Magus 18.08.2010 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Z punktu widzenia wymiennika to materialy podobne. Obawialbym sie tylko zuzlobetonu, ew. mieszanek z popiolem. Poza tym wydaje mi sie, ze tez zadziala. Porownaj tylko ceny - no chyba, ze masz "na zbyciu". Prawda jest taka, ze tego typu wimiennikow nikt wczesniej nie robil, a dopiero po kilku(nastu, dziesieciu) latach okaze sie, ktore rozwiazanie jest ok, a ktore nie. Jestesmy tu pionierami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.08.2010 11:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Wyglądają dobrze.Trochę spore te dziury.Ale rurowiec ma większą i działa.Dla mnie - nadają się.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teco 18.08.2010 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Prawda jest taka, ze tego typu wimiennikow nikt wczesniej nie robil, a dopiero po kilku(nastu, dziesieciu) latach okaze sie, ktore rozwiazanie jest ok, a ktore nie. Jestesmy tu pionierami No właśnie, a nie chciałbym żeby mi się posadzka w salonie po 15 latach zapadła! Dlatego może beton lepszy. Tylko trzebaby się upewnić, że to nie żużlobeton... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 18.08.2010 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Miałbym do wybrania pod rurowy GWC ponad 250m3 ziemi. Czy do tego zamawia sie zwykłą koparkę czy coś większego? Małą łychą trochę by zeszło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 19.08.2010 18:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Po co Ci ponad 250mb rurowca?Masz mały market?Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 22.08.2010 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Moj wymiennik (ceramiczny) niestety bedzie umieszczony pod katem - wlot bedzie ponizej wylotu. Zastanawiam sie, czy nie bedzie to powodowalo problemow (mniejsza wydajnosc) latem. Widze to tak: ZIMAPowietrze wchodzi zimne i wewnatrz wymiennika ogrzewa sie. Cieple idzie do gory - wiec na wylocie zbieram faktycznie cieplejsze powietrze. LATOPowietrze wchodzi cieple i sie ochladza wewnatrz. Jednakze poniewaz cieple jest lzejsze to leci do gory. Zgodnie z tym na wyjsciu powietrze moze i bedzie chlodniejsze, ale nie tak jakby je brac z dolu (gdzie bedzie sie zbierac chlodne powietrze). Pyatnia: 1. czy faktycznie roznica temperatur przy pobieranbiu powietrza wychodzacego latem z dolu i z gory wymiennika bedzie znaczaco rozna?2. jezeli tak to musialbym wykombinowac jakis sposob przelaczania przeplywu (albo 2 czerpnie) - dla trybu grzania i chlodzenia ... Niestety pkt. 2 prowadzi do skomplikowania konstrukcji - poradzcie! PS. Dla rozwiazania problemu musialbym miec czerpnie letnia (u gory wymiennika) i czerpnie zimowa (na dole wymiennika). Dla trybu chlodzenia (tryb letni) potrzebowalbym dodatkowy kanal oraz przelacznik poboru powietrza - z gornej czesci wymiennika albo z dolnej. Czy to ma sens - czy to juz przegiecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.08.2010 16:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Posadź środek wyżej jak wlot i wylot.Będziesz miał oba sposoby w jednym. Dla mnie - przeceniasz ten problem.Tam będzie naprawdę mała prędkość przepływu i gigantyczny czas wymiany.(akurat to, to jego "siła" ) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 22.08.2010 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Posadź środek wyżej jak wlot i wylot. Będziesz miał oba sposoby w jednym. Nie da rady - mam dom na zboczu i lawe schodkowa (ok 1m roznicy wysokosci pomiedzy wlotem i wylotem). Jakbym mial zrobic w ten sposob (czyli niejako luk - na obu koncach luku wlot i wylot) to i tak nie uzyskam rownego dzialania latem i zima. Dla mnie - przeceniasz ten problem. Tam będzie naprawdę mała prędkość przepływu i gigantyczny czas wymiany. (akurat to, to jego "siła" ) Adam M. Mialem nadzieje, ze to powiesz Przy tak malych predkosciach przeplywu, martwilem sie o konwekcje - wtedy cieple powietrze by lecialo gorna czescia wymiennika, podczas gdy zimne spadaloby dolna czescia ... Jezeli cos takiego nie nastapi - nie zamierzam komplikowac konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.08.2010 21:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Wyjdź z domu na drogę...Spójrz z oddali...Cobyś tam nie wymodził - masz U-rurkę!SAMO nie poleci!Musi być napęd/wentylator... Będzie dobrze!