Jani_63 23.03.2011 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Zrozumieliśmy.Chcesz wstępnie podgrzewać w momencie kiedy to jest możliwe powietrze zasysane.Nie zrozumiałem, ale może tylko ja jak chcesz odwrócić ten cykl i wykorzystywać dach (komin słoneczny) do usuwania powietrza.Po za tym jak twierdzisz ma to być wentylacja naturalna, więc słabo sterowalna w stosunku do WM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 23.03.2011 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Henok chyba coś podobnego kombinawał tylko z rurkami. To powietrze pod dachem to chyba nie za bardzo się nagrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.03.2011 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 (edytowane) Czy to nie coś w stylu kolektora o którym pisał kiedyś HenoK? Temat raczej na wątek pasywny, 3, 5 L, jest teś conieco w wątku Kolektor słoneczny - economic . BTW, kusi mnie ten temat bo będę miał 200m2 dwuspadu 25st (połowa na południe) z płaskimi panelami "na rąbek" (blacha stalowa, kolor: grafit) nad poddaszem nieużytkowym... Edytowane 23 Marca 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 23.03.2011 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Zapodaj Googlarce ISOMAX.Oni na tych rurkach oparli praktycznie cały system grzewczy. Adam, do podgrzania wstępnego się to nada w sprzyjających warunkach (tu wiatr może być już przeszkodą).Kolektor powietrzny może być wydajniejszy niż kolektor cieczowy ze względu na niższe temperatury użytkowe.Minusem podstawowym jest działanie bezpośrednie, bez łatwej możliwości akumulacji tego ciepła na potem.Jest taka firma na polskim rynku która buduje domy w oparciu o kolektory powietrzne jakimi są dwukondygnacyjne przeszklenia i przeźroczyste dachy.Elementem zabezpieczającym moc cieplną w tym systemie jest kominek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 28.03.2011 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 komin sloneczny latem i wtedy mamy naturalna wentylacje + GWC = klima w pozostalym okresie ogrzewanie wstepne konstrukcje trzeba przemyslec dokladniej i pytanie czy ma sens Szanowny Kolego. Jeśli myślisz, że GWC w lato zastąpi klimę to niestety się mylisz... Nawiew z gwc o temperaturze +18 latem przy +30 na dworze nie działa tak jak klima. Chyba że uznasz że 24-25 w domu to odpowiednia temperatura latem w domu.... Natomiast dołożenie do gwc klimatyzacji zmniejsza tą temperaturę do 22-23 a to już odczuwalna różnica. Nie polemizuję....swierdzone naocznie - korzyść z gwc taka, że wystarczy jakies 75 W mocy chłodzącej na m kwadratowy zamiast 150 ... a to już różnica.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej 76 01.04.2011 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Witam, Nie w jednym miejscu spotkałem się że zamiast 1 rury 200 dać 2 rury 100, tylko jak sobie policzyłem powierzchnię styku powietrze rura to wychodzi mi: długość założyłem 100m. 2*PI*r*dł 200 daje 62,8m2 100 daje 31,4m2 * 2 rury = 62,8m2 Jak się zastanawiam co mi to daje oprócz większych oporów ?? Czy są jakieś zjawiska o których nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 01.04.2011 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) Andrzej, nie wiem jakie miejsca odwiedzasz ale tu raczej nie lansują takiego liczenia (poszukasz-znajdziesz). Opory przy naszych prędkościach są chyba mało istotne. Raczej porównujemy przekroje, a ja zastosowałem jeszcze inną formułę do liczenia wydatków (do której w wątku o liczeniu WM nikt się nie odniósł): Q1/Q2=(d1/d2)^(5/2) co dodam daje ciekawą relację podziałów dla średnic rur (w odniesieniu do d=10): 10 1,00 12,5 1,95 16 4,10 20 8,00 25 15,63 coincidence...? Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 01.04.2011 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Przy zamianie danej średnicy kanału na kanały o mniejszej średnicy ważny jest przekrój sumaryczny, który ma bezpośredni wpływ na opory jakie instalacja będzie stawiać.Dla średnicy DIN 200 równoważnikiem jest 4x DIN 100 lub 3x DIN 120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 08.04.2011 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Mam pytanko do mądrzejszych głów ode mnie. Staram się czytać dokładnie wątek, ale jak przeoczyłam takie pytanie, to przepraszam. Planuję płytę fundamentową. Czy jest możliwość umieszczenia pod nią, a dokładniej pod miejscem na garaż GWC ceramicznego (garaz 2-st). Umieścić gwc w pospółce, na głębokości ok 1m poniżej terenu. Czy to nie za płytko i czy w ogóle jest możliwość wciśnięcia gwc pod płytę?? Zaznaczam, że mam gliny, bardzo ciężkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 08.04.2011 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 GWC ceramiczny to młody twór i nie wiadomo jak się zachowa pod obciążeniem płytą.