gambit565 24.02.2018 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 Co cechuje budownictwo Skandynawskie - nie dla OSB , na poszycia stosuje się płyty pilśniowe miękkie bitumowane ( nie dostępne w Polsce) albo w ciasnej zabudowie płyty gipsowe ( tak na zewnątrz ) , kilka tygodni może na nie padać deszcz i nic im nie ma .Oba rozwiązania powodują że ściany są otwarte dyfuzyjnie . . Napisz cos wiecej o tym poszyciu. O plytach bitumowanych slyszalem ze stanowia tam usztywnienie i tworza tarcze i nikt nie ma z tym problemu, W Polsce czy w Niemczech cos takiego by nie przeszlo. Co to za plyta gipsowo-kartonowa? Zwykla plyta czy cos innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 24.02.2018 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 Certyfikowane drewno z Szwecji kosztuje 1200 netto ale tylko w tych hurtowniach gdzie sprzedają na m3 , bo ci co sprzedają na metry bieżące to wychodzi nawet powyżej 2k . Skandynawska technologia ( ostatnie 30-40 lat ) jest podobna do tej z USA rozmiar kantówek to Norwegia ma 48x148 lub 48x198 -Szwecja 45x145 ,45x195 różnice spowodowane podobno historyczne .Rozstawy co 60 cm i to jest proste , pogubisz się jak będziesz rozmierzał ściany robić co 62,,5. Gęściej można dać gdy konstruktor stwierdzi że trzeba . Belki na stropy i dachy wszystko głównie dwuteowe . Co cechuje budownictwo Skandynawskie - nie dla OSB , na poszycia stosuje się płyty pilśniowe miękkie bitumowane ( nie dostępne w Polsce) albo w ciasnej zabudowie płyty gipsowe ( tak na zewnątrz ) , kilka tygodni może na nie padać deszcz i nic im nie ma .Oba rozwiązania powodują że ściany są otwarte dyfuzyjnie . Poszycia stropów to płyty MPF , dodam że sztywność domów zapewnia elewacja drewniana , którą ma większość domów . Będziesz budować dom to nie kupuj drewna na wymiar , odpadów bywa dużo ale praktycznie wszystko wykorzystasz . Oni robią drewno na wymiar, tzn że w typowej cenie jak chce 2500mm to robią zawsze trochę dłuższe lub mogą zrobić typowo co do mm, ale to muszą ciąć na innej (dokładniejszej) maszynie i temu jest dopłata 100zł/m3 czyli jak dla mnie to nie ma większego znaczenia. Oni nie robią przykładowo kantówek na jedną długość i potem cięcie tylko od razu na dany wymiar. Zresztą kvh z tego co wiem to jest drewno klejone na czopy z mniejszych (selektywnie wybieranych) kawałków więc robi się na wymiar. Da sie to tak zrobić by nie było żadnych odpadów, bo skąd niby mają się wziąć? Zamówi się przykładowo 200 kantówek 40x140x3000mm; 5 kantówek 40x140x1000mm; 2 kantówkie 40x140x800 itp. Dokładnie będę wiedział jakie będę potrzebował i jaką ilość więc nawet co do sztuki mogą zrobić. Temu właśnie chcę to zrobić modułowo i przez to nie będę musiał tracić czasu na docinki tylko będę brał odpowiednią kantówkę, skręcał/zbijał i montował. Te skandynawskie czy USA robią na odpowiednie wymiary więc temu mi to nie pasuje. Ale czy to będzie takie czy takie to już szczegół bo wymiary i tak podobne. Po co stosować płytę otwartą dyfuzyjnie na poszycie zewnętrzne skoro w domu będzie rekuperacja? Jest udowodnione że przez ściany zewnętrzne prawie wilgoć nie przechodzi i za odprowadzenie wilgoci odpowiada wentylacja a nie ściany. Z zewnątrz ocieplenie chciałbym zrobić z styropianu więc i tak nie posłuży to na odprowadzenie wilgoci. A skąd ta wilgoć miałaby się znaleźć w tej przegrodzie? Oczywiście nie licząc powodzi itp przez co by mogła ściana namoknąć bo to byłby problem w przypadku każdej ściany. Jeszcze samo drewno może nabrać wilgoci przez deszcze gdy szkielet nie będzie przykryty, ale w takim wypadku po obiciu domu poszyciem z osb to zrobię ocieplenie z styro i zaciągnę siatkę z klejem. Tynk pewnie na końcu się da. Przy SSZ z elewacją, w środku drewno będzie sobie dosychać więc potem nic mu już nie zaszkodzi bo będzie paroizolacja od środka. No