Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

hikvision naprawde ma sprzęt wysokiej klasy my Amontowaliśmy już tego setki i do tej pory zero awarii. Kamerka 1,3 mpix to koszt ok 600pln netto jakość HDReady, 2mpix ok 700 pln netto jakość Full HD a 3 mpix ok 769 pln netto

 

Z całym szacunkiem ale ja bym żadnego z urządzeń tego producenta nie zamontował. Jak można tak narażać klientów nie łatając przez 2 lata dziury, która umożliwia dostęp innym osobom.??

 

http://niebezpiecznik.pl/post/hasla-backdoory-do-rejestratorow-kamer-monitoringu-cctv/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale ja bym żadnego z urządzeń tego producenta nie zamontował. Jak można tak narażać klientów nie łatając przez 2 lata dziury, która umożliwia dostęp innym osobom.??

 

http://niebezpiecznik.pl/post/hasla-backdoory-do-rejestratorow-kamer-monitoringu-cctv/

 

a kto każe taką (czy inną kamerę) bezposrednio do internetu wystawiać? trzeba być idiotą.. jakikolwiek ruter plus oprogramowanie go odpowiednie (typu VPN) i dziura niedostępna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto każe taką (czy inną kamerę) bezposrednio do internetu wystawiać? trzeba być idiotą.. jakikolwiek ruter plus oprogramowanie go odpowiednie (typu VPN) i dziura niedostępna..

po co naciągasz rzeczywistość ?

większość używa w domach najtańszych routerów , wystawia swoje Foscamy *sion i inne na świat bo myśli że tylko On zna hasło. Większość klientów nie ma o tym pojęcia. Niedouczony instalator włącza mu podgląd na telefonie i klient zadowolony bo nie ma pojęcia o tym że każdy może to oglądać.

Najtańszy router z VPN kosztuje ok 1000 PLN. Ile widziałeś domów z takim routerem ? Ja widziałem tylko jeden - mój.

Już nie wspomnę o tym że VPN nie załatwia sprawy ale to na dłuższą dyskusję i nie na to forum.

Generalnie , proszę nie uspokajaj fałszywie, bo problem jest i to duży. Klienci powinni o tym wiedzieć i nie można Ich w nieskończoność okłamywać, co ma miejsce w branży monitoringu od kilku lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam ruter z vpnem.. nie tylko w domu, w firmie też..

to o czym piszesz to jest błąd instalatora który powinien mieć o tym pojęcie.. ruter z openwrt nie kosztuje majątku.. jak kogoś stać na parę kamer ip to i na dodatkowe 2 stówki też..

to jest nas dwóch ;-)

realia wyglądają jednak inaczej, większość instalatorów nie ma minimalnego pojęcia o tym.

Zamawiają kamery z Aliexpress za 100PLN, sprzedają klientowi za 500PLN i mówią że jest full wypas i tania.

Piszmy o realiach a nie o tym że jakiś promil postępuje prawidłowo.

Z całą pewnością masz też pojęcie że sam VPN nie załatwia sprawy bo jak ktoś da sobie zainstalować złośliwy kod w kamerze to mu VPN nie pomoże.

Większość nie zwraca na to uwagi bo nie ma takiej świadomości. Klientów trzeba koniecznie uświadamiać żeby wiedzieli na co się decydują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie do speców od Satela: pilot APT-100 (i Integra 128WRL), chcę go użyć do otwierania bramy, czy sterowania oświetleniem, niestety nie wychodzi mi to.

W pilocie mam zdefiniowany numer wejścia podpiętego pod przycisk, dajmy na to wejście 101. Skonfigurowane jest ono jako 47 "bez akcji alarmowej", choć o ile pamiętam z instrukcji, nie ma to znaczenia. I tu już pierwsza wątpliwość, czy w podglądzie stanu wejść w DloadX powinno być widać, że naciskam coś na pilocie? Bo nie widać. Pilot jest dodany poprawnie, w drugą stronę komunikacja mi działa, lampkami na pilocie migam jak chcę.

 

Dalej, robię sobie wyjście, dajmy na to typ 24 "Przełącznik MONO", z czasem działania 10 sekund (do testów). Jeśli wyzwalanie ustawiam z jakiegoś fizycznego wejścia, pięknie działa, każde naruszenie tego wejścia powoduje zadziałanie wyjścia przez 10 sekund. Kiedy jednak usiłuję go wyzwalać z wejścia wirtualnego 101 od pilota, nie widzę żadnej reakcji.

 

Co robię źle, albo czego nie robię choć powinienem?

 

Ja mam wejścia ustawione jako zwykłe NC. Wyjścia wyzwalają z tej strefy w której mam wejścia do pilota.

Całą reszta zrobiona jak u Ciebie.

Działa bez problemu.

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już też działa, zapomniało mi się skasować ten post jako zbędny, zwłaszcza, że wyjaśnienie zagadki okazało się być trywialne: wejście skonfigurowane pod pilota może i sobie być wejściem wirtualnym, ale "typ linii" musi mieć określony jak najbardziej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie : czy nie lepiej ustawić zasilanie czujek jako "Zasilanie w czuwaniu" ?

