Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mur jednowarstwowy Ytong


Recommended Posts

Drogi Jasiu - moj cel jest jasny. Ja chce miec sciane zdrowa, solidna, ciepla i stosunkowo niedroga.

NIBY Solidna, *STOSUNKOWO* ciepla i *KOSZMARNIE DROGA*.

 

Ytong mi to daje.

Jak najbardizej.

 

Bo jesli powiesz ze najnizsza cena przy odpowiednim wspolczynniku k to sciana TW z Maxa wychodzi taniej i solidniej niz sciana DW.

 

Drożej. Udowodniłem to.

 

Argumenty o schowaniu niewiadomo czego w scianie DW budza moj smiech - bo to samo mozna zrobic w scianie DW

Chyba TYLKO w ściane TW. To samo w ścianie DW nie zrobisz. Ocieplienie w DW robiono DOPIERO PO wymurowaniu ścizny. A w TW w czasie murowania. Widzisz różnicę? Nie? Szkoda....

 

a jedynym rozwiazaniem nie ukrywania usterek jest sciana JW.

Drugim jest DW.

 

Tynk za 2zl to zwykly tynk mineralny (cement+wapno+piasek). Tak naprawde jest on jeszcze tanszy ale niech bedzie 2zl.

 

Naprawde jest on drozszy i najgorszy. Na MAX/grube spoiny raczej sie nie uda go położyć jedno-dwu-milimetrowej warstwy.

 

Argumenty Sergeya pomijam bo sa z sufitu.

Akurat. Prosto z aktualnych cenników. Co naprawde to bez rabatu.

 

Podanych koszty sciany z Maxow pochodza z REALNYCH WYDATKOW ktore opisywal Sebastian na grupie pl.misc.budowanie wiec mu wierze.

Dave:

===============================================================

5.Używanie argumentu, że mój kolega powiedział..... przestało na mnie działać już w przedszkolu. Ja wolę opierać się na sprawdzonych autorytetach np ITB, Murator it

===============================================================

To czasem nie Ty napisałeś? Jak widać działa na Ciebie ten argument. Tylko dziła selektywnie.

 

Czy Sergey juz postawil sciane zeby moc powiedziec jakie sa REALNE wydatki przy jej stawianiu ?

Sorry, nie. Jednak sprawdić koszt materjałow Ja w stanie. Umie

- korzystać z internetu

- korzystać z telefonu

- korzystać z cennika

- znalezć wystawę budowlaną(Warszawa Bartycka)

Wole wierzyć cennikam(aktualnym).

 

Co do rzekomo cieplejszej sciany DW od TW to nie ma sensu sie wypowiadac - O tym decyduje k a nie subiektywne wrazenia.

 

Akurat: U Koszt sciany

TW max 19 max + 12 s + pustka 2 + 9max = 0,263(110-120 zl/m2)

DW BK 24 BK-600 + 12 s = 0,252(110-120 zl/m2)

JW BK 36,5 BK-400 = 0,287(144 zl/m2)

 

*****************

Dodamy styropianu

TW max 19 max + 16 s + pustka 2 + 9max = 0,208(115-125 zl/m2)

DW BK 24 BK-600 + 16 s = 0,201(115-125 zl/m2)

JW BK 36,5 BK-400 = 0,287(144 zl/m2)

 

*****************

Dodamy styropianu jeszcze raz

TW max 19 max + 20st + pustka 2 + 9max = 0,172(120-130 zl/m2)

DW BK 24 BK-600 + 20st = 0,168(120-130 zl/m2)

JW BK 36,5 BK-400 = 0,287(144 zl/m2)

 

1. Sezon grzewczy średnia temp - 4

2. Delta 21(pomieszcsenie)-4 = 17

Ciepło 17*180dni*24h*200m2(ściany)/1000= 14688 kWh

Jedna setna od U => Ciepło/100*Koszt

Prąd 146,88*0,22(druga taryfa) = 32 zl

Gaz pl 146,88*0,17 = 25 zl

Gaz 146,88*0,12 = 17,6 zl

 

