Gość 26.09.2006 05:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2006 Mam takie pytanko.... gdy nie ma podłogówki to co najpierw folia czy styropian ?? folia pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 05.07.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 Reasumjąc : minimum 5 cm styru na piętro i 15 cm na gruncie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pietro Muratore 16.01.2012 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów potrafi policzyć jaki procent ciepła z ogrzewania podłogowego jest oddawany do gruntu a jaki do pomieszczenia przy następujących założeniach: podłoga na gruncie (tj. bez piwnicy), 10 cm styropianu o współczynniku przewodzenia ciepła: λ ≤ 0,038 W/mK, 6 cm wylewki, 1 cm płytki. I takie same obliczenia dla λ ≤ 0,031 W/mK. Czy potrzebne są jeszcze jakieś dane? Nie pytam dla sztuki ponieważ mój projektant nie założył w projekcie ogrzewania podłogowego a dom już stoi. No i teraz szukam kompromisu pomiędzy wysokością parapetów, kosztami styropianu, wysokością rachunków za ogrzewanie itd., itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 16.01.2012 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Możesz poratować się tym "niebieskim styropianem" o różnych nazwach handlowych - jest znacznie lepszym izolatorem, więc można go dać cieniej. Tylko dochodzi jeszcze jeden parametr do równania na kompromis - cena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 16.01.2012 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Poniewaz nie planowalem wczesniej podlogowki mam teraz tylko 17 cm do wykorzystania czy przy zastosowaniu plyty Therma TF70 λ=0,023 W/m.K , 9-10 cm izolacji + 5-6 cm wylewki + 1 cm na pokrycie bedzie ok? Przy takim wspolczynniku przewodzenia jaki bedzie odpowiednik warstwy zwyklego stropianu finansowo wyjdzie na pewno drozej na szczecie nie mam duzej powierzchni a poza tym jest roznica w kubaturze zastosowanego materialu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wujekbaniu 19.02.2017 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 witam, przez te prawie 10 lat coś się zmieniło ? Ile cm styropianu pod podłogówkę, podłoga na gruncie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 20.02.2017 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 witam, przez te prawie 10 lat coś się zmieniło ? Ile cm styropianu pod podłogówkę, podłoga na gruncie. Pozdrawiam Przyjętym obecnie forumowym "standardem" jest minimum 20cm styropianu od gruntu. W zasadzie styropian nie jest drogi jak kiedyś. Gdybym budował się jeszcze raz dałbym 30cm. W okresach przejściowych byłoby lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.02.2017 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 IMO 20cm jest co najmniej optymalnie (albo i za dużo). U wychodzi u mnie (zależy, ile jeszcze dalej jest betonu, piasku) 0,108 a ściany zewnętrznej 0,125.Więc bez sensu jest wydawanie kasy od spodu, gdy ta sama kasa dołożona na ścianę zaoszczędzi więcej i to z trzech powodów:1. większa powierzchnia ścian zewnętrznych przekłada się na większe straty nawet przy tym samym U2. Do gruntu jest mniejsza różnica temperatur, więc przy tym samym U mniej ciepła ucieka przez m2 do gruntu, niż przez ścianę3. To samo U posadzki. Jakoś program w którym to było liczone nie uwzględnia, że jeszcze jest 15cm XPS na ścianie fundamentowej. Więc to co nawet ucieknie pod dom jest nie całkiem stracone - bo tam zostaje zakumulowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 20.02.2017 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Przyjętym obecnie forumowym "standardem" jest minimum 20cm styropianu od gruntu. W zasadzie styropian nie jest drogi jak kiedyś. Gdybym budował się jeszcze raz dałbym 30cm. W okresach przejściowych byłoby lepiej. Minimum 20 cm? A maksimum to ile, pół metra? Nie ma czegoś takiego jak minimum, każdy budynek oraz uwarunkowania gruntowe są inne i wymagają indywidualnego podejścia. Jak napisał Kaizen 20 cm to czasem wręcz za dużo, ale w myśl zasady, że od przybytku głowa nie boli, jest to optymalna grubość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 20.02.2017 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 hmm...Przy 20cm styropianu "0,038" U wychodzi 0,19 dla saamego styropianu. To co pod spodem niewiele zmienia tę wartość.Mieszkam w domu parterowym więc powierzchnia podłogi jest znaczna.Pamiętaj, że temperatura posadzki w okresie grzewczym jest wyższa od temp. powietrza w pomieszczeniu, więc straty są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 20.02.2017 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Minimum 20 cm? A maksimum to ile, pół metra? Nie ma czegoś takiego jak minimum, każdy budynek oraz uwarunkowania gruntowe są inne i wymagają indywidualnego podejścia. Jak napisał Kaizen 20 cm to czasem wręcz za dużo, ale w myśl zasady, że od przybytku głowa nie boli, jest to optymalna grubość. Inwestycja w solidną izolację domu z każdej strony to najlepsza inwestycja w komfort i koszty ogrzewania. Gdybyś miał lepiej zaizolowany domek pewnie nie żałowałbyś na gaz i mniej pałiłbyś w kominku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cactus 20.02.2017 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Wydać pare tysięcy wiecej na ocieplenie żeby zaoszczedzić np 50zł rocznie... więcej nie zawsze znaczy lepiej. PRzy każdej inwestycji liczy się ekonomia więc przede wszystkim należy policzyć czy to nam sie zwróci,a nie dawanie "minimum 20cm" bo tak na forum piszą.Był tu wątek w którym ktoś pakował grube tysiące na płyty PIR żeby polepszyc