aniusiapa 08.01.2008 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2008 Widzę, że jednak nikt nie przychodzi mi z pomocą. No cóż, może jeszcze ktoś dostrzeże mój post, np ZBYCH, jak widzę stały bywalec, może zlituje się i kilka swoich uwag załączy! Pozdrawiam. Ania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arpl 09.01.2008 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Witam na forum. Po długim przeszukiwaniu internetu w sprawie alarmów w domkach, natknęłam się na to forum i od razu wiedziałam, że chyba jedynie tu uda mi się zdobyć odrobinę pomocy w doborze instalacji alarmowej. Mamy dosyć duży domek, zaprosiłam instalatora, z firmy poleconej mi przez SATEL, żeby przedstawił mi propozycje co do rozkładu i części jakie poleca w sytuacji, gdy posiada się zwierzęta domowe. Chciałam porady, czy dobrze mi proponuje ten Pan, żeby użyć następujących składników instalacji: - centrala INTEGRA64 z akumulatorem 18 amper (gdyż mam dużo wejść z czujników ruchu i kontaktronów okiennych); - w każdym oknie kontaktrony miniaturowe, wpuszczane do ramy (mamy okna pcv i są one dość duże - w salonie mają po 2,4m wysokości); - czujki ruchu: SIEMENS IRC120 w salonie, korytarzach, jadalni i kuchni, gdyż całość stanowi otwartą przestrzeń, a po domu w tej strefie będą poruszać się zwierzęta (kot i średniej wielkości pies); - we wszystkich pokojach (zamykanych drzwiami), zwykłe czujki, Flesz - jakoś tak je nazwał, ale ich nie znalazłam nigdzie w opisach, podobno nowość Satela, zawierają w sobie czujkę ruchu i zbicia szkła jednocześnie - proszę o opinie! - w sypialni na piętrze też czujkę mikrofalową, bo w ścianie znajduje się otwór z wlotem ciepłego powietrza z kominka; - na strychu i w garażu też czujkę z mikrofalą, bo tam duże skoki temperatur; - w każdym pomieszczeniu z czujkami tymi IRC120 dodatkowo czujnik Indygo do zbicia szyb (bo te flesze mają w sobie ten czujnik); - na zewnątrz syrenę diodową Satela bez zasilania, bo podobno akumulatory szybko padają na mrozie; - wewnątrz syrenka w korytarzu przy wejściu; - klawiatury sterujące, to jedna przy wejściu (w garderobie), druga na piętrze, ale nie wiem czy nie powinnam się zdecydować na trzecią jeszcze w garażu - tu też proszę o opinię, czy jest konieczna. W garażu jeszcze kontaktony do rolet bramowych. Instalator mówi, że całość systemu będzie i tak sterowana pilotem, więc nie trzeba tylu klawiatur. Odradza też montaż przycisku napadowego w sypialni (tak, chciałam w sypialni w garderobie), bo mówi że wystarczy spać z pilotem, a mój mąż nie jest pilotem! Proszę o doradę, czy jest wszystko ok w tym pomyśle, czy dobre te czujki, co to są te flesze, czy jakieś inne wybrać? Czy te siemensa są dobre? czy może lepiej jako zwykłe wybrać agua plus Satela i dodatkowo te Indygo? Mam mętlik, a chciałabym żeby wszystko grało bez awarii i fałszywek długi czas. Pozdrawiam Ania Właściwie może być , czujnki siemensa ir 120 są bardzo dobre, czujników flesz osobiście jeszcze nie widziałem.Osobiście unikam pilotów uzbrajających lub rozbrajających system, jeśli już jest taka potrzeba to lepiej zastosować piloty tylko do opóźnienia lini wewnętrznych.Jeśli czujesz potrzebę posiadania przycisku napadowego w sypialni to porozmawiaj jeszcze raz o tym z instalatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MNI-CH 09.01.