Mamy 11 punktów oszczędnosci ścian DW i TW(gruby styropian)

Ekonomia roczna:

Prąd 32*11 = 356 zl

Gaz pl 25*11 = 275

Gaz z 17,6*11 = 194

 

Mamy 8 i 9 punktów oszczędnosci ścian DW i TW(16cm styropian)

Ekonomia roczna

Prąd 32*8 = 256 zl(TW)

Gaz pl 25*8 = 200 (TW)

Gaz z 17,6*8 = 140 (TW)

 

Prąd 32*9 = 288 zl(DW)

Gaz pl 25*9 = 225 (DW)

Gaz z 17,6*9 = 160 (DW)

 

Tańsze ściany dają efekt za 10 lat

od 1600 zl do 3560 zl. I nie wiem czy pozostanie w Polsce tani gaz ziemny.

 

Wad scian DW w stosunku do TW jest bez liku - wystarczy poczytac dowolne czasopismo w stylu Murator, Budujemy Domy etc.

 

Prosze Ci, Dave. Podaj mi te wady, chce zobaczyć wreszcie...

 

Sciana DW nie jest ani tania ani solidna ani zdrowa. Po co wiec ja stawiac ?

 

Udowodniono, że DW ściana jest najtańsza w budowie. I najciepliesza. Do tego jest absolutno zdrowa. Czytaj Murator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 404
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Sergey sprytnie manipuluje, ale aby podważyć jego wywód zadam tylko kilka pytań i podam parę informacji:

 

Skoro powołujesz się na Muratora to jak komentujesz zestawienie cen różnych ścian z pierwszego tegorocznego numeru? Przeciesz tam ściana jednowarstwowa jest najtańsza!

 

Podaję producentów kołków do betonu komórkowego: Fischer, Hilti, TOX, EJOT, Brener, Wurth, AktivBau-Kunkel, Arvex i jeszcze paru innych. W każdym z marketów budowlanych można któreś z nich kupić i nie odbiegają ceną od pozostałych. Dopuszczalna siła wyrywajaca przy "400" od 15 do 100kG.

 

Fachowcy od akustyki twierdzą, że ocieplenie ściany lekką warstwą np styropianu i wykończenie sztywną i cieniutką warstwą tynku zewnętrznego daje fatalne rezultaty. Takie ustrojstwo działa podobnie do pudła rezonansowego i znacznie POGARSZA parametry akustyczne w stosunku do ściany niecieplonej. Zainteresowanych odsyłam do Zakładu Akustyki ITB w Warszawie!

 

Zainteresowanych fatalną odpornością ogniową ścian ocieplonych styropianem i co z tego może wynikać odsyłam do "Materiałów Budowlanych" 10/2002. Warto popatrzyć na zdjęcia - robią wrażenie bo są autentyczną dokumentacją jednej z tragedii.

 

Itd ze znakomitą większością argumentów Sergeya.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle nie odpowiadam anonimowym. Zrobię wyiątek.

Sergey sprytnie manipuluje,

I dzie manipulacji, prosze Pana? Chyba w pańskiej wyobrazni?

 

Skoro powołujesz się na Muratora to jak komentujesz zestawienie cen różnych ścian z pierwszego tegorocznego numeru? Przeciesz tam ściana jednowarstwowa jest najtańsza!

1. Mnie Murator obchodzi w (takich) cenach tyle samo jak zeszloroczny snieg.

2. To Dave sie powolue na Muratora.

3. Zadzwoń do gurtowni. Sie zdziwisz.

4. Nie mam perwszego numeru. Nie wiem co tam za DW ściana. Może Rockwol. Może silikonowy tynk. Może bląd redaktorski.

 

Podaję producentów kołków do betonu komórkowego: Fischer, Hilti, TOX, EJOT, Brener, Wurth, AktivBau-Kunkel, Arvex i jeszcze paru innych. W każdym z marketów budowlanych można któreś z nich kupić i nie odbiegają ceną od pozostałych. Dopuszczalna siła wyrywajaca przy "400" od 15 do 100kG.

