Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A dlaczego ? oprócz tego , że będzie zabetonowany co to da ? napewno problem w przyszłości.

Ja mam przykręcony do posadzki bo tak się robi

 

Pewnie że da się tak zrobić ale z tym bo tak się robi to już bym był ostrożny.

  • Odpowiedzi 783
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja mam przykręcony do posadzki bo tak się robi

 

Raczej do chudziaka. Posadzka może pracować, zwłaszcza grzewcza (unosić się i opadać). A na nowym styropianie jest spora szansa, że odrobinę osiądzie. Nie służy to trwałości i stabilności mocowania. Dlatego producenci zalecają zazwyczaj montaż przed wylewkami. Było o tym trochę dyskusji na FM.

Te groźby to pikuś.

Przy montażu stelażu do wylewki, istnieje duże niebezpieczeństwo przewiercenia pętli ogrzewania. To największe niebezpieczeństwo, przysporzenia sobie kłopotów w przyszłości.

  • 6 months później...
Czy przed zimą (październik - listopad) można jednocześnie z tynkami wewnętrznymi i wylewkami wykonać docieplenie ścian zewnętrznych i elewację ? Czy są w tym względzie jakieś przeciwwskazania ? Dom na płycie fundamentowej, ściana z siliaktów na cienką spoinę. We wrześniu będę miał SSZ i chciałbym lecieć z pracami dalej, bez dłuższych przerw przez zimę.

Najlepiej z tynkami i wylewkami poczekać do wiosny.

Dopiero po tych pracach i wysuszeniu posadzki i ścian, zająć się elewacją. W tynkach i posadzce jest tyle zawartej wilgoci, że lepiej nie ryzykować i odczekać do wiosny.

Można rownolegle. Tylko bądź przygotowany na utrzymywanie dodatnie temperatury w mrozy. Wygrzewanie wylewki i osuszanie tynków nawet lepiej zrobic zimą, bo latwiej odprowadzić wilgoć.
Czy przed zimą (październik - listopad) można jednocześnie z tynkami wewnętrznymi i wylewkami wykonać docieplenie ścian zewnętrznych i elewację ? Czy są w tym względzie jakieś przeciwwskazania ? Dom na płycie fundamentowej, ściana z siliaktów na cienką spoinę. We wrześniu będę miał SSZ i chciałbym lecieć z pracami dalej, bez dłuższych przerw przez zimę.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie wykonać tynki z wylewkami a potem ocieplić jak Tobie się spieszy, jednak radziłbym zrobić tynki i wylewki a na wiosnę ocieplenie.

Czas i zima zrobi swoje - wyciągnie wilgoć, posadzki nie będziesz musiał długo wygrzewać.

Teraz to inwestorom się spieszy wybudować jak najszybciej w rok dwa, wiadomo kredyt goni lub inne sytuacje życiowe.

Mało kto przy SSZ jest w stanie utrzymać dodatnią temp. w każdym pomieszczeniu. Z pozbycią się wilgoci w zimie to prawda, jest to najlepszy okres. Edytowane przez Tomaszs131
Mało kto przy SSZ jest w stanie utrzymać dodatnią temp. w każdym pomieszczeniu.

 

Jak są zrobione tynki, wylewki i elewacja, to już nie jest SSZ i nawet jak brakuje izolacji stropu czy dachu, to nie jest dużym problemem utrzymanie dodatniej temperatury (ale w większe mrozy trzeba pamiętać o odpaleniu farelki, kozy czy wygrzewania podłogówki.

Ja bardziej myślałem o tynkach i wylewce wykonanych jesienią przed ociepleniem elewacji. Sam wolałem wpierw wykonać mokre prace, po względnym wyschnięciu tynków i posadzki zabrać się za elewację. Częściowo fachowcy wymusili taki stan rzeczy- mieli zbyt napięty terminarz, trzeba było czekać na swoją kolej. A jak to z tym jest teraz, udaje się zgrać fachowców w tak krótkim czasie?
Podłączę się z pytaniem. Koniec września/październik mam zamiar robić tynki, wylewki (a co za tym idzie OP) na wiosnę. Dogrzewać za bardzo nie mam czym, zresztą bez ocieplenia to bez sensu. Czy tynkom przez zimę coś grozi?
  • 11 months później...
  • 4 months później...

Mam pytanie z serii "o czym nie zapomnieć przed wylewkami i podłogówką" ?