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2008 Czytałem ten pouczający wątek wielokrotnie. Podziękowania dla ZBYCH-a za szereg bezcennych wskazówek oraz zdjęć Poszukuję informacji, w jaki sposób powinno się sprawdzać sprawność akumulatora od alarmu? Bardzo proszę o informację Pozdrawiam MNI-CH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 10.01.2008 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 - w każdym oknie kontaktrony miniaturowe, wpuszczane do ramy (mamy okna pcv i są one dość duże - w salonie mają po 2,4m wysokości); Proponuję zamontować również czujki inercyjne na wszystkich drzwiach, oknach na parterze i drzwiach balkonowych na piętrze/poddaszu i bramach. Da to możliwość wykrycia już próby włamania (uderzenia w okno, drzwi lub bramę) próby wbicia łomu, uderzenia w szybę, itp. Takie rozwiązanie jest lepsze od czujek zbicia szyby, bo czujka zbicia szyby zadziała po fakcie - z reguły już wtedy złodziej ma otwartą drogę do domu. - czujki ruchu: SIEMENS IRC120 w salonie, korytarzach, jadalni i kuchni, gdyż całość stanowi otwartą przestrzeń, a po domu w tej strefie będą poruszać się zwierzęta (kot i średniej wielkości pies); Przy systemie obwodowym (kontaktrony + czujki inercyjne), czujki ruchu proponuję zastosować tylko w głównych punktach domu (salon, gabinet hol na piętrze/poddaszu). Mimo katalogowej odporności na zwierzęta, czujki IR120C mogą sobie nie poradzić i będą fałszywe alarmy. Generalnie nie ma czujek ruchu całkowicie odpornych na zwierzęta - szczególnie średniej wielkości psa, czy ruchliwego kota. - we wszystkich pokojach (zamykanych drzwiami), zwykłe czujki, Flesz - jakoś tak je nazwał, ale ich nie znalazłam nigdzie w opisach, podobno nowość Satela, zawierają w sobie czujkę ruchu i zbicia szkła jednocześnie - proszę o opinie! Przy zastosowaniu na oknach czujek inercyjnych, akustyczna czujka zbicia szyby jest zbędna. Akustyczne czujki zbicia szyby należy stosować w pomieszczeniach z oknami połaciowymi, bo na oknach połaciowych nie można zamontować czujek inercyjnych. Należy się zastanowić nad zasadnością montowania w każdym pokoju czujki ruchu. - w sypialni na piętrze też czujkę mikrofalową, bo w ścianie znajduje się otwór z wlotem ciepłego powietrza z kominka; Uważam, że nie ma to sensu. Nie palisz w kominku pod nieobecność, więc DGP nie będzie działało przy włączonym systemie. - na strychu i w garażu też czujkę z mikrofalą, bo tam duże skoki temperatur; Słusznie. - w każdym pomieszczeniu z czujkami tymi IRC120 dodatkowo czujnik Indygo do zbicia szyb (bo te flesze mają w sobie ten czujnik); Odpowiedź wyżej. - na zewnątrz syrenę diodową Satela bez zasilania, bo podobno akumulatory szybko padają na mrozie; Ciekawa teoria Zażycz sobie sygnalizator z własnym zasilaniem. Akumulatory nie padają na mrozie, tylko zmniejsza się ich pojemność, ale nie ma to wpływu na pracę sygnalizatora. Ja w swojej praktyce stosuję wyłącznie sygnalizatory z własnym zasilaniem i nie mam problemów z akumulatorami w nich zamontowanymi. Jeśli dom nie jest w ścisłej zabudowie, to proponuję ładny i donośny sygnalizator Satel SD3001. - wewnątrz syrenka w korytarzu przy wejściu; Chyba jako kiler Twoich zwierząt! Absolutnie odradzam. Moim zdaniem sygnalizator wewnętrzny niepotrzebnie streesuje domowników i zwierzęta. - klawiatury sterujące, to jedna przy wejściu (w garderobie), druga na piętrze, ale nie wiem czy nie powinnam się zdecydować na trzecią jeszcze w garażu - tu też proszę o opinię, czy jest konieczna. W garażu jeszcze kontaktony do rolet bramowych. Nie wiem, jaki masz układ domu. Polecam zastosować czterokanałowe piloty do otwierania bram i kupić dodatkowy odbiornik tych pilotów. Instalator może podłączyć ten odbiornik do systemu i będziesz w tym samym pilocie miała możliwość otwierania bram, włączenia