Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

do tego poważny UPS z dodatkowym samochodowym akumulatorem co pozwala utrzymać napięcie przez ~20h.

 

Witam

Mam pytanie jakiej mocy zastosowałeś UPS i akumulator, że wytrzymuje Ci 20h?

Jaki masz komin, wkład i jakiej średnicy ?

Pozdrawiam

 

UPS 1.2KW z pełną sinusoidą do tego dwa aku 72A/100A. Komin to tradycyjny z cegły, wkład 180mm pozostał od miałowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzislaw01 napisał:Odpowiednia instalacja c.o, komin, wentylacja i nawiew co daje mi tylko ładowanie paliwa i wyciąganie popiołu raz na 4 doby (przy średniej -20) i raz na półtora miesiąca czyszczenie kotła.

 

Widzę ciekawe rozwiązanie połączenia czopucha z kominem, może podasz więcej szczegółów czy jest ocieplone,czym i czy wmontowałeś wentylator wyciągowy?

Tadeusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z moim ogrzewaniem. Mój nowy Granpal 20 kw pracuje od miesiąca, trzyma zadaną temp. 70 st.C, a kaloryfery na górze nie są bardzo gorące, podłogówka też nie może przekroczyć 40 st. C. Kocioł jest w ukł. otwartym połączony przez wymiennik płytowy 20 kw z resztą instalacji, która jest pod ciśnieniem. Brak jest zaworu 4-drogowego (bo tak mnie namówił hydraulik) i teraz nie wiem czy to dobrze czy źle. Może wymiennik jest za małej mocy? A może muszę przerobić instalację i dać jednak ten zawór 4-D?

 

Proszę o pomoc

 

Dodam tylko,że na parterze jest 120 m2 podłogówki, a na poddaszu są grzejniki, w sumie ok 250 m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że nie mogę nagrzać domu do temp pow. 16 st.C. Dom jest nowy, jeszcze dość mokry ale to chyba aż tak ciepła nie powinno zabierać?

Nowy dom zabiera przy tych temperaturach koszmarne ilości ciepła. Wymiennik na oko taki troche mały ale najlepiej wyślij mi na priva zdjecia kotłowni to zobaczymy może coś jest źle zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moja przygoda palenia peletem skończyła się w Granpalu skończyła się połowicznym sukcesem. Nie poradziłem sobie z alarmami przegrzania podajnika i jak widzę w poprzednich postach nie jest to problem jednostkowy, a raczej ogólny. Liczę, że znajdzie się jakiś działający patent na ten problem, bo jak we wcześniejszych postach ktoś zaznaczył ostateczność jakim było dołożenie moderatora ciągu również nic nie dała.

Zacząłem więc palić owsem mieszając go z peletem w proporcjach ok 3:1; .

Przeważnie sypię 3 worki owsa po 20 kg i worek 25 kg peletu. Ale czuje, że można nawet próbować 2:1. Taka mieszanka moim zdaniem lepiej się pali, daje mniej popiołu i da więcej energii z kq. No i oczywiście, co najważniejsze, nie ma problemu z cofającym się żarem. Nawet jak wyłączę piec to temp podajnika nie podnosi się powyżej 53 stopni (sprawdziłem). Potencjalny zanik prądu jest niegroźny. Minus to taki, że muszę to ręcznie przemieszać w zasobniku.

Od połowy listopada paląc w tym systemie spaliłem prawie 2 tony owsa i 750 kg peletu. Grzeje 120 m2 domu na temp średnio 21 stopni, garaż 40 m do temp 5-10 stopni i poddasze (80 m2) trzymam na ok 12 stopni (tam jeszcze nie urządzone i jest zamknięte). Grzeje jeszcze c.w.u (200l) na 50 stopni.. Kosztowo przyjąłbym, że nie jest to więcej niż 500 na miesiąc.

Pieg 20 kw. Mieszkamy pierwszy sezon.

Obstawiam, że 4 tony owsa i 2 tony peletu mogą wystarczyć na cały następny sezon.

Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia taką mieszanką peletowo-owsianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzislaw01 napisał:Odpowiednia instalacja c.o, komin, wentylacja i nawiew co daje mi tylko ładowanie paliwa i wyciąganie popiołu raz na 4 doby (przy średniej -20) i raz na półtora miesiąca czyszczenie kotła.