Wierze, jednak czytałem TU że SĄ kłopoty.

 

Fachowcy od akustyki twierdzą, że ocieplenie ściany lekką warstwą np styropianu i wykończenie sztywną i cieniutką warstwą tynku zewnętrznego daje fatalne rezultaty. Takie ustrojstwo działa podobnie do pudła rezonansowego i znacznie POGARSZA parametry akustyczne w stosunku do ściany niecieplonej.

 

Bardzo smiesznie. Z wykszalcenia jestem fizykiem, prosze Pana, dla tego mam takich "fachowców" gdzieś(Tak samo jak "fachowców" od Hi-End). Ja tak rozumiem że styropian według opinji "fachowców" diała jak wzmacniacz dzwięku. Fantastyka! Mamy energiją zadarmo! Nobla dla fachowców!

A tak, wiesz co to jest rezonans i jak ten rezonans wykorzystany naprzykład w głosnikach? Chyba nie...

 

Sam mieszkam w styropianowym bloku, kolega mieszka w styropianowym bloku. Nie widzę żadnych problem z akustyką.

 

Zainteresowanych odsyłam do Zakładu Akustyki ITB w Warszawie!

Nie jestem zainteresowany bo znam fizykę.

 

Zainteresowanych fatalną odpornością ogniową ścian ocieplonych styropianem i co z tego może wynikać odsyłam do "Materiałów Budowlanych" 10/2002. Warto popatrzyć na zdjęcia - robią wrażenie bo są autentyczną dokumentacją jednej z tragedii.

Poprosze o szczegóły.

 

Itd ze znakomitą większością argumentów Sergeya.

1. Akustyka

24 BK-600 47 db + warstwa styropianu.

36 BK-400 46 db

2. Ciepło

24 BK-600 U= 0.20

36 BK-400 U= 0.29

2. Koszt

Dave 144 zl

Jasiu 130 zl

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sergey jak na człowieka który z budową miał kontakt teoretyczny masz wyjątkowa pewność siebie. A upór przy dowodzeniu swoich racji i dowolności w doborze argumentów wg zasady:

 

"Fakty się nie zgadzają, tym gorzej dla faktów"

 

jest wprost zabawny. Ciebie nic i nikt nie przekona.

 

Buduj Kolego tę swoją ścianę docieploną 20cm styropianu i życzę Ci abyś nie miał z tym żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sergey

Czy Ty czasem nie z Ukrainy? Może jesteś tym Siergiejem spod Lwowa którego poznałam w listopadzie zeszłego roku. Ach ty uparciuszku złoty, nigdy nie zmądrzejesz! Taki charakterek jak twój rozpoznałabym na końcu świata...

Całuję

Swietłana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak to trudno przyjąć argumanty oponentów. Z pytania o mrozoodporność ściany YTONG doszło do starcia zwolenników ściany jedno- i dwuwarstwowej. Jak już wspominałem od dawna (prawie 5 lat) mieszkam w domu z YTONG. I mogę tylko potwierdzić, że rozwiązanie z jednowarstówką jest bardzo dobre. Jeżeli ktoś chce się uczyć na własnych będach to jego sprawa - niech dociepla nawet, jak to ktoś napisał, 20 cm styropianu. Jego wybór i jego pieniądze.

 

A wracając do pytania o mrozoodporność ścian YTONG. Ściany mojego domu przezimowały dwie zimy i były do tego gruntownie zamoczone i nie było najmniejszych problemów z mrozoodpornością i odsychaniem.

 

Pozdrawiam Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sergey jak na człowieka który z budową miał kontakt teoretyczny .

Nie zupełnie. Pracowałem na budowli 6 miesięcy, murowałem, układałem stropy(mam uprawninie do tego zawodu), robiłem fundamenty, dachi i posadzki. Do tego murowałem sciany (cegła kratówka) u ojca na działce. Do tego murowałem kominki(otwarte) i piecy. Wiem że to doswiadczenie jest żalosne, jednak coś wiem i coś umiem.

