Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki za odpowiedź.

 

Jeszcze nie grzeję wg procedury ale za miesiąc ruszam z podłogą i chcę to dogrzać jak najlepiej. Wylewka robiona we wrześniu a od grudnia po założeniu pieca grzeję tylko tyle żeby w domu dało się pracować (~17C).

 

Wiem że wszystkie procedury odnoszą się do temperatury w wylewce bo o to chodzi żeby ją utrzymać w odpowiednim punkcie

Wiem że pogodówka i krzywa grzewcza pieca pogarszają kalibrację ale na razie mam taki zestaw i nie chcę go rozmontowywać. Na upartego mógłbym wyciągnąć pogodówkę do środka i wyzerować krzywą grzewczą żeby otrzymać stałą temperaturę zasilania ale to nie jest mój problem - mogę to "skalibrować" ręcznie.

 

Moje główne pytanie jest o to jak odnieść temperaturę zasilania pieca (chwilową, gdy palnik włączony) do temperatury określonej w procedurze. Nie wiem tak na prawdę ile trwa cykl pracy takiego pieca i czy jest sens szacować średnią temperaturę (wydaje się rozsądne gdy cykle są długie) czy mogę uznać że temperatura posadzki wg procedury to w przybliżeniu temperatura szczytowa przy aktywnym palniku (powinno być OK przy krótkich cyklach).

 

Odepnij tę pogodówkę od kotła, przecież to 60s roboty.

A potem go uruchom 24h/dobę, jak powinno się to robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 394
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

@Kaizen:

Myślałem o tym ale zniechęciłem się przez to że nie mam na co dzień dostępu do pieca (tylko weekendy). Do tej pory wszystko sterowałem zdalnie z aplikacji na telefonie. Problem jest taki że jak włączę ten predefiniowany profil na piecu ( w trybie serwis) to nie będę mógł tego wyłączyć z poziomu telefonu kiedy będę poza domem (apka nie ma dostępu do tego trybu). Pewnie nie będzie mi to potrzebne ale wolałbym mieć pewność że będę w stanie zdalnie wyłączyć piec w razie jakichś problemów. Muszę to na przetestować w przyszły weekend.

 

Zgodzę się że z punktu widzenia mojego problemu (pytania) to by rozwiązało wszystko bo piec jedzie wtedy wg. planu więc mnie nie powinno interesować kiedy palnik jest włączony i jaka jest chwilowa temperatura zasilania.

 

@fotohobby:

Pogodówka to nie problem bo jak skręcę krzywą grzewczą na płasko to mam znikomą zależność od temperatury czujki. Pozatym myślę że mógłbym ją nawet wyciągnąć z gniazdka przy sterowniku i przejść na sterowanie stałotemperaturowe. Dalej to nie zmieni mojego podstawowego problemu grzania pieca w trybie "impulsowym". Żeby była jasność - ja nie przestawiam piec w taki tryb (np zredukowana temperatura w nocy), on po prostu tak działa (zakładam że wszystkie piece gazowe tak działają) że pracuje w cyklach na przemian pracy i z wyłączonym palnikiem. Wyciągnięcie pogodówki nic nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki tryb impulsowy ???

Masz masę zimnego betonu, wygrzewasz ją w (przykłądowym) schemacie np F2 i zapominasz o temacie

 

 

Kocioł (nie piec) bez pogodówki po ustawieniu temp zasilania pracuje non stop. Jeśli się zdaży, że pod koniec dnia temperatura powrotu zbliży się do temperatury zasilania, to po prostu wyłączy palnik - do momentu, kiedy temperatura powrotu nie spadnie, albo, kiedy następnego dnia program ustawi temp zasilania o 5K wyższą.

I tyle.

To nie jakaś rocket science....

 

Problem jest taki że jak włączę ten predefiniowany profil na piecu ( w trybie serwis) to nie będę mógł tego wyłączyć z poziomu telefonu kiedy będę poza domem (apka nie ma dostępu do tego trybu). Pewnie nie będzie mi to potrzebne ale wolałbym mieć pewność że będę w stanie zdalnie wyłączyć piec w razie jakichś problemów. Muszę to na przetestować w przyszły weekend.

 

Jaki problem może wg Ciebie wystąpić podczas wygrzewania, żebyś musiał reagować przerwaniem wygrzewu ?

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...

Witam !

Zacznę od tego, że wylewkę robiłem rok temu....dom stał pusty, niczym nie ogrzewany...

Pan od kładzenia deski, zbadał wilgotność wylewki ( z tego co pamiętam miała chyba 7%, ale głowy nie dam) Przy badaniu jej pan od desek, wyrażał się o niej pozytywnie....mimo to, zalecił wygrzewanie..

 

Po tym okresie (po roku od położenia wylewki), rozpoczął sie proces wygrzewania...

