Konrad79 03.12.2013 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 grzeniu666add. 1jak robisz dla siebie? ile zaoszczędzisz na krótszych (za 50zet będziesz spał spokojnie;) przecież już masz wątpliwości) Czy jak ktoś z forumowiczów powie że będzie ok to będziesz spał spokojnie?add. 2 podobnie jak 1 o ile wkręt 45mm jest droższy os 30mm?add. 3 nie wyobrażam sobie wiercenia na wylot i mocowania ud za pomocą gwintów (może spróbuj z jednym otworem;))wiertło po drugiej stronie ściany "wywali" ci spory otwór te kołki o których pisałem, pisaliśmy wcześniej naprawdę solidnie trzymają z podkładkąadd. 4moja więźba wygląda raczej bliżej wschoduadd.5Moim zdaniem płyta zielona to nie czerwona ale się nie znam i nie wiem co to znaczy impregnowana zapewne w niesprzyjających warunkach add.8 Ja kupiłem płyty 2m- bo i tak musiały być ze sobą łączone przy 2.6 były duże straty na materiale (chodzi aby płyta wisiała na 3 cd-kach) a 3m nie udało mi się kupić najlepiej rozrysuj sobie będziesz wiedzieć która długość jest dla ciebie najlepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 03.12.2013 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 jak robisz dla siebie? ile zaoszczędzisz na krótszych (za 50zet będziesz spał spokojnie;) przecież już masz wątpliwości) Czy jak ktoś z forumowiczów powie że będzie ok to będziesz spał spokojnie? add. 2 podobnie jak 1 o ile wkręt 45mm jest droższy os 30mm? add. 3 nie wyobrażam sobie wiercenia na wylot i mocowania ud za pomocą gwintów (może spróbuj z jednym otworem;)) wiertło po drugiej stronie ściany "wywali" ci spory otwór te kołki o których pisałem, pisaliśmy wcześniej naprawdę solidnie trzymają z podkładką Ad 1. Dla siebie robie, i sam. Dlatego pytam mądrzejszych o ryzyko (jakiekolwiek), jeśli jest jakieś to pal tam koszt (i nawet robotę). Ad 2. Chodzi mi o odległość od spodu belki (te 3cm), ale z dłuższymi prętami (ad 1.) po prostu dam te 5-6cm to jak sądzę będzie zupełnie OK *) Ad 3. Wierciłem sporo w tym materiale, z udarem wywala dziury jak piszesz, ale ta cegła ma cieńką (do drążenia) ściankę. Stestuję, tu siła działa chyba na ścinanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 03.12.2013 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Ad 1. Dla siebie robie, i sam. Dlatego pytam mądrzejszych o ryzyko (jakiekolwiek), jeśli jest jakieś to pal tam koszt (i nawet robotę). Ad 2. Chodzi mi o odległość od spodu belki (te 3cm), ale z dłuższymi prętami (ad 1.) po prostu dam te 5-6cm to jak sądzę będzie zupełnie OK *) Ad 3. Wierciłem sporo w tym materiale, z udarem wywala dziury jak piszesz, ale ta cegła ma cieńką (do drążenia) ściankę. Stestuję, tu siła działa chyba na ścinanie. Ad. 2 sorki nie doczytałem, na to pytanie odpowiadał mi wcześniej mi Rom-Kon jeżeli chodzi o grzybki on montuje wsuwając je na belkę minimum 3 oczka u mnie wychodzi że mam ich ok 5 więc mam dwa wkręty miedzy1.5-5cm od spodu belki rozumiem że u ciebie będzie tylko 1 wkręt (nie zapomnij o podkładce -zapewne jest bardzo ważna) wkręt 3cm od spodu zdrowej belki raczej nie rozerwie (jak dasz dłuższe możesz podnieść do 5cm;)) Chcesz spać spokojniej kup wkręty "żółty ocynk" do drewna odpowiednio większe ja nie stosuje fosfatowych pisałem wcześniej ze są twarde potrafią pęknąć (wkrętarka urywa łepek) a w twoim przypadku wisi na jednym łepku (ja używam 4,5x45mm) u ciebie może być lepszy grubszy łepek koszt porównywalny tylko wkrętarka mocniej dostaje po .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 03.12.2013 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 odegnij oczko i zamocuj wieszak (pręt) do dolnego pasa to, drut bedzie w sam raz. skad macie te problemy z mocowaniem ud chyba uzywacie zamiast wiertarek jakichś łuparek Problem jest tylko zacząć. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć to sprzedawca nie wie co ci sprzedać (zakładając że on się zna) Wiesz jak to wygląda w realu- Casto powinieneś mieć za płotem jak masz kołek nie masz wiertła jak masz wiertło nie masz bita (wiertarkę i wkrętarkę zakładam że każdy czytający to forum już ma;)) itd. itd - z czasem wszystko staje się banalnie proste 2-gie pomieszczenie nie zajmuje już tydzień tylko 4 dni U mnie wyglądało to w ten sposób brałem się do pracy i tu brak wiertła 6mm mam ale nie mam (bo jest potrzebne;)) czyli szukam innej pracy która nie wymaga tego wiertła następnego dnia po pracy kupuje wiertło na wypadek gdybym nie znalazł pierwszego Teraz mam juz porządny warsztat do ocieplania poddasza a do sklepu jak jadę po podkładkę kupuje od razu 3-4rozmiary bo koszt 10zet całość i pewnie na 3 domy wystarczy ale jechać specjalnie już się nie opłaca bo paliwo to już 20zet;) a i czas 1h w plecy Najgorzej jak zmieniasz koncepcje w czasie pracy ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 03.12.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Przeczytałem wątek (na serio!) mam kilka pytań: 3. Mam miejscami działówki z silikatu drążonego 8cm, czy nie ma przeciwskazań (w razie potrzeby, i o ile nie byłoby to praktycznie upierdliwe) aby wiercić na wylot przez tę cegłę i łapać UDki z obu stron za jednym razem (pręt gwintowany + nakrętki i ew. podkładki). Rozważam aby UDki były również profilami nośnymi (o tym niżej). . Nie czuje tego:) jak to chcesz wykonać w praktyce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 03.12.2013 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Pytanie dla osób z "doświadczeniem":mam w bardzo dobrej cenie Toprocka lambda 0,035 to planuję dać między krokwie i jętki czy dalej się upierać z układaniem pod krokwie wełny w płytach czyli Superrock, bo ze względu na cenę korci mnie kupienie tego toprocka również pod krokwie tylko czy dam radę ułożyć taki pas 3,5m 15cm grubości na skosie i po drodze go nie rozpieprzyć może ktoś doradzi albo podzieli się jakimś własnym bezpiecznym sposobem układania wełny na skosach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 04.12.2013 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 CO układania pod krokwiami, to jak bedziesz miał grzybki to możesz na nie nabijać. Ja dawałem drugą warstwę też w pionie, bo łączenia nie pokrywały się z krokwiami. ZOstawiałem jeden profil na środku oraz gora i dół, wsuwałem pomiedzy grzybki i pod profil, następnie nabijałem i nacinąłem gdzie potrzeba, ale to była 10cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 04.12.2013 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 (edytowane) Chcesz spać spokojniej kup wkręty "żółty ocynk" do drewna odpowiednio większe ja nie stosuje fosfatowych (...) (ja używam 4,5x45mm) u ciebie może być lepszy grubszy łepek O, super-dzięki, chyba to sprawdzę w praktyce, bo mimo że odchudziłem ilość ocieplenia to nie chciałbym aby było to słabym ogniwem. Knauf chyba zaleca wkręty FN 5.1x35... odegnij oczko i zamocuj wieszak (pręt) do dolnego pasa to, drut bedzie w sam raz. Kurcze, trzeźwa uwaga! Muszę tylko rozważyć które mocowanie będzie silniejsze, od spodu czy od boku belki. Czy mocowanie od boku czy od dołu, wydaje mi się że wkręty z gwintem częściowym chyba lepsze, np. 5x40 (lub 5x60 od spodu) takie lub takie. (czy dzielę włos na czworo?) Nie czuje tego:) jak to chcesz wykonać w praktyce ? W sensie że ciężko utrafić? Jaaaakoś by się udało, zwykle na żywo klarują się najlepsze sposoby. Hmmmmm, powiedzmy rzucam wspólny poziom na obie strony (to łatwe) i więrcę z obu stron w tym samym miejscu bloczka (np. na środku lub na łączeniu pióro-wpust), rozstaw wg. potrzeby najlepiej w module cegły (25cm, te bloczki są b. równe), w profilu nawiercam otwory wg. rozstawu. Samo rozmierzanie nie powinno być jakoś upiorne. Dzięki chłopacy! Czy na Ad 6 i 7 coś napiszecie jeszcze? Edytowane 4 Grudnia 2013 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 04.12.2013 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Pytanie z serii tych głupich Dla was banalne;)Czy łącznik krzyżowy w stelażu podwójnym mocujecie do profilu CD (łącznik krzyżowy ma 4 otwory z boku) Gdy stelaż jest nieobciążony profile cd leżą na sobie natomiast jak pociągnę ten spodni to robi się szczelina do 3-4mm między profilami Tak ma być czy skręcać krzyżowy do tego wyższego