Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

wiem ze istnieja, ale nie wiem, czy koniecznie trzeba je zakladac? Czy wedlug Ciebie uzbrojenie czujnikow ruchu na noc, czy podczas nieobecnosci w domu nie wystarczy, zeby zabezpieczyc dom?

 

Pozdrawiam.

Czy koniecznie trzeba zakładać czujniki kontaktronowe i inercyjne? :roll: :wink: :lol:

Jeśli nie zależy Tobie na wykrywaniu już próby wyłamania okna i Twoim zdaniem wystarczy wywołanie alarmu dopiero po zniszczeniu przegrody mechanicznej (np. okna lub drzwi) i wejściu złodzieja do domu (kiedy już ma swobodny dostęp do wszystkiego, co masz w domu oraz do Ciebie!), jeśli nie chcesz mieć możliwości swobodnego poruszania się po domu przy uzbrojonym alarmie, jeśli nie chcesz mieć możliwości pozostawiania zwierząt w domu, to wystarczą czujki ruchu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglbys mi poradzic co wedlug Ciebie powinienem zrobic, jakie czujniki zastosowac? Wogole sie na tym nie znam, a firma ochroniarska proponuje system tylko z czujkami ruchu wewnatrz, argumentujac, ze reszta jest zbedna i ze to tylko wydatek pieniedzy. Moze zrobic czujki ruchu na zewnatrz domu powodujace wlaczanie swiatla + czujki ruchu wewnatrz i to zalatwi sprawe?

Dzieki z gory za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglbys mi poradzic co wedlug Ciebie powinienem zrobic, jakie czujniki zastosowac? Wogole sie na tym nie znam, a firma ochroniarska proponuje system tylko z czujkami ruchu wewnatrz, argumentujac, ze reszta jest zbedna i ze to tylko wydatek pieniedzy. Moze zrobic czujki ruchu na zewnatrz domu powodujace wlaczanie swiatla + czujki ruchu wewnatrz i to zalatwi sprawe?

Dzieki z gory za rade.

Zakładaj i czujniki wewnętrzne i Kontraktrony na okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem cafe forum i w związku z tym mam pytania natury technicznej:

1. Co sądzicie o poprowadzeniu instalacji do czujek w oknach pod "chudziakiem" (dom w stanie surowym bez wylewek)

oczywiście w niepalnych rurkach?

2. Co sądzicie o zamontowaniu jednej większej obudowy (np. Legranda typowo elektryczna np. 4x18) na całe sterowanie?

 

nie wiem kiedy będę montował alarm, więc do końca nie mogę określić

typu standardowej obudowy, a jak wstawię jedną większą, to potem chyba uda mi się wszystko w nią zmieścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem cafe forum i w związku z tym mam pytania natury technicznej:

1. Co sądzicie o poprowadzeniu instalacji do czujek w oknach pod "chudziakiem" (dom w stanie surowym bez wylewek)

oczywiście w niepalnych rurkach?

Jako praktyk jestem zdecydowanie przeciwny ukrywaniu instalacji pod posadzką. Co zrobisz, jeśli przez przypadek przewód zostanie ucięty tuż przy podłodze? Nawet jeśli uda się go chwycić w rurce jakimiś szczypcami, to wątpliwe, aby udało się wciągnąć nowy przewód (ze względu na załamania peszla). Ponad to wyobraź sobie, ile będzie rurek przy centrali i ile to zajmie miejsca...

 

Okablowanie najlepiej jest kleić do ścian i sufitów klejem termotopliwym.

W instalacji wykorzystywane są przewody typu YTDY lub YTKSY.

Ilość potrzebnych żył jest zależna od urządzenia, do którego będzie podłączony przewód.

