adam_mk 17.08.2008 07:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Powinno... Spawanie w osłonach gazowych? Masz gdzie? Masz czym?Upierdliwe jak szlag jasny!U mnie przede wszystkim z tego powodu mosiądz...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nestor_2005 17.08.2008 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 A co z pomysłem z klejeniem (klej do blach, silikonik, dwuskładnikowy)?Jeśli przekładka zamykająca będzie na obu końcach wlotu złapana szpilkami, to myślę, że wielkiej nieszczelności tam nie będzie. Zakładamy, że ciśnienia po obu stronach tej przekładki, się równoważą, więc ni powinna być też poddana "presji"Spotkałem się kiedyś w rozwiązaniem centrali z częściowym mieszaniem się powietrza (ok 20%). Tam więc nie zakładali idealnej szczelności.Sam myślę o zmatowieniu obu łączonych powierzchni (blacha-przekładka) i połączeniu na klej. Tak spacerując po jednym z marketów budowlanych oglądałem plastiki na przekładki. Spienione PVC było w grubości 3mm, 4mm, 5 itd. Płyta z niespienionego (twardy i sztywny - zakładam, że nie będzie siadał przy ściąganiu szpilkami) 2,2mm,2,5 itd. Ceny 18-28zł/m2Rozważam przeciwprądowy o rozstawie 2,2 - 4mm. Wiem, wiem - duży rozrzut. Na co się decydować? JabkoBlacha z KBH? Ile Cię wyniosła? Docięli, czy ciąłeś to sam? Jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fileminion 17.08.2008 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Cześć, Jabko a możesz powiedzieć jaką grubą blachę kupiłeś? I czy przy tej grubości jest wystarczająco sztywna, czy cięli ci gilotyną i czy nie pogięli kantów? Ja nie mogę się zdecydować jaką grubość kupić bo 0,3 mm nikt mi nie chce pociąc bo mówią że sie pognie. Ja zamierzam kleić. I jeszcze mam pytanie odnośnei wentylatorów czy jest jakaś różnica w ich wydajności kiedy są umieszczone na wlocie a na wylocie instalacji? Pytam bo zastanawiam sie czy nie dać wentylatora nawiewnego poza domem na wlocie do GWC. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 17.08.2008 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Blacha gr 0,3mm z KBH. Koszt coś koło 450złPocięli oni. Pytali tylko z jaką dokładnością (chcieli +/-1mm) ale pocięli równiutko.Złożone w stos praktycznie wydaje się idealnie równa. Grubość jak pisze adam nie gra roli bo to kwestia ilości szpilek. Można kupić nawet blache 0,1mm i dać na tyle gęsto szpilki żeby arkusz był niepofalowany. Co do cięcia to taki "papier" ładnie się tnie w stosach po np:5szt Co do uszczelnienia to myślałem jeszcze o zrobieniu boków z płyty z czymś elastycznym (warstwa gumy czy pianki) wtedy ranty blach przy lekkim docisku ładnie się uszczelnią.Mam też dostęp do dwuskładnikowej masy epidiamowej - po stwardnieniu jest jak kamień. Niewrażliwa na nic i do tego świetnie się lepi do wszelkich materiałów. Jak zaczne coś działać (choć u mnie idzie to wszystko baaaaardzo powoli to oczywiscie wrzuce foty).Na razie mam blachy, nagrzewnice szt1, grzejniki szt2, zakopane na 2m w ogrodzie 2x100mb rury PE fi25x2 i wykonaną skrzynkę z wentylatorkami EBM i filtrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 17.08.2008 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Witam "starych" druhów Swoją skrzyneczkę z wentylatorami już skończyłem. Niebawem wrzuce fotki. Mam już też 90szt blachy aluminiowej 100cmx33cm na reku przeciwprądowe. Szczeliny 3-4mm Ktoś ma siakiś pomysł jak zamykać kanały ?? (całe boki i co drugi wlot) Chciałem zaginać i lutować ale z lutowaniem aluminium straszne problemy Może wystarczy zagiąć na styk i nie lutować czy to musi być bardzo szczelne ?? Lutowanie aluminium nie jest żadnym problemem, są luty