Jani_63 16.03.2011 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Znaczy się jak?Środkiem rury płynie woda i chlup do studzienki na końcu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.03.2011 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Zmienił bym koncepcję płynącej wody na deszczownię wzdłuż rury podwieszoną na górnej ściance Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 16.03.2011 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Wtedy to ma sens, tylko wykonanie trochę upierdliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eRaf 16.03.2011 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Kiedyś już była o tym mowa ale nie mogę znaleźć - chodzi o doprowadzenie GWC do reku (reku będzie na poddaszu nieużytkowym):1. chyba można przejść z GWC rurowego fi200 na kanał wentylacyjny 10x16 - przekrój się praktycznie nie zmienia. Jest to pustak schiedla rondo plus jednociągowy z wentylacją.2. Kanał ten biegnie przez ok.7m na poddasze (na całej wysokości jest nie wykorzystywany, jest "zabetenowany" na szczycie komina), część wentylacyjna pustaka na całej wysokości jest nieocieplona - to chyba nie przeszkadza ?3. będę potrzebował w jakiś sposób połączyć rurę fi200 z poziomu posadzki parter do tego komina wentylacyjnego też na poziomie posadzki parter - odcinek ok.2mb, będę musiał trochę skuć podłogę - potrzebuję maksymalnie płaskiego przewodu na tym odcinku, najlepiej jaki przekrój dobrać w tym przypadku - co polecacie, jakiś producentZ góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 16.03.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Żeby nie polec na całości to zacznij od tego: P=πr2 = ab Tobie wychodzi P=314cm2(rura) = 160cm2(pustak wentylacyjny) Te 7m w pionie może dać niezły opór Najniższymi kanałami płaskimi będą takie jakie używa się do prowadzenia DGP 50x150mm. Dla zrównoważenia pola powierzchni będziesz musiał je zrównoleglić i ułożyć x4. Możesz też zastosować plastikowe płaskie kanały wentylacyjne 60x204mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eRaf 16.03.2011 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 ...1. chyba można przejść z GWC rurowego fi200 na kanał wentylacyjny 10x16 - przekrój się praktycznie nie zmienia... Żeby nie polec na całości to zacznij od tego: P=πr2 = ab Tobie wychodzi P=314cm2(rura) = 160cm2(pustak wentylacyjny) Jani_63, oczywiście masz rację, ja niestety zastosowałem skrót myślowy, do reku będzie wchodzić fi160 więc w tym wypadku chodzi o to czy takie niezrównoważenie rura fi160 -> 201cm2 do kanału wentylacyjnego 10x16 -> 160cm2 będzie nadal akceptowalne ("wąskie gardło" na odcinku 9mb max) troszku zamieszałem oczywiście kwestia techniczna podłączenia wyjścia z GWC fi200 na kanał 10x16 nadal aktualna Podsumowując: 50mb GWC fi200->przejście w poziomie 2mb->7mb kanał w pionie 10x16->max 1.5m fi160 do przepustnicy (reku wejście 160mm) To GWC głównie potrzebne mi będzie zimą podczas silnych mrozów do zapewnienia zrównoważonej pracy reku i ew. eliminacji pracy nagrzewnicy wstępnej, nawiew zimą będzie raczej na poziomie 100m3/h, no może oprócz Sylwestra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 17.03.2011 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Witajcie, A ja mam pytanie do jakiego minusa napełnialiście glikolem GWC WODNY 1 ? PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 17.03.2011 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 eRaf, teraz trochę rozjaśniłeś sytuację Dla takich parametrów jakie podałeś to "wąskie gardło" nie będzie miało wpływu. Przy wymaganej przez Ciebie wydajności (V=100m3/h) powietrze będzie "pędziło" ~1,75m/s, opory przepływu będą więc bardzo małe. Okazjonalne zwiększenie wymiany bez wzrostu oporów powyżej 2Pa/m może osiągnąć wartość ~250m3/h Qter, roztwór do -15oC w zupełności wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 17.03.2011 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Jani_63 - dzięki PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2011 20:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Pół na pół daje jakieś -32.