Do samego czujnika kontaktronowego potrzebne są dwie żyły, ale nie należy wykorzystywać w instalacji przewodów 2 x 0,5, ponieważ są bardzo cienkie i łatwo mogą ulec uszkodzeniu podczas prowadzenia różnych prac budowlano-wykończeniowych. Minimalny przewód to 4 x 0,5. Przewody 4 x 0,5 możemy wykorzystać do podłączenia czujnika kontaktronowego lub przycisku napadowego.

Przewody 6 x 0,5 wykorzystujemy do podłączenia większości urządzeń – klawiatur, czujek (inercyjnych, zbicia szyby, ruchu, dymu, gazu, zalania, itp.), sygnalizatorów.

 

Przewody należy prowadzić z uwzględnieniem miejsca i sposobu prowadzenia innych instalacji. Przy oknach należy zwrócić uwagę na montowane w przyszłości parapety, karnisze, itp. (ryzyko przewiercenia!). Należy uwzględnić wysokość montażu rusztu od płyt GK (zarówno na poddaszu, jak i na parterze przy dekoracyjnych zabudowach sufitu).

Należy zwrócić uwagę na poziom docelowych podłóg (żeby urządzenia systemu docelowo były na odpowiednim poziomie).

Nie należy prowadzić przewodów w okolicy kanałów wentylacyjnych, przepustów na inne instalacje. Obok kominka przewody należy prowadzić w odległości min. 0,5 m od planowanej zabudowy!

Przy oknach i drzwiach należy przewiercać narożniki bloczków, aby przewody zostawione na kancie bloczka nie były narażone na przetarcie.

Przewodów nie należy mocować blaszkami (ryzyko uszkodzenia delikatnych przewodów – tynkarzowi nie pasuje odstająca blaszka, bierze młotek i... mamy po przewodzie), tylko wklejać pistoletem na gorący klej lub mocować plastikowymi spinkami.

Przewody do centrali należy doprowadzić w formie wiązki wkutej w ścianę (nie mocować przewodów płasko na ścianie!).

Przy drzwiach wejściowych przewód doprowadzić od góry, po stronie klamki.

Przy oknach przewody wprowadzać od spodu od strony klamki lub na środku okna (w zależności od ilości skrzydeł w oknie).

Przy oknach połaciowych przewody zostawić na górze, z boku okna.

Wysokość montażu centrali alarmowej – około 120 – 130 cm od podłogi. Od miejsca montażu centrali należy zostawić 1 m zapasu każdego przewodu.

 

Wszelkie instalacje elektroniczne (alarmowa, domofonowa, telefoniczna, sieć komputerowa) powinny być oddalone min 5 cm od instalacji elektrycznej (ze względu na zakłócenia generowane przez instalacje elektryczną oraz przepięcia w niej występujące mogące doprowadzić do uszkodzenia czułych urządzeń elektronicznych). Oczywiście instalacje mogą się krzyżować.

 

Do centrali alarmowej i do nadajnika monitoringu należy wykonać osobne przyłącza zasilające 230 V (3x1,5mm) z głównej rozdzielni NN. Obwód musi być zabezpieczony bezpiecznikiem 6A (wspólnym dla obu obwodów). Wymagana ochrona przepięciowa klasy D.

 

Do centrali alarmowej warto również doprowadzić instalację telefoniczną (do powiadamiania telefonicznego lub dodatkowego monitoringu) oraz sieć LAN (internet) – w przyszłości można zamontować moduł do sprawdzania i sterowania systemu zdalnie przez internet i/lub przez telefon komórkowy.

 

Wysokość zakończenia przewodów:

- czujki ruchu – 2 - 2,3 m

- czujka dymu – na suficie

- przycisk napadowy – 1,4 - 1,6 m

- czujka gazu ziemnego – 10 - 20 cm od sufitu dla gazu ziemnego lub 10 cm od podłogi dla propan-butanu

- czujka tlenku węgla – 1,8 - 2 m

- czujka gazu usypiającego – 10 – 30 cm

- czujka zbicia szyby – 2 - 2,3 m lub na suficie

- klawiatura – 1,4 - 1,5 m

- sygnalizator zewnętrzny – przewód wypuścić na elewacji frontowej na wysokości max. 5 m (wymagana dostępność serwisowa)

 

2. Co sądzicie o zamontowaniu jednej większej obudowy (np. Legranda typowo elektryczna np. 4x18) na całe sterowanie?

 

nie wiem kiedy będę montował alarm, więc do końca nie mogę określić

typu standardowej obudowy, a jak wstawię jedną większą, to potem chyba uda mi się wszystko w nią zmieścić?

