romano78 24.01.2016 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Chyba ciężko będzie znaleźć elektrozawór z termostatem albo termostat z elektrozaworem. Wychodzi mi z obliczenia, że ta nagrzewnica z 50mb rury PEX ma moc 0,7kW, jeśli dobrze liczę. Jak za nią powietrze ma +5'C przy -8'C na zewnątrz to może być problem, jak będzie -18'C, bo wtedy na wylocie powietrze będzie mieć tylko -5'C (jeśli dobrze to liczę). Proszę popraw mnie, jeśli się mylę, ale - czy zasilanie tej nagrzewnicy z podłogówki nie zaprzecza idei rekuperacji? Bo nagrzewnica elektryczna włącza się tylko na krótkie okresy, żeby rozmrozić wymiennik. Nagrzewnica glikolowa pobiera darmowe ciepło z gruntu. A taka podłogówkowa - z podłogówki. Chyba że czegoś nie kumam Jeśli tak, to sorry Jeśli chodzi o drugie pytanie to trzeba jeszcze uwzględnic ze im większy mróż to piec gazowy grzeje wyższą temperaturą i tu jednak pogodówka sie przyda a miałem ją wywalic. Tak z ziemi masz darmowe ciepło ale jaki jest koszt całej instalacji i musi chodzic dodatkowa pompka mnie na razie ten system rozmrażania kosztował 125zł komfort teraz jest nie porównywalny w porównaniu z presostatem który aby sie załączyc musi oblodzic się wymiennik i temp.na nawiewie musi spasc nawet nieraz do 10stopni nie mówiąc już o tym że plastikowy wymiennik po takich cyklach rozmrazania chyba sie nieco osłabia ,poczytaj na forum jakie problemy mają ludzie którzy mimo grzałek maja nawet 2stopnie na nawiewie druga sprawa gaz jest jednak tańszy od prądu i jeśli uda mi dostac jakis termostat który by utrzymywał mi temperature na wlocie w okolicach 0 to bardziej ekonomicznego przeciwzamarzania w moim przypadku nie widzę bo teraz podgrzewanie nawiewu do tych 5stopni to rzeczywiście jest mniej ekonomiczne jakby tak uyrzymywac 0nawet minus 1 to było by optymalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 24.01.2016 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Czyli jakbym sobie taką zrobił i zasilił glikolem z pętli w gruncie (+5 / 0 'C), to raczej bym powietrza nie rozgrzał do dodatniej temperatury, prawda? A to musi być spirala z pex-a ...? Można przecież zamontować zwykłą chłodnicę od samochodu i podłączyć do tego glikolu w gruncie , taką np od Forda Mondeo to za ok 100-120 zeta można nówka sztuka na alledrogo kupić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szkutnik 25.01.2016 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 To http://cennik.peflex.pl/osprzet-i-akcesoria/57-przepustnica-tlumik-inno-jeven.html ? Właśnie to. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 25.01.2016 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 A to musi być spirala z pex-a ...? Można przecież zamontować zwykłą chłodnicę od samochodu i podłączyć do tego glikolu w gruncie , taką np od Forda Mondeo to za ok 100-120 zeta można nówka sztuka na alledrogo kupić ... A jakie opory ma taka chłodnica ?gdy mamy powyżej zera to korzystanie z takiego glikolowca jest mało ekonomiczne bo więcej pompka zużyje prądu jak uzyskamy z tego gruntu,jakiś trójnik by sie przydał czy bypass aby omijał tą chłodnice gdy temp. będzie na plusie, a taka weżownica o odpowiedniej długości nie generuje dużych oporów więc odpada trójnik z przepustnicą i siłownik. Ja mam weżownice fi 16 a gdy by zrobic np.fi20 i wsadzic taką wężownice w rure fi 250 dł.np 2mb,aby nie zawężała przekroju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 25.01.2016 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 A jakie opory ma taka chłodnica ?gdy mamy powyżej zera to korzystanie z takiego glikolowca jest mało ekonomiczne bo więcej pompka zużyje prądu jak uzyskamy z tego gruntu,jakiś trójnik by sie przydał czy bypass aby omijał tą chłodnice gdy temp. będzie na plusie, a taka weżownica o odpowiedniej długości nie generuje dużych oporów więc odpada trójnik z przepustnicą i siłownik. Ja mam weżownice fi 16 a gdy by zrobic np.fi20 i wsadzic taką wężownice w rure fi 250 dł.np 2mb,aby nie zawężała przekroju. Komplikujesz ... Zakładasz na stałe na wlocie do centrali, sterujesz tylko małą pompką i tyle ... Opory przepływu są pomijane przy przepływach jakie nas interesują ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 25.01.2016 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 @romano, jak dla mnie przekombinowane (ja tej prostoty nie widzę). Kocioł _musi_ chodzi non stop, bo jak zatrzyma i zamrozi to IMHO większy lub mniejszy kłopot (no chyba że jakiś backup przewidzisz, drugą pompę tylko na tej nitce abocuś). Moim zdaniem najprościej to elektryczna nagrzewnica kanałowa załączana np. przy +3* na wylocie, ew. jako backup na wypadek awarii ww. np. przy 1* przełączenie nasilania z nawiewu na np. żarówkę (czy inną sygnalizację) w domu. Na zwykłych termostatach. No... albo GWC (wiadomo, tylko to wcześniej trzeba, jakiegoś np. krótkiego rurowca) U mnie natomiast, zważywszy że na budowie jestem co 3-4 dni, nadal nawiew na min a wyciąg deko więcej. Nie wiem jak to się dzieje (bo mnie wtedy nie było na miejscu), i czy powinienem się cieszyć czy martwić, ale kiedyś zew. -10* wentylacja przetrwała (tzn. jak przyjachałem to nadal działała, nic nie zalane), a ostatnio chyba z -15*. Przy -5* w komorze czerpni., inne temp. mam jak pamiętam ca.: 3, 16, 14 (w domu 20, strych z reku nieogrzewany, długie nitki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 25.01.2016 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 (edytowane) @romano, jak dla mnie przekombinowane (ja tej prostoty nie widzę). Kocioł _musi_ chodzi non stop, bo jak zatrzyma i zamrozi to IMHO większy lub mniejszy kłopot (no chyba że jakiś backup przewidzisz, drugą pompę tylko na tej nitce abocuś). Moim zdaniem najprościej to elektryczna nagrzewnica kanałowa załączana np. przy +3* na wylocie, ew. jako backup na wypadek awarii ww. np. przy 1* przełączenie nasilania z nawiewu na np. żarówkę (czy inną sygnalizację) w domu. Na zwykłych termostatach. No... albo GWC (wiadomo, tylko to wcześniej trzeba, jakiegoś np. krótkiego rurowca) U mnie natomiast, zważywszy że na budowie jestem co 3-4 dni, nadal nawiew na min a wyciąg deko więcej. Nie wiem jak to się dzieje (bo mnie wtedy nie było na miejscu), i czy powinienem się cieszyć czy martwić, ale kiedyś zew. -10* wentylacja przetrwała (tzn. jak przyjachałem to nadal działała, nic nie zalane), a ostatnio chyba z -15*. Przy -5* w komorze czerpni., inne temp. mam jak pamiętam ca.: 3, 16, 14 (w domu 20, strych z reku nieogrzewany, długie nitki). Pompka w moim piecu gazowym i tak chodzi 24h gdy temperatura spadnie ponizej zera Ile kosztuje taka nagrzewnica np.kanałowa fi 200mm ja jednak wolę mieć na strychu małą powódź jak pozar poza tym takie nagrzewnice czy może ich sterowanie się psuje Edytowane 25 Stycznia 2016 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 25.01.2016 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Pompka w moim piecu gazowym i tak chodzi 24h gdy temperatura spadnie ponizej zera Ile kosztuje taka nagrzewnica np.kanałowa fi 200mm ja jednak wolę mieć na strychu małą powódź jak pozar poza tym takie nagrzewnice czy może ich sterowanie się psuje Sam nigdy mocniej nie rozważałem rozwiązania z nagrzewnicą (bo będę miał GGWC i backup na termometrach + PLC), więc nie mam pewności czy to na pewno bezpieczne, ale to są chyba części niepalne (spiro, "wełniana" izolacja też). Inna sprawa, że tak na czuja to mi się nie chce wierzyć że wydajnościowo taka spirala z PEXa da radę. Ale może odpowierdnio duża poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 25.01.2016 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Inna sprawa, że tak na czuja to mi się nie chce wierzyć że wydajnościowo taka spirala z PEXa da radę. Ale może odpowierdnio duża poradzi. Pomierzyłem troche dzisiaj przy przepływie ponad 400m3hzasilanie wężownicy20powrót ok.14przepływ ok 0,3l min. Nawiew z czerpniprzed wężownicą 0za 4,5 Przy normalnym przepływie ok.180m3h wiele sie nie zmienia za wężownicą temperatura rośnie może o 1 stopień ,jutro będe przerabiał zasilanie weżownicy obecnie jest zasilana z belki zasilającej a chce podpiąc pod powrotną aby szła woda o temp. ok.22 stopnie ewentualnie zwiększe przepływ w mrozy na które czekam z niecierpliwością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 26.01.2016 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Potrzebuje jakiś termostat który otwarty by był poniżej zera a zamkniety powyżej zrobiłem sobie nagrzewnice z alupexa którą podłączyłem pod rozdzielacz podłogówki który akurat miałem centralnie pod rurą czerpni 2,5mb niżej nawet sie nie spodziewałem ze to będzie tak fajnie grzało teraz minus 8 a na wymiennik wpada ok.5stopni zasilanie nagrzewnicy wodą o temperaturze 26stopni a co jak rozmrażanie będzie potrzebna jak akurat CO nie będzie działało? może to ? http://allegro.pl/wentylator-ebm-3300-obr-min-z-grzalka-230v-1000w-i5922871580.