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 18.03.2011 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Mam wentylację mechaniczną (rekuperator Bartosza) i kopcących sąsiadów. Na wsi bida i sadząc po zapachach i kolorach dymów z kominów ludzie palą wszystkim. Ponieważ mam działeczkę (tzn. kawałek pola) dość długą więc postanowiłem że zrobię czerpnie powietrza jakieś 50-80 metrów od domu (teraz jest w ścianie północnej). W związku z tym mam kilka pytań : 1.Mam dość wysoki (czasami b. wysoki) poziom wód gruntowych - czy do rury łączącej czerpnię powietrza i dom nie będzie wpływać woda? Jeśli wpłynie trochę to jedynie będzie nawilżać powietrze, ale jak zaleje całkowicie to co wtedy? 2. Czy żeby uniknąć problemu z pkt 1 nie byłoby rozsądnie pod rurą do powietrza (przy okazji) puścić drenaż i podłączyć do sączka okalającego dom? (czerpnia będzie na terenie położonym niżej niż dom o jakieś 1/2m) 3. Rozumiem że będzie to przy okazji gruntowy wymiennik ciepła - na jakiej głębokości położyć rurę? 4. Teraz czerpnię powietrza mam na ścianie północnej na wysokości 5 m. Czy puszczać kanał do czerpni w styropianie na ścianie zewnętrznej (styropian 15 cm) ? Czy robić dziurę w fundamencie, podłodze (wylewka z kafelkami) i drugiej podłodze drewnianej? Łatwiej by mi było w styropianie, ale czy wtedy zimą powietrze nie będzie mi się wychładzać? 5. Czerpnia będzie już za terenem ogrodzonym. Jak ją zabezpieczyć przed złośliwym wrzuceniem zdechłej żaby (lub czegoś gorszego) do środka? odnośnie punktu 1, bo utrzymanie szczelności rury w ziemi będzie największym problemem: -jeśli użyję rur kanalizacyjnych (są dłuższe niż 3 m?) a) przed włożeniem jednej w drugą posmaruję końcówki silikonem b) miejsce łączenia szczelnie owinę z zewnątrz folią "kanapkową" taką przeźroczystą-rozciągliwą (i potem jeszcze paskiem grubszej foli) c) miejsce łączenia rur zasypię gliną Pytanie do expertów - będzie szczelne? Pompkę do wypompowywania wody (która i tak przecieknie) oczywiście przewiduję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 18.03.2011 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Ja bym łączenia zgrzał !!!Robił ktoś kiedyś takie coś ?Opalić by można była zwyczajnie, może i brzydko wyjdzie ale spawanie plastiku to chyba jedyny pewny sposób !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.03.2011 09:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Zgrzewanie złączkami termooporowymi.Tak łączą wodę i gaz teraz.Ale te rury muszą dwać się zgrzewać.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 18.03.2011 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Powinno być szczelne, ale czy przez 20 lat? No cóż, czas pokaże Przy uszczelnieniu zewnętrznym pokombinuj z opaską z dętki od jakiejś ciężarówki. Najdłuższe odcinki rur to 12m, ale te są bez kielichowe (trzeba zgrzewać). Z kielichami są odcinki 6 metrowe. Wavin, a może nie tylko on, produkuje też w kręgach (widziałem). Któryś z forumowiczów wykorzystał rury drenarskie odpływowe. Dla zachowania przekroju trzeba je równoleglić dając 4x100mm dla DIN 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 18.03.2011 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Rury w jednym kawałku - to jest pomysł (nawet jeśli trzeba będzie je dublować, tylko czy są 70 metrowe kawałki?) - pozostaje kwestia kosztów.Zgrzewanie - pewnie już nie tak pewne jak w jednym kawałku. Ale dzięki - pomyślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 18.03.2011 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Rury drenarskie są karbowane, odpada !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eRaf 18.03.2011 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Jani_63 dzięki za odpowiedź na mojego postaPzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 18.03.2011 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Rury drenarskie są karbowane, odpada !!! Sa zolte rury bez dziurek Ale sa za slabe - ugna sie pod naporem ziemi. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 18.03.2011 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Są też rury dwuścienne z gładką powierzchnią w środku,one się nie ugną ale chyba za gruba ścianka bo 2,3mm.Długość 25m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tatanka 18.03.2011 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 w/g mnie lepsze skladane bo sie poddadza jak osiadzie grunt , klejone spawane moga peknac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.