maraswrona 10.01.2021 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2021 Na wstępie dziękuję za odpowiedzi. Nie spodziewałem się że taki stary temat jeszcze odżyje Jak Ci na PnG podziurawili hydroizolację, to wywal kotwy, dobrze załataj dziury i podnieś te rury. Włożenie 1/2 na piętrze i 2/3 izolacji w PnG pod rury to najlepsze wyjście. Co do aluthermo to chyba wierzysz nie parametrom, tylko marketingowi. Nie zastanowiło Cię, czemu nie podają lambdy wprost? Wg. aprobaty ma opór cieplny w okolicach 1 m2*K/W. Czytaj też gwiazdki w tych materiałach marketingowych i pomyśl, czemu radiatory jak nie z miedzi, to są robione z aluminium. Jak chcesz coś najcieńszego o nie zabijającej cenie (ale tez tanie nie będzie) to zarówno do rolet jak i pod rury trzeba dać PIR. Może po kolei: 1. Nie sądze że cokolwiek podziurawili. Takie kotwy mają ile, 3-4cm? Chudziaka jest 15cm. Poza tym o jakiej hydroizolacji mówisz? Chudziaka leje się na podsypkę z piasku. Hydroizolacja idzie dopiero na chudziaka, a pod styropian. Tak mam przynajmniej w projekcie. Natomiast prawdopodobnie budowlańcy u mnie jakąś folię na piasek dali, niestety nie było mnie przy tym więc nie jestem pewien. Ale nawet ewentualna perforacja tej folii, czym niby miałaby grozić? Dodam że nie tyle rury mam zakotwione co instalację elektryczną przede wszystkim (kable w peszlach) i to w wielu miejscach. Nigdzie nie wyszła żadna woda ani nic w tym stylu. 2. Rur nie bardzo mam jak podnieść. Tak jak wspomniałem instalacja krzyżuje się z elektryką - kable biegną nad rurami i "trzymają" je do podłogi. Rury kończą się przecież podejściami, które są już w ścianach zatynkowane. Musiałbym w zasadzie chyba całą instalację wodną zerwać i robić od nowa. Nie wiem czy jest jakiś sposób żeby rurki podnieść mniej inwazyjnym sposobem. Dlatego pomyślałem o tym alutermo. 3. Dzięki za linka do aprobaty. Faktycznie producent podaje że opór R=5,7 dotyczy sytuacji gdy z obu stron alutermo jest powietrze. W tej sytuacji oczywiście nie jestem w stanie tego zapewnić, alutermo będzie się chłodzić z jednej strony od betonu, z drugiej grzać nieco od rurek w otulinach. Mimo wszystko jednak nawet jeśli w takiej konfiguracji ma R~1 (wedle aprobaty), to i tak jest to tyle co 4cm styropianu - zgadza się? Zawsze to "coś", zważywszy że to tylko 1cm. Chyba to lepsze niż nic? Lepsze niż zostawienie sytuacji tak jak jest? 4. Co to jest PIR? Co ewentualnie innego mogę pod te rury podłożyć, lub czym je owinąć, albo obsypać aby lepiej zaizolować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 10.01.2021 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2021 .... Mimo wszystko jednak nawet jeśli w takiej konfiguracji ma R~1 (wedle aprobaty), to i tak jest to tyle co 4cm styropianu - zgadza się? Zawsze to "coś", zważywszy że to tylko 1cm. Nie licz na to, jezeli ma byc tak cienko, a materiał sprawdzony to tylko aerozel, który jest niestety jeszcze drozszy od PIR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maraswrona 10.01.2021 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2021 Nie licz na to, jezeli ma byc tak cienko, a materiał sprawdzony to tylko aerozel, który jest niestety jeszcze drozszy od PIR Dzięki za informację. Aerożel to np coś takiego? https://4insulation.pl/maty-aerozelowe Faktycznie cena wychodzi jakieś 3 razy wyżsa od aluthermo, a nawet ten nie jest tani Wiesz może jakie R ma taka mata? Producent podaje tylko współczynnik lambda (która jest jakieś 2 razy lepsza niż dla styropianu, albo alutermo), nie wiem jak to przeliczyć na opór cieplny aby ew. porównać z innymi materiałami. Co do PIR, możesz mnie nakierować co to takiego? Googlam ale skrót jest dość ogólny, nie chcę czytać przez pomyłkę o czymś zupełnie innym Jeśli miałbym