Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

przepraszam bardzo ale bzdury pleciesz - napisałem: dobrze zaizolować...

poza tym jak będziesz miał wilgoć w tynku pod sufitem to ten kabelek od alarmu będzie Twoim najmniejszym problemem... a gdyby nawet...co niby ta wilgoć zrobi z tym kablem i zaizolowanymi lutami?

 

No chyba że masz na myśli że przez ścianę będzie przesiąkać woda z dachu i będzie sie lała po ścianie - jeżeli zakładamy taki scenariusz to rzeczywiście lepiej wymienić cały kabel - warto od razu zrobić jakieś kratki ściekowe w podłodze pokoju żeby ta ściekająca woda mogła sobie spokojnie z domu odpłynąć do kanalizacji... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam,

Przejrzałem wątek pobieżnie, ale jest tak rozległy, że ciężko coś namierzyć.

Sytuacja jest taka: mieszkam w domu od jakiegoś czasu, mam system alarmowy oparty o kontaktrony, troszkę inercyjnych i kilka czujek pasywnych.

Manipulator mam w wiatrołapie, jak otworzę drzwi zewnętrzne, drobne opóźnienie, wstukanie kodu w wiatrołapie, rozbrojenie... standard.

Teraz planuję dopiąć do całego systemu garaż. Przylega do domu. Wstawiłem drzwi garażowe (bo wrześniej nie było, dlatego w garażu nie było żadnych czujek, nie był chroniony). Do garażu doprowadziłem na wszelki wypadek 2 skrętki (2 x 4 pary) z dużym zapasem. Planuję tam zrobić co najmniej czujkę pasywną, może kontaktron przy bramie garażowej.

Dodatkowo montuję siłowniki do bramy w ogrodzeniu i siłownik do bramy garażowej, żeby mieć wszystko "na pilota"... :lol:

I teraz pytanie. Jak to zrobić żeby było dobrze??

- otwieram bramę pilotem i wjeżdżam na posesję (to jasne :D )

- podjeżdżam do garażu

- opóźniam alarm pilotem ??

- otwieram bramę garażową??

- wjeżdżam do garażu

- wysiadam z samochodu...

- przecież nie dobiegnę do wiatrołapu, otwierając drzwi do pralni z klucza, potem przez pralnię i do wiatrołapu żeby rozbroić alarm i to wszystko w 30 sekund... !!??!!??

 

Jak to się robi najbardziej funkcjonalnie?

Zamontować dodatkowy manipulator w garażu na ścianie?

Opóźniać dużo alarm za pomocą pilota?

Help...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

instalacja zakonczona, zostalo jeszcze kilka rzeczy do skonfigurowania.

wczesniej pytalem jak ustawic aby PIR'y dostawaly zasilanie dopiero

przy uzbrajaniu systemu. tak tez zostalo zrobione ale pojawil sie problem

poniewaz przy uzbrajaniu mam info ze sa naruszone wejscia i komunikat

1 - uzrojenie, 2-sprawdz

naruszone wejscia to wlasnie PIRy - prawdopodobnie dlatego ze nie maja zasilania.

O co chodzi ? czy jest szansa aby pominac ten komunikat o PIRach ?

jak mam jakies otwarte drzwi lub okna to tam jest zawsze info a tak przestane

poprostu sie tym interesowac.

a moze nie ma innej mozliwosci i poprostu dac sobie spokoj ? z drugiej strony czy

jak czujki PIR+MW ma zasilanie nawet przy rozbrojonym systemie to promieniowanie jest

az tak duze ? :)

 

druga sprawa to mam modul GSM pronal merkury ktory wysyla mi info o alarmach a teraz

poniewaz ma rowniez 2 wyjscia chcialbym miec mozliwosc uzbrajania alarmu po wyslaniu SMSa.

 

wszystko dziala pieknie ale nie mamy pojecia jak ustawic (o ile mozna) aby

uzbroic ALE BEZ wewnetrznych. czy ktos ma jakos koncepcje ? w ustawieniach widzialem tylko

wlacz alarm, wla/wyl oraz wyl.

