tomno 21.12.2016 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 ....schemat jest prawidłowy ?... Moim zdaniem takie podłączenie jest błędne. tzn w tym wypadku zawór otworzy się dopiero gdy woda w kotle przekroczy nastawioną temperaturę. Równocześnie włączy się pompa obiegowa. Ja to widzę tak, że zawór otwiera się gdy spaliny przekroczą ustawioną temperaturę bez względu na temp. kotła, czyli skoro dołożyłeś do schematu termostat to sterownik musi przerywać tylko obwód pompy, a nie zaworu, czyli musi być na czerwonym przewodzie do pompy CO (którą dorysowałeś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Manalessar 22.12.2016 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Moim zdaniem takie podłączenie jest błędne. tzn w tym wypadku zawór otworzy się dopiero gdy woda w kotle przekroczy nastawioną temperaturę. Równocześnie włączy się pompa obiegowa. Ja to widzę tak, że zawór otwiera się gdy spaliny przekroczą ustawioną temperaturę bez względu na temp. kotła, czyli skoro dołożyłeś do schematu termostat to sterownik musi przerywać tylko obwód pompy, a nie zaworu, czyli musi być na czerwonym przewodzie do pompy CO (którą dorysowałeś). Hmm właśnie dokłanie chciałem, żeby to działalo w ten sposób, że działanie pompy kotła = otwarcie zaworu a w przeciwnym razie zawór kulowy ma być zamknięty( +awaryjne otwarcie zaworu i włączeniu pompy kotła przy 95 stopniach wody ). Nie widzę potrzeby otwierania zaworu jeśli temperatura na kotle jest mniejsza niż nastawa włączenia pompy na sterowniku (65-70 stopni) - mam zawór termostatyczny do ochrony powrotu kotła na 55 stopni i jesli temperatura na wyjściu z kotła jest mniejsza niż 65 stopni to znaczy, że albo rozpalam albo już w kotle wygasa. Bufor ładuje tylko pompą CO bez grawitacji. Termostat na czopuchu ma za zadanie wyłączenie pompy i w tym przypadku zamknięcie zaworu jeśli temperatura spalin jest mniejsza niż 60-70 stopni tzn. w kotle wygasło, mimo, że na powrocie do kotła z bufora może być T wody nawet 90 stopni. Pewnie coś źle rozumuję i zastanawiam się właśnie co Dziękuję za Państwa pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz7924 22.12.2016 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 jerzyka51Chcesz sobie poradzić z rozładowaniem bufora, ja chcę przez termostat lub zawór trójdrożny zapewnić ciepły powrót do kotła.Nie mam pomysłu jak sobie z tym poradzić.adam_mk kiedyś tworzył układ z termostatem z silnika spalinowego. ale nie znalazłem żadnych wniosków.Chciałbym żeby to chodziło na grawitacji (baniak piętro wyżej niż kociołek) I żeby do kotła był ciepły powrót, Może ktoś już coś takiego popełnił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.12.2016 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Mariusz tu masz schemat ciepłego powrotu do kotła .. tak wygląda na żywo i właśnie jedyne co .. to baniak wyżej - jak piszesz.. było by już idealnie.. a C.O może chodzić na pompce.. bo w razie braku prądu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz7924 22.12.2016 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Te schematy znam, przyglądam się dyskusji od dawna.Chciałbym żeby kociołek był z buforem podłączony tylko na grawitacji.Bez pompek itp. A za buforkiem dopiero zasilanie na c.o. z jakimś sterowaniem.Buforek piętro wyżej niż kociołek więc grawitacyjnie bez problemu, Myślałem żeby wsadzić w układ zawór trójdrożnytermostatyczny, pilnujący temp. powrotu.Np.Zawór temperaturowy afriso ATV 336. Ale niewiem czy to mogłoby poprawnie zadziałać na grawitacji.Bo np. esbe, jak dobrze wyczytałem, potrzebuje jakiegoś tam cisnienia na wejsciu żeby działać