Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A zatem zamknąłem wyczystkę zwiększając ciąg. W efekcie nie mam dymu w kotłowni, lecz podajnik o temperaturze 90 stopni i kapiący kondensat z moderatora ciągu.

 

Dalej nie wiem co robić...

 

Pozdrav

 

.........ja otworzyłem..........

z tego co piszesz zamknięcie wyczystki powoduje przepływ powietrza przez piec, zatem cały czas trwa podtrzymanie żaru; więc trwa destylacja i powstaje czarny kondensat.......

zatem drogą dedukcji otwarcie wyczystki powinno pomóc.....tak jak u mnie i innego wcześniej cytowanego użytkownika granpala.....jeśli nie pomaga, to przykro mi..........

pozdrawiam

zaniew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam.

 

Właśnie dziś odpaliłem mojego Granpala 20kw.

Zastanawiam się nad zamontowaniem UPSa.

Czy jest sens? Jeśli tak to czy coś takiego wystarczy?:

http://allegro.pl/awaryjne-zasilanie-pomp-co-ups-przetwornica-lad5a-i1301924289.html

 

Jeśli tak to jaki akumulator do tego dokupić? Samochodowy, żelowy?

 

Artur

 

Jeśli wierzyć danym podawanym przez autora ogłoszenia, to taki UPS w zupełności wystarczy - pod warunkiem, że nie masz więcej niż 2 pompy i zawór. Ale coś jak do tej mocy - to cena wydaje mi się zbyt niska w porównaniu z innymi UPS podobnej mocy i z sinusoidą na wyjściu. Chociaż z drugiej strony - biorąc pod uwagę cenę elementów składowych - to bez akumulatora taki UPS nie powinien więcej kosztować. Mam jedynie nieco wątpliwości co do jakości sinusoidy na wyjściu. Reasumując - biorąc pod uwagę relatywnie niską cenę zakupu można zaryzykować kupno. Następnie - nie kupując jeszcze akumulatora, tylko wykorzystując ten z samochodu - sprawdzić, jak pracuje pompa obiegowa zasilana tym UPS. Jeśli na wyjściu nie będzie sinusoidy tylko np. piła /najczęściej/ - to pompa będzie "buczeć" podczas pracy. Wtedy urządzenie można odesłać odzyskując włożoną kasę. Jeśli wszystko będzie OK - można kupić akumulator. Oczywiście dużo lepszy /ale i dużo droższy, tak mniej więcej 2x/ będzie żelowy., ale jeśli rozładowania /czyli praca UPS/ nie będą zbyt częste i zbyt głębokie, to i kwasowy da radę pociągnąć kilka latek. Ja mam dwa kwasowe o poj. 100 Ah każdy - bo mam UPS wymagający 24V zasilania + UPS 700W kupiony na Allegro za około bodajże 200 PLN. przy solarach zabezpieczył pracę pompy + sterownik w ciągu całego bardzo słonecznego dnia /praca pompy prawie non stop/. Przy kotle mam tak ustawione, że obsługuje tylko sterownik, dmuchawę i podajnik nie dopuszczając do wygaśnięcia pieca i przegrzania podajnika. Chodzi mi głównie o to, żeby nie wstawać w nocy jeśli nastąpi brak zasilania oraz mieć spokojną głowę kiedy mnie nie ma w domu - bo nawet w największe mrozy bez grzania przez 12 h spadek temperatury wewnątrz nie przekroczy 3-4 stopni. Potem w razie potrzeby odpalam agregat lub palę w kominku /ze wskazaniem na agregat/ ;)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nieco zminimalizowany, choć jego najgorszy objaw czyli dym w kotłowni został usunięty.

Pierwotnie miałem całkiem odkrytą wyczystkę i dym itd., potem zakryłem ją całkowicie i dym zniknął, ale przegrzewał się podajnik. Otworzyłem więc wyczystkę nieco, i od poniedziałku podajnik przegrzał się dopiero dzisiaj, ale mocno wiało i może większy był ciąg przez to. Niestety jak miałem zaklejony moderator ciągu tak mam dalej. W środku mnóstwo mazi i raz na jakiś czas skapuje kropla. Muszę go zdjąć i całkowicie oczyścić do błysku i zobaczymy co dalej. Może jego też ocieplę??

