Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Przykręcić płyty do końca. Szczelinę uzupełnić szpachlówką vario lub uniflot. Na to dać szeroką taśmę siateczkową by płyty się nie rozerwały gdy przyjdzie jakiś ruch płaszczyzn i na to wkleić taśmę narożnikową midflex. Taśmę wkleić na gotową szpachlówkę np. akrylputz z wiaderka.

 

Można również delikatnie rozsunąć płyty a w szczelinę siknąć pianę z pistoletu. Piana to doskonały klej poliuretanowy. Nadmiar pianki obciąć nożykiem a reszta jak wyżej

 

Jeśli narożnik nie bedzie równy to przed naklejeniem taśmy midflex można taki narożnik wyprowadzić szpachlówką (nida start) lub nawet tynkiem gipsowym j dopiero wkleić taśmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 1 month później...
  • 3 weeks później...

Proszę o porade.. wiem, ze kazdy temat byl juz poruszany, ale zarowno wykonawcy jak i osoby tutaj nie sa zgodne.

Mam strop drewniany i na calosci domu mam sufity podwieszane, zalezy mi na tym zeby nic nie pekalo.

 

1. Profil krzyzowy czy zwykly?

2. Profile CD skrecamy z UD czy nie? Płyty przykrecamy do profili UD czy tylko do CD?

3. Tasmy slizgowe.. dajemy czy nie? Ktos wczesniej pisal ze jak fachowcy dali to popekalo, rom-kon tez pisze ze nie daje.

4. Co dajemy na laczenia sufitu (plyty) ze sciana? Te tasmy naroznikowe typu midflex/tt czy tasma papierowa/flizelina tez bedzie ok?Bo rozumiem, ze na laczenia plyt wystarczy tasma papierowa lub flizelina.

 

Wiem, ze te pytania zadawane sa setny raz, ale najpierw obejrzalem filmik rigipsa, pozniej zaczalem czytac ten temat i naprawde mozna zglupiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu nowy więc jeśli pisze nie w tym wątku to proszę o przeniesienie. Jestem na etapie zabudowy sufitu poddasza dach dwuspadowy kryty blacha bez deskowania. Mam zamiar dać 15cm wełny między krokwie i 10 cm pod i stelaż podwójny i tutaj zastanawiam się czy pierwszy profil główny mogę mocować na uchwyty typu grzybek a drugi profil do niego na krzyżowy uchwyt. Czy profil główny mocować na esy? Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamontować płyty xps zamiast zielonych KG?

Jak je obrobić?

 

Wiadomym jest, że okna dachowe, to dziura do nieba.

Jak ograniczyć straty ciepła, kiedy pomiędzy KG, a krokwią zostaje 20-30mm?

Tylko zastąpieniem KG, XPS.

Możecie doradzić?

 

Dziękuję za sugestie i porady.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamontować płyty xps zamiast zielonych KG?

Jak je obrobić?

 

Wiadomym jest, że okna dachowe, to dziura do nieba.

Jak ograniczyć straty ciepła, kiedy pomiędzy KG, a krokwią zostaje 20-30mm?

Tylko zastąpieniem KG, XPS.

Możecie doradzić?

 

Dziękuję za sugestie i porady.

 

Kiedyś już ktoś coś takiego chciał zrobić ale nie wiem czy zrobił. Ja doświadczenia w tym nie mam. Wiem tylko że błędem było wstawienie okna w tak wąskie miejsce - trzeba było zrobić wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w pionowe szpalety 3-4cm dawalem styrodur. Najpierw kleilem go na piance do krokwi, potem UD-ki okienne (załamanie 10cm poziome) krecilem do krokwii przez styrodur. Te same UD-ki zanitowalem z pionowymi UD-kami okiennymi by bylo stabilnie. Poddasze robiłem / robię pierwszy raz i nie wiem czy to dobra rozwiązanie ale po zaplytowaniu jest bardzo stabilnie. Jak będzie dalej, zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie spoinowanie, u

A jak Ci sie robilo na Śmigu i fizelinie? Ja próbowałem fizeliny i taśmy papierowej ale rwały sie bo smig jest dość gesty a nie chciałem za bardzo rozwadniac. Tylko taśmę TT szlo jakoś wkleić na Śmiga. Jak mi brakło to kupiłem Uniflota i przekonałem sie jak lekkie i przyjemne może byc spoinowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krisgie, śmiga C-50 spróbowałem po chyba jednym wideło na YT mariobudowlańca. Dla amatora wygodny bo z wiadra, sprawia wrażenie mocnego (twardy jak fiks).