poprawnie.Ma to być uklad służący w moim starym domu i edukacyjny przed wsadzeniem dupnego bufora do nowego domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.12.2016 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Mariusz - ale ten schemat co Ci zapodałem - to czysta grawitacja.. bo pompka jest poza obiegiem.. głównym ..ona jest na bypasie, na gałęzi .. i tylko przestaje pracować - od razu puszcza zawór różnicowy 2" cadilo polecam..chyba że inny będzie też miał równie duże światło przepływu. ESBE działa poprawnie .. tylko od temperatury, mam 6/4 72st.. i to on pilnuje powrotu kotła.Na rurach grawitacyjnych nie ma żadnego przewężenia itp ..jedyna wada ? to że bufor nie jest wyżej jak kocioł..Inaczej ochrony powrotu nie osiągniesz, jak widzisz , jest jeszcze obejście pomagające wcześniej otworzyć obieg..i podmieszanie ustawić, zawór 5/4 grzybkowy siatkowy filtr też DN32 5/4 .. a nie 1" calowy .. wszystko aby nie dusić przepływu przez pompkę i układ działa takze na 1 biegu pompka chodzi bardzo dobrze i nie pozwala przy pełnym otwarciu gdzybkowego dopuścić do wzrostu temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.12.2016 10:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 "Chciałbym żeby kociołek był z buforem podłączony tylko na grawitacji.Myślałem żeby wsadzić w układ zawór trójdrożny termostatyczny, pilnujący temp. powrotu." Tak się nie da.Takim zaworem "psujesz" obieg grawitacyjny.Realnie - wyłączysz go, albo, jak zawór będzie "bocznikował" baniak - nie weźmie udziału w procesie. Trzeba to inaczej zorganizować...NIE PILNOWAĆ temperatury powrotu tylko temperaturę wody opuszczającej kocioł.Im więcej lodowatej wody do kotła wpłynie tym więcej spada temperatura wylotu.Jak wylot zdławisz - temperatura powrotu nie ma znaczenia (bo znaczenie ma ILOŚĆ tej zimnej wody).Taki cel realizuje termostat wpięty w wylot z kotła, co kiedyś opisywałem...Kocioł wtedy "pompuje, czy porcjuje" wylot. Bierze , dogrzewa, wypuszcza - i kolejny cykl...Robi to tak długo, puki temperatura powrotu do kotła nie podniesie się na tyle, aby delta kotła pozwoliła na STAŁE otwarcie termostatu (koniec porcjowania) a rolę regulatora podejmuje miarkownik ciągu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.12.2016 10:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Dopiszę...MOŻNA tak wyregulować układ poprzez ZDŁAWIENIE częściowe dopływu do kotła, zwłaszcza DUŻEGO kotła, aby możliwie krótko "porcjował".W efekcie - szybko termostat zostaje otwarty na stałe, ale kocioł nie idzie na pełnej mocy, bo miarkownik go ograniczy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz7924 22.12.2016 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 No tak, tu powrotu ciepłego pilnuje pompka.Układ jest na grawitacji.Ja myślałem o układzie do bufora na grawitacji, i z zaworem termostatycznym.Zawór ten miałby pilnować ciepłego powrotu bez użycia pompy.Coś jak układ który kiedyś pokazywał Adam_mk z termostatem z silnika spalinowego.Zawór który pokazałem pełni wlaśnie taką funkcję. Jakie tam są przekroje kanałów jeszcze niewiem.Wiem że np. esbe rzekomo potrzebuje pompy do prawidłowej pracy i ma małe przekroje kanałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz7924 22.12.2016 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Pisalismy jednoczesnie. Chodzi generalnie o ciepły powrót do kociołkaale bez pompy.Adamie, kociołek raptem 12kw mocy. Czy Mógłbys spojrzec na zawór ATV 336 od afriso? Edytowane 22 Grudnia 2016 przez mariusz7924 dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.12.2016 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Ale