 

thnx from the mountain za pomoc :)

 

PS. dzieki zbychu za forsowanie idei ochrony obwodowej. super to sie sprawdza. kontaktrony + impaqi. pieski w domu moga sobie szalec a alarm uzbrojony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten pouczający wątek wielokrotnie. Podziękowania dla ZBYCH-a za szereg bezcennych wskazówek oraz zdjęć :D

 

Poszukuję informacji, w jaki sposób powinno się sprawdzać sprawność akumulatora od alarmu?

Bardzo proszę o informację :)

 

Pozdrawiam

MNI-CH

W domowych warunkach nie da się sprawdzić sprawności szczelnego akumulatora. Istnieją specjalistyczne urządzenia do badania pojemności akumulatorów.

Dzięki Zbychu za odpowiedź. Czy serwisant systemu alarmowego powinien dysponować takim urządzeniem do badania akumulatora?

Mam podpisaną z agencją ochrony umowę na konserwację alarmu u mnie w biurze. Kilka dni temu był serwisant, sprawdził system i stwierdził, że wszystko jest ok. Dzień później mieliśmy awarię instalacji elektrycznej i nie było prądu przez kilka godzin. Po około trzech godzinach alarm przestał działać. Zrobił "miałłłł" i koniec :-?

Zastanawiam się teraz, jak serwisant sprawdzał akumulator, skoro stwierdził, że jest sprawny, a okazuje się, że jest nie sprawny :roll:

Alarm również nie wyświetlał usterki akumulatora.

 

Pozdrawiam

MNI-CH

 

Tester akumulatorów jest dosyć kosztowny i nie każdego instalatora stać na taki sprzęt, ale w agencji ochrony powinni mieć takie testery, tym bardziej, że biorą spore pieniądze za "konserwację" systemu.

Sam pomiar napięcia akumulatora nie wystarcza, bo nijak to nie odzwierciedla stopnia zużycia akumulatora (jego aktualnej pojemności, która oczywiście maleje z upływem czasu).

 

W Twoim przypadku może nie jest to kwestia zużycia akumulatora, ale nieprawidłowego bilansu prądów. Może po prostu pobór prądu w systemie jest tak duży, że przy awaryjnym zasilaniu, w pełni sprawny akumulator starcza tylko na trzy godziny zasilania systemu!

Jeśli tak jest, to albo masz akumulator za małej pojemności, albo brakuje dodatkowego zasilacza systemowego i akumulatora (lub nawet dwóch takich zestawów). Nie wiem, jak duży masz system, ale niestety dosyć powszechne jest "oszczędzanie" na dodatkowych zasilaczach i akumulatorach. Nieświadomy klient wybiera tańszy system, bez prawidłowo rozwiązanego zasilania, a później wychodzą takie kwiatki...

 

Proponuję zażądać od agencji ochrony natychmiastowego sprawdzenia systemu oraz przeprowadzenia pomiaru łącznego poboru prądu przy zasilaniu awaryjnym. Taki pomiar umożliwi stwierdzenie, gdzie leży przyczyna Twojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ZBYCH za odpowiedź, czy w takim razie da sie przedłużyć przewód od czujki dalej czy też należy go wymienić w casłości? (oby nie)

Oczywiście, przewód można przedłużyć, ale tak, jak napisał pierwek, koniecznie trzeba dokładnie lutować i izolować każde połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co wymieniać w całości? - trzeba tylko dolutować kawałek i dobrze łączenia zaizolować

 

A potem przykryć tynkiem - potem za kilka/kilkanaście lat jak jednak wilgoć się dostanie do lutów i łączeń może być niezłe kuku z instalacją ... - podstawowa zasada - nigdy nie łączyć - lepiej kabel wymienić ...

Nie zgadzam się z Twoją opinią. Tak, jak napisał pierwek, należy lutować i dokładnie izolować połączenia i to w zupełności wystarcza.

W mojej wieloletniej praktyce niejednokrotnie łączyłem w ten sposób uszkodzone przewody (np. przewiercone) i nie ma z tym żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przejrzałem wątek pobieżnie, ale jest tak rozległy, że ciężko coś namierzyć.

Sytuacja jest taka: mieszkam w domu od jakiegoś czasu, mam system alarmowy oparty o kontaktrony, troszkę inercyjnych i kilka czujek pasywnych.

