Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

"Najpierw płyta później płytki. Oczywiście nie zapomnij o idealnym poziomie na suficie i łączeniu skos-kolankowa". Wodzu, jeszcze pytanko. Czy ścinać oryginalne brzegi płyty i dawać siatkę lub fizelinę przy ścianie szpachlując z taśmą separacyjną - jeśli do płyty dojdą płytki? Nie wiem jak to łączenie powinno wyglądać w łazience. Skos zrobię taśmą hamerykańską a łączenia płyt siatką i fizeliną. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam wszystkich, brnę przez temat, jestem w okolicy połowy a w szukaczce też zbytnio nie trafiłem haseł które pomogą mi znaleźć odpowiedź, także jak w temacie, "krótkie pytanie"...Czy do dużej ściany bocznej skosu (lukarny), pionowej, wykonanej z osb usztywnionej łatami koniec rusztu sufitu w postaci UD przykrecić na sztywno pośrednio przez łatę poziomą przykręconą do tej ściany z drewna? Czy są jakieś przeciwwskazania? Znalazłem w temacie wiele podobnych zdjęć, ale nie znalazłem opisu tego szczegółu. Ruszt będzie krzyżowy opuszczony znacznie od skosu dachu. W załączeniu jakieś starsze zdjęcie poglądowe bez tynków. Ścianka oczywiście ocieplona z zewnątrz wełną elewacyjną 15cm. Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowy wkład, bardzo dużo pomaga.

DSC_6653ms.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak TRAGEDIA, jestem na etapie wyboru wełny na ocieplenie poddasza co wątek to inne sugestie może ktoś z doświadczonych wykonawców doradzi odnośnie wyboru wełny na poddasze użytkowe (planuję dać 15cm między krokwie, 10 cm pod krokwie na skosach, 5cm pod jetki na suficie) tylko co tam dać tzn. jaki typ wełny. Poradźcie coś bo ja już mam dosyć.

 

Czy ktoś miał styczność z ekorolką chyba z C...... ostatnio znajomy strasznie ją zachwalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az strach myslec jakiego potwora zmajstrowalas :D

 

daj piankę o.k.

eko rolka to produkt dla ludkow co to juz naprawde kasy nie maja a cos upchac miedzy krokwie musza. no nwet ciebie cena supper maty zbolla, ze az tak nisko chcesz upasc.

 

A jaki typ polecasz, żeby był też znośny podczas montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bążór! Fajny wątek, zacząłem czytać od początku, ale trochę mi zejdzie, więc pozwalam sobie z pytaniem dla mnie pilnym (dot. sufitów), na które odp. nie znalazłem goglami.

 

Przymierzam się do wykonania sufitu podwieszanego do dolnego (poziomego) pasa wiązarów - opuszczenie o jakieś 25cm. Powierzchnia sufitów do max. 22m2, najdłuższe ściany dł. 5,5m.

Sufit ten chciałbym mieć możliwość ocieplić zasypem 40cm ekofibru (25cm opuszczenie+15cm wysokość dolnego pasa wiązara), więc licząc bezpiecznie 0,4m*40kg/m2=16kg/m2 dodatkowego ciężaru.

 

Konstrukcję chcę robić krzyżową dwupoziomową, zastanawiam się nad jej układem i rozstawami.

 

Patrzam w broszurę rozwiązań Nida/Siniat, na str 6 po prawej widzę "maksymalne obciążenie" - dla płyty Zwykłej 20kg/m2 dla płyty Ogień 31kg/m2 - czy od tego trzeba odjąć ciężar samego sufitu (chyba nie)? Skłaniam się (asekuracyjnie?) do tej Ogniowej.

 

W karcie systemowej Knauf D11, na str 14, dla systemu D112 jest tabela rozstawów dla kilku klas obciążeń (np. 30kg/m2). Patrząc na możliwe konfiguracje rozstawów profili głównych (górnych) i wieszaków wychodzi mi że lepiej dać przy moim układzie wiązarów (co 95cm) profile główne co te 95cm, a wieszaki (obrotowe?) co 75cm - czy dobrze sobie to dekoduję? Profile dopadnę (co nie łatwe we wsi) 0,6mm, a czy warto również dodatkowo zagęścić wkręty, a może również wieszaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Czy są jakie przeciwskazania aby pierwszą warstwę docieplenia między krokwiowego dać przed tynkami i posadzkami ? Ja wiem, że lepiej po ale bardziej pasuje mi to zrobić przed. Dach mam : dachówka, 5cm łaty, membrana wysoko paroprzepuszczalna.

