Barth3z 13.01.2016 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Ta sama przepustnica sterowana siłownikiem nie ma szczeliny bo jest najnormalniej znacznie mocniej dociągnięta, daj siłownik i jakieś sterowanie... Szkoda kasy Poza tym, na ręcznym sterowaniu mam możliwość skręcenia pokrętła śrubami, czyli utrzyma mi pozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 13.01.2016 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 U mnie zaczeło cieknąc z reku ale cięzko mi ocenic gdzie albo przy przewodzie od skroplin woda wchodzi pomiędzy zewnętrzna płyte pcw a styrodur albo częśc się wykrapla na klapie zewnętrznej spora kałuża sie zrobiła dzisiaj musze sie z tym uporac zacznę od zrobienia tacki na skopliny aby miec stuprocentową pewnośc ze to nie skropliny z wymiennika jakieś pomysły z czego zrobic tacke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.01.2016 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Taka szeroka, bo nie chciałem aby mi się mostki liniowe robiły (buda 10cm XPS). OK. A wysokość ? Masz 7mm, sądzisz, że 5mm by wystarczyło ? Ja naklejałem PVC spienione 2mm po całości, i wzomcnienia z kształtowników alu (krawędzie + paski pod nitowanie zamków) klejone do PVC taśmą 2stronna Coromix (ale taśma 2str do profiliGK/folii sądzę jest wystarczająca). Zamki do samego XPS, a nawet z PVC IMHO nie zadzałają (wyrwą się). Ja myślałem nad zastosowaniem spienionego PVC o grubości 6-8mm bez wsporników. I chyba tak zrobię. Może wystarczy. Zamknięcia kupiłem te (na nity 4mm): http://www.dobrysklepmetalowy.pl/zamkniecie_skrzyni_100x_15_oc_b,17800,18345.html Jakieś fotki z mojej realizacji (na wymienniku nie ma tam jeszcze "krzyża" uszczelniającego z taśmy rozprężnej): https://drive.google.com/folderview?id=0By7oxu71awcfckNNUEhUMWx2Ylk&usp=sharing Gdyby nie mój układ Tichelmanna, to pudło mielibyśmy identyczne Martwi mnie jednak duże pudło na wentylator. Póki co jadę na tym z allegro za 10zł i praktycznie nie trzeba nic specjalnego pod niego robić. Wystarczy wkleić go w rurę i po sprawie. Ale jak się okaże niewystarczający, to będę musiał przygotować podobne pudło do twojego pod mój R1G225 ... Ewentualnie zrobić obudowę "turbinową". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.01.2016 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 OK. A wysokość ? Masz 7mm, sądzisz, że 5mm by wystarczyło ? Ja myślałem nad zastosowaniem spienionego PVC o grubości 6-8mm bez wsporników. I chyba tak zrobię. Może wystarczy. Gdyby nie mój układ Tichelmanna, to pudło mielibyśmy identyczne \ Ta sama przepustnica sterowana siłownikiem nie ma szczeliny bo jest najnormalniej znacznie mocniej dociągnięta, daj siłownik i jakieś sterowanie... Szkoda kasy Poza tym, na ręcznym sterowaniu mam możliwość skręcenia pokrętła śrubami, czyli utrzyma mi pozycję. Mam 8mm. U mnie by raczej nie wystarczyło przez kątowniki alu (klapy i skrzyni, teraz są prawie na styk, czyli teoretycznie same kątowniki ścianka2mm robią >4mm luzu. Jeśli idealnie spasujesz płaszczyzny to nie wykluczam. Może rozważ te pianki do GK (podwójne paski np. poczwórnej grubości), nie wiem tylko jak z ich odpornością na starzenie i temperatury (poza tym są delikatne). Sam nit w zasadzie się chwyta (nie przebija) PVC 2mm, w przypadku spienionego 6-8mm może na ścinanie też da radę. W sumie można spróbować (haczyk w tym zamku ma 2 otwory blisko siebie, klamra też chyba 2 ale w większym rozstawie). Jeśli chodzi o budy, ktoś tu kiedyś pytał czy warto jak są dobre fabryczne. Te dobre fabryczne (Frapol, Thessla) jak sprawdzałem nie powinny wg. instrukcji leżeć na zimnie, izolacje też mają słabą. Budy z grubego XPS to dobry patent, tylko prawda że dużo zajmują. Belimo SR (sterowanie "płynne" 0-10V) trzymają pozycję, przynajmniej nie podłączone. A może mógłbyś je podłączyć do fajbaro...