Manipulator mam w wiatrołapie, jak otworzę drzwi zewnętrzne, drobne opóźnienie, wstukanie kodu w wiatrołapie, rozbrojenie... standard.

Teraz planuję dopiąć do całego systemu garaż. Przylega do domu. Wstawiłem drzwi garażowe (bo wrześniej nie było, dlatego w garażu nie było żadnych czujek, nie był chroniony). Do garażu doprowadziłem na wszelki wypadek 2 skrętki (2 x 4 pary) z dużym zapasem. Planuję tam zrobić co najmniej czujkę pasywną, może kontaktron przy bramie garażowej.

Dodatkowo montuję siłowniki do bramy w ogrodzeniu i siłownik do bramy garażowej, żeby mieć wszystko "na pilota"... :lol:

I teraz pytanie. Jak to zrobić żeby było dobrze??

- otwieram bramę pilotem i wjeżdżam na posesję (to jasne :D )

- podjeżdżam do garażu

- opóźniam alarm pilotem ??

- otwieram bramę garażową??

- wjeżdżam do garażu

- wysiadam z samochodu...

- przecież nie dobiegnę do wiatrołapu, otwierając drzwi do pralni z klucza, potem przez pralnię i do wiatrołapu żeby rozbroić alarm i to wszystko w 30 sekund... !!??!!??

 

Jak to się robi najbardziej funkcjonalnie?

Zamontować dodatkowy manipulator w garażu na ścianie?

Opóźniać dużo alarm za pomocą pilota?

Help...

Proponuję zastosować włączanie pilotem opóźnienia na wjazd do garażu i manipulator w garażu. W wersji oszczędnej możesz pozostać tylko przy manipulatorze w wiatrołapie. Przecież opóźnienie włączane z pilota może być dłuższe, niż 30 sekund (programowo max. 255 sekund). Pilot, to już wstępna autoryzacja, więc opóźnienie może być dłuższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy podłączenie obudowy od alarmu do przewodu uziemiającego PE zwiększy jakoś odporność alarmu ?? jak myślicie do alarmu to zasilanie 2 przewodowe czy 3 przewodowe ??

Jeśli w budynku jest nowa instalacja (standard trzyprzewodowy, czyli z obwodem ochronnym, a nie jak dawniej zerowaniem), to naturalnie, że należy do systemu poprowadzić instalację trzyżyłową.

Podłączenie obudowy do uziemienia, to jedno, ale bardzo istotne jest uziemienie płyty centrali (jest osobny zacisk przy złączu linii telefonicznej).

Chroni to przed zakłóceniami oraz przepięciami w instalacji. Inaczej wszelkie fabryczne zabezpieczenia anty przepięciowe nie działają!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

instalacja zakonczona, zostalo jeszcze kilka rzeczy do skonfigurowania.

wczesniej pytalem jak ustawic aby PIR'y dostawaly zasilanie dopiero

przy uzbrajaniu systemu. tak tez zostalo zrobione ale pojawil sie problem

poniewaz przy uzbrajaniu mam info ze sa naruszone wejscia i komunikat

1 - uzrojenie, 2-sprawdz

naruszone wejscia to wlasnie PIRy - prawdopodobnie dlatego ze nie maja zasilania.

O co chodzi ? czy jest szansa aby pominac ten komunikat o PIRach ?

jak mam jakies otwarte drzwi lub okna to tam jest zawsze info a tak przestane

poprostu sie tym interesowac.

a moze nie ma innej mozliwosci i poprostu dac sobie spokoj ?

Nie wiem, w jaki sposób programujesz centralę (z manipulatora, czy z komputera). Opiszę programowanie z manipulatora. Jeśli programujesz centralę z komputera, to napisz.

Wyłącz w opcjach sygnalizację naruszonych wejść: Tryb serwisowy > Opcje > Opcje różne > Wej. przed zał. - ustaw na nie (czyli brak T).

Spowoduje to brak wyświetlania naruszonych linii przy próbie uzbrojenia systemu.

Druga sprawa, to we wszystkich liniach, które muszą być zamknięte przy uzbrajaniu systemu (np. kontaktrony w oknach) włącz opcję "Kontr. przy zał. czuw." - Kontroluj przy załączeniu czuwania. Po załączeniu tej opcji, system się nie da uzbroić, jeśli będzie naruszona linia z zaznaczoną tą opcją.

