sherif 20.11.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Chyba zdajesz sobie sprawę z tego, że za parametry termiczne wełny nie odpowiada substancja z której wełna jest zbudowana tylko zamknięte między włóknami powietrze. Jak to powietrze zastąpisz wodą to parametry się zmienią. To trochę tak, jakby ubrać się w mokre ubranie i wyjść w zimie na ulicę. Ale jak już pisałem wcześniej - decyzję każdy podejmuje indywidualnie. Można wierzyć w zalecenia producenta i literaturę fachową albo oceniać samemu "na żywo". piszemy o parze, nie wodzie... i to parze która nie jest pod dużym ciśnieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 20.11.2013 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 ale co dokładnie się działo z tą wełną ? Nie była to kwestia np nieszczelności w dachu ? Ja rozumiem, że jeżeli ją się namoczy w wodzie, czy poleje wodą to nasiąknie i może to wypłukać/zniszcyć jej strukture, ale para wodna to trochę co innego. Masz prawo ryzykować ! Jesteś inwestorem i jednocześnie wykonawcą poddasza. Para wodna a woda to praktycznie to samo, tylko inny stan skupienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 21.11.2013 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 namoczona wełna traci parapetry cieplne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 21.11.2013 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Dyskusja o problemie wartym kilka złotych. Przecież wystarczy jakiś kawałek nieuszkodzonej wełny namoczyć wodą, a następnie wysuszyć. Doświadczenie pokaże prawdę.Gdybym mokre prace wewnątrz, miał wykonywać w swoim domu z niezabezpieczoną wełną w dachu, to na pewno wcześniej musiałbym sprawdzić, co się z tą wełną stanie. Ja na szczęście nie miałem problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 22.11.2013 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 Słyszałem, że chcąc zostawić budynek w SSZ i chcąc zabezpieczyć ściany od wpływów atmosferycznych można go ocieplić wełną, zatopić siatkę i zagruntować. I w takim stanie można zostawić na kilka lat i może spokojnie czekać na prace we wnętrzu. Taka kolejność prac jest możliwa ponoć tylko przy zastosowaniu wełny, która "oddycha" i umożliwi odprowadzenie wilgoci ze ścian po wykonaniu tynków i wylewek we wnętrzu. Tylko - tak myślę - że zasadniczo schnięcie tynków i wylewek odbywa się poprzez pozostawione uchylone okna a nie poprzez ściany? Prawda to czy mit budowlany? Można spokojnie ocieplić budynek przed pracami we wnętrzu, czy lepiej nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sherif 22.11.2013 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 Dyskusja o problemie wartym kilka złotych. Przecież wystarczy jakiś kawałek nieuszkodzonej wełny namoczyć wodą, a następnie wysuszyć. Doświadczenie pokaże prawdę. Gdybym mokre prace wewnątrz, miał wykonywać w swoim domu z niezabezpieczoną wełną w dachu, to na pewno wcześniej musiałbym sprawdzić, co się z tą wełną stanie. Ja na szczęście nie miałem problemu. Co Wy z tym namoczeniem, woda to jednak nie para, samo to, że woda wniknie w strukturę na mój gust może wypłukać i zniszczyć strukturę. Pewnie to tez zależy do ciśnienia i czasu. Co innego para, nie ma takiego ciśnienie, nie wypłukuje. IMO tyle ile wejdzie to w końcu wyjdzie. Test nie tak łatwo przeprowadzić, bo żeby nie trzymać jej kilka tygodni w mokrym pomieszczeniu to może nad czajnik dać ale nawet jeżeli to i tak taki test niewiele da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarooo2 03.12.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 W zeszłym tygodniu ekipa skończyła tynki cem- wapienne. Wody jest całkiem sporo. Fakt, że pogoda nie sprzyja wysychaniu. Zastanawiam się co dalej? Przerwa, czy lecieć z podłogówką i robić wylewki? Wylewki wypadły by w styczniu więc temperatury raczej na pewno poniżej zera... To jak to jest z wylewkami? Można robić zimą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_unnamed 04.12.2013 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Wystarczy popatrzeć w karty techniczne produktów - np. tu: Podkłady podłogowe dowolnej firmy - wszędzie wskazana temperatura podłoża i powietrza z przedziału +5 +25 st C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rustin 06.02.2014 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Dużo czytam ale ciężko o konkrety.Dom z garażem i poddaszem użytkowym, nie podpiwniczony. Pokryty blachodachówką a pod nią membrana, Dom stoi w SSO , do tego zrobiona podsufitka a wcześniej ocieplone jedna warstwą w koło domu, właśnie pod nią. W domu już jest skrzynka bezpiecznikowa gniazdo siłowe i 220v. Woda do domu jest wprowadzona przed zalaniem chudziaka i wypuszczona kanalizacja. Na poddaszu są już ścianki działowe z betonu komórkowego 12cm.Co teraz po kolei robić? Jeżeli się mylę przestawcie kolejność i uzupełnijcie pytania1.Wstawienie drzwi zewnętrznych,bramy garażowej,okien,drzwi tarasowych i balkonowych.2.Instalacja elektryczna.3. Instalacja wod-kan i co,cwu.Dalej nie wiem ,będzie ogrzewanie podłogowe w korytarzu , łazience i kuchni i po jej rozłożeniu przy robieniu instalacji co trzeba by od razu zrobić położyć papę/folię , styropian , na to ogrzewanie podłogowe i posadzkę z mixokreta. Kiedy robić ocieplenie poddasza wełną? Tynkowanie?Montaż grzejników? trzeba je podłączyć aby sprawdzić ciśnienie w układzie ale potem jak