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.01.2016 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 ...jakieś pomysły z czego zrobic tacke ? Ja mam tackę z nierdzewki (coś w okolicy 0,5mm). Ułożona na całości spodu wewnątrz budy, na obu ciepłych komorach, po tym wstawiłem ścianką z XPS rozdzielającą te komory. Burty ca. 2cm (spawane na pionach), na styku krawędzi burt z XPS wysmarowane FixAllem (od strony klapy przyklejona guma jak na reszcie uszczelnień, widać na fotach które linkowałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.01.2016 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Sam nit w zasadzie się chwyta (nie przebija) PVC 2mm, w przypadku spienionego 6-8mm może na ścinanie też da radę. W sumie można spróbować (haczyk w tym zamku ma 2 otwory blisko siebie, klamra też chyba 2 ale w większym rozstawie). U mnie to trochę inaczej będzie wyglądało niż u ciebie. Te haczyki będę montował na pokrywie, a raczej na obu pokrywach (ze względu na układ Tichelmnanna, będę miał ściągane oba boki) a zaczepy na obudowie. Zastanawiam się, czy nie zrobić sobie samodzielnie tych "haczyków". Coś na wzór tego: http://www.na-haku.eu/czesci-do-przyczep/Zamek-burtowy-drut-zamkniecie-burty-NH-C004.jpg czyli, żeby był zrobiony z ceownika. Gdybym zrobił go znacznie dłuższego, to miałbym pewność, że nie będzie się uginał i pokrywa dobrze dociśnie obudowę. Jeśli chodzi o budy, ktoś tu kiedyś pytał czy warto jak są dobre fabryczne. Te dobre fabryczne (Frapol, Thessla) jak sprawdzałem nie powinny wg. instrukcji leżeć na zimnie, izolacje też mają słabą. Budy z grubego XPS to dobry patent, tylko prawda że dużo zajmują. Jestem bardzo zadowolony z takiej obudowy. Jest bardzo stabilna i jednocześnie znacznie cieplejsza niż fabryczne. Miałem jeszcze do dyspozycji płyty PIR 10cm (dwustronnie laminowane folią alu), ale jakość ich była kiepska - folia była nierówna i pomarszczona. No i nie tak twarda jak XPS. Belimo SR (sterowanie "płynne" 0-10V) trzymają pozycję, przynajmniej nie podłączone. A może mógłbyś je podłączyć do fajbaro...? Nie wiem jak z podłączeniem do fibaro, pewnie się da, ale szkoda kasy na siłownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.01.2016 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) ...będę miał ściągane oba boki... Zastanawiam się, czy nie zrobić sobie samodzielnie tych "haczyków". ... z ceownika. Gdybym zrobił go znacznie dłuższego, to miałbym pewność, że nie będzie się uginał i pokrywa dobrze dociśnie obudowę. U mnie też ściągane są dwa boki (myślałem o zawiasach na jednym z boków, ale osobna klapa chyba bardziej poręczna). EDIT: aaa, OK kumam, Ty masz dwie klapy... Jeśli idzie tylko o wydłużenie, to może mocować haczyk (i klamrę?) pośrednio do jakiegoś odcinka płaskownika, a płaskownik (dłuższy) do budy...? Byłoby szybciej Edytowane 13 Stycznia 2016 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.01.2016 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Jeśli idzie tylko o wydłużenie, to może mocować haczyk (i klamrę?) pośrednio do jakiegoś odcinka płaskownika, a płaskownik (dłuższy) do budy...? Byłoby szybciej Można i tak, ale wydaje mi się, że lepszy będzie ceownik, bo się nie wygina i dociska całą płytę równomiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.01.2016 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Można i tak, ale wydaje mi się, że lepszy będzie ceownik, bo się nie wygina i dociska całą płytę równomiernie. Nie wiem jakie siły tam przewidujesz, ale ten haczyk który linkowałem, to jest z grubości ca. 1mm, IMHO nie do wygięcia (jak chcesz mogę zmierzyć na budowię), prędziej wyrwiesz z obudowy (z PVC). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.01.2016 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Nie wiem jakie siły tam przewidujesz, ale ten haczyk który linkowałem, to jest z grubości ca. 1mm, IMHO nie do wygięcia (jak chcesz mogę zmierzyć na budowię), prędziej wyrwiesz z obudowy (z PVC). Chodzi mi o to, że zamek burtowy dociska płytę po obwodzie, a na środku, tam gdzie uszczelka przyklejona jest do wymiennika nie będzie dociskać z odpowiednią siłą. A może przesadzam ? Może wystarczy przykleić płytę spienionego PVC do XPS'a i pokrywa nie będzie się już tak wypaczać ? PS. Czym kleiłeś płytę spienionego PVC do XPS'a ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.01.2016 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Chodzi mi o to, że zamek burtowy dociska płytę po obwodzie, a na środku, tam gdzie uszczelka przyklejona jest do