a jak przyjdzie płyta to odciągnie do tych 3-4mm Czy w takim przypadku poziomować sufit pamiętając że po płytowaniu pójdzie w dół te 3-4mm Czy płyta nie jest tak ciężka i po przykręceniu profile będą się nadal się "dotykać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 04.12.2013 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Ok już znalazłem że się nie skręca do cd Teraz chciałbym poznać waszą opinię na temat poziomowania Łapiecie poziom dla opcji gdy "lezą na sobie" czy dodajecie te 3mmPytam ponieważ w pomieszczeniu mam połączenie jednopoziomowego (on jest sztywny) z dwupoziomowym i on gdy pociągnę ręką obniża się o 3mmWstępnie złapałem wkrętami że wszędzie mam szczelinę (i mam poziom) ale już wiem że to był błąd więc odkręcę Czy obniżyć również uchwyty o 3mm tak aby bez płyt był poziom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk44arty 04.12.2013 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 (edytowane) Witam, Czy ma ktoś pomysł jak obrobić (docieplić) okna dachowe w takim przypadku : Myślałem żeby spróbować obrobić to styro XPS i użyć przy samym oknie jakiejś taśmy rozprężnej. Niestety nie mam zbyt dużo miejsca. Na jednej fotce widać że za styrodurem jest piana zamknięto komórkowa, na krokwi już w zasadzie jej nie ma. Niestety nikt nie pomyślał przy natrysku piany co z oknami. Teraz mam od krokwi do takiego rowka na oknie 7cm.- trochę mało tej izolacji. Rama okna nie jest niczym ocieplona. Co z tym zrobić ? czy próbować "oblecieć" pianką ramę dookoła i do tego dojść xps'em, czy może być zwykły elewacyjny eps ? czy muszę stosować jeszcze jakąś folię paroizolacyjną ? Jedno okno mam w łazience i dwa w jednej sypialni, proszę o pomoc, chciałbym się z tym uporać przed mrozami Edytowane 4 Grudnia 2013 przez mk44arty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 04.12.2013 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 mk44artyCzy to jest strop żelbetowy na skosie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk44arty 05.12.2013 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Tak, strop żelbetowy (skorupa) na tym do około 15 cm piany zamknięto-komórkowej i te okna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 05.12.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Daj styrodur dokoła okien, siatke i klej na to, bez regipsów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 05.12.2013 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 CO układania pod krokwiami, to jak bedziesz miał grzybki to możesz na nie nabijać. Ja dawałem drugą warstwę też w pionie, bo łączenia nie pokrywały się z krokwiami. ZOstawiałem jeden profil na środku oraz gora i dół, wsuwałem pomiedzy grzybki i pod profil, następnie nabijałem i nacinąłem gdzie potrzeba, ale to była 10cm. też ciekawy pomysł dzięki za pomoc może ktoś jeszcze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Falcao 05.12.2013 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Witam, jak zbudować do tego przypadku stelaż gdzie będą schody strychowe. W celu wyjaśnienia poniższego obrazka - zielone pasy są to belki drewniane grubości 10 cm, wysokości 18, które są rozmieszczone na cały poddaszu - brązowe pasy to belki grubości 7 cm i wysokości 14 cm użyłem ich żeby przymocować do nich skrzynię schodów strychowych są opuszczone na grubość drugiej warstwy ocieplenia - schody wymiar 120 cm długości na 70 cm szerokości Moje pytania: 1. Czy wzdłuż dłuższych boków dać profil cd 60 w poziomie do belek i przymocować płytę g-k do profilu i belek i czy dawać równolegle po ścianie profil ud 30 z jednej strony wejdzie bo odległość wynosi 31 cm ale z drugiej strony już nie bo tylko 8 cm??? 2. co zrobić z 10 cm szpara która powstanie po zamontowaniu schodów miedzy belki czy tą odległość rozbić na dwie strony i też kręcić tam profil czy dosunąć schody do którejś z belek a szparę zabudować przez danie kawałka cd 60 na wieszakach w poziomie do belek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.12.2013 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Witam, Czy ma ktoś pomysł jak obrobić (docieplić) okna dachowe w takim przypadku : [ATTACH=CONFIG]228581[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228582[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228583[/ATTACH] Myślałem żeby spróbować obrobić to styro XPS i użyć przy samym oknie jakiejś taśmy rozprężnej. Niestety nie mam zbyt dużo miejsca. Na jednej fotce widać że za styrodurem jest piana zamknięto komórkowa, na krokwi już w zasadzie jej nie ma. Niestety nikt nie pomyślał przy natrysku piany co z oknami. Teraz mam od krokwi do takiego rowka na oknie 7cm.