_ZBYCH_ 27.01.2008 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 W jaki sposób zabezpieczyć sypialnię na poddaszu? W sypialni będą okna połaciowe + kontaktrony + czujka zbicia szyby. Natomiast jakie zabezpieczenie zastosować w sytuacji kiedy na noc zostanie uchylone okno? pozdrawiam To zależy, jakiej konstrukcji okno i na ile ma być uchylone, bo np. w Velux GGL jest takie zabezpieczenie umozliwiające zablokowanie okna uchylonego na kilka cm. Wówczas można zamontować dodatkowy czujnik kontaktronowy, który kontroluje okno w pozycji uchylonej. Innym rozwiązaniem jest bariera podczerwieni lub dualna kurtyna podczerwieni. Do tego czujka gazu usypiającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 27.01.2008 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Ponawiam pytanie, bowiem monter uważa, że na moich oknach czujki inercyjne nie będą wzbudzane przy próbach wybicia szyby. Czy czujki inercyjne sprawdzają się w oknach drewnianych, a zwłaszcza tych z ruchomym słupkiem??? Drewno przecież nie przenosi drgań tak dobrze jak plastik. głupoty gada twoj monter..na czujniku jest regulacja i trzeba tak ustawic zeby było ok! No nie do końca. Zdarzyło mi się montować czujki inercyjne na oknach drewnianych, w których skrzydła były tak izolowane od ramy (trzy uszczelki), że bardzo mało były przenoszone drgania z szyby. Tam były szyby P4, więc do ich pokonania potrzeba dużej siły i czujka i tak zadziała, ale gdyby to były zwykłe szyby, to raczej czujka by nie zadziałała. Tak więc wszystko zależy od konstrukcji okna i rodzaju szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geocache 27.01.2008 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 ............ Jeszcze jedna sprawa mnie dreczy. Jesli zrobi sie tzw uchl okna to wtedy system informuje ze okno zostalo otwarte? tzn mages odchyli sie na tyle ze czujka zadziala ? Nie, przy uchylonym oknie czujnik nie zadziała, jeśli chcesz, aby było sygnalizowane uchylenie okna, to czujnik zamontuj na górze okna. Bardzo serdecznie dziekuje ci za udzielane podpowiedzi, gdyz dzieki nim moze uda mi sie samemu wykonac system ochrony okien. Wiem juz jak i gdzie w profilu zamontowac kontrakton i magnes neodynowy ale zostala mi kwestia magnesu tzn jakiej srednicy nalezy kupic, bo jak patrzylem w ofercie np TUTAJ jest spory wybor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 27.01.2008 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Bardzo serdecznie dziekuje ci za udzielane podpowiedzi, gdyz dzieki nim moze uda mi sie samemu wykonac system ochrony okien. Wiem juz jak i gdzie w profilu zamontowac kontrakton i magnes neodynowy ale zostala mi kwestia magnesu tzn jakiej srednicy nalezy kupic, bo jak patrzylem w ofercie np TUTAJ jest spory wybor. Ja przeważnie używam MP 14 x 8/4 x 3 / N35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 27.01.2008 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Szybkie pytanko do Zbycha instalowac centrale Texacom Prem 832 czy Integre 24 plus modul 8 linii do CA 64 jesli satela to w miare krotko dlaczego i jakie sa roznice miedzy Texacom a Satelem oprocz kraju pochodzenia oczywiscie. Nie montowałem central Texecom. To mało popularne centrale, więc problem z serwisem. Na porównania parametrów i wskazanie różnic w obu centralach niestety nie mam czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 27.01.2008 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Witam Dostalem oferte na centrale Matrix 832 z czujnikami Visonic(Next Pir) oraz Srdt 15(Dualny), Radiolinia napadowa Rsu No 2/2 (w komplecie z dwoma pilotami) Sygnalizator TSZ 2, Klawuatura MX- Icon. To ma obsluzyc domek z 8 czujnikami, 14 