 

z drugiej strony czy jak czujki PIR+MW ma zasilanie nawet przy rozbrojonym systemie to promieniowanie jest

az tak duze ? :)

Nie, czujki mikrofalowe posiadają nadajniki małej mocy, więc promieniowanie nie jest duże. Nie mniej jednak stałe przebywanie w takim środowisku na pewno nie jest bez znaczenia dla zdrowia (z drugiej strony więcej promieniowania emituje telefon komórkowy, którego codziennie wielokrotnie używamy...)

 

druga sprawa to mam modul GSM pronal merkury ktory wysyla mi info o alarmach a teraz

poniewaz ma rowniez 2 wyjscia chcialbym miec mozliwosc uzbrajania alarmu po wyslaniu SMSa.

 

wszystko dziala pieknie ale nie mamy pojecia jak ustawic (o ile mozna) aby

uzbroic ALE BEZ wewnetrznych. czy ktos ma jakos koncepcje ? w ustawieniach widzialem tylko

wlacz alarm, wla/wyl oraz wyl.

 

thnx from the mountain za pomoc :)

Programujesz linię jako typ reakcji: 82 - Zał/wył czuwanie. Następnie w opcji niżej ustawiasz tryb załączenia, gdzie masz do wyboru: pełne, bez wewnętrznych i bez wewnętrznych - opóźnienie na wejście = 0.

 

PS. dzieki zbychu za forsowanie idei ochrony obwodowej. super to sie sprawdza. kontaktrony + impaqi. pieski w domu moga sobie szalec a alarm uzbrojony :)

Cieszę się, że przyjąłeś taką koncepcję zabezpieczenia domu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zbychu za odpowiedź. Czy serwisant systemu alarmowego powinien dysponować takim urządzeniem do badania akumulatora?

Mam podpisaną z agencją ochrony umowę na konserwację alarmu u mnie w biurze. Kilka dni temu był serwisant, sprawdził system i stwierdził, że wszystko jest ok. Dzień później mieliśmy awarię instalacji elektrycznej i nie było prądu przez kilka godzin. Po około trzech godzinach alarm przestał działać. Zrobił "miałłłł" i koniec :-?

Zastanawiam się teraz, jak serwisant sprawdzał akumulator, skoro stwierdził, że jest sprawny, a okazuje się, że jest nie sprawny :roll:

Alarm również nie wyświetlał usterki akumulatora.

 

Pozdrawiam

MNI-CH

 

Tester akumulatorów jest dosyć kosztowny i nie każdego instalatora stać na taki sprzęt, ale w agencji ochrony powinni mieć takie testery, tym bardziej, że biorą spore pieniądze za "konserwację" systemu.

Sam pomiar napięcia akumulatora nie wystarcza, bo nijak to nie odzwierciedla stopnia zużycia akumulatora (jego aktualnej pojemności, która oczywiście maleje z upływem czasu).

 

W Twoim przypadku może nie jest to kwestia zużycia akumulatora, ale nieprawidłowego bilansu prądów. Może po prostu pobór prądu w systemie jest tak duży, że przy awaryjnym zasilaniu, w pełni sprawny akumulator starcza tylko na trzy godziny zasilania systemu!

Jeśli tak jest, to albo masz akumulator za małej pojemności, albo brakuje dodatkowego zasilacza systemowego i akumulatora (lub nawet dwóch takich zestawów). Nie wiem, jak duży masz system, ale niestety dosyć powszechne jest "oszczędzanie" na dodatkowych zasilaczach i akumulatorach. Nieświadomy klient wybiera tańszy system, bez prawidłowo rozwiązanego zasilania, a później wychodzą takie kwiatki...

 

Proponuję zażądać od agencji ochrony natychmiastowego sprawdzenia systemu oraz przeprowadzenia pomiaru łącznego poboru prądu przy zasilaniu awaryjnym. Taki pomiar umożliwi stwierdzenie, gdzie leży przyczyna Twojego problemu.

