windcracker 28.11.2005 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 Echo.Ja mam Danfossy i raczej działają. Grzejniki w salonie grzeją , ą jak napalę w kominku to "przygasają" a po pewnym czasie są chłodne. Na pewno istnieje jakaś różnica w montazu i błedy przy nim. Termogłowice maja wewnątrz trzpień, który w zależności od temp. otoczenia wysuwa się lub chowa popychając bolec w zaworze grzejnika. Jeżeli nie dokręcisz dobrze(dokładnie) głowicy, to trzpień w gówicy ma większą drogę do przebycia i zawór za późno sie przymyka czyli termogłowica przekłamuje - póżniej zaraaguje na ustawioną temp. przez ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GrzegorzR 28.11.2005 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 Głowice termostatyczne Danfos zgodnie z danymi z katalogu zamykają się całkowicie przy temperaturze czujnika wyższej o 2 stopnie od temperatury podanej na skali, może to jest przyczyną tych różnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel_l 28.11.2005 19:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 Głowice termostatyczne Danfos zgodnie z danymi z katalogu zamykają się całkowicie przy temperaturze czyjnika wyższej o 2 stopnie od temperatury podanej na skali, może to jest przyczyną tych różnic. To by się zgadzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
echo 30.11.2005 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 Jakoś działaja opornie, tzn jeśli w instrukcji jaest napisane, że "kropka" (okolice 4) odpowiada temp 20 st C w ponieszczeniu to jeśli ustawiam na tą "kropkę" to uważałem, że na taka temperature będzie reagował. Np grzeje kondensatem i w pokoju mam 20,5 st C, wtedy zapalam w kominku (np wieczorem) i czyba w miare rozpalannie kominka i wzrostu temp termostat powinien coraz bardziej przymykać zawór (i grzejnik stopniowo powinien robić sie coraz zimniejszy). Czy tak? Inny przykład: W pokoju na poddaszu chcę miec np 19 st C, a pomimo nastawienia termostatu grzejnikowego na 3 (wg instrukcji to 17,5 st C) w pokoju mam nadal 21 st i grzejniki wcale nie sa zimne. Cos chyba nie tak? Czy można źle zamontować termostat grzejnikowy (Herz1726098)? Uważam, że praca tych temostatów jest zbyt mało płynna. Jakie to głowice? Bo zazwyczaj podają (przynajmniej Danfoss) że 20st to poz.3. A ja wypraktykowałem że to pozycja tak 2i 3/4. Herz1726098 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damiang 30.11.2005 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 Witam, A ja mam pytanie trochę z innej beczki ale związane z pogodówką (VRC410s). Jak to jest czy jeśli nastawię okres grzania na np. godz. 7:00-9:00, to grzanie włącza się punktualnie o 7:00, czy też regulator sprytnie sobie wylicza, kiedy zacząć grzać, żeby o 7:00 była zadana temperatura (20st), a nie obniżona (18st)? Jak sądzicie czy jest sens przełączać regulator w tryb temp. obniżonej (księżyc) przy wychodzeniu z domu? W szczególności podpięcie tego do centralki alarmowej, żeby przy uzbrajaniu (wychodzeniu), przełączała regulator w taki tryb? Oczywiście mam zaprogramowane czasy temp. obniżonej jak jesteśmy w pracy, ale np. w sobotę jest grzanie cały dzień, a jak pojedziemy gdzieś na kilka godzin to przecież mogłoby mniej grzać. Czy nie za bardzo kombinuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 30.11.2005 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 Chyba za bardzo jednak kombinujesz . Jeśli chodzi o VRC410s to w godzinach określonych w programie czasowym zmienia sie tylko zadana wartość temperatury. Regulator nic sobie nie kombinuje i nie kalkuluje z wyprzedzeniem. Przynajmniej ja tego nie zauważyłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xboom 22.02.2006 01:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 Pawel_l Również chciałbym dokładnie