specjalne do alu oraz topniki do lutowania alu typowymi lutami. Prościej jednak będzie posklejać klejem epoksydowym, a doskonałe efekty można uzyskać sklejając klejem do szyb samochodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 17.08.2008 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Njerzy niestety lutowanie aluminium jest problemem.Masz prostopadłościan 1x0.27x0.27 [m] złożony z 90szt blachy. Nie wyobrażam sobie porządnie tego rozgrzać (bez pofałdowania blachy) i zlutowania.Wiem o sposobach lutowania w oleju, pocierania opiłkami itp a także o super alu-lucie ze USA. Wszystko to na nic w tym przypadku. Dla mnie lutowanie to podgrzewasz, dotykasz cyną i pięknie podciąga. W przypadku miedzi pomaga w tym pasta a przy ocynku nieodzowny jest kwas siarkowy.Nawet przy niewielkich rzeczach palnik jak na fotce jest niezbędny (lutownice przy tym to zabawki) Na fotce słabo widać ale jest to grot Cu ogrzewany przez palnik gazowy.Poniżej fotki skrzynek rozdzielających wykonanych samodzielnie z arkusza blachy, cyny. Koszt żaden bo 2 arkusze miałem po prostu na stanie. Cyne też mam gratis (tatuś ma spore zapasy) http://images43.fotosik.pl/2/87eb44b59ed2bc8c.jpghttp://images26.fotosik.pl/266/a44afa7cf4c12b8c.jpg Klej do szyb ????Mam dostęp do kleju UV do szkła (kleją nim w hutach uszy do dzbanków itp W promieniach słonecznych schnie jak szalony) moze być ??Opisz o co chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppiszc 18.08.2008 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 Co myslicie o uzyciu spienionego PCV jako przekladek miedzy blachami mosieznymi? Spieniony PCV jest latwy do obrobki i niezbyt drogi. Jedyny problem to takiej konstrukcji nie da sie lutowac bo to PCV tego nie wytrzyma, ale mozna calosc konstrukcji spiac dlugimi szpilkami i umiescic w wiekszej obudowie. Widzialem w jednym z marketow budowlanych takie spienione PCV w postaci plyt 3 i 6mm grubosci - to3 mm to bedzie za malo, ale czy 6mm odstepu miedzy arkuszami blachy mosieznej 0.1mm bedzie ok? (tj. czy aby 6mm to nie za duzo). Pzdr,ppiszc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 18.08.2008 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 Klej do szyb ???? Mam dostęp do kleju UV do szkła (kleją nim w hutach uszy do dzbanków itp W promieniach słonecznych schnie jak szalony) moze być ?? Opisz o co chodzi ? Klej do szyb samochodowych - pod taką nazwą dostaniesz na allegro lub w lepszych sklepach motoryzacyjnych. Pakowany w kartusze jak silikon. Każde współczesne auto ma szyby wklejane w nadwozie takim klejem. Niezwykle mocny, elastyczny, klei wszystko z wyjątkiem kilku tworzyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nestor_2005 20.08.2008 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 Z tym klejem do szyb to raczej niezły patent. Chyba pójdę w tym kierunku i przekładki ze spienionego PVC 3mm.Zastanawiam się nad obudową zewnętrzną. O ile w płaszczyznach "łączenia" płyt (w poprzek do kierunku strugi), to jak najbardziej ma to sens (uszczelnienie ew. nieszczelności przy skręcaniu), to przy płaszczyznach gdzie jest pierwsza i ostatnia warstwa blachy, to już chyba żadnego. Później tylko dać tam izolację i te skrajne blachy już tworzą obudowę same w sobie.Dobrze myślę? Wyprowadźcie mnie z błędu.A jak Wy to zrobiliście? