Piczman 17.06.2010 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Szykuj się na ponad 100 zł za przesyłkę Reszta OK ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 17.06.2010 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 A ja mam pytanko : na jakiej podstawie okreslacie parametry tych nagrzewnic ? Sami wymyslacie czy jakos to jest mocno przemyslane ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.06.2010 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 nie. całą zimę reku pracował bez GWC i dobrze sobie radził. Rozmrażał sie przez wyłączanie wentylatora nawiewnego. Tak raz na godzine po kilka minut. Było ok. Jak dla mnie kompletnie bez sensu ! Nie wiem skąd Ty taki pomysł wytrzasnąłeś ? Na Twoim miejscu zmienił bym i zrobił zgodnie "ze sztuką" ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.06.2010 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 A ja mam pytanko : na jakiej podstawie okreslacie parametry tych nagrzewnic ? Sami wymyslacie czy jakos to jest mocno przemyslane ? Fantom Na zdrowy rozum. Temp. glikolu jest znana, i zimą ( +5-+10) i latem ( +12- +16). Na zewnątrz skrajnie jest - 20 C to tak się podaje, podobnie jak w OZC ale tez zależy od strefy. Za nagrzewnicą podajesz ile chcesz, potrzebujesz tylko odmrozić więc +1 jest w sam raz. Wydatek podajesz maksymalny dla swojej centrali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 17.06.2010 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Szykuj się na ponad 100 zł za przesyłkę Reszta OK ! Piczman, swego czasu jak nabywałeś swoją nagrzewnicę, pamiętam, że Adam miał jakieś uwagi co do umiejscowienia króćców - o co dokładnie chodziło? Poprawiałeś coś? Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.06.2010 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Chodziło o to że króćce wychodzą prosto ( wzdłuż- nie wiem jak to nazwać) a nie kątowo i trudno wtedy obudować, tzn. zmieścić pompę w obudowie. Ale Ja mam nagrzewnicę wewnątrz domu i nie było potrzeby obudowywać, nawet tak mi bardziej spasowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.06.2010 07:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Drobna uwaga....Powietrze kiepsko się grzeje, bo jest izolatorem ciepła.Suche prawie "nie ma ciepła właściwego" (zima) i nie potrafi przenieść większych mocy cieplnych.Mokre (latem) przenosi znacznie więcej (ta wilgoć w powietrzu).Dla około 500-600m3/godz to moce rzędu 2kWALE...Jak nagrzewnica jest spora wymiarami - to znacznie spowalniamy strugę i zwiększamy czas wymiany.Opory są pomijalne przy wielokrotnie większej powierzchni "okna" od powierzchni rury.Jak nagrzewnica jest mniejsza w oknie to ma więcej rzędów - i też działa.Warto mieć jakiś zapas mocy.Tu jest ponad 100% zapasu...Zwykle cena była od 700 do 1000zł. Resztę wyjaśnił Piczman. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwbrzezinski 17.06.2010 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 (edytowane) aaaa, ok, dzięki serdeczne, moja również będzie w chałupce więc powinno być ok. Adamie, czyli rozumiem że Juwent się spisał i dobrał w miarę dobrze, z "małym" zapasem pozdrawiam Jacek Edytowane 17 Czerwca 2010 przez jwbrzezinski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 17.06.2010 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Na zdrowy rozum. Temp. glikolu jest znana, i zimą ( +5-+10) i latem ( +12- +16). Na zewnątrz skrajnie jest - 20 C to tak się podaje, podobnie jak w OZC ale tez zależy od strefy. Za nagrzewnicą podajesz ile chcesz, potrzebujesz tylko odmrozić więc +1 jest w sam raz. Wydatek podajesz maksymalny dla swojej centrali. No tak, ale czy warto brac na -20 czy np na -19 ? Co zyskamy ? oczywsicie zwiekszymy ryzyko, ze przy mocnych mrozach moze zamarzac reku. I na jaka temp glikolu sie nastawiac ? Lepiej patrzec bardziej na tem letnie czy zimowe ? Fantom ps. Tak swoja droga naprawde w lato taka wysoka temp glikolu jest ? Mam rury jakies 2 - 2,5 m pod ziemia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.06.2010 07:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Reku NIE MOŻE zamarzać!Dobieracie na maksymalny wydatek!Wyobrażacie sobie co zrobicie z chałupy przy takim wydatku w mrozy?!!!Całe drewno się "wścieknie"Żadnej szafki albo nie otworzycie, albo nie zamkniecie...O drzwiach nie mówiąc...Jak zadasz na -19 to zaoszczędzisz ze 100zł albo i nie...Inaczej połączą rurki w tym samym "gotowcu" Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 17.06.2010 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Jasne. Jedyne co mozna zyskac to kasa - zadnych innych "parametrow" itp. 1) A jaka temp glikolu zalozyc usredniona rocznie ?2) I czy dobierac faktycznie na najwieksza moc reku ? W realu bedzie on w 99 % pracowal np na 30 % mocy. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.06.2010 16:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Podajesz parametry graniczne.Liczą "na styk"Puszczasz "normalnie" i ZAWSZE masz Z ZAPASEM! Nie rozumiem co tu jest niejasne...