Do urządzeń systemów alarmowych nie stosuje się rozdzielni elektrycznych. W obudowe musi się zmieścić spory transformator oraz akumulator. Jeśli system będzie rozbudowany, to będzie również zastosowany dodatkowy zasilacz systemowy, więc będą potrzebne dwa transformatory i dwa akumulatory.

Nie zmieścisz tego w rozdzielni elektrycznej. Ponad to urządzenia systemu alarmowego muszą być chronione przed nieuprawnionym dostępem (obudowa zamykana) a nieuprawniony dostęp powinien być natychmiast sygnalizowany alarmem sabotażowym.

 

Proponuję sprowadzić wszystkie przewody w jedno miejsce (w formie wiązki) i zostawić zapas min 1 m przewodów. Przy montażu systemu można dowolnie wykuć bruzdy w ścianie i doprowadzić wybrane przewody do odpowiednich obudów. Trzeba mieć na uwadze, że rozbudowany system alarmowy nie zamknie się w jednej obudowie, a w dwóch lub trzech i to nie małych obudowach (np. obudowyAWO256)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zbychu za odpowiedz

Co do obudowy to polemizował bym z tobą.

Z praktyki wiem, iż są rozdzielnie nn o różnych wymiarach (w zależności od ilości obwodów, urządzeń itp.) i jestem pewien,

że elektronika, transformator i aku napewno się tam zmieści.

Ale niezaprzeczalną ich wadą jest brak możliwości zabezpieczenia (choć istnieją też metalowe i na zamek)

ok. Kupię chyba jakąś dedykowaną do alarmu (Satel) (może w ślad za Twoją sugestią AWO256)

Peszle niepalne chciałem prowadzić po liniach prostych z dwoma załamaniami (wyjście i wejście)

kończąc dokładnie pod np. oknem.

Ale jeszcze ten temat przemyślę.

Tak na marginesie, to w swoim poście zawarłeś jeszcze odpowiedzi na moich kilka pytań dot. alarmu

za co jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam Wszystkich.

Bixik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem cafe forum i w związku z tym mam pytania natury technicznej:

1. Co sądzicie o poprowadzeniu instalacji do czujek w oknach pod "chudziakiem" (dom w stanie surowym bez wylewek)

oczywiście w niepalnych rurkach?

2. Co sądzicie o zamontowaniu jednej większej obudowy (np. Legranda typowo elektryczna np. 4x18) na całe sterowanie?

 

nie wiem kiedy będę montował alarm, więc do końca nie mogę określić

typu standardowej obudowy, a jak wstawię jedną większą, to potem chyba uda mi się wszystko w nią zmieścić?

proponowana przez ciebie obudowa 4x18 jest faktycznie za płytka (jak dla mnie ) ale zastanów się nad obudową wpuszczaną w ścianę legranda ale np 4 lub 5 x 24 obudowa jest metalowa , jest kupa miejsca . Sam mam w domu i mieszci sie integra 128 , 3 podcentrale 64PP( ze względu na oswietlenie awaryjne LED w domu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem cafe forum i w związku z tym mam pytania natury technicznej:

1. Co sądzicie o poprowadzeniu instalacji do czujek w oknach pod "chudziakiem" (dom w stanie surowym bez wylewek)

oczywiście w niepalnych rurkach?

