Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 186
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Na co uczulić architekta jak chcemy mieć podłogówkę. Nie jestem przekonana, czy samo hasło wystarczy. O ile musi być wyższe pomieszczenie?

minimum 16,5 cm,

10 styropian

6,5 wylewka,

w zasadzie nieosiągalne, chyba że chudy beton będziesz zacierać mechanicznie,

bezpieczne jest około 20 cm, masz zapas na niedoróbki budowlańców

Dzięki 1950.

W wylewce będą się "pałętać" rury centralnego: ogrzewania i odkurzania. Czy na to trzeba założyć dodatkowe centymetry?

a teraz mam lamerskie pytanie.

a co jesli z jakiegoś kosmicznego powodu pęknie po na przykład roku rureczka w podłogówce? czy byly takie przypadki? jak rozumiem = rwanie podłogi?

Jak pęknie rurka to trza rwać (najlepiej w miejscu przecieku - tylko jak je znaleźć) albo odwodnić wężownicę i zapomnieć o podłogówce w tym pomieszczeniu.

 

To ja też mam pytanie.

Jeżeli przy podłogówce dajemy siatkę przeciwskurczową (fi drutu 3-4 mm) to ma ona być pod wężownicą czy nad nią, wdeptana w wylewkę?

Czy jeżeli będę wygrzewał płytę jak Bóg przykazał i nie będę się śpieszył z kafelkowaniem to mogę jej tam nie dawać?

Jak pęknie rurka to trza rwać (najlepiej w miejscu przecieku - tylko jak je znaleźć) albo odwodnić wężownicę i zapomnieć o podłogówce w tym pomieszczeniu.

 

To ja też mam pytanie.

Jeżeli przy podłogówce dajemy siatkę przeciwskurczową (fi drutu 3-4 mm) to ma ona być pod wężownicą czy nad nią, wdeptana w wylewkę?

Czy jeżeli będę wygrzewał płytę jak Bóg przykazał i nie będę się śpieszył z kafelkowaniem to mogę jej tam nie dawać?

 

Cienka warstwa betonu na rurkach, siatka zbrojąca, pozostała część betonu.

Dzięki 1950.

W wylewce będą się "pałętać" rury centralnego: ogrzewania i odkurzania. Czy na to trzeba założyć dodatkowe centymetry?

ale po co? :o

Jak pęknie rurka to trza rwać (najlepiej w miejscu przecieku - tylko jak je znaleźć) albo odwodnić wężownicę i zapomnieć o podłogówce w tym pomieszczeniu.

 

To ja też mam pytanie.

Jeżeli przy podłogówce dajemy siatkę przeciwskurczową (fi drutu 3-4 mm) to ma ona być pod wężownicą czy nad nią, wdeptana w wylewkę?

Czy jeżeli będę wygrzewał płytę jak Bóg przykazał i nie będę się śpieszył z kafelkowaniem to mogę jej tam nie dawać?

 

Cienka warstwa betonu na rurkach, siatka zbrojąca, pozostała część betonu.

Hmmm o takiej technice nie słyszałem.

Czy może się jeszcze ktoś z fachowców "forumowych" wypowiedzieć?

Ja tych wylewek i tak sam nie zrobię więc chlebka nie ukradnę :D . Chodzi mi tylko o to jak ma być żeby było dobrze. Z moich obserwacji wynika, że niektórzy nie dają tej siatki wogóle, niektórzy dają na folię pod rurkami. W jakimś sążnistym opracowaniu na necie znalazłem info, że problem kurczenia płyty wychodzi jeżeli np zbyt szybko pokryjemy posadzkę płytkami czyli nie damy płycie wyschnąć, związać, dojrzeć (czy co tam jeszcze).

A ja moi drodzy układam 10+8 FS 20 na gruncie, chudziaku 5 cm. Na to wszystko ogrzewanie w 3 cm systemie i 8 cm jastrych + kafle. Razem 30,5 cm.

Mój przemądrzały wykonawca zapytał mnie dlaczego zniemczam nazewnictwo. Chodzi o jastrych z niemieckiego (estrich). Twierdzi, że po naszemu to wylewka betonowa. Nie jestem pewien czy ma rację. Bo wylewką może być też zwykły beton na podłogę bez dodatków.

Czy mam rację, a może za bardzo się czepiam. Jednak jak stwierdził, że to duże nieporozumienie (myślał chory jestem) dawać tak dużo styro. 5-7 cm w zupełności wystarczy, a wylewka betonowa nie będzie miała szansy pęknąć - to mnie nieźle wkurzył. Zastanawiam się czy go wpuścić na budowę. :evil:

Tak przy okazji tematu.. . czy jest jakaś różnica pomiędzy styropianem systemowym a styropianem zwykłym i nałożoną na niego folią ??

 

Oczywiście! Cena :lol:

 

 

cena jest poważnym argumentem, ale mi chodzi o różnice od strony techniczno- użytkowej

Na fundamenty i pod wylewkę daje się twardszy - FS20. Na ściany - FS15. Na fundamenty niektórzy dają polistyren ekstrudowany (np. styrodur). Jest on niebieski, zielony lub żółty. Od styropianu różni się tym, że jest dużo twardszy, ma dużo lepsze parametry (opór cieplny) i jest odporny na wodę. Jest 3-4 razy droższy od styropianu.
Na fundamenty i pod wylewkę daje się twardszy - FS20. Na ściany - FS15. Na fundamenty niektórzy dają polistyren ekstrudowany (np. styrodur). Jest on niebieski, zielony lub żółty. Od styropianu różni się tym, że jest dużo twardszy, ma dużo lepsze parametry (opór cieplny) i jest odporny na wodę. Jest 3-4 razy droższy od styropianu.

ostatnio pan w markecie mnie indoktrynował, ze ten niebieski jest do bani, lepszy jest różowy oraz żólty

ja tez niewiedzialem czym roznia sie kolory

 

uzylem styrodur niebieski w garazu pod wylewke

byl robiony przez niemcow

a zolty widzialem napisy polskie wiec wybor dla mnie byl oczywisty :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...