to nie jest bezpieczne ..zawór może się "zaciąć" Układ z termostatem .. jest prosty.. Ursus C360 lub C385 ma właśnie na 72 st .. tylko tokarka i spawarka. Jak pisałem, baniak wyżej pieca .. to jedyna zmiana której chciał bym dokonać. Ale pompa Ci nie zaszkodzi.. na rozruchu zablokuje "grawitację" szybko podniesiesz temperaturę kotła.. do czasu aż dół bufora nie będzie miał 50st.. to pompka może chodzić. Inaczej to nie będzie działać jak trzeba.. bo gałąź grawitacji będzie zdławiona i koniec końców..wylejesz dziecko z kąpielą. Sorry że się "upieram" siedziałem gmerałem itp.. a Kolega Mac zapodał układ.. który się bardzo dobrze sprawdził.. bo jest "grawitacyjny" nie potrzebuje włączać pompki, sobie jest bo jest.. tyle że z warunków technicznych .. wynikło że baniak jest nawet ciut niżej niż kocioł.. "dół" baniaka. zwłaszcza DUŻEGO kotła, aby możliwie krótko "porcjował". W efekcie - szybko termostat zostaje otwarty na stałe, krótki obieg chodzi do czasu kiedy termostat puści na duży, ale u mnie mogę zrobić to kiedy mi pasuje.. i zwiększyć podmieszanie, w zależności od potrzeb i palenia.. czy na ful, czy lekko.. a woda musi odbierać ciepło z kotła stale.. i nie dopuszczać do szybkich wzrostów temperatury.. ilość mocy przekazanej wodzie ... Edytowane 22 Grudnia 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.12.2016 11:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 To Afrizo mi się nie podoba.Nie ma regulacji. Jest ustawione na stałe.Ja tak nie lubię, ale to moje subiektywne zdanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.12.2016 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Adam .. to nie problem jest że na stałe.. rozwiązałem to dając nad zaworem .. zawór grzybkowy..i sobie wyreguluje jak mi patuje.. jedyna rzecz - którą bym zmienił ? to położenie bufora - nad kotłem.A tak tego układu bym za nic nie ruszał .. działa cudnie i miodnie.. może ciut zrobić z kotła DS'a aby na ceramice dobrze spalać drewno.. i może ciut ściąć moc.. bo jest jest naprawdę sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 22.12.2016 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) mariusz7924 Podłącz bufor wg schematu jaki zamieścił מרכבה lub analogicznego z zaworem 3d na powrocie do kotła. Będziesz miał i w 100% możliwą prace na obiegu grawitacyjnym, jak i również szybkie ładowanie "bufora prawie wrzątkiem" za pomocą pompki. Pompkę wysteruj termostatem z czujnikiem przy czopuchu. W ten sposób otrzymasz układ bardzo tani w realizacji (pompka i termostat ok 150zł) i w eksploatacji (4h*ok 40W za prąd podczas pracy kotła z bardzo dużą sprawnością) , oraz bardzo prosty i wygodny w obsłudze. Dodatkowo dzięki zbiornikowi umieszczonemu nad kotłem masz załatwioną sprawę samorozładowania. Edytowane 22 Grudnia 2016 przez mac_612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 22.12.2016 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 I jeszcze jedno, już pisałem, ale powtórzę jeszcze raz - przy pracy kotła z maksymalnie otwartą przepustnicą/z mocą optymalną (a na taką prace pozwala bufor) nie ma potrzeby stosowania ochrony powrotu. Przepływ powietrza przez kocioł (zwłaszcza, przy obiegu grawitacyjnym, gdy przepływ wody jest mały) uniemożliwia skraplanie się kondensatu na jego ściankach. Podmieszanie w tym wypadku umożliwia szybsze uzyskanie wody o wymaganych parametrach, oraz przy spalaniu drewna, szybsze uzyskanie sprzyjających warunków w palenisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pieciornik 23.12.2016 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 [ATTACH=CONFIG]376486[/ATTACH] Mariusz