Darkat 20.01.2018 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 A dlaczego ? oprócz tego , że będzie zabetonowany co to da ? napewno problem w przyszłości. Ja mam przykręcony do posadzki bo tak się robi Pewnie że da się tak zrobić ale z tym bo tak się robi to już bym był ostrożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.01.2018 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Ja mam przykręcony do posadzki bo tak się robi Raczej do chudziaka. Posadzka może pracować, zwłaszcza grzewcza (unosić się i opadać). A na nowym styropianie jest spora szansa, że odrobinę osiądzie. Nie służy to trwałości i stabilności mocowania. Dlatego producenci zalecają zazwyczaj montaż przed wylewkami. Było o tym trochę dyskusji na FM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 20.01.2018 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Te groźby to pikuś.Przy montażu stelażu do wylewki, istnieje duże niebezpieczeństwo przewiercenia pętli ogrzewania. To największe niebezpieczeństwo, przysporzenia sobie kłopotów w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RRR. 16.08.2018 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Czy przed zimą (październik - listopad) można jednocześnie z tynkami wewnętrznymi i wylewkami wykonać docieplenie ścian zewnętrznych i elewację ? Czy są w tym względzie jakieś przeciwwskazania ? Dom na płycie fundamentowej, ściana z siliaktów na cienką spoinę. We wrześniu będę miał SSZ i chciałbym lecieć z pracami dalej, bez dłuższych przerw przez zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.08.2018 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Najlepiej z tynkami i wylewkami poczekać do wiosny.Dopiero po tych pracach i wysuszeniu posadzki i ścian, zająć się elewacją. W tynkach i posadzce jest tyle zawartej wilgoci, że lepiej nie ryzykować i odczekać do wiosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.08.2018 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Można rownolegle. Tylko bądź przygotowany na utrzymywanie dodatnie temperatury w mrozy. Wygrzewanie wylewki i osuszanie tynków nawet lepiej zrobic zimą, bo latwiej odprowadzić wilgoć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tkaczor123 16.08.2018 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Czy przed zimą (październik - listopad) można jednocześnie z tynkami wewnętrznymi i wylewkami wykonać docieplenie ścian zewnętrznych i elewację ? Czy są w tym względzie jakieś przeciwwskazania ? Dom na płycie fundamentowej, ściana z siliaktów na cienką spoinę. We wrześniu będę miał SSZ i chciałbym lecieć z pracami dalej, bez dłuższych przerw przez zimę. Nic nie stoi na przeszkodzie wykonać tynki z wylewkami a potem ocieplić jak Tobie się spieszy, jednak radziłbym zrobić tynki i wylewki a na wiosnę ocieplenie. Czas i zima zrobi swoje - wyciągnie wilgoć, posadzki nie będziesz musiał długo wygrzewać. Teraz to inwestorom się spieszy wybudować jak najszybciej w rok dwa, wiadomo kredyt goni lub inne sytuacje życiowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.08.2018 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 (edytowane) Mało kto przy SSZ jest w stanie utrzymać dodatnią temp. w każdym pomieszczeniu. Z pozbycią się wilgoci w zimie to prawda, jest to najlepszy okres. Edytowane 16 Sierpnia 2018 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.08.2018 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Mało kto przy SSZ jest w stanie utrzymać dodatnią temp. w każdym pomieszczeniu. Jak są zrobione tynki, wylewki i elewacja, to już nie jest SSZ i nawet jak brakuje izolacji stropu czy dachu, to nie jest dużym problemem utrzymanie dodatniej temperatury (ale w większe mrozy trzeba pamiętać o odpaleniu farelki, kozy czy wygrzewania podłogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.08.2018 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Ja bardziej myślałem o tynkach i wylewce wykonanych jesienią przed ociepleniem elewacji. Sam wolałem wpierw wykonać mokre prace, po względnym wyschnięciu tynków i posadzki zabrać się za elewację. Częściowo fachowcy wymusili taki stan rzeczy- mieli zbyt napięty terminarz, trzeba było czekać na swoją kolej. A jak to z tym jest teraz, udaje się zgrać fachowców w tak krótkim czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nurek_ 16.08.2018 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Podłączę się z pytaniem. Koniec września/październik mam zamiar robić tynki, wylewki (a co za tym idzie OP) na wiosnę. Dogrzewać za bardzo nie mam czym, zresztą bez ocieplenia to bez sensu. Czy tynkom przez zimę coś grozi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RRR. 17.08.2018 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Dziękuję za odzew. Rzeczywiście zrobię teraz tynki i wylewki, a z dociepleniem i elewacją zaczekam do wiosny. W końcu budowa to nie wyścigi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcelajasinska121 