Co może się stać wełnie od tej wilgoci ? To nie jest tak, że jak ona wejdzie zaraz po tynkach to i wyjdzie po jakimś czasie (tynki planuje robić latem) ?

 

Przy okazji, pytanie o druga warstwę izolacji na krokwie (10-15cm), czy są jakieś materiały / rodzaje wełny, które nadają się na izolacje akustyczną, ale taką, co by pochłaniała/rozpraszała dźwięk ?

W domu mam antresolę, nad nią skos dachu i chcę zminimalizowac efekt echa i dudnienia a podobno taki występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez tą wełnę przechodzi para tak czy owak ale, jeśli masz już zamkniętą wełnę tj. paroizolacją i płytą to para przechodzi bardzo powoli i wilgoć w wełnie ma czas odparować (piszę oczywiście o normalnym mieszkaniu i dobrze wykonanej paroizolacji). Jednak jeśli puścisz ileś tysięcy litrów wody w wełnę to zobaczysz co się stanie . . . Nic po uldze vat bo będziesz musiał kupować na nowo wełnę może i płyty.

Widziałem kiedyś takie poddasze wykończone a tynki i wylewki "schły" zimą . . . Szkoda mi było Inwestora, ale to on podjął decyzję, miało być szybko.

A później szukał winnych, niestety na Wykonawcę nie mógł tego zrzucić, bo sam mi się przyznał, że Wykonawca mówił, że trzeba poczekać . . .

 

Chyba, że robisz do płyt, (nie spoinujesz !!!!) wówczas tynki czekasz aż wyschnie i później spoiny.

Ale musisz pytać starszych stażem czy widzieli takie wynalazki, czy da zrobić się to dobrze.

Bo ja u siebie widziałem (robione w takiej kolejności jak Ty chcesz) 15 poddaszy w zabudowie szeregowej (budował deweloper) i poddasza były całe do remontu . . .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, płyty we wszelkich łączeniach narożnych powinny mieć krawędź ciętą, czy fazować? nie o ile używasz do zbrojenia taśmy narożnikowych.

Można ew. nachodzącą lekko naciąć od wewnętrznej strony, nie dosuwać jednak płyt na styk do siebie, należy pozostawić minimalną szczelinę 3-5mm.

 

 

Ooooops! U mnie tak wyszło, że na długości narożnika zewn. jest łączona płyta i część krawędzi jest oryginalna a część jest cięta - na prostopadłej płaszczyźnie całość jest cięta - czy da się to w jakiś sensowny sposób opanować? :/

Czy pozostawianie mniejszej szczeliny przy łączeniu płyt (prawie na styk) jest błędem? I jak go ewentualnie poprawić?

 

Jeszcze jedno, po lekturze forum zdecydowałem się na następujący zestaw do spoinowania i wklejania taśm:

1. Vario do wklejania taśm

2. tufftape na proste łączenia płyt ciętych, oryginalnych oraz na narożniki wewn.,

3. papierowa taśma na połączenia ślizgowe

4. taśma ALU do narożników zewn.

5. akrylputz 2w1 start+finisz (do szpachlowania na gotowo).

6. grunt śnieżka lateks jako podkład pod farbę

 

Czy jest to ok?

 

 

PS. czy pod taśmę alu w narożnikach zewnętrznych należy wklejać siatkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układaj wełnę jeżeli dom zostanie w naturalnym SSZ. Przed tynkami dobrze jest zabezpieczyć czasowo izolację przed ufajdoleniem tynkiem mocując zszywkami do krowki żółtą folię budowlaną (ją bo to na chwilę a jest relatywnie tania 40-70gr metr)

Jako izolacja aku poddasza wyjdzie każda wełna dachowa. Jakie echo? k..wa jakie dudnienie? podobno Kopernik był kobietą

 

Tak, myslałem właśnie o zwykłej grubszej folii, żeby nie zabrudzić i nie zakurzyć wełny, pewnie podczas tynków wykropli się na niej woda, ale później odparuje - pod okapem są spore szczeliny, prawie 22cm :). Martwi mnie jedynie czy nic się nie stanie z wełna po przejściu pary, ja rozumiem, że jak wełne poddamy strumieniowi wody to ją uszkodzi, ale para chyba ni będzie tak straszna ? To co przyjmie powinno oddać.