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 17.06.2010 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 to jaka temp glikolu najlepiej podac ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dolec 17.06.2010 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Dziękuję za uwagi. Jeśli nie można zrobić spadku w dwóch kierunkach to jak rozwiązać problem skroplin? A co do pozostałych kwestii? Jaką rurę wsadzić w ziemię żeby to miało sens? HELP, HILFE, POMAGITE!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.06.2010 18:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Jaką temperaturę glikolu?A na jaki sezon chcesz to mieć?I - jaką podasz temperaturę powietrza na wlocie? Podaj "studzienną" i dla zimy.Latem też da radę... dolecPrzecież wszystko już było...Jak już musisz wsadzić jaką rurę - to wsadź TANIĄ.Najlepiej - osobiście!WTEDY jest najwięcej sensu... Spadek można zrobić i co 3 metry w inną stronę.Da się!Całość może nie zadziałać, ale się DA. MOŻNA.Warto by się zastanowić - PO CO? Bo jak ma nie tylko BYĆ, ale też DZIAŁAĆ - to trzeba by przemyśleć kilka spraw.Np, jak usuwać skropliny i przesącza.Zwykle - odpompowując je.Trzeba sobie warunki do zainstalowania jakiej pompy zrobić.Końce masz dwa.Wybierz sobie który i tam zrób żąpie... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dolec 19.06.2010 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 rurę wsadzę oczywiście osobiście. Jak sie robi te żąpie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.06.2010 06:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 W tym akurat urządzeniu (GWC) da się na dwa sposoby.Bardzo wiele zależy od wody pod trawnikiem.Jak jest suchawo - to studzienka chłonna się sprawdzi.Jak bywa, że z niej woda wyłazi zamiast w niej znikać - zalewasz ją wiadrem betonu i wstawiasz pompę. Pod czerpnią lub przy wylocie (zależnie od dokonanego wyboru - w którą stronę robisz spadek) wstawiasz trójnik.Najwygodniej fi 315/200/315To 315 to przelot "góra - dół". Fi 200 w bok, do rury...Bo?Bo w takim mieszczą się WSZYSTKIE pompy (z pływaczkiem do samoczynnego załączenia).To typowa kształtka.Co jest z wodą - to powinieneś wiedzieć z obserwacji i badania geotechnicznego. Żąpie (jak zawsze) to ten dołek (pod trójnikiem, tu zrobiony z kawałka rury fi 315) w którym zbiera się woda... Jak wyłazi z niego woda zamiast znikać - zalewasz betonikiem i szukasz pompki... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 21.06.2010 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Tak czytam i czytam o tym GWC i sie zastanawiam czy moze jednak nie zrobic zwirowca.Pod budynkiem zmieszcze ok 70m rurowca (w ukladzie Tichelmanna), ale jak widze ile trzeba bedzie kopac to chyba latwiej by bylo spychem wyciagnac jednolita bryle gleby i zasypac zwirem ... Pytanie tylko ile dla zapotrzebowania 600-700m3 powietrza dla domu trzeba m3 zwirowca?Poniewaz dzialka u mnie pochyla to pytanie jak powinien wygladac zwirowiec - wygrzebac glebe pod podloga (na gruncie) i zwir sypac az pod podloge (z 30cm warstwa piachu), czy tez zwirowiec ma byc pochylonym (zgodnie z pochyleniem dzialki) prostopadloscianem? A z innej beczki to przydalby sie jakis spis tresci do tego watku ;> Edytowane 21 Czerwca 2010 przez Magus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 21.06.2010 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 wg danych przytaczanych w tym wątku : 1m3 złoża = 10m3 domu dla pracy 24h złoże może być pod ukosem, może być poziome chyba, że skos to 45st Aha, tak się Tobie tylko wydaje, że przy żwirowcu będzie mniej roboty ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 21.06.2010 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 (edytowane) Po napisaniu postu poczytalem dalej watek i znalazlem opis z myciem zwiru i reczna zasypka ... zasadniczo ekipa sie juz zgodzila "w cenie" robocizny budowy SSO pomontowac rury, wiec kolejny argument za rurowcem. Do zwirowca ciagnie mnie ze wzgledu na mozliwosc utrzymania nawilzenia powietrza, czego w rurowcu chyba nie uswiadczysz. Poczytalm tez strony firm robiacych GWC - wiekszosc obrzydza zwirowce - ze trudne do zrobienia, ze duze opory, ze potrzebne kilku-kilowatowe wentylatory, ze grzyb, ze stechlizna itd (az sie wlos na glowie jezy od tego). Wlasnie policzylem rurowca - u mnie zmiesci sie ok 77m - koszt to niecale 4k z rur kanalizacyjnych fi 200 (ceny liczone bazujac na cenach alledrogo, w hurcie pewnie wyjdzie taniej) Wkleilem rycinke, mam nadzieje, ze widac. Rysunek zawiera zarys fundamentow. Spadek dzialki jest od gory rysunku do dolu. Czerpnie chce umiescic pod tarasem. Odleglosci miedzy osiami rur w czesciach rownoleglych to niecale 1,5m - czy to nie za malo? Czy uklad jest poprawny? Edytowane 21 Czerwca 2010 przez Magus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.