Dziękuję ZBYCH-u za wyczerpującą informację. No to mi dałeś do myślenia :roll:

Alarm jest dosyć rozbudowany, więc może faktycznie jeden akumulator, to za mało :roll:

Ile może kosztować taki tester akumulatora? Nie przypominam sobie, aby serwisant miał jakieś urządzenie przy sobie.

Zrobię jak radzisz, zażądam ponownie serwisu i sprawdzenia alarmu i akumulatora.

Aha, jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób testuje się czujki zbicia szyb?

Serwisant twierdził, że się ich nie testuje, bo one same się testują :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zbychu za odpowiedź. Czy serwisant systemu alarmowego powinien dysponować takim urządzeniem do badania akumulatora?

Mam podpisaną z agencją ochrony umowę na konserwację alarmu u mnie w biurze. Kilka dni temu był serwisant, sprawdził system i stwierdził, że wszystko jest ok. Dzień później mieliśmy awarię instalacji elektrycznej i nie było prądu przez kilka godzin. Po około trzech godzinach alarm przestał działać. Zrobił "miałłłł" i koniec :-?

Zastanawiam się teraz, jak serwisant sprawdzał akumulator, skoro stwierdził, że jest sprawny, a okazuje się, że jest nie sprawny :roll:

Alarm również nie wyświetlał usterki akumulatora.

 

Pozdrawiam

MNI-CH

 

Tester akumulatorów jest dosyć kosztowny i nie każdego instalatora stać na taki sprzęt, ale w agencji ochrony powinni mieć takie testery, tym bardziej, że biorą spore pieniądze za "konserwację" systemu.

Sam pomiar napięcia akumulatora nie wystarcza, bo nijak to nie odzwierciedla stopnia zużycia akumulatora (jego aktualnej pojemności, która oczywiście maleje z upływem czasu).

 

W Twoim przypadku może nie jest to kwestia zużycia akumulatora, ale nieprawidłowego bilansu prądów. Może po prostu pobór prądu w systemie jest tak duży, że przy awaryjnym zasilaniu, w pełni sprawny akumulator starcza tylko na trzy godziny zasilania systemu!

Jeśli tak jest, to albo masz akumulator za małej pojemności, albo brakuje dodatkowego zasilacza systemowego i akumulatora (lub nawet dwóch takich zestawów). Nie wiem, jak duży masz system, ale niestety dosyć powszechne jest "oszczędzanie" na dodatkowych zasilaczach i akumulatorach. Nieświadomy klient wybiera tańszy system, bez prawidłowo rozwiązanego zasilania, a później wychodzą takie kwiatki...

 

Proponuję zażądać od agencji ochrony natychmiastowego sprawdzenia systemu oraz przeprowadzenia pomiaru łącznego poboru prądu przy zasilaniu awaryjnym. Taki pomiar umożliwi stwierdzenie, gdzie leży przyczyna Twojego problemu.

Dziękuję ZBYCH-u za wyczerpującą informację. No to mi dałeś do myślenia :roll:

Alarm jest dosyć rozbudowany, więc może faktycznie jeden akumulator, to za mało :roll:

Ile może kosztować taki tester akumulatora? Nie przypominam sobie, aby serwisant miał jakieś urządzenie przy sobie.

Zrobię jak radzisz, zażądam ponownie serwisu i sprawdzenia alarmu i akumulatora.

Aha, jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób testuje się czujki zbicia szyb?

Serwisant twierdził, że się ich nie testuje, bo one same się testują :roll:

A sprawdzał w czasie przeglądu cokolwiek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ZBYCH-u za wyczerpującą informację. No to mi dałeś do myślenia :roll:

Alarm jest dosyć rozbudowany, więc może faktycznie jeden akumulator, to za mało :roll:

Ile może kosztować taki tester akumulatora? Nie przypominam sobie, aby serwisant miał jakieś urządzenie przy sobie.

Zrobię jak radzisz, zażądam ponownie serwisu i sprawdzenia alarmu i akumulatora.

Aha, jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób testuje się czujki zbicia szyb?

Serwisant twierdził, że się ich nie testuje, bo one same się testują :roll:

Z jakich elementów składa się Twój system alarmowy? A może wiesz, jakiej pojemności masz akumulator?