 

Dudnienie niestety potwierdzają już mieszkańcy tego projektu. Spowodowane jest to pustką nad salonem, nad która opada dach, czyli hałasy z salonu typu telewizor, dzieci, itd odbija się od połaci i przenosi na górę. Efekt jest taki, że na górze lepiej słychac tv niż na dole. Oczywiście liczyłem się z tym, wybierając projekt z antresolą ale teraz zastanawiam się jak to zminimalizować. Taka zwykła wełna IMO nic nie da, bo wełna odcina, izoluje akustycznie, ale nie rozprasza/pochłania fali dzwiękowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dudnienie niestety potwierdzają już mieszkańcy tego projektu. Spowodowane jest to pustką nad salonem, nad która opada dach, czyli hałasy z salonu typu telewizor, dzieci, itd odbija się od połaci i przenosi na górę. Efekt jest taki, że na górze lepiej słychac tv niż na dole. Oczywiście liczyłem się z tym, wybierając projekt z antresolą ale teraz zastanawiam się jak to zminimalizować. Taka zwykła wełna IMO nic nie da, bo wełna odcina, izoluje akustycznie, ale nie rozprasza/pochłania fali dzwiękowej.

 

Skoro jesteś przed tynkami to może jakieś tynki dźwiękochłonne, widziałem coś takiego chyba w ofercie knauffa. Nie wiem na ile to skuteczne, ale może warto podrążyć temat.

 

Drugi pomysł to panele akustyczne (dyfuzory) czytałem o tym na forach audiofilskich. Sam nie mam doświadczenia w tej kwestii, ale może to będzie jakiś kierunek do opanowania tematu ;) Powodzenia. :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś przed tynkami to może jakieś tynki dźwiękochłonne, widziałem coś takiego chyba w ofercie knauffa. Nie wiem na ile to skuteczne, ale może warto podrążyć temat.

 

Drugi pomysł to panele akustyczne (dyfuzory) czytałem o tym na forach audiofilskich. Sam nie mam doświadczenia w tej kwestii, ale może to będzie jakiś kierunek do opanowania tematu ;) Powodzenia. :yes:

 

Dzięki za info nt Knauffa, o tym nie wiedziałem.

De facto chodzi o zabudowę połaci, która przykrywa antresolę, bo to dach głównie odbija dzwięki. Te wytłoczki to niezły pomysł, czytałem też o panelach na http://www.paneleakustyczne.pl tyle, że jak rozumiem takei wytłoczki musiały byc wykończeniem połaci, żeby odbić dzwięk. Ciekaw jestem czy jednak jest jakis sposób na pochłonięcie dzwieków przy równej zewnętrznej płaszczyźnie zabudowanej np gipso-kartonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooops! U mnie tak wyszło, że na długości narożnika zewn. jest łączona płyta i część krawędzi jest oryginalna a część jest cięta - na prostopadłej płaszczyźnie całość jest cięta - czy da się to w jakiś sensowny sposób opanować? :/

Czy pozostawianie mniejszej szczeliny przy łączeniu płyt (prawie na styk) jest błędem? I jak go ewentualnie poprawić?

 

Jeszcze jedno, po lekturze forum zdecydowałem się na następujący zestaw do spoinowania i wklejania taśm:

1. Vario do wklejania taśm

2. tufftape na proste łączenia płyt ciętych, oryginalnych oraz na narożniki wewn.,

3. papierowa taśma na połączenia ślizgowe

4. taśma ALU do narożników zewn.

5. akrylputz 2w1 start+finisz (do szpachlowania na gotowo).

6. grunt śnieżka lateks jako podkład pod farbę

 

Czy jest to ok?

 

 

PS. czy pod taśmę alu w narożnikach zewnętrznych należy wklejać siatkę?

Znów robi sie sajgon na forum jak flasch zacytował jakiegoś idiote co wymyslił 3-5mm szczeliny;);)

Szczeliny powinny być jak najmniejsze najlepiej 1mm . Na płaszcyznach na styk bez upychania płyt tylko. Proste łączenia na płaszczyznach bez taśm tufftape . Vario OK do wkejania wszystkiego . Wszystkie łączenia mozna wykonać na flizelinie lub papierówce. Narożniki zewnętrzne na alu ,można kupić alu z siatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzuć najlepiej projekt bo nie jestem mieszkańcem ;) będę wiedział o czym mamy rozmawiać.