opóźnienia na wjazd do garażu (normalnie system by zadziałał bez opóźnienia) oraz dodatkowo przycisk napadowy (umożliwia wezwanie ochrony z zewnątrz, np. jak podjedziemy pod dom i widzimy coś niepokojącego wokół domu). Jeśli wyjście z garażu do domu nie jest w wiatrołapie, to proponuje dodatkową klawiaturę również w garażu. Miejsce montażu klawiatur musi być tak dobrane, aby przy otwartych drzwiach wejściowych, czy bramie garażowej, nie było widać, jaki kod wpisujemy! Instalator mówi, że całość systemu będzie i tak sterowana pilotem, więc nie trzeba tylu klawiatur. Błąd! System nie powinien być sterowany pilotem! Pilotem mozna sterować jedynie opóźnienie na wjazd do garażu. Odradza też montaż przycisku napadowego w sypialni (tak, chciałam w sypialni w garderobie), bo mówi że wystarczy spać z pilotem, a mój mąż nie jest pilotem! Kolejny błąd! Powinny być min. dwa ścienne przyciski napadowe. One zawsze są w tych samych miejscach i zawsze działają (w przeciwieństwie do pilotów). Proponuję jeden przycisk napadowy w części dziennej i jeden w sypialni przy łóżku. Rozważ też montaż czujek dymu (garaż, kuchnia, salon, piętro/poddasze i strych), czujek gazu, czujki czadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 10.01.2008 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 mam 2 pytania: 1. pasowałoby mi umieścić w rogu pokoju czujkę która będzie obserwować dwie prostopadłe ściany z oknami (salon i kuchnia)... jednak czujka ta byłaby nad lodówką która jak wiadomo generuje z tyłu ciepełko - czy czujka pir (chyba simens lc 100) da radę? czy będą w związku z tą lodówką problemy z fałszywymi alarmami? 2. czy jeżeli czujka pir pilnuje ściany z oknem pod którym jest kaloryfer i kaloryfer zaczyna się nagrzewać to czy takie coś wywoła alarm? albo dla utrudnienia jest tam dodatkowo firanka która faluje pod wpływem ciepła... pozdrawiam a moje pytania? są za głupie żeby zniżyć się do odpowiedzi na nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulistkiewicz 10.01.2008 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Mam małe pytanie , a nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi, mam założone czujki, jednak okazuje się , że najprawdopodobniej w złym miejscu są zlokalizowane pod wzg. użytkowym jezeli żona założy karnisz i zasłony zajdzie on na czujkę- czy w takim razie alarm będzie głupiał, jeżel tak czy da sie przenieść takie czujki gdzie indziej nie kując ścian? - bezprzewodowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirage 10.01.2008 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Chcę zastosować system obwodowy, słusznie forsowany nie tylko przez ZBYCHA. Nie wiem co zrobić z przeszkleniami w salonie, mam 4szt. nie otwieranych okien 120 x 220 cm moje pytanie: Czy montować w nich czujki inercyjne czy zbicia szyby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 10.01.2008 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 mam 2 pytania: 1. pasowałoby mi umieścić w rogu pokoju czujkę która będzie obserwować dwie prostopadłe ściany z oknami (salon i kuchnia)... jednak czujka ta byłaby nad lodówką która jak wiadomo generuje z tyłu ciepełko - czy czujka pir (chyba simens lc 100) da radę? czy będą w związku z tą lodówką problemy z fałszywymi alarmami? 