Tester najtańszy akumulatora kosztuje około 1700 zł. Nie jest to jakieś duże urządzenie. Mieści się w dłoni. Może nie zauważyłeś :)

 

Odnośnie testowania czujek zbicia szyby, to nie jest zgodne z prawdą, że one same się testują. Owszem czujka posiada zdolność samokontroli, ale pod kątem testowania układu elektronicznego. Elementy elektroniczne z upływem czasu zmieniają swoje parametry. Konieczne jest więc okresowe kontrolowanie działania czujki. Ponad to w przypadku akustycznych czujek zbicia szyby, wystarczy zmiana aranżacji pomieszczenia i zasięg czujki może ulec zmianie.

Do testowania czujek zbicia szyby służy specjalny tester. Wydaje on specjalny dźwięk imitujący zbicie szyby. Umożliwia to przetestowanie zasięgu czujki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbychu. to powinno pomoc...

w kazdym badz razie programuje z komputera wiec jesli znajdziesz jeszcze chwilke...

Ok. W programie DloadX wybierz z paska menu "Opcje i czasy globalne", w nowym oknie wejdź w zakładkę "Załączanie czuwania". Następnie skasuj zaznaczenie przy pozycji: "Przegląd nar./zablok. wejść przed zał. czuwania".

To wyłączy funkcję informowania o naruszeniu (lub blokowaniu) dowolnej linii przy załączaniu czuwania.

Następnie z paska menu wybierz "Dane wejść". Wyświetli się tabela z danymi wejść. Na dziesiątej pozycji tabeli masz opcję "Kontr. przy zał. czuw.". Jeśli dla danej linii włączysz tą opcję, to jeśli przy próbie uzbrojenia strefy dane wejście będzie naruszone, system nie uzbroi się, tylko wyświetli nazwę naruszonego wejścia. Włącz tą opcję dla wszystkich kontaktronów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Uff... miałam starcie z instalatorem! Była niezła przepychanka. Broniłam racji swoich (czytaj: ZBYCHA), instalator mówił..., no nie powtarzam co mówił. Pomiędzy słowami mówił też, że włączanie z pilota realizują wszyscy z jego ponad 2000 klientów, że pilot ma jakąś dynamiczną zmianę kodów, że skanowanie fal nic nie daje, bo w następnym użyciu już są inne kody, że sygnalizowanie stanu alarmu na zewnątrz (np przez sygnalizator zewn), daje informację potencjalnemu (być może przyczajonemu w krzakach) złodziejowi informację, że np jak wyszliśmy, to migło 2 razy, jak wracamy to 1 raz itp. Syrena wewnętrzna ma być w przedpokoju wstępnym, oddzielonym drzwiami od holu właściwego i nie wystraszy nikogo, a sygnały pipnięcia będą słyszane tylko przez nas, jak jeszcze jesteśmy blisko drzwi po wyjściu z domu. Mówił też, że czujki inercyjne nic nie dają, bo teraz podobno mrożą szyby i wycinają bezgłośnie i bez drgań. ZBYCHU, mam już po instalatorze, mówił, że jak jestem taka mądra to niech idę do tych co mi lepiej radzą. Tak też muszę szukać kogoś innego. No nic, trudno być kobietą.

Poradź mi proszę, jakie wybrać te czujki zbicia szyb? Żeby miały do 15m zasięg, bo muszę w salonie takie dać, jakie życzyć sobie te malutkie kontaktronki (jak z nazwy) do okien, bo mam w ramach dziury (gdzieś 8mm), ale pewnie da się je zwiększyć, ale z nich wystają już kable, więc jak rozwiercić je dalej? Chyba trzeba będzie kable wepchać do ramy, powiększyć otwór i potem szukać kabli z powrotem.Hihi. Mam garaż w chałupie, jest przejście z podwójnymi drzwiami do holu, a brama garażowa roletowa - bardzo wolno podnośi się, więc co robić z tą klawiaturą, dać w garażu, czy wystarczy ta przy wejściu? W zasadzie powinnam zacząć otwierać bramę jak jeszcze jadę na ulicy, by zdążyła się otworzyć by bez postoju wjechać do garażu, a to trwa b.długo.