2. Co sądzicie o zamontowaniu jednej większej obudowy (np. Legranda typowo elektryczna np. 4x18) na całe sterowanie?

 

nie wiem kiedy będę montował alarm, więc do końca nie mogę określić

typu standardowej obudowy, a jak wstawię jedną większą, to potem chyba uda mi się wszystko w nią zmieścić?

proponowana przez ciebie obudowa 4x18 jest faktycznie za płytka (jak dla mnie ) ale zastanów się nad obudową wpuszczaną w ścianę legranda ale np 4 lub 5 x 24 obudowa jest metalowa , jest kupa miejsca . Sam mam w domu i mieszci sie integra 128 , 3 podcentrale 64PP( ze względu na oswietlenie awaryjne LED w domu)

Cztery akumulatory też się Tobie mieszczą? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJ MOI DRODZY ...POPIERAM W WYPOWIEDZIACH ZBYCHA ALE TYLKO W 50 %...RESZTA TO TEMAT SPORNY!!! Z DALA OD INERCYJNYCH CZYJEK KTÓRE TRZEBA OSTROZNIE DOBIERAĆ DO RODZAJU MATERIAŁY ŚCIANY , GOŚCIOWI KTÓRY ODRADZA 1 PIR NA 1 LINIE ZE WZGLEDU NA KOSZTA PROPONUJE ZAJĄĆ SIĘ POLITYKĄ......NIE PROGRAMUJ I NIE KOMBINUJCIE SAMI BO POPRAWNY SWIN WYMAGA W PROGRAMOWANIU USTAWIANIA WIELU OPCJII , CO DO CENTRALI - BEZ PORÓWNANIA INTEGRY FIRMY SATEL .../ DZIESIĄTKI ATUTÓW ZA.../ A PRZEWÓD MOŻESZ DAĆ NAWET 4 YTDY JESLI USTAWISZ 2EOL...OKNA....ZAKŁADAJAC MAGNESY NA DOLE W UCHYŁKACH ZREALIZUJESZ OPCJE CZUWANIA PRZY WIETRZENIU CHACJENDY...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sabotaż się włącza przy rozbrojonym systemie.Na klawiaturze wyskakuje sabotaż stąd wiem.

O to chodzi że wsztyko się załacza przy rozbrojonym systemie....

Wiem ze jest podłączona jedna linia od czujki bo cyt""przepisy jakies iso nie pozwalją im na to"....co mnie trochę ździwiło....zupełnie nie wiem o co chodzi.........poprostu paranoja

 

 

Proszę więc o napisanie czy czujka powinna isc na dwoch liniach?

Nie. Obecnie praktycznie nie stosuje się osobnych linii do wyjścia alarmowego czujki i osobnej linii do antysabotażu. Wszystko załatwia się jedną linią, która jest na końcu (w czujce) sparametryzowana dwoma rezystorami. Umożliwia to rozróżnienie osobno stanu alarmu i osobno sabotażu, mimo zastosowania tylko jednej linii.

 

Nie napisałaś, jaką masz centralę alarmową.

Czy problem występuje od początku, czy pojawił się jakiś czas po montażu systemu?

Popukaj delikatnie w czujkę inercyjną. Jeśli po zapaleniu się diody na czerwono włączy się alarm sabotażowy, to prawdopodobnie instalator źle zaprogramował tą linię (zaprogramował jako sabotażową, zamiast zwykłą).

Inna prawdopodobna przyczyna, to nie dokręcona kostka przyłączeniowa w czujce lub źle włożony do kostki przewód).

 

Nie stresuj się tak, bo to nie jest wina zastosowanej czujki inercyjnej. Równie dobrze to samo mogłoby się przytrafić przy każdej innej czujce. To błąd montażu lub programowania instalatora.

 

CZUJKI INERCYJNE...TOTALNY KATAKLIZM....