2. czy jeżeli czujka pir pilnuje ściany z oknem pod którym jest kaloryfer i kaloryfer zaczyna się nagrzewać to czy takie coś wywoła alarm? albo dla utrudnienia jest tam dodatkowo firanka która faluje pod wpływem ciepła... pozdrawiam a moje pytania? są za głupie żeby zniżyć się do odpowiedzi na nie? Nie bardzo rozumiem Twoją roszczeniową postawę. Weź pod uwagę, że tu nikt nie pracuje na etacie, tylko instalatorzy udzielają się społecznie. Odpowiadamy wtedy, kiedy mamy czas, a z tym bywa różnie... Odnośnie Twoich pytań: Ad 1. Czujka LC100, to nie Siemens, tylko byle jaka czujka firmowana przez DSC. Przy takiej lokalizacji, czujka nie poradzi sobie z ciepłem emitowanym przez lodówkę. Jeśli chcesz spać spokojnie, to zastosuj czujkę dualną (podczerwień + mikrofale, np. Siemens IRM120C). Ad 2. To zależy, jak blisko usytuowany jest grzejnik względem czujki. Ponad to jeśli falująca od ciepła firanka jest blisko czujki, to na pewno będzie aktywowała alarm. Generalnie nawet lepsze pasywne czujki podczerwieni (np. Siemens IR 120C), nawet jeśli sobie poradzą z ciepłem, to będą pracowały w skrajnych warunkach i każdy inny niekorzystny czynnik (np. owad przy lub na czujce) może wzbudzić alarm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 10.01.2008 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Czytałem ten pouczający wątek wielokrotnie. Podziękowania dla ZBYCH-a za szereg bezcennych wskazówek oraz zdjęć Poszukuję informacji, w jaki sposób powinno się sprawdzać sprawność akumulatora od alarmu? Bardzo proszę o informację Pozdrawiam MNI-CH W domowych warunkach nie da się sprawdzić sprawności szczelnego akumulatora. Istnieją specjalistyczne urządzenia do badania pojemności akumulatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 10.01.2008 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Czytałem ten pouczający wątek wielokrotnie. Podziękowania dla ZBYCH-a za szereg bezcennych wskazówek oraz zdjęć Poszukuję informacji, w jaki sposób powinno się sprawdzać sprawność akumulatora od alarmu? Bardzo proszę o informację Pozdrawiam MNI-CH W domowych warunkach nie da się sprawdzić sprawności szczelnego akumulatora. Istnieją specjalistyczne urządzenia do badania pojemności akumulatorów. Akumulator AlarmGuard 12V 18Ah zainstalowany w centrali Integra64 , czas pracy akumulatora - 12 miesięcy , po tym czasie po wyłączeniu zasilania centrali czas podtrzymania zasilania systemu z aku wyniósł 2,5 godziny. Po tym czasie centrala zameldowała awarię akumulatora . - po roku - akumulator do wymiany ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 10.01.2008 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Mam małe pytanie , a nigdzie nie znalazłem na nie odpowiedzi, mam założone czujki, jednak okazuje się , że najprawdopodobniej w złym miejscu są zlokalizowane pod wzg. użytkowym jezeli żona założy karnisz i zasłony zajdzie on na czujkę- czy w takim razie alarm będzie głupiał, jeżel tak czy da sie przenieść takie czujki gdzie indziej nie kując ścian? - bezprzewodowo? Czujka przysłonięta firanką, czy zasłonką przestanie działać. Konieczne jest przesunięcie jej w takie miejsce, aby nie była zasłonięta i aby falujące firanki (pod wpływem ciepła z grzejnika) nie były w polu widzenia czujki. Owszem, są na rynku czujki bezprzewodowe, ale jest to drogie rozwiązanie i raczej nie konieczne w Twoim przypadku. Przeżyjesz 0,5 m bruzdkę na przewód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 10.01.2008 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Chcę zastosować system obwodowy, słusznie forsowany nie tylko przez ZBYCHA. Nie wiem co zrobić z przeszkleniami w salonie, mam 4szt. nie otwieranych okien 120 x 220 cm moje pytanie: Czy montować w nich czujki inercyjne czy zbicia szyby? Zdecydowanie czujki inercyjne - one zadziałają już przy uderzeniu w szybę. Czujka zbicia szyby zadziała