Na koniec jeszcze jedno, czy wystarczy ochrona domu tylko kontaktronami i czujkami zbicia szkła na okresy krótkie, jak zwierzyna jest w domu. Przy dłuższych wyjazdach - zwierzyna do rodziców, a dom cały uzbrajamy razem z czujkami ruchu?

Pozdrawiam Ania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- wewnątrz syrenka w korytarzu przy wejściu;

Chyba jako kiler Twoich zwierząt! Absolutnie odradzam. Moim zdaniem sygnalizator wewnętrzny niepotrzebnie streesuje domowników i zwierzęta.

 

 

Mam podobna sytuacje, koty w domu i instalator proponowal mi sygnalizator zamontowany w wiatrolapie aby bedac w domu na pietrze bylo slychac. Kiedy zrezygnuje z tego sygnalizatora to co w tej sytuacji bedzie nas informowac o stanach alarmowych w miare skutecznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Uff... miałam starcie z instalatorem! Była niezła przepychanka. Broniłam racji swoich (czytaj: ZBYCHA), instalator mówił..., no nie powtarzam co mówił. Pomiędzy słowami mówił też, że włączanie z pilota realizują wszyscy z jego ponad 2000 klientów

:lol: To ma facet fantazję :lol:

 

...że pilot ma jakąś dynamiczną zmianę kodów, że skanowanie fal nic nie daje, bo w następnym użyciu już są inne kody

To prawda, ale nie chodzi tu o skanowanie fal, a pozyskanie pilota w wyniku kradzieży. Mogą ukraść Tobie pilota i klucze od domu, (np. w sklepie) i mają komplet do wejścia do domu.

 

...że sygnalizowanie stanu alarmu na zewnątrz (np przez sygnalizator zewn), daje informację potencjalnemu (być może przyczajonemu w krzakach) złodziejowi informację, że np jak wyszliśmy, to migło 2 razy, jak wracamy to 1 raz itp.

Zakładam, że pilot nie służy jednak do uzbrajania i rozbrajania systemu, tylko do włączania opóźnienia. Wówczas jako potwierdzenie przyjęcia polecenia z pilota, na kilkadziesiąt sekund włącza się sygnalizacja optyczna w sygnalizatorze zewnętrznym (miga lampka w syrenie zewnętrznej). To jest sygnał, że włączyło się opóźnienie i można otwierać bramę i wjeżdżać do garażu.

 

Syrena wewnętrzna ma być w przedpokoju wstępnym, oddzielonym drzwiami od holu właściwego i nie wystraszy nikogo, a sygnały pipnięcia będą słyszane tylko przez nas, jak jeszcze jesteśmy blisko drzwi po wyjściu z domu.

W dalszym ciągu uważam, że system nie powinien być uzbrajany i rozbrajany pilotem. Pierwszy powód opisałem wyżej (kradzież pilota), drugi powód, to przy uzbrajaniu systemu nigdy nie wiemy w jakim stanie jest system (czy wszystko jest zamknięte), a przy kilku strefach (tak, jak miało być u Ciebie), nigdy nie wiemy, która strefa działa i czy włączyliśmy właściwą strefę, a nie przez omyłkowe naciśnięcie innego przycisku pilota, włączyliśmy inną konfigurację systemu.

 

Mówił też, że czujki inercyjne nic nie dają, bo teraz podobno mrożą szyby i wycinają bezgłośnie i bez drgań.

:lol: - to się facet filmów sf na oglądał :lol:

I niby jakie lepsze rozwiązanie on proponuje? Akustyczne czujki zbicia szyby?

Powtarzam, czujka inercyjna wykrywa drgania, więc zadziała na próbę wyłamania okna (drzwi lub bramy) lub uderzenia w szybę, natomiast akustyczna czujka zbicia szyby zadziała tylko na zbicie szyby i to dopiero po zbiciu szyby wewnętrznej.

 

ZBYCHU, mam już po instalatorze, mówił, że jak jestem taka mądra to niech idę do tych co mi lepiej radzą. Tak też muszę szukać kogoś innego. No nic, trudno być kobietą.

:-?

 

Poradź mi proszę, jakie wybrać te czujki zbicia szyb? Żeby miały do 15m zasięg, bo muszę w salonie takie dać

Niestety, musisz o tym zapomnieć. Nie ma akustycznych czujek zbicia szyby o takim zasięgu.