31.07.2019 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 Okna Instalacja elektryczna Hydraulik Tynk :wave: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marzar2 29.12.2019 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Mam pytanie z serii "o czym nie zapomnieć przed wylewkami i podłogówką" ? - instalacja elektryczna na etapie położonych kabli i osadzonych puszek- instalacja wod - kan zrobiona (po tynkach będzie tylko podprowadzenie rur do grzejników w łazienkach, reszta to podłogówka)- tynkowanie w trakcie wiem, że przed wylewkami należy: a) sprawdzić szczelność instalacji wodnej oraz podłogowejb) zostawić miejsce pod odpływy liniowe w łazienkach (prysznic) oraz w garażuc) zostawić miejsce pod kominek (nie dawać instalacji ogrzewania podłogowego, tylko sam styropian) coś jeszcze ? Edytowane 29 Grudnia 2019 przez marzar2 punkt c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 29.12.2019 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Sprawdź czy wszędzie są wpięte spinki do rur OP. W miejscach gdzie uważasz, że jest ich zbyt mało lub rury unoszą się do góry dołóż kolejne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 29.12.2019 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 A odkurzacza centralnego nie chcesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marzar2 29.12.2019 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 A odkurzacza centralnego nie chcesz? Nie chce, myśleliśmy o tym na etapie projektu ale finalnie został ten pomysł odrzucony. Żona kupiła "irobota", od kliku miesięcy używamy tego w mieszkaniu i sprawdza się świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 30.12.2019 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Mnie do odkurzacza centralnego przekonała tylko jedna rzecz. Wylot powietrza na zewnątrz budynku.Na etapie ocieplania podłogi, rurki i kabelek kosztowały tylko 450,- zł. przy mojej parterówce 123m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aydin 29.05.2021 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2021 Odświeżę temat, bo choć wiele tu stron, to jak się okazuje każdy projekt inny, inny mix instalacji i rozwiązań. Dlatego nie mam pewności jak zrobić to u siebie.Założenia: dom parterowy na płycie fundamentowej, ściany Solbet (działowe silikat), strop w lekkiej zabudowie g-k podwieszony na wiązarach. Ogrzewanie elektryczne kablami. SSO będzie w lipcu (mam nadzieję). Już od lipca będę chciał ułożyć hydraulikę na płycie (rurki w otulinie) oraz elektrykę (w większości lub w całości górą, na dolnym pasie wiązarów). Do tego na nieużytkowe poddasze (stryszek) chcę wyrzucić rekuperator i wszystkie kanały wentylacji mechanicznej. Docelowo izolację dam między krokwiami, więc strych będzie nieogrzewany, ale izolowany. Potem powinny być już okna, drzwi i brama garażowa i to chyba nie będzie przeszkadzało dalszym pracom - postaram się o porządne zabezpieczenie ich. Teraz zagwozdki: tynki, wylewki i sufit podwieszany. Większość przypadków robi się tynki, potem wylewki, ale piszą w prasie branżowej, co zresztą logiczne, że tynkować najpierw sufit, a dopiero potem ściany. To by oznaczało, że muszę położyć zabudowę g-k sufitu przed tynkami, a chciałem zostawić to na koniec, bo łatwiej przez dach uciekłaby mi wilgoć z tynków i wylewek. Poza tym płyty g-k chyba układa się z rożnymi taśmami ślizgowymi itp. obróbkami przy ścianach, a skoro te nie będą jeszcze otynkowane... Nie wiem, czy to problem czy nie.Po tynkach ścian i suficie - styro i kable, na to wylewka. Jeszcze jedno - w niektórych miejscach (łazienki) będzie płytka zabudowa g-k do pewnej wysokości (geberit i płytkie wnęki a'la półki). Zabudowę tę zrobić przed wylewkami, czy po? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nurek_ 29.05.2021 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2021 (edytowane) Teraz zagwozdki: tynki, wylewki i sufit podwieszany. Większość przypadków robi się tynki, potem wylewki, ale piszą w prasie branżowej, co zresztą logiczne, że tynkować najpierw sufit, a dopiero potem ściany. To by oznaczało, że muszę położyć zabudowę g-k sufitu przed tynkami, a chciałem zostawić to na koniec, bo łatwiej przez dach uciekłaby mi wilgoć z tynków i wylewek. Poza tym płyty g-k chyba układa się z rożnymi taśmami ślizgowymi itp. obróbkami przy ścianach, a skoro te nie będą jeszcze otynkowane... Nie wiem, czy to problem czy nie. Nie problem bo przecież sufitu z KG nie tynkujesz Jeszcze jedno - w niektórych miejscach (łazienki) będzie płytka zabudowa g-k do pewnej wysokości (geberit i płytkie wnęki a'la półki). Zabudowę tę zrobić przed wylewkami, czy po? Ogólnie cały KG zaleca się robić po wylewkach i tynkach Nie wiem czy kanały rekuperacji nie lepiej puścić pod dolnym pasem wiązara. Nie będziesz musiał ich izolować. Edytowane 29 Maja 2021 przez Nurek_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.