Instalator włączył automatyczny program(Suszenie jastrychu).....

W drugim dniu, na ekranie pompy, widniało 23 st. a po następnych trzech temperatura wzrosła do 27,5....

Potem, temperatura zmieniała się w dół i w 20 dniu osiągnęła poziom 20,5 st...

 

Jak pytałem instalatora czy proces ten przebiega prawidłowo, odpowiedział mi, że tak i że temperatura na ekranie, nie jest rzeczywistą temperaturą a jedynie temperaturą, która jest w pomieszczeniu...

 

Coś mi tu nie gra, bo czytam, żę inni użytkownicy TEGO i innych forum, piszą o temperaturach rzędu 45 i 50 st....

 

Sam otrzymałem i zapoznałem się z nim, program procesu wygrzewania i wiem, jak to powinno się zmieniać, najpierw w górę(do 45-50), potem konstans przez kilka dni a potem zniżanie do 25st, by na koniec powtórzyć to samo.....

 

Co może być powodem, że moja pompa nie rozgrzewa się do takich temperatur...Czy jest to błąd instalacji..?? a może samej pompy..??

 

Proszę o uwagi i propozycje, jak rozmawiać z serwisantem czy instalatorem (skoro oni mówią, że wszystko ok)...

Przez cały okres grzania było (i nadal jest) uchylone jedno, małe okno aby ewentualna wilgoć miała gdzie się ewakuować...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Munder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatury GZ rzędu 45-50 to są normalne temperatury przy grzejnikach ściennych. W przypadku OP najwyższą temperaturą jaka u mnie była przy wygrzewaniu posadzki to 35 stopni. Przez dwa tygodnie podnosiłem temperaturę zasilania o jeden stopień, po czym codziennie ją obniżałem o jeden stopień. Proces powtórzyłem.dwa razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku OP najwyższą temperaturą jaka u mnie była przy wygrzewaniu posadzki to 35 stopni. Przez dwa tygodnie podnosiłem temperaturę zasilania o jeden stopień, po czym codziennie ją obniżałem o jeden stopień.

 

Dzięki za odzew...Z tego co piszesz, rozumiem, że obsługiwałeś pompę manualnie i rozgrzałeś ją do 35 st....

U mnie jest automat i to on ustala ile każdego dnia...

Zastanawiałem się tylko czy to ok, skoro inni piszą, że mają 45 - 50 st...Teraz już wiem, że przy innym sposobie grzania( a swoją drogą - co oznacza "GZ"..??)

"OP" - to ogrzewanie podłogowe.. tak..??

 

Czy temperatura na ekranie pompy jest temperaturą otoczenia czy temperaturą posadzki..???

 

Pozdrawiam

 

 

Temperatura.jpg

Edytowane przez Munder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Zacznę od tego, że wylewkę robiłem rok temu....dom stał pusty, niczym nie ogrzewany...

Pan od kładzenia deski, zbadał wilgotność wylewki ( z tego co pamiętam miała chyba 7%, ale głowy nie dam) Przy badaniu jej pan od desek, wyrażał się o niej pozytywnie....mimo to, zalecił wygrzewanie..

 

Po tym okresie (po roku od położenia wylewki), rozpoczął sie proces wygrzewania...

Instalator włączył automatyczny program(Suszenie jastrychu).....

W drugim dniu, na ekranie pompy, widniało 23 st. a po następnych trzech temperatura wzrosła do 27,5....

Potem, temperatura zmieniała się w dół i w 20 dniu osiągnęła poziom 20,5 st...

 

Jak pytałem instalatora czy proces ten przebiega prawidłowo, odpowiedział mi, że tak i że temperatura na ekranie, nie jest rzeczywistą temperaturą a jedynie temperaturą, która jest w pomieszczeniu...

 

 

Jaką masz pompę?

Być może faktycznie Twoja pokazywała temp pomieszczenia, bo miałeś automatyczne suszenie. Ja ustawiałem ręcznie, bo nie było sensu zaczynać od najniższych temperatur zasilania podczas gorącego lata. Zaczynałem od 27stC do 42stC w sumie 22 doby. U mnie na wyświetlaczu pompy pokazywana była temp zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam !

 

 

Moja pompa to Vaillant Arotherm VWL 75/5 AS......

 

Instalator, powiedział mi, że nie potrzeba ustawiać manualnie i że automatycznie jest lepiej....

Facet od desek, mówił, że lepiej błyo by manualnie ustawiać....

 

@Pytajnick - Co to jest temperatura zasilania...???

 

@ Tomaszs131 - Piszesz, że pompa wskazuje temperaturę wody w rurkach. Ale w których rurkach..?? Tych pod wylewką czy tych instalacyjnych(miedzianych) łączących pompę, bufor i biegnących po ścianie ..???