wymiennika nie będzie dociskać z odpowiednią siłą. A może przesadzam ? Może wystarczy przykleić płytę spienionego PVC do XPS'a i pokrywa nie będzie się już tak wypaczać ? PS. Czym kleiłeś płytę spienionego PVC do XPS'a ? Mój XPS się raczej nie giął (przed oklejeniem PVC i alu, choć to badziewny XPS). PVC 2mm czy 6mm raczej tej sztywności nie zwiększy, no może (choć wątpię) jak go jakoś mega przykleisz. Podejrzewam że przesadzasz Ja kleiłem InstaStikiem (co nie było ani super mocne, ani precyzyjne), ale jako zabezpieczenie przed obiciem czy podkład pod profile alu zupełnie OK. Edytowane 13 Stycznia 2016 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 13.01.2016 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Ja mam tackę z nierdzewki (coś w okolicy 0,5mm). Ułożona na całości spodu wewnątrz budy, na obu ciepłych komorach, po tym wstawiłem ścianką z XPS rozdzielającą te komory. Burty ca. 2cm (spawane na pionach), na styku krawędzi burt z XPS wysmarowane FixAllem (od strony klapy przyklejona guma jak na reszcie uszczelnień, widać na fotach które linkowałem). Znalazłem przeciek jednak nie było to przy wężyku od skroplin a przy samym początku wymiennika przy szybie, jednak obudowa o tej samej głębokości co wymiennik jest trudna do uszczelnienia za pierwszym razem się nie udało ale za drugim już było sucho ,a kuweta malarska spasowała idealnie dokładnie taka sama długośc jak wymiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 14.01.2016 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Jak rozwiązaliście problem odpływu? Wychodzi mi z obliczeń, że przy wymianie 180m3/h i temperaturze ujemnej na wyrzutni, z powietrza wykrapla się ok. 1,5 l wody na godzinę. Ta ilość wody musi spłynąć rurką. Czy ta rurka nie zamarznie, jeśli jest w pomieszczeniu nieogrzewanym (na strychu)?Czy syfon na rurce nie zamarznie? Nawet jak się ma GWC, a rurkę spustową w temperaturze zewnętrznej, np. -10'C, to wydaje mi się, że ta woda spływająca powoli zamarznie w rurce.A bez GWC, to nawet szybko może zamarznąć. Czy się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.01.2016 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 (edytowane) U mnie odplyw lezy razem z rurami pod welna okrywajaca rury, tj ca 15cm welny, i schodzi przez warstwe ocieplenia stropu do pionu kanalizy. Co dziwne, ja tam (na tacce) jeszcze wody nie zauwazylem przy minus 5 zew, w domu ca 18* i 40 wilgotnosci. Odplyw z pex 16, reku na minimum, sadze z 100m3, ale wywiew deko podkrecony. Edytowane 14 Stycznia 2016 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 14.01.2016 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 (edytowane) jakieś pomysły z czego zrobic tacke ? http://allegro.pl/tace-taca-ze-stali-nierdzewnej-z-rantem-i5704582636.html ma też większe jednak obudowa o tej samej głębokości co wymiennik jest trudna do uszczelnienia za pierwszym razem się nie udało ale za drugim już było sucho. Też się zastanawiałem, jak to robiłem, jak zmusić wodę, żeby poleciała tam gdzie chcę . Taka rynienka jak w rozwiązaniu Romano? A może wyłożyć na powierzchni jakąś żywicę, takie korytko powierzchniowe zrobić? Edytowane 14 Stycznia 2016 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Graje 14.01.2016 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 U mnie odplyw lezy razem z rurami pod welna okrywajaca rury, tj ca 15cm welny, i schodzi przez warstwe ocieplenia stropu do pionu kanalizy. Co dziwne, ja tam (na tacce) jeszcze wody nie zauwazylem przy minus 5 zew, w domu ca 18* i 40 wilgotnosci. Odplyw z pex 16, reku na minimum, sadze z 100m3, ale wywiew deko podkrecony. Ja zrobiłem z przewodu pneumatycznego. Właściwie dwóch. Jeden do drugiego przyklejony izolacją na całej długości. Do tego, przykleiłem przewód zasilający centrale. Wszystkie 3 przewody przeciągnięte przez piankę do ocieplania rurek ogrzewania (szara pianka). Całość włożyłem w rurę pe-flex aby nie uszkodzić tego i nie zginać za mocno. Jedną rurką idą skropliny, w dól, a drugą zaciągam powietrze z kuchni w górę.Całość jeszcze ociepliłem 20 cm wełny. Rurka z powietrzem wchodzi przed wymiennikiem nad tacką. Coś w rodzaju ogrzewania liniowego dla rurki ze