Czy w sumie jest potrzebne zasilanie czujek w przypadku braku czuwania ?

Rozumiem, że podczas załączania alarmu, zasilanie się tam pojawia i mam np informację o tym ,że jakieś wejście (czujka) jest naruszone ?

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie optymalnego systemu alarmowego dla następujących warunków:

- maks 8 czujek ruchu w tym sufitowe - nie ma jeszcze tynków więc najlepiej przewodowych + 1-2 czujniki dymu, ze 2 kontaktrony.

- sterowanie pilotami np APT-100 (uzbrajanie/rozbrajanie)

- wykorzystanie kilku wybranych czujek ruchu do sterowania załączaniem/wyłączaniem oświetlenia przypodłogowego (o ile taka integracja jest możliwa) - musi działać w czasie, gdy alarm jest nieaktywny,

- sterowanie dodatkowym ryglem elektromagnetycznym bramy garażowej (podczas uzbrojonego alarmu),

- moduł GSM do wysyłania komunikatów alarmowych (współpraca z Ethernet i możliwość podglądu/sterowania przez aplikacje android jako opcja).

 

Najlepiej coś z satela (centrala).

Czy rezygnując częściowo z czujek przewodowych na rzecz bezprzewodowych dam radę spełnić ww. warunki na satelem micrą (zaleta to zintegrowany moduł bezprzewodowy czujek i pilotów + powiadamianie GSM).

 

A może potrzebuję czegoś lepszego np którąś z "małych" integr + moduł bezprzewodowego sterowania pilotami + moduł GSM (jaki ?).

 

Teraz pytania bardziej techniczne, pewnie laickie:

- od czujek przewody 4x0,5 - jak rozumiem do centralki, nie do manipulatora, każda czujka odrębnie czy można łączyć równolegle np po 2 ?

- połączenie manipulator(manipulatory)-centralka - jaki przewód ?

- jak to zintegrować z automatyką rolet (sterowniki sterowania rozproszonego - jakiej firmy moduły jeszcze nie wiem coś w stylu Bister RCS lub podobne rozwiązania) tzn jaki przewód należy ułożyć pomiędzy centralką a sterownikiem (a może manipulatorem a sterownikiem rolet ??) i czy taka integracja możliwa - wystarczające jest zamykanie/otwieranie rolet grupowo z pilota,

- jakie połączenia centralka/manipulator ścienny/instalacja przypodłogowego oświetlenia/rozdzielka elektryczna i jakie wymagania co do tej instalacji by możliwa była automatyka załączania punktowych ledów np na schodach lub przy podłodze za pomocą czujek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że tysiak to jest max za kamerkę. Będę potrzebował 2 sztuki. Masz może namiar na stronkę gdzie można porównać na żywo obrazy z kilku różnych kamer? Ostatnio u mnie na parkingu zamontowali i7-c724308-ir, obraz jest zarąbisty ale cena mnie przerosła - najtaniej ją widziałem za 1450 a przeważnie jest po 1600

Ja polecam novusa seri 3000 naprawdę fajny mają obraz 1,3mp około500-600zł Zamontowałem ostatnio z 40szt i fajnie chodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie obeznani w Satelu, szybkie pytanie: czy z klawiatury strefowej INT-S-GR obok jej normalnej funkcji (uzbrajanie/rozbrajanie alarmu) da się uzyskać funkcję sterowania jakimś wyjściem przy pomocy jednego przycisku, w ostateczności jakiejś prostej ich kombinacji?

 

Chciałbym mieć możliwość otwierania z poziomu tej klawiatury bramy garażowej (sterowanej z alarmu, centrala to Integra 128WRL) i chciałbym, żeby to było rozwiązanie przyjazne dla użytkownika, nie wymagające wcześniejszego godzinnego szkolenia z obsługi. Da się?

 

Nie bawiłem się tym, ale nie można użyć np alarmu pomocniczego ? Czyli 3 sek wciśnięcia klawisza "0". I wysterować wyjście wejściem ustawionym na alarm pomocniczy.

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł, dzięki!

 

A przy okazji, zanim to zacznę ćwiczyć w praktyce, zacząłem czytać instrukcję od tej klawiatury i zaintrygowała mnie jej własna, niewykorzystywana u mnie funkcja: sterowanie ryglem drzwiowym. W opcjach klawiatury jest trochę ustawień dotyczących tego tematu, na zaciskach jest miejsce do podłączenia rygla, również czujnika domknięcia drzwi, brakuje mi tylko jednej informacji: jak u licha to obsłużyć z poziomu centralki? Czy rygiel jest widziany jako wyjście (jakie)? Gdzie się ustawia kod otwierania drzwi (tylko otwierania drzwi, bez zazbrajania/rozbrajania) i jak go się potem podaje?

Nie wiem, może nie szukałem wystarczająco intensywnie, ale nigdzie takich informacji nie znalazłem, podpowiecie coś? Bo może to by się dało też wykorzystać do nietypowych celów...