 

Widzę ciekawe rozwiązanie połączenia czopucha z kominem, może podasz więcej szczegółów czy jest ocieplone,czym i czy wmontowałeś wentylator wyciągowy?

Tadeusz

Wysokość komina mam zaledwie 5 m więc zastosowałem hybrydowy czopuch z wentylatorem. Za pomocą tego czopucha nie powstają wybuchy przy rozpalaniu, a do tego przy otwarciu drzwi nie cofa się dym do kotłowni. Czopuch nie jest ocieplony ale nie zauważyłem aby powstawał kondensat chociaż dorobiłem odprowadzenie do kanalizacji. Wentylator mam podłączony do zapalarki i pracuje tylko przy rozpalaniu albo po załączeniu ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam link mojej kotłowni. Co tam można zrobić lepiej?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aa399fd05833450b.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04570db45826e69e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03b0628908e87656.html

 

Czy to rozwiazanie ma szanse działać jak dam większy wymiennik, czy lepiej dać od razu zawór 4-D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obstawiam, że 4 tony owsa i 2 tony peletu mogą wystarczyć na cały następny sezon.

 

Witam,

 

Ciekawe rozwiazanie z ta mieszanka. Co ile musisz wybierac popiol z pieca? W jakiem rejonie Polski mieszkasz? Chodzi mi o oszacowanie zuzycia owsa w porownaniu do pelletu. U mnie (okolice Wawy) caly styczen temperatury w nocy -20 do -27C. Pale od 1 pazdziernika i do konca stycznia spale 3 tony pelletu, piec 15kW.

Ja takze mieszkam pierwszy sezon, ogrzewam 120m2 i zbiornik cwu 100l, temp. pierwsze 3 miesiace 21,75C teraz C21C bo dom juz troche sie wygrzal, (klatka schodowa prowadzaca na nieogrzewane pietro zamknieta sufitem tylko z plyty GK- tu napewno duzo trace).

Takze nie udalo mi sie do konca zwalczyc alarmow przy pellecie pomimo zastosowania modulatora ciagu. Wiec zeby zredukowac ciag gdy kociol jest w podtrzymaniu, zrobilem dzwignie z elektromagnesem, ktory dodatkowo uchyla mi klape modulatora. Elektromagnes podlaczylem do zasilania pompy co, gdy jest zadanie grzania ze sterownika pokojowego, wlacza sie elektromagnes i sciaga dzwignie tak ze uklad dziala z samym modulatorem. Po wylaczeniu grzania, kociol wylacza pompe i elektromagnes, a dzwignia grawitacyjnie opada i uchyla mocniej klape modulatora. Plusem tego rozwiazania jest to, ze przy braku zasilania modulator zawsze jest otwarty wiec piec powinien sie sam wygasic. Alarmy pojawiaja sie tylko jak mocniej dmucha.

 

pzdr

Peter74

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pojawieniu się kilku alarmów o przegrzaniu podajnika po tym, jak przeszedłem na palenie pelletem /czyli 2 lata temu/ wiosną, kiedy temperatura na zewnątrz przekroczyła ca 12 stC i w kotłowni było ok 22-23 stC przeprowadziłem pracę myślową p.t. "Jak można ograniczyć występowanie tego zjawiska?" Alarmy pojawiają się oczywiście przy pracy kotła w podtrzymaniu. Doszedłem do wniosku, że należy:

Maksymalnie ograniczyć pracę dmuchawy w podtrzymaniu

Dopasować wzajemną relację przerwy w działaniu i czas podawania paliwa.

Stosując się do tych wniosków ograniczyłem do minimum /ok 10 sec, na więcej nie pozwala program/ wybieg dmuchawy, przerwę w podtrzymaniu ustawiłem na 10 minut a czas podawania na 30 sec - i zapomniałem o alarmach. Miałem zamiar wejść w program i ustawić wybieg dmuchawy na zero, ale przyrodzone lenistwo dało znać o sobie i po ustaniu alarmów już mi się nie chciało grzebać w programie tym bardziej, że nie miałem interfejsu do sterownika.