Żwirowiec za to ma na pewno odpowiednią nośność, ale tu dużo zależy od warunków gruntowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 08.04.2011 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 GWC ceramiczny to młody twór i nie wiadomo jak się zachowa pod obciążeniem płytą. Żwirowiec za to ma na pewno odpowiednią nośność, ale tu dużo zależy od warunków gruntowych. A czy jest sens robienia jakiekolwiek gwc pod płytą? Czy teren będzie w stanie się regenerować dostatecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.04.2011 20:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Gliny są zawsze wilgotne.Kapilarnie podnoszą wodę nawet z -50m ppt.Kopiesz ją - a wody nie ma, tylko jakby się w plastelinie kopało...Klei się do szpadla.Zakop pudełko...Wykopiesz pełne wody!Glina w każdą pustkę w swej strukturze wyrzuci wodę.żwirowiec w glinach, czy ceramiczny - raczej odpada.MOŻNA, ale...Trzeba by naprawdę solidne i skuteczne odwodnienie zrobić dla takiej konstrukcji, a nie zawsze się da.Pomyśl nad glikolowcem (wodny1).Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 08.04.2011 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Ja planuję (i zrobię) pod płytą rurowiec z rur bezszwowych czyli z drenażówki,wiem,że się sprawdza. Jeśli nie będzie problemu z regeneracją to tym bardziej robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 09.04.2011 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Ja planuję (i zrobię) pod płytą rurowiec z rur bezszwowych czyli z drenażówki,wiem,że się sprawdza. Jeśli nie będzie problemu z regeneracją to tym bardziej robię planujesz z drenażówki tej żółtej tylko bez dziurek, czy tak ? też postawiłem na rurowca, wstępnie z PVC fi 160, w układzie Tichelmana. tyle że nie pod płytą (za późno) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 09.04.2011 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Adamie, myślałam nad glikolowcem, ale czy jak będę robić około 5 m dalej od płyty kolektor poziomy do PC glikolowej, to czy nie wyziębię za mocno gruntu? Chyba że to da się jakoś logicznie połączyć? Jednak z tego co czytałam, to kolektor powinien być ok 3 m od fundamentów, stąd moje pytanie, czy da radę to wcisnąć pod płytę, czy raczej pomysł chybiony... Innym pomysłem jest gwc pod podjazdem do domu, tam byłaby przestrzeń ok 10x6m. Czy tam np mogę dać gwc ceramiczny pod podjazdem, oparty na folii izolacyjnej, aby woda się do niego nie dostawała (w końcu ta woda przenosi ciepło, więc chyba dobrze, jak będzie dookoła). Nie wiem czemu uparłam się na ceramiczny, chyba dlatego że jego idea i prostota najbardziej do mniej przemawiają. Ale jak na moje kochane gliny nie da go rady, to trzeba kombinować inaczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 09.04.2011 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Też nie wiem czemu się uparłeś Myślałeś o spięciu w całość DZ PCi z GWC. Grunt dobry, wydajny energetycznie, robota jedna, a na lato masz GWC o super parametrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 09.04.2011 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 planujesz z drenażówki tej żółtej tylko bez dziurek, czy tak ? Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.04.2011 17:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Ceramiczny w glinie tylko bardzo skutecznie zdrenowany a to nie zawsze jest możliwe!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr_Mabram 10.04.2011 00:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam. Podpowie mi ktos moze jaka pompa musialbym kupic do gwc glikolowego-2x100m rury fi 25 zakopanej w ziemii+ parenascie w domu fi 32 i nagrzewnica. Jakiej mocy pompa to obsluzy? A czy mozna jakas elektroniczna pompe do tegoZ gory dzieki.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.04.2011 09:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Podpowiedzieć się da.Zaproponować - nie! Zasada jest taka, że transportujesz ciepło/chłód cieczą do/od rozwiniętej powierzchni.Aby działało to trzeba utrzymywać spory, największy jak się da, gradient temperatur.To różnica temperatur jest napędem tego procesu.I...Jak gdzie i jak kiedy...W ostre mrozy i wściekłe upały trzeba by mieć strugę cieczy rzędu 7-8 litrów na minutę, aby ten strumień energii (ciepła) przetransportować.Opory?Średnice?Długości obiegów?ZWYKLE wystarcza pompa podobna do tych od CO o mocy 60W (20/40/60).Ale...Są (bo widziałem) też takie "myślące" pompy, co same sobie dobierają moc do nastawy temperatury, którą mają "gdzieś tam" utrzymywać regulując wielkość przepływu.Są droższe od tych "normalnych". Wiesz już wszystko, to teraz DECYDUJ (i, niestety, płać!) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.