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppiszc 21.08.2008 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 Odnosnie PCV: jezeli reku ma stac w miejscu gdzie sa materialy palne (np: poddasze) to sugeruje uzyc innego materialu, bo podczas pozaru PCV wydziela trujace gazy ktore w polaczeniu z dzialajacymi wentylatorami szybko ubija wszystkich domownikow. U mnie rekuperator bedze w pomieszczeniu gospodarczym na parterze w ktorym nie bedzie elementow palnych, wiec raczej sie tym nie przejmuje (w przypadku pozaru dachu rekuperator jest oddzielony plyta stropowa).Odnosnie obudowy to bede probowal ja zrobic z styroduru o gr. 4cm i pozniej to zamknac z zewnatrz plytami plexi lub spieniony pcv ktore wzmocnia konstrukcje. Calosc bedzie stala na stalowej polce, wiec obudowa nie musi byc az tak wytrzymala. Jeszcze nie wiem jak calosc uszczelnic... Pzdr,ppiszc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nestor_2005 24.08.2008 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Adam_mk, na zdjęciach Twojeko reku, widać konstrukcję z kontowniczków łączonych ze sobą płaskownikami w "drabinkę". Na środku każdego płaskownika jest ślad, jakby po spawie np. szpilki, a ślady te dzielą symetrycznie raku wzdłuż, z góry na dół (lub odwrotnie). Czy to są celowe, jakieś dodatkowe, elementy montażowe? Czy coś innego? PozdrawiamPaweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.08.2008 18:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2008 Konstrukcja wielokrotnie sprawdzona, którą stale już teraz powielam, to tylko płaska rurka (dystans) i blacha mosiężna. Całość spajają szpilki przechodzące przez cały pakiet.Paskudnie żmudna robota. Benedyktynka. Pakiet to około 100 blach składanych ręcznie (dla 500m3) lub i więcej (dla 700-900).Wloty lutowane Sn97Cu3 (taka cyna do instalacji, bez ołowiu).Jakby nie patrzał to blisko pół setki kilogramów kolorówki, ale parametry są nadspodziewanie dobre!Całość usztywnia rama z kątownika i płaskownika stalowego, za którą zawiesza się pakiet na ścianie.Adam M. Konstrukcja optymalizowana ze względu na jak najmniejsze opory przepływu. W efekcie przewymiarowana powierzchniowo i wściekle "sztywna" termodynamicznie.Dla bardzo szerokich zakresów przepływu mierzone temperatury praktycznie "stoją" w miejscu.To po prostu dobrze działa i można system napędzić wentylatorem o mocy rzędu 60W co wcale nie jest obojętne.A.M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppiszc 25.08.2008 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2008 ...Wloty lutowane Sn97Cu3 (taka cyna do instalacji, bez ołowiu). Jakby nie patrzał to blisko pół setki kilogramów kolorówki, ale parametry są nadspodziewanie dobre!.... Adam M. A.M. Adamie, a jak ze szczelnoscia na obwodzie: lutujesz po obwodzie zeby uszczelnic, czy prasujesz "kanapke" tak mocno aby sie sama uszczelnila? Pzdr, ppiszc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 02.09.2008 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2008 A ja sobie pomyślałem, że najprościej, najszybciej i najtaniej będzie obudować styropianem (i tak go trzeba dać) ale bez klejów, spawań itp. Po prostu nasze wewnętrzne podkładki dystansowe wystarczy dać nieco głębiej niż na brzegu blachy tak, aby rzeczona blacha wystawała poza przekładki o 1-2mm. Sama się werżnie w styropian (Adam pisał, że taka cienka tnie jak nóż) tyle ile będzie chciała i mogła, nie więciej niż do podkładek, a nam pozostaje skrępować styropian choćby taśmą klejącą (no, może nieco mocniejszą, w końcu reku leży lub wisi bezobsługowe i bezdotykowe, więc nie odpadnie łatwo ).Ewentualnie możemy "pomóc" styropianowi się nadziać poprzez nasunięcie go wzdłuż ostrz blach. Jeśli ta teoria jest prawidłowa, to za jedną robotą odpada ocieplenie, uszczelnienie i koszta robocizny + spoiwa jakie by ono nie było. Jeśli nie, to mnie poprawcie lub rozwińcie pomysł. Tracimy jednak trochę blachy Czyli: --------------------------------styropian .......