 

Tych na ścianie mam kilka . Na jednej, cieplejszej, mam przymocowany czujnik( wygląda jak długopis i na końcu ma długi, cienki drucik, który biegnie do termometru przymocowanego tuż obok). Wskazania temperatury na ekranie i tym termometrze, różniły się o jeden st. .....19,5 st na termometrze i 20,5 na ekranie

Edytowane przez Munder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam !

 

 

Moja pompa to Vaillant Arotherm VWL 75/5 AS......

 

Instalator, powiedział mi, że nie potrzeba ustawiać manualnie i że automatycznie jest lepiej....

Facet od desek, mówił, że lepiej błyo by manualnie ustawiać....

 

@Pytajnick - Co to jest temperatura zasilania...???

 

@ Tomaszs131 - Piszesz, że pompa wskazuje temperaturę wody w rurkach. Ale w których rurkach..?? Tych pod wylewką czy tych instalacyjnych(miedzianych) łączących pompę, bufor i biegnących po ścianie ..???

 

 

 

Tych na ścianie mam kilka . Na jednej, cieplejszej, mam przymocowany czujnik( wygląda jak długopis i na końcu ma długi, cienki drucik, który biegnie do termometru przymocowanego tuż obok). Wskazania temperatury na ekranie i tym termometrze, różniły się o jeden st. .....19,5 st na termometrze i 20,5 na ekranie

 

Temperatura zasilania - temperatura która wychodzi z "pieca" do rozdzielacza podłogówki. To to, co Tomasz miał na myśli - woda w rurkach.

Ja temp podnosiłem do 42stC zgodnie z zaleceniem instalatora, kiedy i jaką temp ustawić oraz na jak długo. Twój poszedł na łatwiznę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbycie się wilgoci to jedno, likwidacja naprężeń posadzki to drugie. Wygrzanie jastruchu zniweluje naprężenia.

Jeśli po tym procesie pojawią się pęknięcia na powierzchni betonu to wtedy będzie się czym martwić.

Tak nawiasem mówiąc wilgotność posadzki na poziomie 7%to zbyt dużo. U mnie przed położeniem desek fachowiec stwierdził, że wikgotność posadzki powinna być na poziomie 2 a nie 7%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Jeśli po tym procesie pojawią się pęknięcia na powierzchni betonu to wtedy będzie się czym martwić.....

 

....wilgotność posadzki na poziomie 7%to zbyt dużo. U mnie przed położeniem desek fachowiec stwierdził, że wilgotność posadzki powinna być na poziomie 2 a nie 7%.

 

... no to mam się czym martwić aby osiągnąć te 2%. .....póki co żadnych pęknięć nie zauważyłem....

 

Dziś mam 22 dzień wygrzewania a przed sobą sporo czasu. Facet od desek, poinformował nas, że przygotuje je nam nie wcześniej niż na połowę grudnia, więc "zmieszczę" się jeszcze nawet z drugim procesem wygrzewania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...
Pytanie - jeśli w domu częściowo będzie wylewka anhydrytowa, a częściowo cementowa, to jak przeprowadzić wygrzewanie?

Wg zasad wygrzewania dla wylewki cementowej (bo powolniejsze zmiany temperatury będą bezpieczne i dla cementu i anhydrytu)?

 

Jakich zasad? Nie widziałem, żeby któryś producent okładzin miał inny protokół do różnych jastrychów.

Tu przykład Barlinka:

https://www.barlinek.com.pl/wp-content/uploads/2018/05/fobject_id_10924.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. Dzięki za opinie.

 

kaizen pytasz o zasady - miałem na myśli reguły postępowania opisane w różnych artykułach, które czytałem, np. pierwszy z brzegu: https://instalreporter.pl/ogolna/o-koniecznosci-wygrzewania-budynkow-z-ogrzewaniem-podlogowym/

 

Ja prędzej bym szukał "zasad", którymi chciałbym podążać u producenta wylewki, niż u producenta parkietu. Zakładam, że temu pierwszemu zależy na osuszeniu wylewki w odpowiednim tempie, a temu drugiemu tylko na osuszeniu. Ale nie wiem, bo się nie znam i to tylko moje domyślanie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prędzej bym szukał "zasad", którymi chciałbym podążać u producenta wylewki, niż u producenta parkietu.

 

To czemu pytasz na FM a nie swojego gwaranta?

Jak się wykluczają, to ja bym wybrał procedurę producenta okładziny, bo jest znacznie droższa rezygnując z gwarancji producenta wylewki. Ale to już jakbym wkopał w taką wylewkę. Jakbym wiedział wcześniej, to nie wybrałbym wylewki która pozbawia mnie gwarancji na okładzinę albo na siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...