Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czy ktoś zbudował/buduje dom z silikatów 18cm?


Recommended Posts

Witam

mam kilka pytań, bo do takiej budowy się przymierzam

1. jak z instalacjami- robicie bruzdy? jak głębokie? ;-) ściana stoi? ;-)

2. ile ocieplenia?

3. jakie tynki - jaka grubość?

4. jaki strop?

5. czy znacie producenta rolet okiennych, takich ze "schowaną" skrzynką ;-), które pasowałyby do takiej grubości ściany?

6. a ścianki działowe jaką mają u was grubość?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Zewnętrzne 18 cm, nośna wewnętrzna 24 cm.

Ad.1. Elektrycy pracowicie ryli bruzdy, bo tynk zdaniem tynkarzy miał mieć 5 mm. Wyszedł im ciut grubszy - 2 - 3 cm, więc całe to rycie nie miało sensu. Niemniej ściany zniosły to spokojnie, podobnie jak bruzdy pod wodę itp. Ryli też w działówkach (8 cm) pod kable i puszki (fakt, że gdzie niegdzie wyszło na wylot i trzeba było zagipsować), a działówki stoją spokojnie.

Ad.2. 8+8 cm styropianu lambda (to taki lepsiejszy czyli cieplejszy)

Ad. 3. Gipsowe z agregatu (teoria 5mm, praktyka zupełnie inna)

Ad.4. monolit

Ad.5. nic nie wiem

Ad.6. 8 cm

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam kilka pytań, bo do takiej budowy się przymierzam

1. jak z instalacjami- robicie bruzdy? jak głębokie? ;-) ściana stoi? ;-)

2. ile ocieplenia?

3. jakie tynki - jaka grubość?

4. jaki strop?

5. czy znacie producenta rolet okiennych, takich ze "schowaną" skrzynką ;-), które pasowałyby do takiej grubości ściany?

6. a ścianki działowe jaką mają u was grubość?

Pozdrawiam

 

U mnie również-zewnętrzne 18 cm, wewnętrzne nośne 24 cm, działowe 8 cm

ad 1 i ad 6

Wszystko (elektryka,woda,podejścia pod zlew itp) robione było w bruzdach. Ściany 18 i 24 cm zniosły to dzielnie, bez najmniejszego problemu. Z perspektywy czasy dalibyśmy działówki grubsze niż 8 cm- pomimo uprzedzania ekip parę razy zdarzyło im się przebić na wylot. Poza tym innych efektów ubocznych nie stwierdzono :)

ad 2

15 cm styropianu

ad 3

Gipsowe z agregatu. Mają około 7-10 mm grubości.

ad 4

Terriva. Oryginalnie był lany, ale zmieniliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years później...

podnoszę temat - i trzy pytania pomocnicze:

 

1) Czy są jakieś tematy na które trzeba zwrócić szczególną uwagę budując ścianę z silikatu 180mm ? (Ja mam takie w projekcie zewnętrzne i wewnętrzne nośne)

 

2) Czy mieliście jakieś problemy podczas budowy lub wykańczania / urządzania - typu kołkowanie styropianu, wykonanie nadproży, wieszanie szafek w kuchni itp... ?

 

3) Jakiego silikatu używaliście/jaki lepiej się sprawdzi N18 (z pięcioma otworami 15Mpa) czy NP18 (z jednym otworem 20Mpa) ?

 

Acha - wiecie o istnieniu dzienników budowy kogoś kto budował takim materiałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stan surowy z 18-tki

Instalacje kanalizacji i wody poprowadzę po wierzchu i zakrywam płytą g-k

Nie planuję rolet maskowanych pod ociepleniem

Ocieplenie 20 cm grafitowym styropianem - buduje dom 3 litrowy

ściany nośne z 18-tki, działowe z 12 i 8

Tynki chyba będą różne - cementowo-wapienne i gipsowe

Strop mam Terivę (ale mógłby być każdy inny)

Mam silikat 15MPa - zgodnie z projektem

 

Problemy - problem z kupnem gotowych nadproży w tej szerokości (trzeba było szukać po różnych hurtowaniach po całej Wielkopolsce). Jeśli decydujesz się na wylewane na miejscu, problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silikaty od kilku lat i nie narzekam. Ale jedna ważna sprawa, jeśli budujecie na klej to koniecznie zalecam zbrojenie pod oknami.

http://www.ytong-silka.pl/pl/img/ytong_wyk_zbrojenie11-170x133.jpg

O tym nie można zapomnieć.

I jeszcze jedno tynki tylko cementowo-wapienne. Ja mam gipsowe i pluje sobie w brodę, ale w czasie kiedy budowałam zrobienie tynków cem-wap z agregatu graniczyło z cudem a ręcznie nikt sie nie chciał tknąć. ( budowlańcy przebierali w inwestorach a nie na odwrót)

Edytowane przez aglig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz bardziej rozwinąć dlaczego musi byc to zbrojenie pod oknami? W dokumentacji nic nie mam o takim zbrojeniu i nic tez wcześniej o nim nie słyszałam.

To samo z tynkami. Ja właśnie planuje robic gipsowe. Dlaczego powinny byc tylko CW?

 

W innej kwestii to u mnie kierownik zabronił "chowania" np. pionów kanalizacyjnych fi 110 w ścianie, czyli robienia bruzd. Musza byc na wierzchu i potem zabudowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałam robić na zaprawę ale w projekcie mam napisane, że ma być na klej. Pytałam projektanta i nie zgodził się na zmianę z kleju na zaprawę bo powiedział, że sposób łączenia jest istotny i wpływa na wytrzymałość całej ściany a klej jest mocniejszy, więc muszę robić na klej. Jeszcze zapytam kierbuda ale przypuszczam, ze zda się na to co jest w projekcie i na co pozwoli (lub nie) projektant.

 

Jak rozumiem kwestia wytrzymałości tynku nie ma znaczenia czy się go kładzie na silikatach czy na betonie komórkowym czy na ceramice? Bo myslałam, że na silikatach, zwłaszcza grubości 18cm robienie tynków gipsowych jest niewłaściwe a to odnosi sie do ogólnej przewagi tynku CW nad gipsowym, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tynkach napisałam dlatego, że można w internecie znaleść takie bzdury, że jeśli silikaty to tylko tynk gipsowy i tylko wełna mineralna, żeby w pełni wykorzystać "oddychanie" ścian. Z czego ja osobiście się śmieje.

Gipsowe zrobiłam z musu bo w czasie boomu budowlanego nikt mi innych nie chciał zrobić a jak już to podawali cenę z kosmosu. Różne rzeczy można w domu zrobić i wymienić ale niestety tynków już tak łatwo nie da się zmienić.

Przy silce (szczególnie bloczkach na pióro i wpust) żaden murarz nie będzie się bawił w smarowanie boków, dlatego tak ważne są zbrojenia pod oknami, niewiele kosztują a mogą ustrzec przed rysami i spękaniami na tynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zastosować gotowe zbrojenie xelli

http://www.ytong-silka.pl/pl/img/ytong_wyk_zbrojenia-1-170x111.jpg

lub też dać dwa pręty żebrowane 8 mm w zagłebieniu ( bruździe)

http://www.ytong-silka.pl/pl/img/ytong_wyk_zbrojenie-4-170x141.jpg

 

Co ważne xella zaleca to zbrojenie tylko to ytonga, ale z własnego doświadczenia wiem, że w przypadku innego materiału układanego na klej bez łączeń pionowych ( przy bloczkach na pióro i wpust) warto to dać.

Edytowane przez aglig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...