- trochę mało tej izolacji. Rama okna nie jest niczym ocieplona. Co z tym zrobić ? czy próbować "oblecieć" pianką ramę dookoła i do tego dojść xps'em, czy może być zwykły elewacyjny eps ? czy muszę stosować jeszcze jakąś folię paroizolacyjną ? Jedno okno mam w łazience i dwa w jednej sypialni, proszę o pomoc, chciałbym się z tym uporać przed mrozami czy beton, zbrojenie i późniejsze wykończenie jest tańsze od obecnego wykończenia poddasza (stelaż płyta g-k)? czy beton będzie działał jak cegła szamotowa w piecyku czy odwrotnie? czy będziesz czuł się bezpieczniej w takim domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk44arty 05.12.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 ad 1) Sam żelbet + późniejsze wykończenie czyli tynk, może, z pianą którą mam na pewno nie jest tańsze od kg. ad 2) Szczerze nie wiem, być może. Myślę, że jak nagrzejmy beton od środka który jest szczelnie obłożny izolacja od zewnątrz, powinien zadziałać jak akumulator ciepła, oczywiście mam też WM zrównoważoną żeby nie było problemów z wilgocią. ad 3) raczej tak, takie miałem założenia przyjdzie grad rozdu...cy dachówkę potarga membranę, to wymieniam bez remontu poddasza i już, piana jest wodoodporna, a kuny mogą mi skoczyć a już sią kręcą po budowie, bo pełno tego dziadostwa w okolicy, piana im się nie podoba bo twarda i śliska. Z resztą w mojej okolicy takie skosy to norma.(żelbet) Nie pomyślałem tylko o oknach i teraz widzę, że będą tam mostki, nawet jak obłożę to styrodurem to 7 cm to jednak będą to słabe punkty tej konstrukcji, najlepiej by było gdyby ich nie było no ale taki extremalny nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 06.12.2013 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 przyjdzie grad rozdu...cy dachówkę potarga membranę, to wymieniam bez remontu poddasza i już, piana jest wodoodporna, a kuny mogą mi skoczyć a już sią kręcą po budowie, bo pełno tego dziadostwa w okolicy, piana im się nie podoba bo twarda i śliska. Z resztą w mojej okolicy takie skosy to norma.(żelbet) . Po tym swtierdzeniu "rozdu..cy" to myślę że jesteś z okolic N.Sącza. Znam te okolice i faktycznie kilka lat temy widziałem pełno takich domów. Ja bym się jednak na taką cięzką betonową konstrukcję nie decydował. 7cm styroduru powinno być ok, normalnie okno masz miedzy krokwiami, jak okno jest na 70cm, a krokwie rozstawione co np 85cm to też za dużo na ocieplenie nie zostaje. Ja wczoraj zatkałem kwałekiem wełny właz dachowy Fakro, jak mnie wkurzyło bo teraz grzeje na poddaszu, przyszedł wiatr i i mi w schowku gdzie mam wyłaz na dach tak wiało że hej no i ciągnie na reszte poddasza. Zatkałem narazie wełną, i chyba zdecyduję się tam jednak kupić małe okno dachowe i zmienić zamiast tego nieszczęsnego włazu. Dodatkowo bardzo wiało niezaspoinowanymi szczelinami, bo mam nieskoczone, folia nie została przyklejona do płatwi, załatwiłem to wczoraj pianką, ale uważam że szcelnośc folii jest wazna nie tyle z punktu paroizolacujności ale z tego aby zatrzymywała ruch powietrza. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk44arty 06.12.2013 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Tak, trafiłeś Nowy Sącz, tu naprawdę jest to normalne budownictwo ale nie o tym rzecz. Zrobię tak jak myślałem, styrodur do krokwi będzie 7 cm, dołem obuduję murłatę tak żeby przy elewacji dojechać na równo wejdzie pewnie ze 20 cm. Górą też coś podobnego wydziergam, na to siatka, klej i może jakaś gładź, w sumie innego wyjścia nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.