się dowiedzieć jak faktycznie pracują regulatory poszczególnych producentów kotłów. Z opowiadań przedstawicieli znanych firm produkujących kotły mogę jedynie powiedzieć że sprawa jest podejrzana i nasycona niezdefiniowanymi określeniami "marketingowymi" to nie tylko jeśli chodzi o stosowane sposoby regulacji. Producenci znaleźli sobie np. hasło reklamowe "praca modulowana palnika". Jak chciałem się dowiedzieć dokładniej co to znaczy to po dokładniejszej rozmowie okazywało się że tak naprawdę to do końca nie wiadomo. Junkers podał że modulacja mocy palnika (oczywiście chodzi o kotły gazowe) to po prostu wygląda tak że jak następuje rozruch kotła u klienta to serwisant "moduluje" - czytaj ogranicza jego maksymalną moc do wartości podanej przez klienta ??? a palnik i tak pracuje później cały czas na zasadzie załącz wyłącz. W Viessmannie i Vaillancie opowiadali mi że regulacja mocy palnika odbywa się w górnym zakresie mocy (ok.50...100%) w sposób płynny ale w moim przekonaniu były to raczej tzw. "marketingowe" opowiastki niż techniczne wyjaśnienia. Jeśli macie jakieś wiadomości odnośnie "modulowanej pracy palnika" to będę bardzo wdzięczny bo myślę że jest to równie ważna sprawa jak sposób regulacji. Sposób pracy regulatora pokojowego który nie tylko steruje załączaniem i wyłączaniem kotła ale również reguluje temperaturę wody zasilającej c.o. podałem (na wątku dot. Termetu) zgodnie z informacjami otrzymanymi od inżyniera z działu technicznego Viessmann. Oczywiście nie chodzi o najprostszy model termostatu pokojowego tylko o nieco droższy regulator. Myślę że taki sposób jest jak najbardziej możliwy do technicznej realizacji i wygląda logicznie. Nie jestem żadnym fachowcem w tej dziedzinie z obserwacji uważam że stosując pogodówkę Ta270 przy swoim euromaxx-ie moduluje ona pracą palnika to znaczy obniża ona temp. wody zasilającej poprzez zmniejszenie dopływu gazu do palników i piec nie dmucha gazem jak szalony. Porównuję jego pracę w trybie ogrzewania to ładowania zasobnika CWU kiedy to pracuje w początkowej fazie pracuje z pełną mocą a potem obniża ja ponieważ temp. w obiegu osiągnęła 80C. Teraz testuje sterownik TR200 jest to coś na zasadzie sterownika opartego na rezystorze. Zaobserwowałem że nie tylko wyłącza on kocioł jak temp przekroczy zadaną, ale obniża moc kotła w miarę zbliżania się do temp zadanej. Stwierdziłem to po teście jaki przeprowadziłem (nie dowierzam instalatorom) na sterowniku: w pomieszczeniu z czujnikiem temp. 18,5C na sterowniku nastawiłem 22C - piec chodził jak oszalały z pełną mocą, po kilkunastu minutach temp. w pomieszczeniu 19C a ja obniżyłem wartość zadaną na sterowniku do 19,5C - piec uspokaja pracę i grzeje z wyraźnie mniejszą mocą, zwiększanie temp. na kotle nic nie daje, tak jakby kocioł nie reagował, można tylko zmniejszyć i wtedy piec jeszcze zmniejsza temp. wody wylotowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slaweksie 06.03.2006 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TS147 24.01.2008 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 Sercem kotłowni jest kocioł kondensacyjny Junkers Cerapur ZSBR 7-28A + zasobnik ST 160. Kocioł ma wbudowaną automatykę pogodową z zegarem czasowym... Witam, odświeżam temat, bo rozważam zakup kotła kondensacyjnego Junkers Cerapur ZSBR 7-28A do siebie do domu i chciałem prosić o opinie na jego temat. Dom około 200m2, na 90m2 podłogówka. Mam pytanie jak sprawuje się wspomniany kocioł i czy jest godny polecenia? Wstępnie zdecydowałem się na VITODENSa 300 19kW z regulatorem VITOTRONIC 200, ale mój instalator namawia mnie na wspomnianego właśnie Junkersa. Kocioł działał by z zasobnikiem 160l i regulatorem pogodowym TA 270. Dzięki za rady. Pozdrawiam, TS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.