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teco 23.08.2010 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) Pytanie - czy GWC zwirowy moze miec grubosc zaledwie 30-35 cm? Jak to wplynie na efektywnosc i opory przeplywu powietrza?Ktos moglby tez podac wzor na opor powietrza w zaleznosci od rodzaju zwiru / kamieni ? Poczatkowo stawialem na GWC ceramiczny, ale boje sie o trwalosc ceramiki pod ziemia. Zdarza sie, ze ktos utwardza droge gruzem ceglanym, a potemsie to szybko zapada - czy to nie wskazuje na kiepska trwalosc ceramiki w polaczeniu z wilgocia z ziemii? Z kolei GWC z pustakow betonowych okazal sie pomyslem nietrafionym - te pustaki zazwyczaj nie maja dziur/przeswitu na wylot, a ponadto robione sa z kiepskiej jakosci betonu z dodatkiem zuzli... Strach oddychac powietrzem przepuszczonym przez takie cos. Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez teco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.08.2010 05:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Ty dokonujesz tych wyborów.Zbudujesz z tego na co Cię stać, co jest dostępne i tak, jak potrafisz.Albo nie...Ale jak zbudujesz to opomiaruj i napisz kilka słów.Chętnie poczytamy.Może też uda Ci się taki empiryczny wzór podać?(tyle, że musiałbyś kilka sztuk zbudować - dla porównania) Twierdzisz, że materiał kiepski...Zrób formę i zrób taki materiał, jakiego potrzebujesz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 25.08.2010 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 Zdarza sie, ze ktos utwardza droge gruzem ceglanym, a potem sie to szybko zapada - czy to nie wskazuje na kiepska trwalosc ceramiki w polaczeniu z wilgocia z ziemii? Nie, to wskazuje na wysypywanie cegieł na wierzch drogi na warstwę żyzną, humusową, która zapada się zawsze i wszędzie, bo jest organiczna, żyje i dodatkowo jest traktowana rozmywającymi deszczami oraz punktowymi naciskami kół samochodów ważących około 1,5 tony, a jak dostawcze z cegłami czy pełne betoniarki to i 30 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
max_73 30.08.2010 00:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Witam Sporo wiedzy jest na tych 41 stronach naprawdę warto przeczytać Podsumowując : - jestem w trakcie wykonywania żwirowca - jak każdy z odrobiną niepewności , jaki materiał i jakie najlepsze rozwiązania Dzięki wam mogę powiedzieć że już bez strachu , jedynie z głową pełną pomysłów. Wymiennik oparty na pustakach ciekawy patent , ale zastanowiłbym się nad jego pracą . Tzn. wymiennik grunt - pustak , w tym rozwiązaniu płyta ciągła będzie działać jako izolator - chodzi o odbieranie ciepła przez grunt nad pustakami. Czy nie byłoby lepiej podzielić tą płytę na sekcje z wypełnieniem żwirem ???? Bardzo się cieszę że taki wątek powstał i że są tu użytkownicy a nie tylko sprzedawcy czy teoretycy. Jeśli ktoś zaczyna to warto zacząć od początku a nie od końca . Mały problem że w jednym temacie dużo wątków - wiele rodzajów GWC Oby tak dalej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 30.08.2010 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 a ja mam mało miejsca i piaski. zakopuję trzy kręgi 1200/1000 bez dna (ze stopniami?) jako zbiornik do odprowadzania deszczówki z dachu. gdybym chciała wykorzystać to na GWC w przyszłości to czy taki rozmiar studni starczy? czy dołóżyć jeszcze jeden krąg?czy zrobić dno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 30.08.2010 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 a woda nie wsiąknie ? Trzy kręgi to mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 30.08.2010 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 a 4metry