izolacje i zaoszczedzić 100zł na rok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 20.02.2017 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Zwraca się to jak wódkę zapijemy piwem. Dom jest dla mnie a nie ja dla domu. Ekonomia podpowiada mi, że taniej wyjdzie wcale nie docieplać lub mieszkać w bloku.Dla mnie i mojej rodziny najważniejszy jest komfort mieszkania w domu. Dzięki swoim izolacjom w największe mrozy wahania temperatur wewnątrz to maksymalnie 0,5 stopnia w ciągu doby i to dopiero jest taki duży spadek temperatury w nocy jak startuje ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wujekbaniu 20.02.2017 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Właśnie nad płytami pir się zastanawiałem ale doszedłem do wniosku, że na tym etapie (za 2-3 tygodnie wykop) mogę zmienić grubość styropianu ew.dom ma 65 m kw na parterze (przy przyjemnej bis) ogrzewanie podłogowe na całości i pompę ciepła. W projekcie jest 10 cm chudziak + 21cm ocieplenie i wylewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 20.02.2017 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Był tu wątek w którym ktoś pakował grube tysiące na płyty PIR żeby polepszyc izolacje i zaoszczedzić 100zł na rok... Wcale nie trzeba wydawać grubych tysięcy, wystarczy rozejrzeć się za firmą produkującą płyty warstwowe. Często idzie tam kupić same rdzenie z takich płyt w cenie zwykłego styropianu, lub nawet taniej. 10cm takiej pianki to ekwiwalent 16cm styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 20.02.2017 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 (edytowane) .... 10cm takiej pianki to ekwiwalent 16cm styropianu. Bądź dokładny i podaj jakiego styropianu (lambda). Mówimy o płytach pir, które mają lambda 0.023 Edytowane 20 Lutego 2017 przez rwojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 20.02.2017 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Inwestycja w solidną izolację domu z każdej strony to najlepsza inwestycja w komfort i koszty ogrzewania. Gdybyś miał lepiej zaizolowany domek pewnie nie żałowałbyś na gaz i mniej pałiłbyś w kominku. Najciekawsze jest to, że palenie w kominku zarąbiście mi się podoba. Wczoraj około godziny 17 w kominku dogasało, salonie temperatura 25 a w reszcie domu 23,5. Jak wygasło całkowicie miałem nieodparte wrażenie, że jest jakoś dziwnie nie swojo. Nie wiem czemu, ale widok ognia dostarcza bynajmniej mnie i domownikom ciepła. Choć w domu nadal było ciepło to brakowało mi ognia za szybą. Ot taki mój pogląd i odczucia związane z kominkiem. Nadchodzi okres przejściowy i pewnie przejdę na gaz, żeby nie dusić ognia w kominku celem nie przegrzewania , lecz nie podoba mi się wizja braku ogniska w salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.02.2017 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Ekonomia podpowiada mi, że taniej wyjdzie wcale nie docieplać lub mieszkać w bloku. Podaj te wyliczenia. Bo jakieś bajki opowiadasz. Oczywiście, że istnieje coś takiego, jak optymalne ekonomicznie ocieplenie. I to zarówno co do materiału, jak i grubości, jak i ich miejsca - czasami opłaca się zaoszczędzić 1cm na posadzce a dołożyć np. na ściany. W innej konfiguracji suma kosztów nabycia i potem ogrzewania jest wyższa. Każde dołożenie centymetra ocieplenia jak i odjęcie zwiększa koszty całkowite w określonym okresie czasu. A czasami zaoszczędzenie 1000zł na materiale powoduje wzrost rachunków o 20zł rocznie. A co do bloku - to we współczesnym domu za ogrzewanie domu, jeżeli będę go ogrzewał prądem zapłacę 1600zł rocznie za CO + CWU. Przy stawkach jakie teraz płacę w bloku zapłaciłbym 2760 zł za samo CO (ciepło systemowe). Dla mnie i mojej rodziny najważniejszy jest komfort mieszkania w domu. A widzisz, mieszkający w domach pasywnych często żalą się, że brak im ciepłej podłogi. Bo nie mogą jej zagrzać. Owszem, ogrzewają tanio. Ale komfort spada. Przy 20cm styropianu "0,038" U wychodzi 0,19 dla saamego styropianu. A właśnie, jedno doprecyzowanie. Bo licząc "normalnie" to moja podłoga ma U=0,143. Ale liczenie dla gruntu jest trochę inne, stąd odpowiednikiem jest niby 0,103 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=381934 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=381933 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.02.2017 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 dom ma 65 m kw na parterze (przy przyjemnej bis) ogrzewanie podłogowe na całości i pompę ciepła. Przy PC to ekonomiczne optimum ocieplenia jest sporo cieńsze, niż przy droższych (jak np. prąd 1:1). Przelicz sobie, ile taniej wyjdzie danie 15cm styro (też wysokość ścian może być mniejsza, więc odpada zarówno styropian pod posadzką, jak i 5cm muru, ocieplenia, elewacji). To będą spore pieniądze. A ile kWh przez to ucieknie więcej do gruntu i ile dziesiątków czy setek lat wyjdzie na zero? Tylko trzeba uważać, żeby się nie okazało, że trzeba kupić mocniejszą PC, bo wtedy może to zjeść znaczną część oszczędności (owszem - często "oczko" mocniejsza PC to z 500zł wyższy koszt zakupu, ale może być i kilka tysięcy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 20.02.2017 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Na czym polega liczenie dla gruntu, że jest inne?Kaizen, nie wiem gdzie mieszkasz, ale mój średnio ocieplony domek ma zapotrzebowanie na ogrzewanie za sezon około 10000kWh. Dlatego przy mojej izolacji opłaca się również zainwestować w źródło ciepła, które obniży rachunki za grzanie co i cwu i do tego będzie komfortowe i bezobsługowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.