby był gdzieś w sieci taki kalkulator jak jest np.na recair.com gdzie sami sobie wstawiamy odpowiednie przepływy i temperatury i jest liczona sprawnosc i opór . klingenburg udostępnia program do dobierania wymienników. W nim podajesz właśnie przepływy, temperatury itp. i dostajesz wszystkie interesujące Cię wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.10.2015 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Dom mam 160m2 a osób jest 6 co znaczy ze nie będę mógł zejsc poniżej 180 ? Będziesz mógł, ale sprawność leci na pysk. Chodzi o przepływ laminarny vs turbulentny w rekuperatorze. Zakłada się, że minimalny przepływ powinien być na poziomie 0,5m/s. gdy mi robiono oferte podałem przepływ jaki będzie 150 do 200m3 obliczenia mi zrobiono dla 200m3 przy minus 20 dla 3 wymienników i największa sprawnośc i zarazem najmniejsze opory miał 35/450 Jak sam widzisz, zrobili ci obliczenia dla 200m3/h, więc przekraczają te 0,5m/s i wówczas osiągasz dużą sprawność. Pisałem tylko, że nie będziesz mógł zejść poniżej 170-180, bo sprawność diametralnie spadnie i rekuperacja będzie mało efektywna. fajnie gdyby był gdzieś w sieci taki kalkulator jak jest np.na recair.com gdzie sami sobie wstawiamy odpowiednie przepływy i temperatury i jest liczona sprawnosc i opór . Tak jak napisał kolega, pisz do klingenburga. Wyślą Ci programy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
erenhardt 10.10.2015 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Witam. Zainspirowany tym tematem postanowiłem zrobić swój własny rekuperator. Jestem właśnie w trakcie pracy. Część instalacji już położyłem. Zrobiłem obudowę wymiennika ze styroduru 5cm, kupiłem wymiennik przeciwprądowy polskiej firmy Barbor i wkleiłem w obudowę. I tutaj zaczynają się schody. Wymiennik przeciwprądowy taki: http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-przeciwpradowy-i5670424153.html za grube 1200zł... Po podpięciu wentylatorów okazało się, że coś jest chyba nie tak. Włączając jeden wentylator powietrze wyrzucane było ze wszystkich króćców przyłączeniowych! To chyba nie jest normalne... Udało mi się pomierzyć prędkości powietrza na króćcach i wyglądają mniej więcej tak: Niewiele myśląc stwierdziłem, że mam przedmuchy na obudowie. Aby to sprawdzić zakleiłem taśmą, najlepiej jak się dało lamele wymiennika, tak, żeby powietrze nie mogło się do niego dostać, a jedyną drogą były nieszczelności obudowy. Po włączeniu jednego wentylatora, ku mojemu zdziwieniu z żadnego krućca nie leciało praktycznie potwierze. Na wszelki wypadek przejechałem wszystkie krawędzie płyt styroduru, oraz połączenie styroduru z wymiennikiem sylikonem sanitarnym - tak na wszelki wypadek. Po odklejeniu taśm zamykających wloty do wymiennika sytuacja wyglada tak samo jak wcześniej. Powietrze duje ze wszystkich króćców. Czy wymiennik nie powinien przypadkiem rozgraniczać strug powietrza, tak, aby się nie mieszały? Wydałem na niego kupę kasy i nie chciałbym kompromisów, których nie muszą akceptować osoby, które wybrały dużo tańszy wymiennik klingenburga. Co robić? Czy nieszczelności na wymiennikach to norma? Można to reklamować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.