dopiero po zbiciu wewnętrznej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 10.01.2008 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Akumulator AlarmGuard 12V 18Ah zainstalowany w centrali Integra64 , czas pracy akumulatora - 12 miesięcy , po tym czasie po wyłączeniu zasilania centrali czas podtrzymania zasilania systemu z aku wyniósł 2,5 godziny. Po tym czasie centrala zameldowała awarię akumulatora . - po roku - akumulator do wymiany ... Pisałem tu niedawno o akumulatorach. Nie warto na nich oszczędzać, bo jak widać na Twoim przykładzie, szybko trzeba kupić drugi akumulator. Akumulator, to równie ważny element systemu, co czujki, a tak często po macoszemu traktowany przez instalatorów Tanie mięso psy jedzą. Polecam stosowanie markowych akumulatorów. Naprawdę warto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aniusiapa 10.01.2008 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Dzięki ZBYCHU za podpowiedź! Jednak nie przeliczyłam się. Pomoc nadeszła. Akurat dzisiaj był u mnie instalator i zaproponował mi takie oto rozwiązania:- czujki siemens IRM120C pir+mikrofala, by te ruchy powietrza z kominka nie wzbudziły alarmu, stąd po przeczytaniu Twego postu Zbychu - pytam jak to jest z tym powietrzem ciepłym? Z kratek wylatuje grawitacyjnie ciepłe powietrze, nie mamy DGP, czujka ma wisieć jakieś 2 metry od tej kratki pod sufitem. Pod słońce dzisiaj widziałam jak powietrze śmiga do góry, nad salon, bo mamy antresolkę nad kominkiem (specjalnie napaliłam). Dodatkowo wprowadzili nam jeden przewód do sypialni z kominka, by grzało jak się zapali i nad kratką umieszczoną tuż przy podłodze jest miejsce na następną czujkę (oczywista pod sufitem) i tam też mi zalecił pir+mikrofalę. Czy faktycznie są te z mikrofalą konieczne? Może wystarczą same Flesze? lub tylko IRC120? Te IRM120C kosztują po 230zł sztuka, więc koszt dość duży.Poradź ZBYCHU, na inercyjne już nie mam możliwości, bo wszystko pomalowane i wykończone, więc nowe dziury???- syrenę w przedpokoju chce mi dać, bo ona ma sygnalizować stan alarmu przy wł/wył systemu, by nie wyły za każdym razem zewnętrzne syreny (wiadomo, głupio to wygląda, nikomu nic nie wyje w okolicy, a wszyscy mają alarmy);- radiolinię chce umieścić na strychu, więc nic nie będzie widoczne, żadne diody czy coś tam;- zaproponował mi radiolinię 4 kanałową (CH4H) by obsługiwać 4 strefy z pilota, np. 1 strefa to same kontaktrony i czujki w pokojach, gdzie nie będzie zwierzaków, 2 strefa - to garaż, 3-cia całość i coś tam jeszcze; nie wiem czy dobry pomysł;- te czujki zbicia szkła to GBDII, odległość od najdalszego okna mam większą po przekątnej jak 8 metrów, a w necie piszą, że zasięg mają do 8 metrów. Fachowiec mówi, że dobrze będzie, wszystko sprawdzi z butelką, w którą będzie stukał jakby była to próba zbicia;- do centrali zaproponował syntezer co gada jak telefonuje centrala o stanie alarmu, mówi, ze 16kanałowy jest dobry bo o wszystkim słownie powiadamia, czy dobry wybór?- moduł gsm to MGSM3,0E- syreny zewnętrzne to spw4003 led, ale one jak widzę mają akumulator! więc ok?aaa... jaki akumulator do centrali polecasz ZBYCHU? dał mi 12v/18/17Ah, ale marki nie podał.Pozdrawiam wszystkich, ZBYCHA szczególnie, Ania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 10.01.2008 23:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2008 Dzięki ZBYCHU za podpowiedź! Jednak nie przeliczyłam się. Pomoc nadeszła. Akurat dzisiaj był u mnie instalator i zaproponował mi takie oto rozwiązania: - czujki siemens IRM120C pir+mikrofala, by te ruchy powietrza z