kontraktonami, i 3 kalwiatrury. Czy warto wchodzic w ta centrale?? Nie warto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 27.01.2008 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Stronę wcześniej jeden forumowicz mnie powalił na kolana... Ma w opisie miasto w którym mieszka. Widok domu. I w dodatku zamieścił szczegółowy plan domu z rozmieszczeniem czujek... Proponuję podać jeszcze kod rozbrojenia alarmu a może lepiej od razu kod serwisowy centrali... Ludzie. Bierzcie pod uwagę, że to jest forum publiczne i widzą te rzeczy różni ludzie. Nie popadajmy w paranoję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geocache 27.01.2008 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Ja przeważnie używam MP 14 x 8/4 x 3 / N35 Serdeczne dziekuje za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 27.01.2008 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Drogi Zbychu, po Twoich informacjach złożyłem reklamację w agencji ochrony. Zrobiłem to na tyle "skutecznie", że sprawa dotarła aż do dyrekcji Następnego dnia umówiono się ze mną na komisyjne sprawdzenie alarmu. Przyjechało dwóch panów (w tym jeden pod krawatem ) i zaczęło się ściemnianie Że prądu musiało długo nie być, albo kilka razy, że akumulator trzyma napięcie i nie da się inaczej sprawdzić akumulatora, ale jak chcę, to mogą go wymienić (to ja mam decydować, kiedy trzeba wymienić akumulator!!!). To, że akumulator trzyma napięcie nie oznacza, że jest sprawny!!! Akumulator z upływem czasu zmniejsza swoją pojemność. Do badania pojemności służą specjalistyczne testery, a nie woltomierz! Tester w kilkanaście sekund bada akumulator i pokazuje jego napięcie i pojemność. http://www.zbychdom.republika.pl/Alarmy/tester.jpg Rozbroili mnie tekstem, że taki akumulator wystarcza na taki alarm jak mój, bo oni nawet do większych alarmów dają taki i jest ok. Na moje pytanie o całkowity pobór prądu zrobili takie oczy To jest właśnie przykład poziomu wiedzy i kompetencji pracowników agencji ochrony... Zażądałem przeprowadzenia pomiaru poboru prądu z akumulatora - wyszło, że pobór jest na poziomie 1,2 A. Czy to dużo? Akumulator ma 17 AH, czyli na dobrą sprawę wystarcza na jakieś 14 godzin. Czy tak? Nie. Wygląda to jeszcze gorzej W dużym uproszczeniu: 1,2 x 1,25 = 1,5 - taki pobór prądu należy przyjąć 17 : 1,5 = 11,3 - taki będzie miej więcej czas pracy systemu z w pełni sprawnego akumulatora Nowy akumulator ma pojemnośc 17 Ah, ale Twój nowy nie jest więc jego pojemność jest już niższa. Skoro pisałeś, że Twój system padł po 3 godzinach braku zasilania sieciowego, to znaczy, że jego pojemność z nominalnych 17 Ah spadła do... 5 Ah, czyli Twój akumulator już dawno powinien być wymieniony!!! Mówili, że centrala sprawdza akumulator i jeśli jest niesprawny, to włącza sygnalizację usterki akumulatora Owszem, ale centrala nie bada pojemności akumulatora, tylko co jakiś czas dołącza sztuczne obciążenie i bada napięcie na akumulatorze. Jeśli napięcie spadnie poniżej zakładanego poziomu, to system wyświetli usterkę akumulatora. W praktyce przy obecności zasilania sieciowego wyświetlenie usterki akumulatora świadczy o tym, że już w zasadzie nie mamy zasilania awaryjnego, bo akumulator całkowicie padł. Dlatego każdy system alarmowy powinien być okresowo serwisowany (min. raz w roku). Tym razem serwisant przywiózł wspomniany przez Ciebie tester czujek zbicia szyby (a jednak! ). Zapytałem serwisanta, dlaczego poprzednio twierdził, że tych czujek się nie testuje, to zrobił głupią minę i wzruszył ramionami. Wrrrr... Podczas testu okazało się, że jedna z czujek źle działa, a właściwie prawie nie działa, ale nie mogą jej wymienić, bo nie mają przy sobie No to pieknie! Na koniec poprosiłem o spisanie szczegółowego protokołu z tego przeglądu. Sam nie wiem, co mam dalej robić Poziom tej usługi jest bardzo niski. Mając na uwadze, że za taki przegląd biorą 400 zł, to spodziewałem się większego profesjonalizmu! Koszt przeglądu sporego systemu jest raczej na normalnym poziomie, ale jakość usługi pozostawia wiele do życzenia. Co to za agencja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