wystarczy? i dodać dno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 30.08.2010 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Ale ja nie czaje. Jak z tego ma byc GWC ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 30.08.2010 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 GWC WODNY 2:Jeżeli są odpowiednie warunki – woda na głębokości kilku metrów i bardzo mało miejsca na żwirowiec, to można spróbować dobrać się do ciepła gruntu w inny sposób.Budujemy studnię kręgową, której zastosowanie w gospodarstwie jest oczywiste i bardzo potrzebne. Wewnątrz studni urządzamy klasyczną „chłodnię kominową” .Mała pompka zanurzona w wodzie pompuje ją do kilku sitek prysznicowych umieszczonych pod pokrywą studni. Wywołując intensywny deszcz wewnątrz tej studni bardzo skutecznie ochładza się (ogrzewa) olbrzymie ilości powietrza zapewniając jednocześnie absolutnie stałą jego wilgotność (niewielką, bo i temperatura niewielka - studzienna), no i naprawdę bardzo skuteczny filtr przeciwalergiczny. Coś kompletnie nieosiągalnego w klasycznym rurowym GWC.Spad rury GWC powinien być od domu w kierunku studni dla grawitacyjnego usuwania skroplin.Zimą powietrze wentylacyjne byłoby skutecznie nawilżane i bardzo skutecznie dogrzewane (też do studziennej temperatury). Długość rury (która kosztuje) można by wtedy znacznie zmniejszyć. Jak taka rura byłaby krótka, to wyłączając pompkę, gdy na dworze jest temperatura kilkanaście stopni, eliminuje się konieczność budowania czerpni naściennej. W krótkiej rurze nie zbije się temperatury z 14stC do 8stC przy potrzebnych przepływach.Bilans cieplny wyraźnie mówi że m1T1+ m2T2= (m1+m2)deltaTTo oznacza, że mała masa (nie objętość!) powietrza bardzo skutecznie wymieni ciepło z wielką (w porównaniu) masą rozpylonej wody. Rozdział mediów nastąpi grawitacyjnie i "w dalszą drogę" uda się tylko mała masa powietrza po procesie wymiany energii. Skuteczność kolosalna w porównaniu z wielometrowym odcinkiem zakopanej bardzo drogiej rury (a ludzie mają jeszcze jakieś antybakteryjne pomysły, nie wiadomo po co).Eliminujemy koszt rury, wykopków kilkudziesięciometrowych i to dość głębokich, budując naprawdę sprawny filtr zamiast enigmatycznej mikronowej warstewki farby pokrywającej wnętrze takiej rury, która, diabli wiedzą - czy coś zadziała. Można zaoszczędzone tu pieniądze włożyć w wykonanie takiej kręgowej studni. Wyjdzie znacznie bogatsza, nawet jak utopimy tam dwie oddzielne pompy (jedna do podlewania ogrodu). Wszelkie okablowanie można poprowadzić tą samą rurą, która prowadzi powietrze do domu. Tylko kabelki muszą być odpowiednio lepszej jakości. Można też sobie wyobrazić wstawioną rurę wodną do takiej rury powietrznej, tuż obok biegnących kabli, która prowadzi wodę techniczną do spłukiwania kibelka i mycia autka. Jeżeli to tylko woda techniczna, to można takiego "kręgowca" zatrudnić jako zbiornik chłonny deszczówki, z którą i tak coś musimy zrobić.Powstaje 4 w jednym - Wash - and - go!I naprawdę tanio!Dodatkowo - pełna serwisowalność układu w prosty sposób, bo wszelkie elementy łatwo dostępne. No i co tak właściwie ma się tam psuć? Sitko?To wyczytałam na pierwszej stronie wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
max_73 30.08.2010 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Ciekawy koncept - odkurzacz wodny też jest ponoć najlepszym filtrem A gdyby tak rurkę z czerpni zanurzyć w wodzie ? A zamiast kręgów złoże np. żwirowe w szczelnej wannie z wodą ? Info dla szukających otoczaków w woj. mazowieckim : Żwirownia Sitno - ok 90 km od W-wy na Pn-Wsch. przy trasie 61 Nowy Sielc, 06-225 Rzewnie dostępna frakcja 16 - 50 - cena 52 pln/tona brutto loko żwirownia Transport też mają albo samemu można odebrać Jakość potwierdzę jak do mnie dojedzie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 30.08.2010 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 żeby tylko nikt się nie pomylił - TEN KONCEPT NIE MÓJ!!! tylko Adama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.