podłożyć coś pod rury grubości właśnie 10mm, pasami szerokości 15cm, przynajmniej pod same trasy cwu z cyrkulacją, to musiałbym zainwestować ok 800zł w alutermo (co jak rozumiem odradzacie) albo 3 razy tyle za aerożel. Pytanie czy to się zwróci? Z tego co czytam straty na cyrkulacji potrafą być bardzo dotkliwe, niektórzy mówią o np 1m3 gazu na dobę (ok 700zł rocznie) inne pomiary które znalazłem podawały straty rzędu 50% ciepła (dla mojego domu szacunkowo to także ok 500zł). Nie wiem na ile wierzyć tym wyliczeniom. To czego nie rozumiem, to czemu w ogóle tak instalator zrobił. Czy to jest zgodne ze sztuką? U sąsiadów inni wykonawcy robili tak samo. Z tego co widzę jest to dość powszechna praktyka. Czy na pewno tak położona instalacja jest nie do zaakceptowania? Czy powinienem domagać się od wykonawcy poprawek? Mam już mętlik w głowie od tego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 10.01.2021 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2021 Chudziaka leje się na podsypkę z piasku. Hydroizolacja idzie dopiero na chudziaka, a pod styropian. Tak mam przynajmniej w projekcie. I nie masz w projekcie na chudziaku hydroizolacji? U mnie elektryk poprzybijał peszle do chudziaka. Na szczęście hydroizolację robiłem później, to poodpinałem - jakoś nie odleciały http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=399361 Natomiast prawdopodobnie budowlańcy u mnie jakąś folię na piasek dali, niestety nie było mnie przy tym więc nie jestem pewien. Ale nawet ewentualna perforacja tej folii, czym niby miałaby grozić? Wyłażeniem wilgoci na ściany i zawilgoceniem styropianu (nie musi być woda - wystarczy para wodna). Przerabiałem w garażu w bloku, gdzie zepsuli hydroizolację - na wewnętrzne ściany wyłaziła woda, odpadała farba o potem i tynk. 2. Rur nie bardzo mam jak podnieść. Tak jak wspomniałem instalacja krzyżuje się z elektryką - kable biegną nad rurami i "trzymają" je do podłogi. Jak są przymocowane, że nie da się tego oderwać? A jak nie masz hydroizolacji, to tym bardziej trzeba większą demolkę i zrobić to. Lepiej teraz, niż jak farba zacznie odpadać. Jak poszukasz, to były takie sytuacje już na FM. Ale to ludzie kupowali domy czy segmenty od dewelopera. Żeby sobie samemu to fundować, to nie rozumiem. Rury kończą się przecież podejściami, które są już w ścianach zatynkowane. Musiałbym w zasadzie chyba całą instalację wodną zerwać i robić od nowa. I co za problem odkuć tam, gdzie i tak przykryje styropian i wylewka? w takiej konfiguracji ma R~1 (wedle aprobaty), to i tak jest to tyle co 4cm styropianu - zgadza się? Poczytaj p. 2 tej aprobaty. r dotyczy całego układu. Po pierwsze nie nadaje się do zastosowań, jakie planujesz a lambdę sobie sprawdź dla aluminium i tej pianki, z której to wykonane. Cudów nie ma. 4. Co to jest PIR? Pierwszy wynik z google: https://www.artbud.pl/pl/p/Plyta-poliuretanowa-PIR-AL/34105 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maraswrona 10.01.2021 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2021 @Kaizen wielkie dzięki za informacje. Odnośnie hydroizolacji chyba się nie zrozumieliśmy. Jest tak jak mówisz. Folia przyjdzie u mnie dopiero na chudziak, obecnie instalacje (prąd, woda) mam bezpośrednio na betonie. Zatem i tak zapewne, tak jak piszesz, trzeba by to podnosić aby pokryć dobrze hydroizolacją. Chyba też nie ma co kombinować z dziwnymi materiałami i wpychać czegoś pod cwu. Trzeba te rurki po prostu poprowadzić jeszcze raz, tym razem odpowiednio wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 06.03.2022 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2022 Panowie, proszę naprowadźcie na wątek sterowania cyrkulacją cwu za pomocą czujników ruchu. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.