 

Instrukcje do Satela są naprawdę SKANDALICZNE!!!!!!! I to nie tylko te dla instalatorów, bo tu można by jeszcze zrozumieć ich politykę (przyjdź na kurs, zapłać, nauczymy), ale instrukcja użytkownika, która jest jednym wielkim mętlikiem to już jest przegięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Europower ma w ofercie akumulatory 22 Ah o wymiarach takich, jak 17 Ah. Stosuję je w montowanych systemach - są godne polecenia, choć drogie.

 

Wracam do tematu tych akumulatorów znowu.

Tak z ciekawości sprawdziłme ten akku. Parametry ma ok, ale tak naprawdę to ma on pojemność 20Ah a nie 22Ah. Troche te liczby w nazwach są "oszukane"

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu tych akumulatorów znowu.

Tak z ciekawości sprawdziłme ten akku. Parametry ma ok, ale tak naprawdę to ma on pojemność 20Ah a nie 22Ah. Troche te liczby w nazwach są "oszukane"

 

Fantom

skąd masz takie wiadomości że ma 20 ah ja jak go testowałem miernikiem pojemności (fakt że może to nie 100% pewność ) to pokazywał nawet więcej 24-26ah na nowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Własnie jestem na etapie kładzenia kabelków do alarmu i chciałem się zapytać, w którym miejscu mam zamontować czujki inercyjne w dwóch nietypowych oknach. Pierwsze to okno w wykuszu, a dokładnie to trzy witryny, a drugie to okno narożne składające się z dwóch: mniejsze to okno otwierane, a większe to witryna. Poniżej zdjęcia tych okien.

 

[ATTACH=CONFIG]295127[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]295128[/ATTACH]

 

Wysokość okien w wykuszu to 2,0 m, a szerokość to:

-boczne 0,6 m,

-środkowe 1,6 m.

 

Wysokość okna narożnego to 1,55 m, a szerokość to:

- mniejsze - 1,2 m,

- większe - 2,2 m.

 

Najbardziej interesuje mnie, czy w tych przypadkach da się zastosować tylko jedną czujkę (tak bym wolał, bo mniejszy koszt), czy jednak trzeba dawać dwie. Mam już zakupione czujki Satela.

Proszę o poradę w tej sprawie.

 

I jeszcze jedno: czy mogę montować czujki inercyjne na środku ramy u góry okna, czy lepiej na dole lub z boku od strony klamki?

 

Dzisiaj zamontowałem i uruchomiłem czujki wibracyjne Satel VD-1 BR w tych oknach. Czujki umieściłem:

- w wykuszu - na środkowym fixie u góry na środku

- w oknie narożnym - na dużym fixie u góry blisko narożnego słupka.

 

Generalnie lipa :(. np w oknie narożnym myślałem, że załatwię jedną czujką fixa i skrzydło, a tymczasem trzeba naprawdę mocno rąbnąć w ramę żeby czujka zadziałała. W tym oknie jak uderzę w fixa, to jeszcze działa jak cię mogę (blisko czujki to wystarczy lekko puknąć w fixa), ale w skrzydło otwierane to już trzeba solidnie rąbnąć. Mam wrażenie, że jak bym rzucił cegłą w szybę, to szyba by się potłukła, a czujka by nie zadziałała.

 

Jeszcze gorzej jest w wykuszu. Nie udało mi się wzbudzić czujki uderzając w ramy tych wąskich okienek :(. Czułość oczywiście ustawiona na maksa.

 

Może coś doradzicie? Może zmienić czujki na CROW VIB - 2000. Podobno mają większy zasięg. Pomóżcie please.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem i uruchomiłem czujki wibracyjne Satel VD-1 BR w tych oknach. Czujki umieściłem:

- w wykuszu - na środkowym fixie u góry na środku

- w oknie narożnym - na dużym fixie u góry blisko narożnego słupka.

 

Generalnie lipa :(. np w oknie narożnym myślałem, że załatwię jedną czujką fixa i skrzydło, a tymczasem trzeba naprawdę mocno rąbnąć w ramę żeby czujka zadziałała. W tym oknie jak uderzę w fixa, to jeszcze działa jak cię mogę (blisko czujki to wystarczy lekko puknąć w fixa), ale w skrzydło otwierane to już trzeba solidnie rąbnąć. Mam wrażenie, że jak bym rzucił cegłą w szybę, to szyba by się potłukła, a czujka by nie zadziałała.

 

Jeszcze gorzej jest w wykuszu. Nie udało mi się wzbudzić czujki uderzając w ramy tych wąskich okienek :(. Czułość oczywiście ustawiona na maksa.

 

Może coś doradzicie? Może zmienić czujki na CROW VIB - 2000. Podobno mają większy zasięg. Pomóżcie please.

 

No cóż - tyle właśnie kosztuje doświadczenie...

Doświadczony instalator wiedziałby, że na każdym oknie trzeba zamontować osobną czujkę i nie ustawiać czułości na full...

Ty wolisz sam eksperymentować - Twoja sprawa.

To NIE jest kwestia czujek i większego zasięgu. Jak już doświadczyłeś, lepiej zamontować więcej czujek i ustawić mniejszą czułość.

Ta sama uwaga dotyczy zewnętrznych czujek ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...