JESLI MASZ SATELOWA CENTRALKE TO PRZYTRZYMAJ DŁUGO KLAWISZ 7 I WSZYSTKIEGO SIE DOWIESZ CO BOLI TWÓJ SYSTEMIK.../INSTRUKCJE NA STRONIE PRODUCENTA/ JESLI MASZ INNE WYNALAZKI....UDANEJ ZABAWY..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJ MOI DRODZY ...POPIERAM W WYPOWIEDZIACH ZBYCHA ALE TYLKO W 50 %...RESZTA TO TEMAT SPORNY!!! Z DALA OD INERCYJNYCH CZYJEK KTÓRE TRZEBA OSTROZNIE DOBIERAĆ DO RODZAJU MATERIAŁY ŚCIANY , GOŚCIOWI KTÓRY ODRADZA 1 PIR NA 1 LINIE ZE WZGLEDU NA KOSZTA PROPONUJE ZAJĄĆ SIĘ POLITYKĄ......NIE PROGRAMUJ I NIE KOMBINUJCIE SAMI BO POPRAWNY SWIN WYMAGA W PROGRAMOWANIU USTAWIANIA WIELU OPCJII , CO DO CENTRALI - BEZ PORÓWNANIA INTEGRY FIRMY SATEL .../ DZIESIĄTKI ATUTÓW ZA.../ A PRZEWÓD MOŻESZ DAĆ NAWET 4 YTDY JESLI USTAWISZ 2EOL...OKNA....ZAKŁADAJAC MAGNESY NA DOLE W UCHYŁKACH ZREALIZUJESZ OPCJE CZUWANIA PRZY WIETRZENIU CHACJENDY...

Dziękuję za 50 % poparcie :)

Odnośnie tematów spornych możemy po dyskutować :)

Dlaczego z dala od czujek inercyjnych? Rozwiń proszę temat.

O zastosowaniu przewodów YTDY 4 x 0,5 już tu dyskutowaliśmy. Ja jestem przeciwny stosowaniu przewodów bez zapasu pary. Nie wiele oszczędzamy, a sporo ryzykujemy.

Odnośnie sposobu montażu czujników kontaktronowych, to też już chyba wszystko tu było napisane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZUJKI INERCYJNE...TOTALNY KATAKLIZM....

Bardzo ostre słowa - bez uzasadnienia :roll:

 

 

JESLI MASZ SATELOWA CENTRALKE TO PRZYTRZYMAJ DŁUGO KLAWISZ 7 I WSZYSTKIEGO SIE DOWIESZ CO BOLI TWÓJ SYSTEMIK...

Pod warunkiem, że ta funkcja została aktywowana...

 

...INSTRUKCJE NA STRONIE PRODUCENTA/ JESLI MASZ INNE WYNALAZKI....UDANEJ ZABAWY..

Zaraz zaraz, lubię centrale firmy Satel, ale to nie znaczy, że wszystko inne jest "wynalazkiem" :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem cafe forum i w związku z tym mam pytania natury technicznej:

1. Co sądzicie o poprowadzeniu instalacji do czujek w oknach pod "chudziakiem" (dom w stanie surowym bez wylewek)

oczywiście w niepalnych rurkach?

2. Co sądzicie o zamontowaniu jednej większej obudowy (np. Legranda typowo elektryczna np. 4x18) na całe sterowanie?

 

nie wiem kiedy będę montował alarm, więc do końca nie mogę określić

typu standardowej obudowy, a jak wstawię jedną większą, to potem chyba uda mi się wszystko w nią zmieścić?

proponowana przez ciebie obudowa 4x18 jest faktycznie za płytka (jak dla mnie ) ale zastanów się nad obudową wpuszczaną w ścianę legranda ale np 4 lub 5 x 24 obudowa jest metalowa , jest kupa miejsca . Sam mam w domu i mieszci sie integra 128 , 3 podcentrale 64PP( ze względu na oswietlenie awaryjne LED w domu)

Cztery akumulatory też się Tobie mieszczą? :roll:

mieszczą się obudowa ma 94cm na 60 cm i ma zamontowane wieszaki na ak 17Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pytanie konfiguracyjne dot. CA-64. Jak ustawic jedno z wyjsc jako przelacznik MONO na 5 min wlaczany z klawiatury strefowej ?