 

masz wyjątkowa pewność siebie

Nie trzeba być profesorem od matematyki żeby obliczyć U na podstawie lambdy i koszty ogrzewania na podstawie U, powierzchni ącian i sredniej temperatury w roku.

 

Dla tego na mnie nie działają hasła rekłamowe większych producentow. Ok, Ytong jest No 1. I co z tego wynika? Nic, bo koszt tej jakosci jest nieco zawysoki jak na otrzymane skutkiwręcz przeciwnie, na brak żadnych skutków.

A upór przy dowodzeniu swoich racji i dowolności w doborze argumentów wg zasady:

"Fakty się nie zgadzają, tym gorzej dla faktów"

Nie gadaj zbyt wiele - podaj fakty.

 

Ciebie nic i nikt nie przekona.

Mylisz się.

 

Buduj Kolego tę swoją ścianę docieploną 20cm styropianu i życzę Ci abyś nie miał z tym żadnych problemów.

Diękuję :wink: Jak wszystko będzie dobrze opowiem.

 

_________________

 

 

[ Ta wiadomość była edytowana przez: Sergey dnia 2003-03-26 12:08 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja gratuluję wytrwałości i zazdroszczę że masz tyle czasu na przesiadywanie przed komputerem. Liczę na to że jesteś nie tylko uparty, ale również, jak masz sprawdzone informacje,obiektywny. To tak w nawiązaniu do Twojej deklaracji zamieszczenia informacji uzyskanych z aprobaty YTONG.

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Sergeyu - widze ze nadal ciagniesz ta dyskusje za pomoca swoich demagogicznych argumentow. Poniewaz nie znasz rzeczywistych kosztow budowy ani ogrzewania wydaje ci sie ze korzystajac z teorii potrafisz wszystko policzyc i oddac rzeczywistosc. A tak naprawde nie masz pojecia o rzeczywistych kosztach. Z twoich obliczen wynika np. ze dzieki zwiekszeniu grubosci styropianu o 4cm mozna zaoszczedzic 34zl rocznie. Koszt samego styropianu do oblozenia 200m2 scian to 800zl. Inwestycja zwroci sie po 23 latach nie uwzgledniajac rosnacych odsetek. Uwzgledniajac odsetki taka inwestycja nie zwroci sie nigdy. Chcesz wiec udowodnic ze nie ma sensu dawac grubego styropianu ? Zgadzam sie. A dajac cienszy - taki ktory zapewni oplacalnosc inwestycji - osiagnie sie optimum oplacalnosci ale wtedy sciana DW i TW bedzie miala k zblizony do sciany JW. Mozna oczywiscie wladowac kupe pieniedzy na ocieplenie i pozniej placic malo za ogrzewanie. Mozna rowniez wladowac jeszcze wieksza kupe pieniedzy na pompe ciepla i placic jeszcze mniej za ogrzewanie. Ale jak policzy sie oplacalnosc tego to okaze sie ze takie inwestycje nie zwroca sie nigdy. To lepiej te pieniadze dac na lokate i placic z odsetek za ogrzewanie - zapewniam cie ze wyjdzie taniej.