Słuchajcie znalazłem takie cudo - nie wiem czy się nada do Granpala - http://www.domer.pl/regulator-ciagu-kominowego-terminator-6.html

Co Wy na to?

 

Pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat do wentylatora nadmuchowego. Co do twoich problemów to trzeba powalczyć z ustawieniami kotła ostatnio miałem taki przypadek i udało się go zwalczyć. Teraz kocioł pracuje bezproblemowo ( odpukać w puste :)) ) ale tam przyczyną był za słaby ciąg kominowy. Ale tak na początek to radzę porządnie wyczyścić kocioł przełączyć na kominiarza i kocioł na 100% mocy. Tak żeby szybko wygrzać i osuszyć kocioł i wtedy oczyścić komin i moderator ciągu. Edytowane przez Puławiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nieco zminimalizowany, choć jego najgorszy objaw czyli dym w kotłowni został usunięty.

Pierwotnie miałem całkiem odkrytą wyczystkę i dym itd., potem zakryłem ją całkowicie i dym zniknął, ale przegrzewał się podajnik. Otworzyłem więc wyczystkę nieco, i od poniedziałku podajnik przegrzał się dopiero dzisiaj, ale mocno wiało i może większy był ciąg przez to. Niestety jak miałem zaklejony moderator ciągu tak mam dalej. W środku mnóstwo mazi i raz na jakiś czas skapuje kropla. Muszę go zdjąć i całkowicie oczyścić do błysku i zobaczymy co dalej. Może jego też ocieplę??

Słuchajcie znalazłem takie cudo - nie wiem czy się nada do Granpala - http://www.domer.pl/regulator-ciagu-kominowego-terminator-6.html

Co Wy na to?

 

Pozdrav

 

Witaj, coś takiego jest chyba nawet w kotle za dmuchawą o ile się nie mylę, a przynajmniej coś o podobnym działaniu. A może właśnie u Ciebie ta klapka za wentylatorem się nie domyka i powietrze cały czas idzie? Wyczystki akurat bym nie otwierał, skupił się, jak Puławiak radzi na ustawieniach, porządnym oczyszczeniu i wygrzaniu kotła. Przy okazji wyślij mi proszę Swoje wszystkie ustawienia na sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich granpalowców !

Nie odzywałem się długo na tym forum. Mam Granpaljka już drugi rok. Problemów z przegrzaniem podajnika już nie mam, z dymem też nie ( trzeba po prostu czyścić piec). Do tej pory kondensat czasami wyciekał mi z rury spalinowej od komina do pieca. Wczoraj gdy wszedłem do domu od razu poczułem smród z kondensatu :) W kotłowni prawie cała podłoga była w tej czarnej wodzie :( Kondensat wyciekał poprzez drzwiczki od płomieniówek. Tak więc kondensat leci rurą do pieca !!! Dzisiaj już zauważyłem "tylko" mały wyciek z rury spalinowej. Aż sie boję co będzie gdy wrócę do domu....

Palę Barlinkiem jak zawsze, wyczystkę mam zamkniętą. Rura ocieplona.

Temp zadana 68 stopni, także nie spada poniżej 65 (kondensatu być nie powinno). Na kominie mam daszek ( woda nie powinna się dostawać do komina).

Mam już naprawdę dość tej smoły. Czy ktoś mi pomoże ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich granpalowców !

Nie odzywałem się długo na tym forum. Mam Granpaljka już drugi rok. Problemów z przegrzaniem podajnika już nie mam, z dymem też nie ( trzeba po prostu czyścić piec). Do tej pory kondensat czasami wyciekał mi z rury spalinowej od komina do pieca. Wczoraj gdy wszedłem do domu od razu poczułem smród z kondensatu :) W kotłowni prawie cała podłoga była w tej czarnej wodzie :( Kondensat wyciekał poprzez drzwiczki od płomieniówek. Tak więc kondensat leci rurą do pieca !!! Dzisiaj już zauważyłem "tylko" mały wyciek z rury spalinowej. Aż sie boję co będzie gdy wrócę do domu....

Palę Barlinkiem jak zawsze, wyczystkę mam zamkniętą. Rura ocieplona.

Temp zadana 68 stopni, także nie spada poniżej 65 (kondensatu być nie powinno). Na kominie mam daszek ( woda nie powinna się dostawać do komina).

