Cavallino 04.03.2003 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2003 Co jest tańsze SILKA czy BK o tej samej grubości? Silka jest droższa niż tani BK. Ale tani silikat jest tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cavallino 04.03.2003 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2003 On 2003-03-03 22:11, Ryszardj wrote: Pomyslcie tez o robociznie z BK budujesz sciane jednowarstwowa bez docieplania To taki BK który do tego się nadaje będzie duuużo droższy od silikatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pacul 04.03.2003 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2003 Mariusz, skoro na placu boju pozostały tylko te dwa materiały, to proponuję... ostateczną rozgrywkę zakończyć remisem.Na ściany zewnętrzne BK jednowarstwowo, a na wewnętrzne silikat(same zalety)- szczególnie na parterze gdzie nie ma ograniczeń związanych z podatnością stropu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MariuszP 04.03.2003 16:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2003 Tu znalazlem ciekawe rozwiazanie: http://www.silikaty.lezajsk.pl/rozwiazania/rozwiazania.php Najprawdopodobniej wybiore: Dwuwarstwowa ściana zewnętrzna z bloków silikatowych, materiał termoizolacyjny styropian lub wełna mineralna. Tynk wewnętrzny grubości 0,01 m. Cienki tynk zewnętrzny grubości < 0,01 m. A dokladniej, zeby miec porządny wspolczynnik U wybiore bloczki 25cm grubosci + 15cm steropianu i bedzie U=0,21, a to chyba juz dobrze. Teraz koszty: kosztorys opiera sciany na 320m3. Producent podaje cene takiej kompletnej sciany z ociepleniem na 130zl/m2. Policzylem, ze przy grubosci 0,25cm bloczka koszt bedzie okolo 10tys zl. Moze ktos sprawdzic moje obliczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RomanP 05.03.2003 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2003 Jeśli ma być tanio i dobrze to ściana nośna jak najcieńsza. Przy dobrej ekipie możliwa jest ściana z silikatów 18 cm. Tanio i wystarczy. Ciepło uzyskuje się z izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MariuszP 06.03.2003 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2003 A czy 18cm silki + 10cm steropianu bedzie dobrze? Slyszalem, ze 15cm steropian jest strasznie drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 07.03.2003 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2003 Cene styropianu podaje się "za m3" Czyli 1m2 styropianu 15cm kostuje 1.5 raza więcej niż 1m2 styropianu 10cm Ponieważ cena m3 styropianu FS-15 wacha się od 80 do 120 zł/m3 (w zależności od producenta i rabatów), więc m2 styropianu 15cm będzie kosztować pi razy drzwi od 10 do 20 złotych. Reasumując - dodatkowe 5cm izolacji styropianem będzie kosztować w okolicy 5 zł za metr kwadratowy ściany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tczarek 07.03.2003 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2003 Myślę, że BK będzie lepszym materiiałem od sylikatu. Sylikaty są teraz w miarę popularne, ale przy pracach wykończeniwowych lepszy jest BK.Ja wybrałem BK.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
semiramida 09.04.2014 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 ja wybrałam silikaty. z BK będzie poddasze rzadko używane. i do tego BK się nadaje: na domki letniskowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pollo_loco 12.04.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 ja wybrałam silikaty. z BK będzie poddasze rzadko używane. i do tego BK się nadaje: na domki letniskowe... Ja też wyszedłem z tego założenia, dlatego z betonu postawiłem garaż A dom z porothermu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
semiramida 16.04.2014 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 faktycznie ten porotherm taki ok? bo stoje przed dylematem czy dokupowac porotherm do dwoch palet co mi zostały z innych budów czy kupic na te poddasze ytonga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 16.04.2014 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 semiramida: porotherm to taki kiepski i słaby pustak typu max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pollo_loco 26.04.2014 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 semiramida: porotherm to taki kiepski i słaby pustak typu max Bzdura... MAX to kompletnie inny materiał niż porotherm! Różnica jest zasadnicza, bo MAX to pustaki bez dodatkowych porów, a porotherm (jak sama nazwa wskazuje) te pory ma. Efekt końcowy jest taki, że ceramika poryzowana ma kilkukrotnie lepsze parametry termiczne. Z Porothermu możesz sobie postawić ścianę jednowarstwową i mieć dom spełniający normy. Max bez ocieplenia nadaje się do wymurowania stodoły, letniej altanki albo garażu. MAXy ciągle w budownictwie funkcjonują, bo mają lepszą wytrzymałość na ściskanie i często są po prostu tańsze... Zresztą sam producent porothermu jeszcze kilka lat temu oferował pustaki MAX - co świadczy o tym, że te technologie jakoś tam się uzupełniają. Natomiast rzucenie bez argumentów, że coś jest kiepskie niczego nie wnosi do dyskusji!