Generalnie robiłem tak:

1. najpierw wypełnienie głębokiej szczeliny między płytami (do poziomu spłaszczenia)

2. po związaniu (w jednym rzucie) naniesienie znów śmiga...

3. szybko zebranie tak aby zostało max 1mm...

4. szybko na to flizelina którą przejechałem (dociskałem płasko, nie ciągnąłem, aby nie rwać) szpachelką 6cm...

5. szybko na to znów śmig który zbierałem tak aby było minimalne wklęśnięcie od płaszczyzny płyt (aby potem gładź robić na równo).

 

Generalnie spoko, tylko mam wrażenie, że tę flizelinę wypychało na wierzch, ale może to tylko tak wyglądało (robił się taki jakby rysunek-struktura w pasku gdzie szła flizelina) .

 

Zastanawiam się (może ktoś podpowie?) czy można (bez szkody dla wytrzymałości połączenia) przed krokiem 5 pozostawić do związania, czyli robić spoinowanie śmigiem c-50 na trzy razy.

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem podobnie. Ale wyciąganie nadmiaru masy spod fizeliny i taśmy papierowej kończyło sie ich poszarpaniem bo masa gęsta i dość szybko schła pomimo zagruntowania płyt K-15. Jak zauważyłem masa nie wsiąkała w fizelinę i kiepsko kleiła się do papierowej. Więc do Śmiga ostatecznie użyłem TT. Drugą warstwę Śmiga nakładałem na drugi dzień po wyschnięciu połączenia. Ogólnie w porównaniu do Uniflota i taśmy papierowej Śmig i taśmy TT wypadają blado pod względem pracochłonności. Pod względem wytrzymałości nie wiem. Do obstawiania narożników zew i wew uzyłem juz Uniflota i Vario zależnie w ktorym sklepie kupowałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zanim położę flizelinę ściągam śmiga na tyle, aby później już go nie wyciskać tylko położyć dodatkową warstwę na wierzch. Idzie to już dość sprawnie.

 

TT daję głównie w narożniki wew. z sufitem, i tutaj ze śmiga zrezygnowałem (nie chciał się zbyt wyciskać spod TT) na rzecz uniflota.

 

A narożniki zew. alu daję na "szaraku" z Nidy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewną niedogodność, może na szybko ktoś poradzi. Szpachluję systemem Nida Start/Finisz. Pierwszą warstwę Start robiłem tak ze zaszpachlowalem całą powierzchnię np. Jeden skos i jak skończyłem to bralem pióro i wygladzalem całość. Płyty byly gruntowane po całości wiec gips nie schnął za szybko i bylo Ok. Zabrałem sie za drugą warstwę i juz nie jest tak różowo bo druga warstwa schnie prawie na blichowce. Ktoś tam odradzał mi gruntowanie pod drugą warstwę bo może się odspajać ta warstwa. Pomyślałem o zwilżeniu wodą. Czy są jakieś przeciwskazania do obydwu sposobów? Bo jesli są i musialbym od razu wygladzac przy nakladaniu to druga warstwa będzie wyglądać gorzej niż pierwsza :). A może jest jeszcze inny sposób? NP. Moczenie szpachli po polozeniu i zagladzenie jej po rozszlamowaniu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj popełniłem takie małe co nieco z moim oknem dachowym.

Zapewne wielu będzie krytykowało moje poczynania, ale zrobiłem już tak kilka okien i wykończenie zachowuje się rewelacyjnie.

Jeśli macie komentarze nawet te negatywne to zostawiajcie pod filmem na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Tg0pwg_S0xA

Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...