chyba że się ją podziurawi lub ktoś celowo karcherem mi to zmoczy. Na poszycie stropów faktycznie mfp będzie lepsze bo odporniejsze na wilgoć i to właśnie zastosuję. Co do belek stropowych jako dwuteowe to czemu tylko dwuteowe wchodzą w grę? Mnie to akurat będzie obojętne bo mogę dać takie lub z litego drewna. Jak dla mnie rozstaw słupków co 62,6cm nie jest zupełnie kłopotem, tylko będzie trzeba dobrze patrzeć na miarkę by dobrze zaznaczyć gdzie ma być dana kantówka. Moge zrobić rozstaw co 60cm ale przy poszyciu co 60cm osb bym musiał przyciąć na szerokość 120cm lub długość na 240cm co generowałoby odpady i dodatkowa robotę. Co innego jakby te płyty miały od razu szerokość 60cm. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ceny. Raczej osb jest dużo tańsze od płyty pilśniowej a cena ma też znaczenie. Chcę by za niewielkie pieniądze było dobrze i myślę że tak to planuję. Jeżeli tak się nie da to nie warto iść w szkielet drewniany. Choć jest równie trwały co dom murowany to przy odsprzedaży gorzej wyceniany. Temu też dom w szkielecie musi być zdecydowanie tańszy od murowanego o tych samych parametrach. Jeżeli wyjdą w podobnych kosztach to nie ma to sensu. Ja właśnie chcę aby było taniej i kombinuje jak to zrobić. Gambit, bo to do Ciebie, to nie oznacza że nie słucham innych lub mam innych zdanie gdzieś bo to nieprawda. Też to nie może tak być że ktoś powie coś i muszę to traktować jak jedyną świętość gdyż ile ludzi to tyle opinii. Zbieram różne informację i z tego chcę ulepić coś dla siebie. Jak gdzieś źle myślę to warto powiedzieć co źle myślę i dlaczego to jest złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 24.02.2018 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2018 płyta bitumowana 12mm ogólnie jest krucha i łamliwa ale na ścianie odpowiednio zamocowana stanowi dobre usztywnienie i wiatroizolację jest stosowana od lat osiemdziesiątych i rozbierając stare domy konstrukcja w nich jest w idealnym stanie .Steico ma w swojej ofercie coś podobnego ale u nich jest to do użytku wewnętrznego , to co zalecają na zew. to ta sama płyta tylko bez warstwy bitumicznej o gr 30mm.Co do płyty gipsowej jest 9mm odporna na wilgoć ma dużo włókien w sobie , może być wystawiona na warunki atmosferyczne przez pół roku. Norgips ma w ofercie w Skandynawii ale nie w Polsce .https://norgips.no/produkter/spesialplater/utvendig-gu-x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 26.02.2018 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 W Polsce też bez problemu dostaniesz płytę gipsową do poszycia zewnętrznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.02.2018 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2018 W Polsce też bez problemu dostaniesz płytę gipsową do poszycia zewnętrznego. ale raczej gipsowo- włóknową która tania nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 27.02.2018 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2018 Droga też nie. OD OSB wyjdzie chyba taniej. Feler jest taki, że nie możesz jej zostawić na zewnątrz zbyt długo, bo deszcz ją szybko zniszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.02.2018 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2018 Droga też nie. OD OSB wyjdzie chyba taniej. Feler jest taki, że nie możesz jej zostawić na zewnątrz zbyt długo, bo deszcz ją szybko zniszczy. Na allegro taka płyta to koszt ok.80zł i jedna waży 45kg. OSB to koszt 50zł ale jak dojdzie jeszcze płyta gk to cena i tak jest niższa ale za to są dwie płyty do kręcenia więc dwa razy więcej pracy. Jakby to miała być płyta gk wodoodporna czy bardziej odporna na ogień to już ta sena jest wyższa od fermacell. Kiedyś jak na to patrzyłem to wydawało mi się to znacznie droższe. Chyba coś źle patrzyłem. Na pewno przy zastosowaniu płyty fermacell na poszycie zewnętrzne jest to droższe od osb ale