Zrobilem tak (jedna strefa, jedna klawiatura strefowa):

1. ustawilem uzytkownika jako TYP=wyjscie mono , strefa 1 , klawiatura 1

2. wyjscie - przelacznik MONO, czas 5min, sterowanie z klawiatury/strefy 1

3. w ustawieniach klawiatury zaznaczone sterowanie przelacznikiem MONO + zaznaczony uzytkownik

 

i nie dziala... co zrobilem zle ? czego nie zrobilem ? jakie uprawnienia powinien miec uzytkownik - nie chcialbym aby mial zal/wyl czuwania. Czy to kwestia softu - mam teraz 1.04.04 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

wszystko gotowe instalacja rozprowadzona i zaczelo sie montowanie czujek. okazalo sie ze w trakcie "innych prac" kilka przewodow do alarmu zostalo uszkodzonych i nie ma szans ich naprawic (dom z bala)

 

pojawila sie zatem koncepcja zeby zastosowac czujki bezprzewodowe.

mam centrale integra 64 i teraz co zastosowac ?

patrzylem na oferte satela to jest system bezprzewodowy ale musialbym jeszcze chyba kupic dodatkowy modul zeby miec piloty z przyciskami antynapadowymi. wiec znalazlem jeszcze aritech model RX8I4CA - PCB. tam chyba mozna podlaczyc i czujki i piloty. ale czy mozna to podlaczyc pod integre ? a moze cos jeszcze jest oprocz satela i aritecha ?

 

potrzebuje bezprzewodowe:

3 piloty

3 wstrzasowki

2 kontraktony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę z własnej inicjatywy, a trochę pod wpływem tego wątku zrobiłem instalację sam...

No, nie wiem czy dobrze zrobiłem. To znaczy udało się, nawet działa, nawet mam jakąś satysfakcję, mimo że to bardzo prosty system, ale ile miałem z tym nerwówki czy będzie działać. Dla laika, dobrze że chociaż informatyka, ale informatyka programisty który się dotąd lutownica nie splamił, było to nie lada wyzwanie.

Najpierw sam zakup alarmu i już schody. Kupiłem system i czujki ale nikt mi jakoś nie powiedział że będę jeszcze potrzebował obudowy i akumulatora. OK, pojechałem i dokupiłem akumulator i obudowę (drugi kurs na drugi koniec warszawy). Czytam instrukcję.. O kurna - mam nie ten kabel od programowania. Trzeci kurs do hurtowni. Chciałem kabel wymienić, ale nowego pasujacego nie mieli, to po prostu oddałem i postanowiłem programować z klawiaturki a nie z komputera - też w końcu można nie?

Układanie przewodów na ścianie. Zakup kabla, takich gwoździ z kotewką z plastiku. Kurna ale szajs te kotewki. Niby stal hartowana, a w moje silikaty co drugi odlatywał z kawałkiem silikatu albo się giął.Nerwy jak cholera.

OK, wyrobiłem się z kablami przed pracami tynkarzy - jakieś dwa dni mi to zajęło.

Tynki położone można kłaść czujki, Wiercę... Cholera, czy aby nie wwierciłem się w kabel?? No to mój błąd by był i chyba nawet się jednak nie wwierciłem, zresztą to może byłby pierwszy ale nie ostatni raz pewnie :-). Montuj e skrzynkę. Zamontowałem a tu niespodzianka, zapomniałem włożyć od spodu uchwyty od płyty alarmu... Demontaż, wsadzam uchwyty, remontaż.