 

jakie życzyć sobie te malutkie kontaktronki (jak z nazwy) do okien, bo mam w ramach dziury (gdzieś 8mm), ale pewnie da się je zwiększyć, ale z nich wystają już kable, więc jak rozwiercić je dalej? Chyba trzeba będzie kable wepchać do ramy, powiększyć otwór i potem szukać kabli z powrotem.Hihi.

Jeśli chcesz wykorzystać już otwory wykonane w oknach, to można zastosować sprawdzone kontaktrony firmy Alarmtech, model MC 340 lub kontaktrony firmy Satel, model K-2.

Oczywiście można rozwiercić otwory w oknach i zastosować dowolne, większej średnicy kontaktrony, ale to wymaga sporej wprawy i pewnej ręki (aby nie uszkodzić przewodu wchodzącego od spodu w ramę, w osi otworu).

 

Mam garaż w chałupie, jest przejście z podwójnymi drzwiami do holu, a brama garażowa roletowa - bardzo wolno podnośi się, więc co robić z tą klawiaturą, dać w garażu, czy wystarczy ta przy wejściu? W zasadzie powinnam zacząć otwierać bramę jak jeszcze jadę na ulicy, by zdążyła się otworzyć by bez postoju wjechać do garażu, a to trwa b.długo.

Jeśli zamykasz na klucz drzwi między garażem, a domem, to można zastosować włączanie pilotem opóźnienia na wjazd do garażu i odpowiednio długi czas, umożliwiający dojście do klawiatury w wiatrołapie i rozbrojenie tam całego systemu.

 

Na koniec jeszcze jedno, czy wystarczy ochrona domu tylko kontaktronami i czujkami zbicia szkła na okresy krótkie, jak zwierzyna jest w domu. Przy dłuższych wyjazdach - zwierzyna do rodziców, a dom cały uzbrajamy razem z czujkami ruchu?

 

 

Pozdrawiam Ania

Czasem nie ma innego wyjścia. Jeśli zwierzęta są duże, albo ruchliwe, to czujki ruchu będą powodowały fałszywe alarmy. Wówczas mamy do wyboru, albo zamykamy zwierzęta w jednym z pomieszczeń, w którym nie ma czujki ruchu i włączamy system, albo włączamy system bez czujek ruchu i liczymy się z ryzykiem, że dobry specjalista może ominąć nasz system.

Inny wariant, to dodatkowe zabezpieczenie okien w pomieszczeniach w których mają przebywać zwierzęta, przez zamontowanie we wnękach okiennych miniaturowych barier podczerwieni, ale to dosyć kosztowna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- wewnątrz syrenka w korytarzu przy wejściu;

Chyba jako kiler Twoich zwierząt! Absolutnie odradzam. Moim zdaniem sygnalizator wewnętrzny niepotrzebnie streesuje domowników i zwierzęta.

 

 

Mam podobna sytuacje, koty w domu i instalator proponowal mi sygnalizator zamontowany w wiatrolapie aby bedac w domu na pietrze bylo slychac. Kiedy zrezygnuje z tego sygnalizatora to co w tej sytuacji bedzie nas informowac o stanach alarmowych w miare skutecznie ?

Zapewne na piętrze będziesz miał klawiaturę, która posiada wewnetrzny piszczyk sygnalizujacy również wystapienie alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_ZBYCH_ mógłbyś zerknąć na rozmieszczenie elementów na poniższych rysunkach i wyrazić swoją fachową opinię :) Co byś zmienił, a może wszystko jest do d... :) Chciałbym się zamknąć w kwocie do 3500zł za sam sprzęt bez kabli. Oczywiście będą dodane jeszcze dwa sygnalizatory - zewnętrzny i wewnętrzny.

Druga sprawa to łączenie szeregowe kontaktronów, jak widać będzie ich sporo, czy dobrym pomysłem jest łączenie wszystkich kontaktronów z jednego pomieszczenia razem(szeregowo)?

Dziękuję i pozdrawiam!

 

http://img101.imageshack.us/img101/2914/parterjl4.png

http://img150.imageshack.us/img150/6232/poddaszeiy9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...