Wiekszosc wspolczesnie budowanych domow ma k<0.3 a oplaty za gaz wynosza ok. 300-350zl miesiecznie zaleznie od wielkosci domu. Jezeli ktos dogrzewa dom kominkiem to oplaty moga spasc nawet do 200-250zl miesiecznie. I to jest szczyt mozliwosci. Nie znam nikogo kto by placil za ogrzewanie mniej (chyba ze ogrzewa tylko drewnem i caly czas pilnuje zeby sie palilo - wtedy moze zejdzie do 150zl ale nie jest to zbyt komfortowe). Ty twierdzisz ze zmiana k o 0.04 powoduje zmniejszenie kosztow ogrzewania o 200zl rocznie. Wynika stad ze osoby placace dzisiaj za ogrzewanie od 950 (6x150) do 1900zl (6x350) zmniejszajac k sciany o 0.04 zmniejszylyby koszty do 750-1700zl. A moze niech zmniejsza k o 0,16 i wtedy beda wydawac na ogrzewanie 150-1100zl rocznie ? Sam pewnie widzisz ze to nieprawda - o stratach energii w coraz mniejszym stopniu decyduja sciany a bardziej izolacja podlogi, dachu, okien (i ich wielkosc !) czy usytuowania budynku na dzialce. Jak sie wybudujesz to przekonasz sie ze zuzycie energii zalezy tez w wiekszym stopniu od roznicy temperatur (tak a propos to zrobiles blad w wyliczeniach - dla -4 delta jest 25 a nie 17). I spadek temp. o pare stopni powoduje wiekszy wzrost kosztow niz wydanie kupy forsy na styropian. Moze wiec powinienes zajac sie zaklinaniem pogody ? :smile: Podsumowujac - realne i optymalne sciany maja k w okolicy 0.25-0.3. Ich koszt jest zblizony zarowno w technologii JW jak i DW i TW. Roznice rzedu 2-3tys moga sie zmieniac w zaleznosci od uzyskanych upustow i moze sie okazac ze ktos dostal wiekszy upust i u niego proporcje sie odwrocily. Jezeli cena za sciane TW jest identyczna jak DW to ja i wiekszosc klientow wybierze TW (jesli bedzie wybor tylko miedzy tymi dwoma wariantami). Dodatkowo uzyska sie w scianie TW lepsza izolacje akustyczna i zabezpieczenie styropianu przed zniszczeniem. Jesli ktos nie chce stawiac scian przez 2 miesiace to moze wybrac technologie JW ktora daje czasy wykonania rzedu 2 tygodni (tak bylo u mnie). Sa tez czynniki ekologiczne - BK jest czysty ekolicznie bo sklada sie glownie z wapna, piasku, cementu i wody i ani przy jego produkcji ani przy utylizacji nie ma zanieczyszczania srodowiska. Nie da sie powiedziec tego o styropianie... A w ogole jesli zalezy ci na oszczednosci rzedu 3tys na budowie i 100zl rocznie pozniej to powinienes zastanowic sie powaznie nad sensem budowy domu ? Wykonczenie podlogi w 30m2 pokoju moze kosztowac od 1tys nawet do 5tys. Kazde okno to wydatek ok. 1tys. Niedlugo wprowadza podatek katastralny ktory pewnie w przypadku domu bedzie wynosil od kilkuset zlotych rocznie wzwyz.

A ja na koniec wroce jeszcze raz do swojej tezy - jak bede chcial obnizyc koszty grzania to doloze nieco wiecej drewna do kominka zeby zrownowazyc mniejszy wspolczynnik k. I wydam na to max. 30zl rocznie. Twoj argument ze ty tez mozesz dodac drewna nie ma sensu - w cieplejszym domu po prostu osiagniesz dzieki temu wyzsza temperature a nie zaoszczedzenie energii. U mnie kociol gazowy od jakiegos czasu nie wlacza sie wcale - role czynnika grzewczego przejal wylacznie kominek.

 

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sergey

gratuluję tak dobrej znajomości j.plskiego,

jeśli faktycznie jesteś z pochodzenia białorusinem. :smile:

 

CZ.

Dziękuę slicznie, naprawde jestem białorusinem, matka jest Polką(pochodzi z zachodniej Białorusi), bardzo dobrze znam język białoruski, który podobny do języka polskiego. No i w Polsze od 1999 roku. Jednak, mówiąc szczerze żona i szczególnie córka mowią po Polsku znacznie lepiej ode mnie. Córka nie ma akcentu wogóle, żona minimalny. A Ja tylko czytam księgi i czasopisma, Ludlum, Grisham, Klancy, Poradnik kierownika budowy(fajny rarytas, polecam), Murator, Ładny dom, motoryzacyjne, itd. Jestem tylko zdenerwowant że nie mogę czytać również szybko, język rosyjski za 20 sek strona, język polski - minuta na stronę.