|przekładka|........styropian --------------------------------styropian .......|przekładka|........styropian --------------------------------styropian .......|przekładka|........styropian --------------------------------styropian Oczywiście kropki zamieniamy na puste miejsce czyli powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 02.09.2008 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2008 A jaką przewodność cieplną ma pleksa? Mam około 100 kawałków pleksy o wymiarach ok 80x40 i grubości 1mm i tak pomtślałem...Ale chyba sie nie nada - tak mi sie wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 03.09.2008 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 A jaką przewodność cieplną ma pleksa? Mam około 100 kawałków pleksy o wymiarach ok 80x40 i grubości 1mm i tak pomtślałem... Ale chyba sie nie nada - tak mi sie wydaje na stronie 2 wątku są dane dla poliwęglanów (nie wiem tylko czy to to samo co pleksa ) dla płyt poliwęglanowych litych 0,21W/m*K i dla porównania mosiądz 110 W/m*K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 03.09.2008 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 Amorphis Wysłany: Wto, 2 Wrzesień 2008 13:52 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- A ja sobie pomyślałem, że najprościej, najszybciej i najtaniej będzie obudować styropianem (i tak go trzeba dać) ale bez klejów, spawań itp. Po prostu nasze wewnętrzne podkładki dystansowe wystarczy dać nieco głębiej niż na brzegu blachy tak, aby rzeczona blacha wystawała poza przekładki o 1-2mm. Sama się werżnie w styropian (Adam pisał, że taka cienka tnie jak nóż) tyle ile będzie chciała i mogła, nie więciej niż do podkładek, a nam pozostaje skrępować styropian choćby taśmą klejącą (no, może nieco mocniejszą, w końcu reku leży lub wisi bezobsługowe i bezdotykowe, więc nie odpadnie łatwo ).Ewentualnie możemy "pomóc" styropianowi się nadziać poprzez nasunięcie go wzdłuż ostrz blach. no właśnie, też tak kombinuję że styropian, a raczej jakiś styrodur to by się nadał od tego idealnie, bo: - jest lekki - jest wytrzymały mechanicznie - jest wodoodporny i praktycznie nienasiąlkiwy, - dobry izolator termiczny i akustyczny - łatwy w obróbce, można porobić nacięcia i powsuwać w nie przekładki z blachy - no i cenowo nie wyjdzie jakoś tragicznie Czekam na opinie, nada się czy nie???? (nie muszę chyba dodawać że opinia Mistrza Adama byłaby mile widziana ) a to mały szkic: http://lh6.ggpht.com/JacekBrze/SL68T65gB8I/AAAAAAAAAUA/PHRVzuOAI3o/reku.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.09.2008 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 WitamOstatnio mocno jestem zagoniony. Wiele się dzieje.Coraz bliżej jestem ze startem remontu mojej budy!Udało mi się dozbroić w kilka narzędzi.Kończę kompresor.... A z tymi reku...Są masy uszczelniające. Ja je stosuję.Inni (blacharnie od robienia kształtek) też. Od dawna. Sprawdzone. Działają dobrze. Nawet tu gdzieś na którymś obrazku było.Ten styrodur może się nadać. O wpuszczaniu strugi z komory nad kominkiem do TAKIEGO reku to bym nie myślał. Tam bywa sporo tych Celsiuszy.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 03.09.2008 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 Adam, dzięki za szybką odpowiedź.Sprawdziłem charakterytyki tego styroduru i z tego co piszą to wytrzyma do 75 C oto link jak ktoś chce poczytać http://www2.basf.de/basf2/img/produkte/kunststoffe/styrodur/pdf/folder_styrodur_pl.pdfPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 03.09.2008 19:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2008 W DGP bywa i 160 a nawet i więcej....Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.