 

Ja na razie też :), ale racja, może nie projekt, ale rysunki +wizualizacje są tutaj:

http://www.projektyzwizja.pl/projekty-domow/doskonaly-3-lustrzany

 

Zdjęcia z realizacji, n aktórych widać antresolę"

http://www.projektyzwizja.pl/realizacje/doskonaly-2-1379507956

 

Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sufity ciągu piętra przy otwartych schodach i skos nad schodami wykonuję z płyty perforowanej która jak klient nie chce widzieć dziurek lub szczelin pokrywam tapetą a następnie maluję farbą gruntującą by ew, móc wykonać tynk akustyczny. U ciebie dochodzi (a może tylko) skos nad salonem.

Podobnie robię z salonami gdzie jest mocny sprzęt audio czy kino domowe. Każdy by chciał ale ze względu na cenę, ponad 100 za materiał na m^ a plus tynk jeszcze więcej to, odpuszczają. Ale jak tylko pomieszkają to żałują :D i udając, że o niczym nie wiedzieli mówią dlaczego pan wcześniej nie powiedział, że tak będzie się niosło :lol:

Jedno jest pewne potrzebujesz wizyty różdżkarza z Rigips lub Knauf zobaczą projekt/naturę będą wiedzieć dokładnie kto co gdzie i dobiorą wykończenie.

Tylko nie próbuj (jak już dostaniesz od nich plan) zmieniać na inne rozwiązania lub wprowadzać własnych ulepszeń na zasadzie a zrobię tak na wszelki wypadek :D akustyka a raczej walka z hałasem to nie fachowiec i jego będzie pan zadowolony już to robiłem itp.

 

U mnie chyba tylko skos nad antresolą będę chciał wygłuszyć. Napisałem dziś do firmy paneleakustyczne.pl odpowiedzieli, że to standardowy problem przy tego typu projektach i tak jak piszesz zalecają działać już teraz. Proponują panele perforowane do pochłaniania dzwięku a pod nimi maty pochłaniające. Koszt paneli tj piszesz 100zł/m2, można je malować.

Patent z tapetą dość ciekawy :)

 

Mówisz, że do działu tech Knaufa czy Rigipsu można też się zwrócić o pomoc ? Tyle, czy oni poza panelami będą też mieli maty .. chodzi jak piszesz o całe rozwiązanie wraz ze wskazaniem miejsc w proejkcie które należy "zmodyfikować" .

 

Dziękuje Bardzo za pomoc !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów robi sie sajgon na forum jak flasch zacytował jakiegoś idiote co wymyslił 3-5mm szczeliny;);)

Szczeliny powinny być jak najmniejsze najlepiej 1mm . Na płaszcyznach na styk bez upychania płyt tylko. Proste łączenia na płaszczyznach bez taśm tufftape . Vario OK do wkejania wszystkiego . Wszystkie łączenia mozna wykonać na flizelinie lub papierówce. Narożniki zewnętrzne na alu ,można kupić alu z siatką.

 

W takim razie pospieszyłem się z zakupem TT :( Flash też pisze że to lipa.

 

Uporządkuje zatem, żeby wiedzieć co działać. Skoro mam już "amerykańca" to wykorzystam na łączenia płyt w płaszczyźnie. Narożniki wewnętrzne i ślizgowe taśmą papierową, natomiast ALU z siatką na zewnętrzne narożniki. Czy może być taka taśma ALU i siatka jak na poniższych zdjęciach?

IMAG0203.jpgIMAG0205.jpg

 

Jeżeli chodzi o spoinowanie - powiedzcie czy dobrze rozumie kolejność działań

 

1. VARIO - wyrównujemy powierzchnię łączeń, narożników (pod wklejenie taśm) dodatkowo tą samą masą wyrównujemy wkręty, czekamy aż wyschnie.

2. VARIO (odrobinę rzadsza niż w pkt 1) - wklejamy taśmy na łączenia i narożniki (na narożniki zewnętrzne bezpośrednio pod taśmę dajemy siatke). Staramy się żeby powyciskać szpachelką nadmiar masy i bąble powietrza spod taśmy. Czekamy aż wyschnie.

3. Akrylputz 2w1 - wyrównujemy powierzchnię pierwszą warstwą. I tu pytanie - drugi raz szpachlujemy od razu na mokre czy czekamy aż wyschnie pierwsza warstwa?

4. Gruntowanie pod malowanie.

 

 

Pytanie -> z waszego doświadczenia jak długo trzeba czekać między pkt. 1 a 2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...