Mam już naprawdę dość tej smoły. Czy ktoś mi pomoże ???

Dalej masz problem z kondensatem ??? Trzeba porządnie wyczyścić kocioł i koniecznie "dziurki" w palniku. No i wygrzać kocioł i komin temp kotła tak na 70 st i palnik na 100% mocy i tak dzień dwa i powinno być ok jeśli nie pomoże to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pellet barlinecki to cytuję: "...70% z trocin iglastych i w 30% z trocin liściastych..." , dlatego celem zminimalizowania "czarnej smoły", kondensatu szczerze od serca polecam zastosowanie pelletu w 100% liściastego; odkąd zmieniłem pellet iglasty na obecnie stosowany liściasty nie mam problemów z kondensatem, oczywiście przed zmianą pelletu zastosuj się do wskazówek Puławiaka, wyczyść kocioł, i wygrzej czy też wypal wszystko co tkwi w przewodach dymowych....

ulgą może być przyjście sezonu zimowego, kiedy kocioł będzie palił się non-stop i rzadko wchodził w tryb czuwania czy podtrzymania żaru -wtedy to kondensat właśnie się tworzy....

osobiście uważam, że osławiony pellet barlinecki nie jest mistrzostwem świata, wciąż zbyt dużo igły a za mało liścia....

pozdrawiam

zaniew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaniew, a jakim dokładnie pelletem Ty palisz, możesz podać namiary? Przejrzałem Twoje posty i znalazłem takie info

palę peletem barlineckim, i nie prowadzę eksperymentów z innym paliwem
i
Ja zmieniłem pellet z Lavy na dębowo-bukowy i jestem zadowolony

więc nie jestem pewein czy palisz barlineckim czy jeszcze jakimś innym?

 

Pozdr, tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu używam pelletu tańszego o 200 na tonie w stosunku do Barlinka i poza większą być może ilością sadzy i spieków to pali się całkiem poprawnie. Nie mam problemu z kondensatem, tym bardziej, że kocioł i komin wygrzany. Dla 200 zł różnicy na tonie mogę czyścić kocioł nawet co tydzień :-) Swoją drogą mam pytanie, czy należy stosować od czasu do czasu SADPAL?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaniew, a jakim dokładnie pelletem Ty palisz, możesz podać namiary? Przejrzałem Twoje posty i znalazłem takie info

i

więc nie jestem pewein czy palisz barlineckim czy jeszcze jakimś innym?

 

Pozdr, tomek[/quote

 

witam...istotnie wygląda jakbym się w zeznaniach pogubił....., otóż kiedy paliłem "barlinkiem" to nie miałem kłopotów z czarną smołą ściekającą z komina, i generalnie nie prowadziłem prób z innym opałem, ale przy konieczności uzupełnienia zapasów opału zdecydowałem się na Lavę, zakupiłem 1 tonę i wtedy pojawiły się kłopoty, przypchał się kocioł, siwy dym wydostawał się wszelkimi otworami oraz zasobnikiem do kotłowni; zatem wyczyściłem kocioł, rozpaliłem i zapodałem max temp. 85 st.C na jakieś 3-4 godziny by wszystko co zalegało w przewodach wentylacyjnych "puścić z dymem", wykorzystałem ostatnie worki pelletu barlineckiego, a dalsze palenie w kotle kontynuuję:

Pellet dębowo-bukowy

Opis Pellet wykonany z czystej trociny drzew liściastych (dąb, buk), bez dodatku lepiszczy, klei, związków chemicznych

Wymiary średnica 8 mm

Opakowanie 20 kg.

Parametry chemiczne Wartość opałowa 18 298 kJ/kg

Ciepło spalania 18 837 kJ/kg

Wilgotność 6,08 %

Zawartość popiolu 0,48 %

Gęstość 1,11 kg/dm3

CERTYFIKAT DIN 51731

Zastosowanie Kotły na pellet, piece z podajnikiem, kominki wyposażone w koszyk na pellet, zamiennik ekogroszku

CENA* 14,60 zł. worek 20 kg.