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksander909 26.04.2014 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 tak, docencie moc porothermu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 27.04.2014 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Dobra powinienem teraz znaleźć ładną fotkę gdzie leżę na pleckach i łapki mi skaczą ze śmiechu....W zasadzie fakt, że porotherm ma lepszą izolacyjność od max-a świadczy tylko o tym, że ma więcej powietrza - izolatora w sobie i nic innego. Z racji swej konstrukcji i "grubości" ścianek cieńszych od maxa jest słabszy. Pamiętam jak budując domy z maxa jak się źle ułożyło pustak to ekhm dziurę można było wywalić na poł pustaka. Przy okazji - z racji zmieniających się wymagań i możliwości jakie dają materiały używane w izolacji (choćby styro czy wełna) maks, porotherm czy coś tam innego pełnią w zasadzie jedynie rolę konstrukcji nośnej, a i to nie do końca, bo muszą być zwykle związane jakąś opaską na górze. Dawno dawno temu kiedy nie było jeszcze takich atrakcji potrafiono budować i z cegły 10-tki, tylko, że ściana miała i pół metra grubości. Były dopuszczone do użycia cegły cementowe czy betonowe których wytrzymałość była circa 5 MPa albo i mniej i też się dało. Ściany w chwili obecnej mają zasadniczo wytrzymać ciężar dachu, ocieplenia i śniegu. Bo szafek nie przykręca się jak do betonu w dwóch miejscach ale do długich listew które są wkręcone w wielu miejsach do ściany, i na ich obciążenie pracuje nie jeden punkt czy fragment ściany, ale cała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasiasz1230 09.05.2014 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 faktycznie ten porotherm taki ok? bo stoje przed dylematem czy dokupowac porotherm do dwoch palet co mi zostały z innych budów czy kupic na te poddasze ytonga... pewnie,ze porotherm:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 04.06.2014 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 na ściany nośne nie ma złych materiałów tylko zależy co się chce osiągnąć. ja planuję budować dom pasywny a do tego najlepszy jest materiał który dużo akumuluje czyli o dużej masie i tu albo ściany żelbetowe albo silikat. ze względu na to że chcę budować sam z pomocą rodziny to wybiorę silikat. ale jakbym budował dom energooszczędny to pewnie wybrałbym BK. porotherm też jest fajny bo można go robić na pianie i szybko idzie. to co najtańsze jest najlepsze. najlepiej jest robić ściany dwuwarstwowe niż jednowarstwowe. ale jak ktoś chce szybciej mieć domek i nie bawić się potem w ocieplenie to jednowarstwowa ściana też może być. ale to wszystko zależy co się chce osiągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ralfii_VR 11.06.2014 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 A czy 18cm silki + 10cm steropianu bedzie dobrze? Slyszalem, ze 15cm steropian jest strasznie drogi. Moim zdaniem 10cm to zdecydowanie za mało, minimum 15cm Ja robię dom z Silka E18 i daje 20cm, ale ja buduje wg wytycznych dla domu energooszczędnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finf 04.07.2014 01:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 .. a te ludy dalej tak źle myślą, a później w domu zimno, ogrzewanie kosztuje i grzyb..... Jeżeli chcesz wykorzystać zalety silikatów - to docieplaj wełną, tynkuj tynkami silikatowymi, silikonowym lub ich mieszaninami zarówno od wewnątrz jak i w środku. Maluj farbami silikonowymi lub silikatowymi... A jak chcesz gładź w środku, pomalować tanim akrylem, docieplić styropianem i walnąć tynk akrylowy - szkoda kasy na silikat - kup tańszy, lżejszy, cieplejszy, ale także naturalny biały gazobeton, gdyż te bloczki betonowe to tak naprawdę spieniony silikat. 10 czy 15 cm.. to było dobre w PRLu na taką ścianę (gazobeton) kładziesz 20-25 cm styropianu, a zakładając dom ok. 120-130 m, parterowy, wentylacja mechaniczna z rekuperacją - lub minimum hybrydowa, przy założeniu, że ogrzewasz dom gazem (metanem) to koszt grubszej warstwy styropianu zwróci się w 2-3 lata.. jeżeli masz ograniczenie na grubość daj minimum 15 cm PIR... Masz już ścianę z silki... no cóż 25-30 cm wełny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.