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 26.01.2016 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Pomierzyłem troche dzisiaj przy przepływie ponad 400m3h zasilanie wężownicy20 powrót ok.14przepływ ok 0,3l min. Nawiew z czerpni przed wężownicą 0 za 4,5 Przy normalnym przepływie ok.180m3h wiele sie nie zmienia za wężownicą temperatura rośnie może o 1 stopień ,jutro będe przerabiał zasilanie weżownicy obecnie jest zasilana z belki zasilającej a chce podpiąc pod powrotną aby szła woda o temp. ok.22 stopnie ewentualnie zwiększe przepływ w mrozy na które czekam z niecierpliwością. Trochę coś nie teges ... Wężownica traci ok 125w/h a powietrze w tym samym czasie przenosi ok 500w/h ...? Edytowane 26 Stycznia 2016 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 26.01.2016 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Trochę coś nie teges ... Wężownica traci ok 125w/h a powietrze w tym samym czasie przenosi ok 500w/h ...? Albo Ty coś źle policzyles albo mi termomet źle zmierzył powrot wezownicy bo jeśli chodzi o resztę parametrów to jestem pewny ale to zbyt wielka roznica raczej zle policzyles. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 26.01.2016 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Albo Ty coś źle policzyles albo mi termomet źle zmierzył powrot wezownicy bo jeśli chodzi o resztę parametrów to jestem pewny ale to zbyt wielka roznica raczej zle policzyles. Raczej to masz większy przepływ niż te 0,3 l i mniejszy strumień powietrza niż 400m3/h ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 26.01.2016 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Raczej to masz większy przepływ niż te 0,3 l i mniejszy strumień powietrza niż 400m3/h ... Mnie też wydaje się, że coś nie pasują te wyniki pomiarów. A może tą spiralę w środku rury można rozciągnąć, tak żeby zwoje PEX były pod skosem, a nie opierały się na ściankach rury? Tak żeby zaburzyć przepływ. Wtedy powietrze będzie opływać rurki PEX i powinna być większa moc nagrzewnicy. Ja bym dał chociaż mały wymiennik ciepła i napełnił tego PEX glikolem, do tego jakaś mała pompka obiegowa. Na przykład na allegro są takie na 12V albo 24V. Termostat można wtedy wstawić na nawiew - jak temp. nawiewu spadnie powiedzmy poniżej 15'C, to włączyć nagrzewnicę, bo to oznaka zaszronienia wymiennika. Układ pompki i nagrzewnicy będzie się włączał na krótki czas i odszraniał wymiennik. Jak myślisz? Edytowane 26 Stycznia 2016 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 26.01.2016 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Mnie też wydaje się, że coś nie pasują te wyniki pomiarów. A może tą spiralę w środku rury można rozciągnąć, tak żeby zwoje PEX były pod skosem, a nie opierały się na ściankach rury? Tak żeby zaburzyć przepływ. Wtedy powietrze będzie opływać rurki PEX i powinna być większa moc nagrzewnicy. Ja bym dał chociaż mały wymiennik ciepła i napełnił tego PEX glikolem, do tego jakaś mała pompka obiegowa. Na przykład na allegro są takie na 12V albo 24V. Termostat można wtedy wstawić na nawiew - jak temp. nawiewu spadnie powiedzmy poniżej 15'C, to włączyć nagrzewnicę, bo to oznaka zaszronienia wymiennika. Układ pompki i nagrzewnicy będzie się włączał na krótki czas i odszraniał wymiennik. Jak myślisz? Sprawnośc wężownicy zostawił bym w spokoju bo u mnie przy zasilaniu powyzej 20 stopni poradzi sobie przy minus 7 poradziła sobie ale przepływ był napewno większy jak 0,3l. min.co innego gdybym zasilał glikolem z gruntu. O wymienniku też myślałem a ta pompka na 24v to dobry pomysł nie wpadłem na to ,a sterowanie odmrażaniem na podctawie temp. nawiewu