Apropo urzędów, na które narzeka każdy mój kolega: jestem pod wrażeniem ich pracy, zawsze widzę tylko i wyłacznie uczciwosć, fachowosć i chęc pomocy. Urzed skarbowy, urzędy wojewódzkie, policja(jeden raz wypadek drogowy, drugi raz zepsuty silnika), urzędy pracy, Okręgowa Izba Lekarska, Minister Zdrowia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dave.

 

Prosze Ci, mam już dosyć twojej demogogji. Na liczby ty odpowiadasz - "solidnosć", na straty ciepła - "samopoczucie", na wysoki koszt budowy - "ekologia", ma nizkie parametry akustyczne - "upusty są tylko dla Ytong i TW ścian".

 

Zadzwoń do Ytong jako niezdecydowany inwestor, weż moje kalkulacje i pogadaj. Nawet Ytong nie miał żadnego stosownego argumentu. Ja powiedziałem "Mam prąd i nie jestem Billem Gatesem, co wy na to?", "Uh, ah, proszę Pana, no może BK-350 JW, albo DW z naszym BK-600, bo jakosć jest niesamowita, a Pan, proszę Pana, wie, że za jakosć trzeba placić"

Mnie się podoba Ytong. Napewno to jest dobra, agresywna i poważna firma. Jednak DZISIAJ DW wygląda liepiej od JW z Ytongu.

 

P.S.

Jeszcze raz.

0.01 od U kosztuje 17zl(gaz) 32zl(prąd) rocznie.

Jednak jakim kosztem osiągamy te 0.01?

12 cm -> 16 cm styropianu. Mamy zysk 0.05 U

16 cm -> 20 cm styropianu. Mamy zysk 0.03 U

Widzisz sam że koszt 0.01 U wzrasta! Tak samo jak w samochodach -Samochód z silnikem 200 km nie jedzie i nie prayspesza 2 razy szybczej od samochodu z silnkiem 100 km.

 

O kosztach.

koszt 4 cm styropianu 0.04*200m2 = 8 m3 = 880-1100 zl.

 

1. Dodatkowy zysk przy 16 cm(mieliśmy 12cm) 5 * 32(prąd):17.5(gaz). Czyli 160 - 87.5. Czyli warto zawsze.

 

2. Dodatkowy zysk przy 20 cm(mieliśmy 16cm) 3,4 * 32(prąd):17.5(gaz). Czyli 109 - 59.5. Czyli warto kiedy mamy prąd.

 

Lokaty:

JW wyjdzie drożej dla tego że Ytong(a sam powiedziałeś, że dla JW pasuję tylko Ytong) droższy.

 

A ja na koniec wroce jeszcze raz do swojej tezy - jak bede chcial obnizyc koszty grzania to doloze nieco wiecej drewna do kominka zeby zrownowazyc mniejszy wspolczynnik k. I wydam na to max. 30zl rocznie. Twoj argument ze ty tez mozesz dodac drewna nie ma sensu - w cieplejszym domu po prostu osiagniesz dzieki temu wyzsza temperature a nie zaoszczedzenie energii. U mnie kociol gazowy od jakiegos czasu nie wlacza sie wcale - role czynnika grzewczego przejal wylacznie kominek

Bzdura. Mój kocioł zaoszczędzi gaz tak samo jak twój. Ja będę w plusie, Ty w minusie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja gratuluję wytrwałości i zazdroszczę że masz tyle czasu na przesiadywanie przed komputerem.

Mam 50-100 rebootów dziennie(debugowanie driverów - fajna zabawa).

 

Liczę na to że jesteś nie tylko uparty, ale również, jak masz sprawdzone informacje,obiektywny. To tak w nawiązaniu do Twojej deklaracji zamieszczenia informacji uzyskanych z aprobaty YTONG.