skroplinami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 14.01.2016 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Jak rozwiązaliście problem odpływu? Wychodzi mi z obliczeń, że przy wymianie 180m3/h i temperaturze ujemnej na wyrzutni, z powietrza wykrapla się ok. 1,5 l wody na godzinę. Ta ilość wody musi spłynąć rurką. Czy ta rurka nie zamarznie, jeśli jest w pomieszczeniu nieogrzewanym (na strychu)? Czy syfon na rurce nie zamarznie? Nawet jak się ma GWC, a rurkę spustową w temperaturze zewnętrznej, np. -10'C, to wydaje mi się, że ta woda spływająca powoli zamarznie w rurce. A bez GWC, to nawet szybko może zamarznąć. Czy się mylę? Rurka i syfon raczej zamarznie i z tego między innymi powodu ocieplilem strych po samą kalenicy i jeszcze dałem płyty osb do krokwi Ja mam teraz inny problem dziś rano wyszedłem na strych przed samym wyjazdem do stolicy na parę dni na zlecenie wszędzie sucho ale tacka pełna wody i nie chce odplywac ta woda do kanalizacji ,wężyk mialem o średnicy 10mm dł2mb na końcu jest syfon z kolanem 90stopni fi 30mm Pewnie powinno być jeszcze odpowietrzenie zaraz za reku na razie postawiłem baniak zaraz przy reku i przez krótki wężyk niby woda splywala mam nadzieję ze mi strychu nie zaleje do powrotu. Mialem dziś też okazję pooglądać sobie reku Bartosza U klienta u którego pracuje jak będzie trochę czasu to pomierze sprawności jak narazie to zauważyłem że chłopaki chyba pomylili czujniki bo sprawność ponad 100 procent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 15.01.2016 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Ja mam teraz inny problem dziś rano wyszedłem na strych przed samym wyjazdem do stolicy na parę dni na zlecenie wszędzie sucho ale tacka pełna wody i nie chce odplywac ta woda do kanalizacji ,wężyk mialem o średnicy 10mm dł2mb na końcu jest syfon z kolanem 90stopni fi 30mm Pewnie powinno być jeszcze odpowietrzenie zaraz za reku na razie postawiłem baniak zaraz przy reku i przez krótki wężyk niby woda splywala mam nadzieję ze mi strychu nie zaleje do powrotu Ja mam tacki w obu cieplych komorach, pex 16 po ca 5 m, przed wejsciem do pionu kan, w dolinie zawiniete spiralnie i zlaczone trojnikiem pex (dawalem rysunek kiedys tutaj). Jak zalewalem woda to na jednej tacce nie chcialo splywac po zapelnieniu, dmuchnalem pare razy przez rurke w oba odplywy w tackach, polecialy bombelki i zeszla woda, mam nadzieje ze juz bedzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tadzior 15.01.2016 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Witam serdecznie wszystkich. W kwietniu ruszam z budową domu i planowana jest wentylacja mechaniczna z rekuperatorem. Rekuperator mam zamiar zrobić sam... mam nadzieje że sie uda. I tutaj pytanie do was weterani majsterkowania. Założenia mam następujące : Kubatura pomieszczeń mieszkalnych ok 380 m3. Mieszkańcy to ja z żoną i nasze dwie córki. Planowana wymiana to ok, 150m3/h i pytanie do was brzmi następująco. Czy ten wentylatorek nada się do mojego rekuperatora? http://allegro.pl/wentylator-ebm-24-v-33-w-2000-obr-min-i5285137100.html Z góry dziękuję za pomoc i uwagi Pozdrawiam Tadzior. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 15.01.2016 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Witam serdecznie wszystkich. W kwietniu ruszam z budową domu i planowana jest wentylacja mechaniczna z rekuperatorem. Rekuperator mam zamiar zrobić sam... mam nadzieje że sie uda. I tutaj pytanie do was weterani majsterkowania. Założenia mam następujące : Kubatura pomieszczeń mieszkalnych ok 380 m3. Mieszkańcy to ja z żoną i nasze dwie córki. Planowana wymiana to ok, 150m3/h i pytanie do was brzmi następująco. Czy ten wentylatorek nada się do mojego rekuperatora? http://allegro.pl/wentylator-ebm-24-v-33-w-2000-obr-min-i5285137100.html Z góry dziękuję za pomoc i uwagi Pozdrawiam Tadzior. Z wykresu widać, że przy 100Pa oporów jesteś w stanie wydusić z niego 160m3/h powietrza, przy jego max obrotach. http://www.ebmpapst.co.za/media/content/downloads_10/catalogs/centrifugal_fans_1/en_1/05_EC-vw_Centrifugal_EN_mini_071004.pdf strona 448. Na mini reku by się nadawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.