tak właśnie Bartosz ma rozwiązane tylko tam akurat otwiera sie baypas a nie zwalnia nawiew czy włącza nagrzewnica. I nie podoba mi się odszranianie wymiennika ja chciał bym wogóle nie dopuścic do takiej sytuacji a najlepiej żeby jeszcze nie było skroplin bo zauważyłem ze jak była włoczona nagrzewnica i wchodziło w wymiennik te ok. 5 stopni to wymiennik był suchutki i poraz pierwszy miałem sprawnośc ok. 93procent. , moja teoria jest taka że ten Holenderski wymiennik który ma ponad 30m2 ma bardzo wąskie kanaliki bo gdzieś taką ilośc tych m2 trzeba był zmieścic i przy takim przepływie ok.180m3h zalega tam miejscowo woda. Zrobiłem sobie dzisiaj tez osobną skrzynke na filtr zaraz przy czerpni ściennej aby ochronic przed zabrudzeniem ten mój wynalazek i aby móc oczyscic siatke na czerpni od srodka bez potrzeby wspinania się po drabinie prawie pod samą kalenice, i zastanawiam się czy nie przenieśc tam wentyla nawiewnego i tu mam pytanie jakiej wielkości powinna byc ta komora w którą wentyl pcha i czy to ma az takie znaczenie,cała skrzynka ma wymiar 40 na 40cm długośc 1mb.jeśli zostawie 25 cm dla wentyla a reszta 75cm na filtr to będzie ok. Edytowane 26 Stycznia 2016 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 26.01.2016 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) jakiej wielkości powinna byc ta komora w którą wentyl pcha i czy to ma az takie znaczenie, Załączam jak dla "typowych forumowych" EBMów. + za wentylem (z kier. powietrza) do końca skrzynki chyba 1D (na innych rys. z EBM to było) Ale jak widzisz zmniejszenie wielkich różnic nie robi (max kilka %). Edytowane 26 Stycznia 2016 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mada09 28.01.2016 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Piszecie tu o jakichś abstrakcyjnych rzeczach. Nie lepiej powierzyć wszystko fachowcom? Chociaż będziecie mieć pewność, że wszystko jest dobrze zrobione, a całe urządzenie działa jak należy. Znalazłam nawet tekst na ten temat: http://www.ogrzewanie.info.pl/artykuly,65406,1,Fakty_i_mity_o_rekuperacji__zobacz_o_czym_mowi_sie_na_forach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 28.01.2016 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Piszecie tu o jakichś abstrakcyjnych rzeczach. Nie lepiej powierzyć wszystko fachowcom? Chociaż będziecie mieć pewność, że wszystko jest dobrze zrobione, a całe urządzenie działa jak należy. Znalazłam nawet tekst na ten temat: http://www.ogrzewanie.info.pl/artykuly,65406,1,Fakty_i_mity_o_rekuperacji__zobacz_o_czym_mowi_sie_na_forach Śmiem twierdzić że w tym wątku są ludzie dla których to nie abstrakcje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lep 28.01.2016 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Piszecie tu o jakichś abstrakcyjnych rzeczach. Nie lepiej powierzyć wszystko fachowcom? Chociaż będziecie mieć pewność, że wszystko jest dobrze zrobione, a całe urządzenie działa jak należy. Znalazłam nawet tekst na ten temat: http://www.ogrzewanie.info.pl/artykuly,65406,1,Fakty_i_mity_o_rekuperacji__zobacz_o_czym_mowi_sie_na_forach Jeśli byś zadał sobie chociaż odrobinę trudu i zapoznał się pobieżnie z tym tematem to byś wiedział że tak niesamowity i "fachowy" wynalazek jak anemometr nie jest tutaj rzeczą nadzwyczajną. Kolejna rzecz z twojego linku. Pan fachowiec pisze: "Typowe, nowoczesne centrale są wyjątkowo energooszczędne. Zużywają około 10 W energii elektrycznej. Szacowany, roczny pobór prądu przez rekuperator dobrego producenta mieści się w przedziale od 120 – 150 złotych. Niewiele, prawda?" Właściwie to szkoda to komentować ale może dla uświadomienia, nawet centralka bierze w okolicy 10W (jak ma bajerancki wyświetlacz) a gdzie wentylatory. Facet nie wie o czym mówi coś tam słyszał i tyle. Teraz jeśli chodzi o samego "Mada09" wydaje się że to nie jest dział dla ciebie. Podziwiam ludzi którzy tu sami wykonują reku, mają ogromną wiedzę i doświadczenie. Te informacje to ogromna kopalnia wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 28.01.2016 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 ... Zbliżasz się do kwoty półkowego reku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.