Natychmiast jak otrzymam aprobaty, odpiszę na forum. Ujawnię wszystko bezwszględnie czy miałem rację czy nie. Nie jestem ani politykiem, ani prawnikiem dla tego *zawsze* przyznawałem swoje blędy kiedy są w rzeczywistosci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że można by wrócić do pytania zadanego na początku.

Pomijając szczegóły związane ze zjawiskami "kwantowymi" :wink: zachodzącymi w ścianie chciałbym poruszyć sprawy bardziej przyziemne. Otóż od wielu lat stoją budynki zarówno ze ścianami jednowarstwowymi jak i wielowarstwowymi i jakoś nie rozpadają się od mrozu, deszczu wiatru itp. - pomijam oczywiście przypadki skrajne. Cena ścian to sprawa względna i mocno zależy od warunków lokalnych, upustów, promocji itp. Jakość ściany to sprawa fachowości wykonania dotyczy wszystkich rodzajów ścian. Myślę, że poza tymi wszystkimi zagadnieniami są jeszcze bardziej trywialne sprawy związane z procesem budowania. Ja akurat wybrałem ścianę jednowarstwową ale nie z Ytong’a tylko z Termorex'u 400, 36cm. To taki szary polski BK (zaraz ktoś powie że się napromieniuję i będę świecił). Ściany murowane na zaprawie ciepłochronnej Ekor 40. Nadproża są w systemie ale mało kto je kupuje bo śmiesznie łatwo na budowie można wykonać U kształtki, do BK Ytong również.

Jest to ściana bardzo atrakcyjna cenowo koszty materiału na poziomie 70 zł (dwa lata temu koszt z transportem i rozładunkiem brutto) i najtańsza robocizna bo jest to murowanie z dużych i lekkich bloczków tylko jednej warstwy i do tego bardzo szybka w wykonaniu. Wsp. U ok. 0,3 a więc również ciepła. Przy wyborze takiej technologii zadecydowało kilka względów:

-efektywność ekonomiczna tzn. przy niskiej cenie najwyższe za ta cenę parametry cieplne przy spełnieniu pozostałych wymagań (wytrzymałość, akustyka, akumulacyjność itp.)

 

-taką ścianę zawsze będzie można później docieplić, jak pomieszkamy sobie ze dwa lata i będziemy obserwować ilości paliwa na ogrzewanie, to wtedy na pewno decyzja będzie racjonalna a nie „wróżenie z fusów” jak na etapie budowy i gdybanie 8, 10, a może 15 cm

 

-odkładamy w czasie spore koszty związane z ewentualnym ocieplaniem i tynkami zewnętrznymi. Przeważnie jest tak że te roboty wykonuje się na końcu budowy, a wtedy występuje „zanik kasy w portfelu” i silna presja na przeprowadzkę. Możemy sobie wtedy zamieszkać bez widma kosmicznych rachunków za ogrzewanie.

 

-bardzo duża łatwość wykonania wszelkiego rodzaju otworów bruzd itp. jest to sprawa istotna jeśli chcemy samodzielnie wykonywać instalacje.

 

Pozdrawiam i liczę na rzeczową i ostrą kryrtykę z Waszej strony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę naciągasz Dave.

 

Jeśli miałbym policzyć scianę DW tak jak ty policzyłeś TW to wychodzi mi 80,- PLN, a wówczas różnica na 200 metrach pomiędzy DW a Ytong to nie 2-3 tysiące jak piszesz, a ponad 12 tysięcy.

 

Podobnie ma się rzecz z ogrzewaniem. Twoje "wyliczenia" mają charakter spekulatywny. Zwiększeie ciepłochronności ściany z 0,3 do 0,25 oznacza 16% zmniejszenie strat ciepła przez ściany. Jaki to będzie miało wpływ na koszty ogrzewania zależy od pozostałych elementów budynku i kosztów używanego paliwa. Wyliczone przez ciebie 34,- zł to raczej wartość minimalna niz przeciętna. Mogę zaprezentować wyliczenia, z których wychodzi wielokrotnie więcej.