raptem o 10zł/m2 więc też nie majątek. Dobrze też rozumiem że w przypadku tych płyt to nie trzeba robić szczeliny dylatacyjnej tak jak w przypadku osb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 01.03.2018 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Mówimy o innych płytach - miałem na myśli np. Duraline w cenie kilkanaście PLN/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2018 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Mówimy o innych płytach - miałem na myśli np. Duraline w cenie kilkanaście PLN/m2. Co to za płyta duraline? Bo raczej nie chodzi Ci o tą na półki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 02.03.2018 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 https://www.rigips.pl/produkty/plyty-rigips-pro-duraline-typ-dfireh1-125/plyty-rigips-pro-duraline-typ-dfireh1-125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 02.03.2018 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 https://www.rigips.pl/produkty/plyty-rigips-pro-duraline-typ-dfireh1-125/plyty-rigips-pro-duraline-typ-dfireh1-125 Z tego co piszą w zastosowaniach to raczej do zabudowy wewnętrznej w systemie suchej zabudowy. Trzymałeś ją w ręku? Jest faktycznie mocniejsza? Jeżeli tak to na poszycie wewnętrzne mogłaby być ale na zewnętrzne to i tak fermacell lub osb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 02.03.2018 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 na zewnątrz też się nadaje, parametry ma piękne. A jak pytasz o praktykę, cóż... szaleństwa nie ma, OSB pracuje się zdecydowanie łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 02.03.2018 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 na zewnątrz też się nadaje, parametry ma piękne. A jak pytasz o praktykę, cóż... szaleństwa nie ma, OSB pracuje się zdecydowanie łatwiej. Bardziej mi chodzi o kwestie konstrukcyjne czy się nadaje na poszycie zewnętrzne. Mimo to myślę, że nie za bardzo by mi to pasowało. To jednak jest płyta gk tylko trochę mocniejsza od zwykłej więc jak namoknie (przez opady) to będzie masakra. Budując szkieletowca systemem gospodarczym raczej bym z tym nie ryzykował. Może najwyżej zastosować taką płytę na poszycie wewnętrzne zamiast osb+gk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 03.03.2018 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Rigips wprowadził jeszcze lepszy produkt nadający się na zewnątrz - Rigidur bodajże to się nazywa. Dla mnie atut tej płyty wobec OSB stanowi otwartość dyfuzyjna, natomiast masz rację - po namoknięciu to szmelc będzie, dlatego trzeba to szybko owinać wiatroizolacją, albo od razu elewację robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 03.03.2018 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Dla żadnej z tych płyt nie jest jasno napisane że są do użytku zewnętrznego , tylko ogólnie że nadają się na poszycia ścian szkieletowych .Mimo wszystko nie należy się bać ich zastosowania na poszycie zewnętrzne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 04.03.2018 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2018 Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa z paneli SIP. Wydaje mi się to na najlepsze rozwiązanie. Oczywiście panele robione we własnym zakresie bo kupne są drogie (zbyt drogie jak za sklejenie osb z styropianem). Jak mi to architekt podpisze to w to pójdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz1959 05.11.2018 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Witam Szkieletorów! Jestem na etapie kończenia fundamentów. Firma stawiająca mój domek to Canbud z Przysuchy. Nie ma ich w spisie CBS ale od dwóch lat jeżdżę po ich budowach, oglądam co wymodzili i podoba mi się. Mają dobrą opinie tam gdzie już stawiali, jedni zadowoleni polecają im kolejnym klientom, na wolny termin czeka się do dwóch lat i nie są najtańsi