No i część zasadnicza artystyczna - czyli eletroniczna. Najpierw instrukcja od dechy do dechy. Ze trzy wieczory czytania, żeby zrozumieć o co chodzi. Nauka jak odróżnić opornik 1,1 od 2,2K oma. Trochę już w trakcie nabierania praktyki w obejściu z przewodami, zdejmowania izolacji (najlepiej dla 0,5mm paznokciem!). Czuiki i klawiaturka w miarę sprawnie, Za to przy alarmie... Pierwsza zagadka, który kabel był do czego, niby zapisałem przed tynkowaniem, ale gdzieś zgubiłem kartkę. Znalazłem w emajlu, na szczęście zapisałem to sobie w skrzynce mejlowej! Z pomocą lutownicy, scyzora i cierpliwie łączę kabelki zgodnie z instrukcją. Plątanina kabli w obudowie wprost niesamowita z trudem się obudowa zamyka! Lutowanie z lutownicą w powietrzu tuż przy płytce alarmu - muszę połączyć sześć kabli w jeden, zalutować, zaizolować taśmą...

Teraz czas na pracę typowego elektryka. Jako że nie mamy jeszcze kontaktów na 220 muszę sobie sam jeden zrobić, połączyć przewody by prąd właściwie do i z transformatora w obudowie popłynął i mnie przy tym nie kopnął...

W końcu pierwsze włączenie.

Kurna, coś naprawdę działa!!

Musze jeszcze trochę przeprogramować, nie jest trudne, na szczęście instrukcja w miarę łopatologiczna, poza tym w końcu informatykiem jestem nie?

Koszt - około 800 zł (alarm i reszta, kabel, gwoździki, inne pierdółki, benzyny na dojazd do hurtowni juz nie liczę)

Czasochłonnośc - z pięć dni lekko licząc.

Chyba zdecydowanie opłacało się zlecić jakiemuś doświadczonemu instalatorowi, za dwa tysiaki pewnie w dwa dni by to zrobił i to lepiej.

Ale za to mam jakąś tam satysfakcję, no i alarm, który rozszyfrować to tylko ja umiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AsiaIAdam w odpowiedzi na Twój post mozna napisać tak :

Dawno temu niejaki Rosiewicz spiewał

"MURARZE DO MURÓW

RYBACY DO RYB " itd

dobrze że chociaż na koniec przyznałeś że :

 

Chyba zdecydowanie opłacało się zlecić jakiemuś doświadczonemu instalatorowi, za dwa tysiaki pewnie w dwa dni by to zrobił i to lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze że chociaż na koniec przyznałeś

Jakoś z początku nijak nie miałem zamiaru temu zaprzeczać...

Ale po twoim poście zmieniłem zdanie - z gruntu rzeczy jestem zadowolony, że sam to zrobiłem. Pewnie bym nie był gdyby mi się nie udało,no ale na szczęście się udało. Chciałem tylko przestrzec tych którzy by też spróbowali, że to jest poprostu trudne.

A co mądrości "rybacy do ryb".

Jak jesteś rybakiem, czy może nawet murarzem (chociaż to już niewątpliwie znacznie lepiej) i z zasady nie zabierasz się nigdy za coś na czym się nie znasz, to raczej zapomnij o budowaniu domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie. Poczytałem trochę forum i ostatecznie zdecydowałem się na rozwiązanie kontaktrony+czujki zbicia dół, PIRy na górze i gdzieniegdzie dualna (garaż, przy kominku na wszwzelki wypadek - załączona jak wyjeżdżamy). Z tym wszystkim Integra 32. Dostałem 2 oferty, które różnią się czujkami.

 

W jednej mam

PIR: Aqua Plus

dualna Cobalt

(o cz. zbicia i kontraktronach ani słowa jakie to są) - chyba zwykłe - cokolwiek to znaczy.

 

a w drugiej

PIR KX 15 DD

dualna SRDT-15

czujnki wstrząsowy IMPAQ

kontaktron chyba zwykły.

 

Co sądzicie o tych czujkach? A może w ogóle poprosić o jakieś inne?

 

pozdrawiam,

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...