kominka nie wzbudziły alarmu, stąd po przeczytaniu Twego postu Zbychu - pytam jak to jest z tym powietrzem ciepłym? Z kratek wylatuje grawitacyjnie ciepłe powietrze, nie mamy DGP, czujka ma wisieć jakieś 2 metry od tej kratki pod sufitem. Pod słońce dzisiaj widziałam jak powietrze śmiga do góry, nad salon, bo mamy antresolkę nad kominkiem (specjalnie napaliłam). Dodatkowo wprowadzili nam jeden przewód do sypialni z kominka, by grzało jak się zapali i nad kratką umieszczoną tuż przy podłodze jest miejsce na następną czujkę (oczywista pod sufitem) i tam też mi zalecił pir+mikrofalę. Czy faktycznie są te z mikrofalą konieczne? Może wystarczą same Flesze? lub tylko IRC120? Te IRM120C kosztują po 230zł sztuka, więc koszt dość duży.Poradź ZBYCHU, Sprawa jest prosta, jeśli kominek ma działać podczas czuwania systemu(??!), to należy zastosować czujki dualne i będzie święty spokój. na inercyjne już nie mam możliwości, bo wszystko pomalowane i wykończone, więc nowe dziury??? To szkoda. Zapytaj instalatora, bo może okablowanie, które masz poprowadzone do okien i drzwi umożliwi podłączenie czujek inercyjnych. - syrenę w przedpokoju chce mi dać, bo ona ma sygnalizować stan alarmu przy wł/wył systemu, by nie wyły za każdym razem zewnętrzne syreny (wiadomo, głupio to wygląda, nikomu nic nie wyje w okolicy, a wszyscy mają alarmy); - radiolinię chce umieścić na strychu, więc nic nie będzie widoczne, żadne diody czy coś tam; Każdy instalator ma jakąś swoją wizję, dotyczącą zabezpieczenia danego obiektu, ale moim zdaniem obsługa systemu z pilota, to takie sobie rozwiązanie. 1. Przy uzbrajaniu systemu nigdy nie wiesz, w jakim stanie jest system (np. czy wszystko jest zamknięte). Może się zdarzyć, że system się nie uzbroi, bo wykryje otwarte okno lub uzbroi się, ale po czasie opóźnienia na wyjście włączy się alarm. 2. Brak potwierdzenia która strefa czuwa. 3. Pozyskanie przez złodzieja pilota, daje mu "klucz" do Twojego systemu. Swoją drogą, to do sygnalizacji obsługi systemu pilotem można użyć sygnalizacji optycznej (np. lampa w zewnętrznym sygnalizatorze). - zaproponował mi radiolinię 4 kanałową (CH4H) by obsługiwać 4 strefy z pilota, np. 1 strefa to same kontaktrony i czujki w pokojach, gdzie nie będzie zwierzaków, 2 strefa - to garaż, 3-cia całość i coś tam jeszcze; nie wiem czy dobry pomysł; Taki podział tylko niepotrzebnie utrudni obsługę systemu. - te czujki zbicia szkła to GBDII, odległość od najdalszego okna mam większą po przekątnej jak 8 metrów, a w necie piszą, że zasięg mają do 8 metrów. Fachowiec mówi, że dobrze będzie, wszystko sprawdzi z butelką, w którą będzie stukał jakby była to próba zbicia; To błąd! Absolutnie nie należy stosować czujek na granicy zasięgu!!! (i dotyczy to każdego rodzaju czujki). Czujki nie powinny pracować z maksymalną czułością, bo sprzyja to fałszywym alarmom. Ponad to do testowania akustycznych czujek zbicia szyby służy specjalny tester. Jeśli Twój instalator robi to stukaniem w butelkę, to świadczy to o jego poziomie kultury technicznej... - do centrali zaproponował syntezer co gada jak telefonuje centrala o stanie alarmu, mówi, ze 16kanałowy jest dobry bo o wszystkim słownie powiadamia, czy dobry wybór? Tak, to dobry wybór. - moduł gsm to MGSM3,0E Polecam moduł Satel GSM LT-1S. Idealny do powiadamiania o różnych zdarzeniach w systemie. Umożliwia przesłanie SMS-em informacji, z której konkretnie czujki wystąpił alarm. Można przesłać na max. 16 numerów telefonów, do 64 różnych informacji SMS o stanie systemu oraz do 16 komunikatów słownych (po dołączeniu syntezera