tu masz schemat ciepłego powrotu do kotła .. [ATTACH=CONFIG]376487[/ATTACH] tak wygląda na żywo Zapytanie o poprawność umiejscowienia pompy krótkiego obiegu względem zaworu mieszającego. Wszelkie prawidła pokazują umiejscowienie pompy za wspomnianym zaworem 3D. Czytam, że nie masz problemów z instalacją więc może jednak rozwiązanie się sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bullineczka 23.12.2016 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Ile powinien mieć minimum kvs zawór do takiego podłączenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 23.12.2016 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 (edytowane) Pompa jest prawidłowo ustawiona .. przemieszcza wodę na krótkim obiegu, do czasu aż zawór temperaturowy nie puści na długi obieg.. działa naprawdę dobrze - pompa nie musi wysilać się biorąc wodę.. - nie słychać kawitacji itp .. a grzybkowy nad zaworem.. to 2 obejście i możliwość wcześniejszego otwarcia wielkiego obiegu.. działa .naprawdę rewelacyjnie na pompce.. grawitacja .. pasowało by wyżej baniak... względem pieca z ustawieniem pompy jest tak.. zależnie od dzielenia gałęzi - jak cdn Edytowane 23 Grudnia 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac_612 23.12.2016 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Zapytanie o poprawność umiejscowienia pompy krótkiego obiegu względem zaworu mieszającego. Wszelkie prawidła pokazują umiejscowienie pompy za wspomnianym zaworem 3D. Czytam, że nie masz problemów z instalacją więc może jednak rozwiązanie się sprawdza Są różne rodzaje zaworów 3d. Ten co ma מרכבה jest zaworem rozdzielającym i w tym wypadku może być pompa przed zaworem. W analogicznym schemacie który pokazywałem wcześniej jest zawór mieszający i tam pompka jest za zaworem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomno 23.12.2016 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 (edytowane) Schemat przedstawiony przez מרכבה gwarantuje ładowanie bufora wodą powyżej 72*C jednak nie gwarantuje ochrony powrotu. Jeśli woda wychodząca z kotła będzie miała temperaturę powyżej 72*C to całość będzie puszczona na bufor, a powrót do kotła może być zimny. Hmm właśnie dokłanie chciałem, żeby to działalo w ten sposób, że działanie pompy kotła = otwarcie zaworu a w przeciwnym razie zawór kulowy ma być zamknięty.... Dzwoniłem wczoraj do sprzedawcy zaworu który podawałem w linku. Dowiedziałem się, że czas ładowania kondensatorów to 5minut - długo! To może być problemem w przypadku częstych chwilowych zaników napięcia, a także w przypadku podłączenia przez sterownik temperatury CO. Wszystko zależy od instalacji. U mnie tak by nie działało bo: woda się zagrzeje, włączy się pompa - zawór się otworzy. Pompa wybierze ciepłą wodę i się wyłączy - zawór się zamknie (ładują się kondensatory zaworu) jeżeli kocioł szybko podgrzeje wodę to pompa się znów włączy, ale zawór się nie otworzy, bo nie zdąży się naładować. Podłączenie zaworu tylko przez termostat kominowy będzie otwierało zawór po rozpaleniu i zamknie po wygaszeniu (przedłuży również żywotność zaworu) - gdy spaliny będą zimne - przynajmniej u mnie tak to działa. Co do samej rozmowy telefonicznej odnośnie zaworu to sprzedawca (producent zaworu) jakoś tak raczej namawiał mnie do zaworu 3 lub 4 przewodowego i zrobienia zasilania awaryjnego tak jakby nie do końca był pewny, że ten zawór 2-przewodowy jest dobry i będzie się sprawdzał. Dodatkowo aktualnie nie ma tych siłowników na 230V są tylko na 12V, więc dodatkowo trzeba jeszcze zasilacz. Edytowane 23 Grudnia 2016 przez tomno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.