A z zanikami napięcia poradziłem sobie niejako przy okazji /czytaj: nie miałem takiego problemu/ - po zamontowaniu solarów należało im zapewnić ciągłość zasilania, więc kupiłem na Allegro UPS 1000 VA z czystą sinusoidą na wyjściu za nie pamiętam dokładnie ile, ale było to poniżej 200 PLN /bez akumulatorów oczywiście/, do tego dokupiłem 2 akumulatory samochodowe /bo UPS na 24V/ za ok 600 PLN i mam bezprzerwowe zasilanie. Oprócz tego oczywiście agregat /u mnie honda 2200 VA/ na kupno którego namawiam wszystkich którzy c.o. mają wymuszone - stan naszych linii przesyłowych ś/n jest tragiczny i awarie jak tej zimy będą się zdarzać coraz częściej. Przy okazji komforcik, bo to nie tylko ciepełko, ale i światełko, i TV, i komputer /z internetem gorzej, bo nie wszędzie providerzy mają ciągłość zasilania/ byle tylko nie włączać pralki automatycznej, kuchenki mikrofalowej, piekarnika, elektrycznej płyty grzejnej - no chyba, że ma się agregacik odpowiedniej mocy. Na potrzeby wyłącznie ogrzewania wystarczy ten najtańszy 0,63 KW za kilkaset złotych.

I to - jak mawiał nieodżałowany JTS - by było na tyle.

Granpal forever!

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kuklik-ar:

Nie jestem profesjonalistą w temacie "hydraulika", ale jako że kotłownię przerabiałem sam pozwolę sobie na uwagi:

wg mnie wymiennik jest OK - ja mam tak samo oddzieloną część ciśnieniową od otwartej i moc 20kW powinna wystarczyć, tylko nie bardzo rozumiem Twój układ podgrzewania ciepłej wody - wygląda na to, że jest w części ciśnieniowej - po co? Chyba, że zasobnik cw powyżej kotła. Poza tym pompa obiegowa moim zdaniem zawsze na powrocie /niższa temperatura pracy/. Jeśli chodzi o zimne grzejniki na górze - sprawdź, na jaką wysokość podaje Twoja pompa co, być może ewentualnie trzeba będzie przydławić grzejniki na dole albo założyć głowice termostatyczne. Czy sterujesz piecem sterownikiem temperaturowym? Bo być może masz usytuowany w złym miejscu. A najlepiej - bo dobry Bóg zrobił co mógł - teraz trzeba wezwać fachowca.

Dasz radę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazówki, mój hydraulik bedzie musiał przerobić wyjście na cwu, ponieważ zbiornik jest obok kotła. Kocioł pracuuje na temp. zadanej 75 st.c, wiec wydawało mi się, że w domu (jeszcze nie zamieszkanym) powinno być ciepło, a jest ok 16 st.C. Na kazdym grzejniku mam głowice termostatyczne ustawione teraz na 5. Sa one mocno ciepłe ale ręke da isię trzymać. Podobnie z podłogówką. mam rozdzielacz z mieszaczem pompowym i głowicą termostatyczną odkreconą na max a temp nie może przekroczyć 40 st.C Wydaje mi się, że mam za mały wymiennik (LB 31-20), który nie przekazuje całej mocy z kotła na obieg. Pytanie czy zawór 4-D lepiej by sie tu sprawdził, czy może zostać przy instalacji ciśnieniowej ale zmienić wymiennik na wiekszy np. LB 47-40?

Dodam, że dzwoniłem wczoraj do firmy Secespol, z której mam wymiennik i powiedzieli mi, że mój wymiennik uzyskuje 20 kw przy temp wody z kotła 80 st.C i wtedy na wyjściu z wymiennika powinno być 70 st.

wiem juz jak działa wymiennik (zawsze przekazuje nizszą temp. niz jest na kotle). A czy powiecie mi jak działa w tej sytuacji zawór 4-D czy on daje na instalację taką temp jak jest na kotle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Proszę o pomoc!

Mam sterownik 8.0 i generalnie piec dużo pali i słano sie zbiera (powinien wg mnie jak najszybciej sie zagrzać i wejść w stan podtrzymania) wtedy chyba wg mnie jest najmniejsze zużycie opalu.

 

Moje obecne ustawienia:

podawania 8,2 s

tlen przy 100% 38 i potem co 3 niżej

80% 35 etc.

 

Paliwo pellet barlinek, kocioł 20kW, krzywa 1,2 - przy obecnej tem. (-4 - -6)kocioł ciągle pracuje na mocy 20%.

 

Podajcie proszę jakie macie nastawy....

 

PS. Czy pompy mają cały czas chodzić? czy jak nie ma sygnału grzania z termostatu pokojowego to powninny stać??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...