mowy). Ceny podobne. - syreny zewnętrzne to spw4003 led, ale one jak widzę mają akumulator! więc ok? Nie, akumulator posiada jedynie sygnalizator SP4002. aaa... jaki akumulator do centrali polecasz ZBYCHU? dał mi 12v/18/17Ah, ale marki nie podał. Polecam markowe akumulatory, np. KOBE, Europower, HZY, SSB. Odnośnie wymaganej pojemności akumulatora, to tu trzeba poruszyć jeszcze jeden aspekt - bilans prądów. Nie wiem, ile i jakich urządzeń będzie w Twoim systemie, ale zapytaj koniecznie instalatora, czy przeprowadził bilans prądów i na jego podstawie jaki będzie całkowity pobór prądu w systemie oraz jaki będzie czas awaryjnego zasilania systemu w przypadku braku zasilania sieciowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MNI-CH 11.01.2008 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 Czytałem ten pouczający wątek wielokrotnie. Podziękowania dla ZBYCH-a za szereg bezcennych wskazówek oraz zdjęć Poszukuję informacji, w jaki sposób powinno się sprawdzać sprawność akumulatora od alarmu? Bardzo proszę o informację Pozdrawiam MNI-CH W domowych warunkach nie da się sprawdzić sprawności szczelnego akumulatora. Istnieją specjalistyczne urządzenia do badania pojemności akumulatorów. Dzięki Zbychu za odpowiedź. Czy serwisant systemu alarmowego powinien dysponować takim urządzeniem do badania akumulatora? Mam podpisaną z agencją ochrony umowę na konserwację alarmu u mnie w biurze. Kilka dni temu był serwisant, sprawdził system i stwierdził, że wszystko jest ok. Dzień później mieliśmy awarię instalacji elektrycznej i nie było prądu przez kilka godzin. Po około trzech godzinach alarm przestał działać. Zrobił "miałłłł" i koniec Zastanawiam się teraz, jak serwisant sprawdzał akumulator, skoro stwierdził, że jest sprawny, a okazuje się, że jest nie sprawny Alarm również nie wyświetlał usterki akumulatora. Pozdrawiam MNI-CH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 11.01.2008 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 Nie bardzo rozumiem Twoją roszczeniową postawę. Ad 1. Czujka LC100, to nie Siemens, tylko byle jaka czujka firmowana przez DSC. Przy takiej lokalizacji, czujka nie poradzi sobie z ciepłem emitowanym przez lodówkę. Jeśli chcesz spać spokojnie, to zastosuj czujkę dualną (podczerwień + mikrofale, np. Siemens IRM120C). przepraszam - wyszło nie tak jak chciałem.... dam dualną ale satela bo jest dużo tańsza kupowałem ostatnio po okolo 110zł a ten pir siemensa to mi sie pomyliło i pisałem o IR100 a nie LC. akurat będę kładł kable do instalacji alarmowej a czas goni dlatego tak mi się spieszyło... jeszcze raz przepraszam i dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulistkiewicz 11.01.2008 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 dzięki ZBYCH za odpowiedź, czy w takim razie da sie przedłużyć przewód od czujki dalej czy też należy go wymienić w casłości? (oby nie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 11.01.2008 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 a po co wymieniać w całości? - trzeba tylko dolutować kawałek i dobrze łączenia zaizolować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 11.01.2008 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2008 a po co wymieniać w całości? - trzeba tylko dolutować kawałek i dobrze łączenia zaizolować A potem przykryć tynkiem - potem za kilka/kilkanaście lat jak jednak wilgoć się dostanie do lutów i łączeń może być niezłe kuku z instalacją ... - podstawowa zasada - nigdy nie łączyć - lepiej kabel wymienić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.