 

Podobnie Twój komentarz w sprawie dogrzewania kominkiem. Twierdzenie, że dogrzewanie kominkem domów lepej docieplonych powoduje wzrost temperatury, a słabiej docieplonych zmniejszeie strat jest nielogiczny.

 

Krótko mówiąc argumentujesz niezbyt uczciwie. A stwierdzenie, że szukający oszczędności przy budowaniu domu powinni wogóle się zastanowić nad celowością budowy, jest poniżej pasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu - moje wyliczenia nie bazuja tylko na teorii ale glownie na praktyce. Nie wyjdzie ci sciana DW na poziomie 80zl bo koszty tynkow strukturalnych, ich wykoannia i samego styropianu sa zbyt duze. Realny poziom minimalny dla sciany DW to 100zl - podobnie jak dla sciany TW z Maxa. Mowisz ze zaoszczedzisz 16% na ucieczce ciepla przez sciane. Ogolem przez sciany ucieka ok. 30% energii -a 16% z tego to 4,8% calkowitego zapotrzebowania na energie. Dom sredniej wielkosci potrzebuje ok. 14tys kWh a wiec zaoszczedzisz 672kWh czyli 235zl jak ogrzewasz pradem, 120zl jak ogrzewasz gazem i 40zl jak ogrzewasz drewnem. Sam wiec widzisz ze na podstawie twoich wyliczen wychodzi mniej wiecej tyle ile ja podalem. Moje twierdzenie o wzroscie temperatury jest logiczne i wypraktykowane. Przy temp. na zewnatrz ok. 0C kociol gazowy w ogole mi sie nie wlacza a calosc ogrzewania uzyskuje dzieki drewnu i kominkowi. Przypominam ze mam "zimny" dom z Ytonga o k=0,29. Ty majac "cieply" dom o k=0,25 w takiej sytuacji nic wiecej nie zrobisz - jak dolozysz wiecej drewna to po prostu bedziesz mial nieco cieplej. Ja zeby utrzymac taka temp. jak u ciebie bede musial klasc nieco wiecej drewna. I to wszystko. Nie twierdze ze nie nalezy szukac oszczednosci. Ale nie nalezy tez przesadzac - czasami zeby miec nieco lepszy komfort warto nieco wiecej wydac. Sadze ze Ytong ten komfort daje w lepszym stopniu. Juz nawet sam widok bialych, nieotynkowanych scian poprawia humor budujacemu :smile: Nie mowiac o komforcie uzytkowania - wiercenia otworow, bruzd, modelowanie sciany, prostota wykonania (mozna ja z latwoscia zrobic samemu zaoszczedzajac na wydatkach dzieki wlasnej pracy). Argumenty mowiace o tym ze zmoczony i przemarzniety Ytong po wymurowaniu jest slaby mnie osobiscie smiesza - pisalem ze moj ciezki strop stoi 2 lata opierajac sie na mokra i przemarznieta sciane z ytonga.. Nie namawiam nikogo do budowy wylacznie z Ytonga - dobry jest tez polski beton komorkowy choc nie ma tej samej jakosci i dokladnosci dlatego polecalbym sciane 40cm albo przytoczona przeze mnie sciana z Maxa. Gdybym szukal wylacznie oszczednosci i jak najcieplejszej sciany zdecydowanie wybudowalbym sciane TW. Ale ze cenie szybkosc budowy i lepszy komfort uzytkowania wybralem Ytong. Twierdzenie Sergeya ze inwestycja w styropian kosztujaca 880-1100zl i zyskujaca 87zl rocznie (przy zalozeniu ze pali sie wylacznie gazem !) jest oplacalna, kupy sie nie trzyma. Bo zwroci sie ona dopiero po 10-13 latach a jak ktos zacznie dogrzewac kominkiem to zwroci sie po 20 albo wcale... Dla mnie to tylko kolejny dowod na to ze optymalna grubosc styropianu to 12cm. A przy tej grubosci wszystkie rodzaje scian maja porownywalne parametry.

 

D.

 

[ Ta wiadomość była edytowana przez: Dave dnia 2003-03-27 13:45 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...