 

- instalacja elektryczna na etapie położonych kabli i osadzonych puszek

- instalacja wod - kan zrobiona (po tynkach będzie tylko podprowadzenie rur do grzejników w łazienkach, reszta to podłogówka)

- tynkowanie w trakcie

 

wiem, że przed wylewkami należy:

 

a) sprawdzić szczelność instalacji wodnej oraz podłogowej

b) zostawić miejsce pod odpływy liniowe w łazienkach (prysznic) oraz w garażu

c) zostawić miejsce pod kominek (nie dawać instalacji ogrzewania podłogowego, tylko sam styropian)

 

coś jeszcze ?

Edytowane przez marzar2
punkt c

Sprawdź czy wszędzie są wpięte spinki do rur OP.

W miejscach gdzie uważasz, że jest ich zbyt mało lub rury unoszą się do góry dołóż kolejne.

A odkurzacza centralnego nie chcesz?

 

Nie chce, myśleliśmy o tym na etapie projektu ale finalnie został ten pomysł odrzucony. Żona kupiła "irobota", od kliku miesięcy używamy tego w mieszkaniu i sprawdza się świetnie.

Mnie do odkurzacza centralnego przekonała tylko jedna rzecz. Wylot powietrza na zewnątrz budynku.

Na etapie ocieplania podłogi, rurki i kabelek kosztowały tylko 450,- zł. przy mojej parterówce 123m2.

  • 1 year później...

Odświeżę temat, bo choć wiele tu stron, to jak się okazuje każdy projekt inny, inny mix instalacji i rozwiązań. Dlatego nie mam pewności jak zrobić to u siebie.

Założenia: dom parterowy na płycie fundamentowej, ściany Solbet (działowe silikat), strop w lekkiej zabudowie g-k podwieszony na wiązarach. Ogrzewanie elektryczne kablami. SSO będzie w lipcu (mam nadzieję).

 

Już od lipca będę chciał ułożyć hydraulikę na płycie (rurki w otulinie) oraz elektrykę (w większości lub w całości górą, na dolnym pasie wiązarów). Do tego na nieużytkowe poddasze (stryszek) chcę wyrzucić rekuperator i wszystkie kanały wentylacji mechanicznej. Docelowo izolację dam między krokwiami, więc strych będzie nieogrzewany, ale izolowany. Potem powinny być już okna, drzwi i brama garażowa i to chyba nie będzie przeszkadzało dalszym pracom - postaram się o porządne zabezpieczenie ich.

 

Teraz zagwozdki: tynki, wylewki i sufit podwieszany. Większość przypadków robi się tynki, potem wylewki, ale piszą w prasie branżowej, co zresztą logiczne, że tynkować najpierw sufit, a dopiero potem ściany. To by oznaczało, że muszę położyć zabudowę g-k sufitu przed tynkami, a chciałem zostawić to na koniec, bo łatwiej przez dach uciekłaby mi wilgoć z tynków i wylewek. Poza tym płyty g-k chyba układa się z rożnymi taśmami ślizgowymi itp. obróbkami przy ścianach, a skoro te nie będą jeszcze otynkowane... Nie wiem, czy to problem czy nie.

Po tynkach ścian i suficie - styro i kable, na to wylewka.

 

Jeszcze jedno - w niektórych miejscach (łazienki) będzie płytka zabudowa g-k do pewnej wysokości (geberit i płytkie wnęki a'la półki). Zabudowę tę zrobić przed wylewkami, czy po?

Teraz zagwozdki: tynki, wylewki i sufit podwieszany. Większość przypadków robi się tynki, potem wylewki, ale piszą w prasie branżowej, co zresztą logiczne, że tynkować najpierw sufit, a dopiero potem ściany. To by oznaczało, że muszę położyć zabudowę g-k sufitu przed tynkami, a chciałem zostawić to na koniec, bo łatwiej przez dach uciekłaby mi wilgoć z tynków i wylewek. Poza tym płyty g-k chyba układa się z rożnymi taśmami ślizgowymi itp. obróbkami przy ścianach, a skoro te nie będą jeszcze otynkowane... Nie wiem, czy to problem czy nie.

Nie problem bo przecież sufitu z KG nie tynkujesz

 

Jeszcze jedno - w niektórych miejscach (łazienki) będzie płytka zabudowa g-k do pewnej wysokości (geberit i płytkie wnęki a'la półki). Zabudowę tę zrobić przed wylewkami, czy po?

Ogólnie cały KG zaleca się robić po wylewkach i tynkach

 

Nie wiem czy kanały rekuperacji nie lepiej puścić pod dolnym pasem wiązara. Nie będziesz musiał ich izolować.

Edytowane przez Nurek_

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...