todaks 27.01.2008 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Każdy ma jakieś swoje przyzwyczajenia, mi zdarzyło sie pracować w serwisie w dużej agencjii ochrony i niestety w porównaniu z innymi centralami paradox nie wypadał zbyt dobrze, zauważalna była duża usterkowość samej centrali .Czasami centrala musiała byc bardzo oddalona od nadajnika agencji ponieważ ten przy wysyłaniu sygnału testu powodował jej samozałączenia. ....... "Arm" - to ciekawe spostrzeżenie kompletnie nie pasuje do moich doświadczeń , wg. mnie centrale ESP748 należą do grupy tzw. "ziz" - załóż i zapomnij .Oczywiście dotyczy to awarii a nie konserwacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
as24 27.01.2008 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Zdarzyło mi się montować czujki inercyjne na oknach drewnianych, w których skrzydła były tak izolowane od ramy (trzy uszczelki), że bardzo mało były przenoszone drgania z szyby. Tam były szyby P4, więc do ich pokonania potrzeba dużej siły i czujka i tak zadziała, ale gdyby to były zwykłe szyby, to raczej czujka by nie zadziałała. Tak więc wszystko zależy od konstrukcji okna i rodzaju szyby. Ja mam szyby P2. Monter proponuje mi zamiast czujki inercyjnej - detektory stłuczenia szyby z wyjściem tranzystorowym firmy Alarmtech GD 335. Tutaj link: http://www.alarmtech.pl/pl/katalog.php?id=11 Czy cos takiego zda egzamin? Tylko, ze to strasznie brzydkie okropieństwo, a szyby będą wyglądać jak z zakładu jubilerskiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aniusiapa 28.01.2008 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2008 Witam.Tak przeglądam to forum i szukam rozwiązania zastępującego czujniki stłuczenia szyb i inercyjne. Czy jest w ogóle takowe? Myślę sobie, czy nie można zastosować od zewnętrznej strony okien (od dworu) jakichś czujek, które sygnalizowałyby już samo podejście intruza pod okno, zanim jeszcze coś zmajstruje? Czujki stłuczenia faktycznie mogą nie działać poprawnie jak dam zasłony, powieszę żaluzje itp. Musiałyby znaleźć się zbyt blisko okna, a to w moim przypadku trudne w realizacji. Natomiast czujki inercyjne wymagają prowadzenia osobnych kabli, a mamy już wszystko wykończone, a i tak nie wiadomo jakiej techniki użyje intruz. Czy zechce uderzać w szybę, czy po prostu wytnie szybę mrożąc ją uprzednio (tak mówił mi gość z autoryzacją firmy Satel, który był na oględzinach). Może jest jakaś czujka, zamontowana np. w nadprożu od góry? Co myślicie o tym? Jak ktoś ma jakieś doświadczenie w tej sprawie, proszę o podzielenie się nim. Na zewnątrz można jakieś bariery dać, ale jak rozwiązać problem z:1. wieloma krawędziami elewacji (6szt)2. zwierzętami spacerującymi wokół domu3. ruszającymi się roślinami od podmuchu wiatru4. owadami, pająkami itp?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