730 zł. tona tj. 50 worków

 

http://paleko.com.pl/oferta_pellet.html

 

pozostały pellet Lavy utylizuję przez zasypanie do zasobnika jednego worka na jakieść 8 - 10 worków wyżej wymienionego pelletu.

pozdrawiam serdecznie

zaniew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... Swoją drogą mam pytanie, czy należy stosować od czasu do czasu SADPAL?

witam, nie stosowałem "dopalaczy" do kotła jak do tej pory, na podstawie informacji z http://kotly.com/product_info.php?products_id=417, wydaje się, że może nie należy stosować niezbędnie, ale warto od czasu do czasu, np dwa razy w sezonie zapodać do kotła taki katalizator dla przeczyszczenia komina, .....albo zawezwać kominiarza....

pozdrawiam

zaniew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

co do stosowania Sadpala, to na bazie moich własnych doświadczeń, mogę stwierdzić, że jego używanie nie załatwia sprawy czyszczenia kotła, ani nawet nie wydłuża okresu pomiędzy czyszczeniami. Stosowałem go przez kilka miesięcy regularnie (dosypywałem do paliwa w zasobniku zgodnie z instrukcja stosowania podaną przez producenta) i gdy któregoś pięknego dnia się skończył to nie zauważyłem żadnych zmian w eksploatacji kotła.

Zbawienne jest natomiast prawidłowe ustawienie kotła (dobór ilości powietrza do spalania), tak aby wszystko się spaliło a nie osadziło na ściankach wymiennika. Dobrze jest też, gdy kocioł popracuje sobie na dużej mocy przez jakiś czas przed czyszczeniem (kilka godzin) - dużo łatwiej się go czyści.

Przez kilka lat użytkowania kotła doszedłem do wniosku, że brakuje w nim nadmuchu powietrza wtórnego gdzieś z góry paleniska. Przez cały czas użytkowania kotła odpadami z czyszczenia rzepaku, żytem i owsem i zauważyłem, że największy wpływ na czystość wymiennika ma brak zalegania popiołu na palenisku. Niestety, paliwa jakimi palę są często zanieczyszczone i po ich spaleniu popiół zalega na palenisku i nie jest spychany do popielnika, z biegiem czasu jego warstwa narasta co utrudnia dopływ powietrza od dołu co powoduje niekompletne spalenie gazów powstałych z podgrzania paliwa i osadzanie się sadzy na ściankach wymiennika. Jedynym lekiem na to jest wygarnianie popiołu z paleniska 2 razy dziennie lub stosowanie czystego paliwa (tylko w zeszłym roku trafiłem na taki owies, który pozwolił mi na zaglądanie do kotła raz na 3 dni). Gdyby jednak palnik miał nadmuch powietrza wtórnego z góry byłoby na 100% mniej pracy z czyszczeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

..... Dobrze jest też, gdy kocioł popracuje sobie na dużej mocy przez jakiś czas przed czyszczeniem (kilka godzin) - dużo łatwiej się go czyści.....

.

 

witam,

dla mnie uwaga godna zastosowania, dzięki, na pewno wypróbuję....

jak tam kotły dają radę przy minus 14? i niżej..., u mnie lekki wir zrobił się w zasobniku,

szacuję jakieś 40 kg na dobę, na chałupę 190 m2, wraz z ogrzewaniem ciepłej wody do 50 oC, i temperatury średniej w pomieszczeniach mieszkalnych 23-24 oC,

jest to mój pierwszy sezon - mam wrażenie, że na poddaszu użytkowym trudniej utrzymać temperaturę pomimo bardzo dobrego ocieplenia skosów i strychu....ale śpi się super....pozdrawiam

zaniew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wiecie może jak przywrócić ustawienia fabryczne.

Posiadam Granpal-a 40kw, chodzi mi głównie o tryb "kominiarz", nie pamiętam jak było fabrycznie.

 

Edit:

 

Czy to normalne:

Piec 40 kw, sterownik estyma 10.X - piec z 2010r.

 

Ustawiam temperaturę pieca na 65 *C piec nagrzewa się do zadanej temperatury w przedziale 25%-40%. Gdy osiągnie zadaną temp. grzeje jeszcze 10 *C powyżej zadanej temp. tzn. do 75 *C z mocą 20%. Czy to normalne, powinien chyba przejść w stan podtrzymania przy 65 *C a nie 75*C.

Edytowane przez suzikala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...