tynkować,ściągać je? Płyty karton gips na poddaszu? Parapety wewnętrzne i zewnętrzne?Ocieplenie z zewnątrz zostawię na koniec. Co jeszcze pozostało z prac co pominąłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 06.02.2014 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 po kolei moge cos pomylic ale dopisze ktos inny uzupełni odpowiedz bo pytań dużo: - wstaw okna i brame garażową (przed wstawieniem zadzwoń do posadzkarza naniesi ci poziom do okien tarasowych i bramy garażowej ja wielu klientom nanosze poziom przed oknami) - dzrzwi wstaw tymczasowe - zaprojektuj kuchnie bedziesz wiedział gdzie bedziesz miał wszystko (chodz i tak mozę sie to zmienić ) - elektryke - hydraulik niech zrobi piony kanalizacji na poddasze można też zrobić wodę ale tynkarze musieli by uważać korzyści takie że nię dędzie już kucia w ścianach chodz zawsze gdzies bedzie - tynki - hydraulika (podłogowe ogrzewanie itp) przed hydraulikiem posadzkarz może sprawdzić czy dobrze okna tarasowe zamontowali (dobrze oczyść podłoże przed rozłożeniem styropianu) - posadzki (posadzki należy przykryć folią malarską 14 dni pod folią i bez przeciągów) - wstawiamy drzwi docelowe - ocieplenie budynku z zewnątrz (parapety, rynny spustowe) - ocieplenie poddasza i montarz płyt k/g - montujemy parapety w środku - robimy gładzie jeżeli mamy inne tynki nie wymagające gładzi to zaprawki itp - malujemy, zakładamy płytki - robimy podłogi, schody, - robimy kuchnie szafy tego już dużo jest zależy co chcesz jak cos pominąłem prosze uzupełnić ( nie pytałeś co na zewnątrz nie zapomni o szambie hehe ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 06.02.2014 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 jeżeli teren jest suchy to folia styropian folia i posadzka tam gdzie ogrzewanie podłogowe folia styropian folia z odbiciem ogrzewanie podłogowe i wylewka grzejniki proponuje zamontować po gładziach zamontować mocowania po gładziach ale grzejnik i tak zdejmujesz przed malowaniem albo montujesz przed gładzią zdejmujesz do gładzi i zakładasz po malowaniu chodzi o to zeby obrobić rurki które wychodzą ze sciany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 06.02.2014 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Ja planuję właśnie taką kolejność: okna i brama garażowadrzwi tymczasowehydraulik, wodaelektryk (chodzi o to, że elektrykowi łatwiej obejść rury , hydraulikowi trochę trudniej obejść kable)tynkipodłogówkaposadzkiocieplenie dachupodłoga stryszkupodwieszenie sufitów na piętrze (i na parterze jak kto podwieszać będzie)drzwi docelowe (choć to robią i później - po ociepleniu, ale oczywiście przed elewacją)ocieplenie budynku z zewnątrzprace wykończeniowe w środku .... spotkałem się z rzadszą koncepcją ocieplenia budynku z zewnątrz po elektryce, ale przed CO i posadzkami.... Wówczas budynek może sobie stać i czekać na lepsze finansowo czasy, bez żadnego zagrożenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszek1232 07.02.2014 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Zerknij tutaj ciekawy temat i bardzo pomocny http://forum.budujemydom.pl/Stan-surowy-otwarty-t20746.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rustin 07.02.2014 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 no właśnie elektryka najpierw czy hydraulika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 08.02.2014 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 kanalizacja, elektryka, hydraulikaja tak robiłem i nie było problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yendrek3 08.02.2014 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 no właśnie elektryka najpierw czy hydraulika? najperw elektryka, potem hydraulika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 08.02.2014 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 najperw elektryka, potem hydraulika A jakieś uzasadnienie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mm0123 08.02.2014 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) U mnie kolejnosc prac wykonczeniowych jest nastepujaca: -wm -hydraulika -elektryka -tynki -ocieplenie -podlogowka + wylewki .... tu przerwa -parapety -drzwi wejsciowe -ocieplenie poddasza -podwieszane sufity -gladz szpachlowa, sciany wew -kotlownia (plytkowanie pierw, nastepnie wstawienie zabawek -na koncu montaz schodow ... a potem reszta prac wykonczeniowych, kolejnosc juz raczej nie ma znaczenia Jak do tej pory, zadna z ekip nie skarzyla sie na kolejnosc prac. Aha ja kanalizacje zrobilem podobnie jak Rustin jeszcze przed chudziakiem, z tego co czytam niewszyscy tak robia i potem maja problem np. z odprowadzeniem wody z kotlowni czy garazu. Edytowane 8 Lutego 2014 przez m&m0123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kotylozaur 22.02.2014 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 To ja mam dylemat, na razie mam zrobioną instalację elektryczną, chcę zrobić tynki i dopiero wylewkę. Hydraulik powiedział mi, że jak chcę rury puścić w warstwie ocieplenia w posadzce to on musi położyć rury na styropianie i nie zaręczy, że tynkarze tego po prostu nie zniszczą. A podprowadzenia pod montaż biały wykuje w tynku. Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.02.2014 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 brama garażowa na początku żeby ci od razu ukradli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.