choć też nie opróżniają (ponoć) portfela do cna, więc ufam (z drżeniem serca) że znają się na swojej pracy (kilkuletnie doświadczenie w Stanach Zj. i ok. 18-letnie w Polsce. Ale tak naprawdę to mam pytanie z innej beczki. Zastanawiam się nad wentylacją mechaniczną z rekuperatorem i gruntowym wymiennikiem ciepła. Instalacja droga ok 15 tys. zł ale zapewnia stale świeże powietrze, w zimę dodatkowo podgrzane przez grunt a w lato działające jak klima i to w dodatku z b. małymi kosztami eksploatacyjnymi. Co Wy na to? Czy uważacie że taki wydatek jest uzasadniony, szczególnie w kwestii chłodzenia latem, czy może warto zainwestować w klimę z multi splitem i kilkoma jednostkami wewnątrz, ale koszty eksploatacyjne wyższe... Czekam na Wasze opinie, a może w ogóle nie jest potrzebna taka instalacja, choć boję się letniego zaduchu na poddaszu. Pozdrawiam Robert Urbański Canbud na swojej stronie :" Podstawowym elementem ścian zewnętrznych i wewnętrznych domu w technologii szkieletu drewnianego są słupki drewniane czterostronnie strugane (wilgotność Wo od 18% do 20 %) o przekroju 40 x 100 [mm], 40 x 140 [mm], oraz belki stropowe o wymiarze 40 x 200 [mm] z zaokrąglonymi krawędziami i rozstawie osiowym co 400 [mm]. Pomiędzy słupkami w ścianach zewnętrznych umieszczona jest izolacja termiczna o grubości 140 [mm], w ściany wewnętrzne izolacja akustyczna o grubości 100 [mm], w stropy izolacja o grubości 200 [mm]. Po zewnętrznej stronie konstrukcji, umieszczona jest płyta OSB 3 która ma za zadanie usztywniać konstrukcję, a zarazem być elementem nośnym przyszłej elewacji. Kolejną zewnętrzną warstwę stanowi wiatroizolacja, ostateczną elewację wykonuje się w zależności od życzeń inwestora, a mianowicie:" Czy nie uważacie ,że 140 mmm w ścianie to nie za mało ? Pod elewację brak jakiegokolwiek ocieplenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 06.11.2018 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 Zawsze można zapytać, czy mogą dać więcej. Pod drewnianą elewację to tak 200mm byłoby chyba dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 30.11.2018 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2018 https://drewnamoc.blogspot.com/ - polecam bloga do przeczytania :yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rigmec 18.01.2019 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2019 Bojąc się styropianu na elewacji zbudowałem szkieletora we własnym systemie. W sumie to jest tylko rozbudowa domu na zgłoszenie ale za to tymi ręcami.Materiał to 38x96 i 38x145 ze Szwecji.Inność polega na tym, że mam postawione w zasadzie dwie ściany oddalone on siebie o 10 cm. Daje mi to w sumie izolację o grubości 30 cm. Dach podobnie ale ze 145-tek z przerwą 5 cm co daje 35 cm izolacji. Na dachu standardowo membrana i blachodachówka.Ściany od wewnątrz g-k 12 mm a na zewnątrz w kolejności od środka osb 9 mm, membrama house wrap, łaty pionowo i na nie przykręcone płyty wiórowo-cementowe (czeskie). Na wiosnę dojdzie tynk jak najbardziej izolujący od wody. Izolacja to ekofiber dobity tak, że jest twardy jak filc. Całość materiału z oknami (ściana szczytowa to w zasadzie jedno wielkie przeszklenie bo na zgłoszeniu jest ogród zimowy) to około:Płyta 10.000Drewno 12.000Okna 12.000Izolacja 8.000Dach 5.000Elewacja i ściany - 6.000Robocizna - bezcenna.Piszę o tym tylko po to żeby dać komuś ideę ile jak wywalić styropian ze szkieletu. Pojawił się jednak jeden problem z ogrzewaniem a mianowicie jest tam za gorąco pomimo braku ogrzewania. Oczywiście cudów nie ma i ciepło się skąsdś bierze. Znajduje się tam kotłownia i straty z niej (do tej pory szły w kosmos) są tak duże, że ogrzewają całe pomieszczenie. Czekają mnie więc przenosiny kotłowni na zewnątrz ale się w sumie z tego cieszę bo założę wentylację z rekuperacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.