banko 28.01.2008 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2008 Witam. Tak przeglądam to forum i szukam rozwiązania zastępującego czujniki stłuczenia szyb i inercyjne. Czy jest w ogóle takowe? Myślę sobie, czy nie można zastosować od zewnętrznej strony okien (od dworu) jakichś czujek, które sygnalizowałyby już samo podejście intruza pod okno, zanim jeszcze coś zmajstruje? Czujki stłuczenia faktycznie mogą nie działać poprawnie jak dam zasłony, powieszę żaluzje itp. Musiałyby znaleźć się zbyt blisko okna, a to w moim przypadku trudne w realizacji. Natomiast czujki inercyjne wymagają prowadzenia osobnych kabli, a mamy już wszystko wykończone, a i tak nie wiadomo jakiej techniki użyje intruz. Czy zechce uderzać w szybę, czy po prostu wytnie szybę mrożąc ją uprzednio (tak mówił mi gość z autoryzacją firmy Satel, który był na oględzinach). Może jest jakaś czujka, zamontowana np. w nadprożu od góry? Co myślicie o tym? Jak ktoś ma jakieś doświadczenie w tej sprawie, proszę o podzielenie się nim. Na zewnątrz można jakieś bariery dać, ale jak rozwiązać problem z: 1. wieloma krawędziami elewacji (6szt) 2. zwierzętami spacerującymi wokół domu 3. ruszającymi się roślinami od podmuchu wiatru 4. owadami, pająkami itp? Pozdrawiam A czy masz przygotowane jakies okablowanie na zewnątrz?? Jesli tak to na jakiej wysokosci wypuszcone są przewody?? Czy może myślisz o bezprzewodowych czujnikach zewnętrznych?? Jesli chodzi o krawędzie domu to rozwiazaniem jest zrobienie "ogrodzenia" wokół domu z barier podczerwieni montowanych na slupkach. Mozna do tego wykorzystac np. jakies ogrodowe latarnie. jednak aby mialo to sens trzeba pokombinowac z rozstawieniem slupków (latarni) w ten sposób aby nie mowily nam od razu jak są rozmieszczone bariery. Szczerze powiem że nie słyszalem o barierach bezprzewodowych. A koszt przewodowych tez wcale nie jest niski. Jesli chodzi o zwierzaki to zalezy co mamy na mysli jamnika czy moze jakiegos kucyka. Jesli chcemy zeby po podwurku biegam piesek typu wilczur mozeny odrazu odpuscic sobie zabezpieczenie zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jobberwalker 29.01.2008 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Witam Serdecznie,Jestem tu nowy, na watek trafilem oczywiscie przygotowujac sie do zbudowania alarmu. Na poczatek wielki "respect" dla Zbycha. Gosci na tym forum od lat udzielajac odpowiedzi, porad i przede wszystkim dzielac sie swoim doswiadczeniem. Przechodzac szybko do meritum sprawy mam kilka pytan:1) W jaki sposob podlaczamy akumulator/akumulatory do zestawu Integra+"podcentrala" CA64PP? Rownolegle do centrali i podcentrali?2) Jakich neodymow "pod srube" uzywacie ze strony neodym.pl polecanej przez Zbycha, tych o srednicy zew. 10,14 lub 18 i grubosci 3mm? np. do kontakronow Satela o sr. 10mm? 3) W jaki sposob zrobic instalacje dla pokojow na poddaszu gdzie sa okna polaciowe i normalne. Moj plan to kontaktrony we wszystkich + czujka impaq+ na normalnych. Czy potrzebna bedzie czujka zbicia jesli pokoje na poddaszu wychodza na korytarz gdzie bedzie czujka ruchu PIR? Z gory dzieki, Jobberwalker. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 29.01.2008 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Zdarzyło mi się montować czujki inercyjne na oknach drewnianych, w których skrzydła były tak izolowane od ramy (trzy uszczelki), że bardzo mało były przenoszone drgania z szyby. Tam były szyby P4, więc do ich pokonania potrzeba dużej siły i czujka i tak zadziała, ale gdyby to były zwykłe szyby, to raczej czujka by nie zadziałała. Tak więc wszystko zależy od konstrukcji okna i rodzaju szyby. Ja mam szyby P2. Monter proponuje mi zamiast czujki inercyjnej - detektory stłuczenia szyby z wyjściem tranzystorowym firmy Alarmtech GD 335. Tutaj link: http://www.alarmtech.pl/pl/katalog.php?id=11 Czy cos takiego zda egzamin? Tylko, ze to strasznie brzydkie okropieństwo, a szyby będą wyglądać jak z zakładu jubilerskiego... Moim zdaniem montaż takich czujników w domu nie ma sensu. Po pierwsze, jak słusznie zauważyłeś "szyby będą wyglądać jak z zakładu jubilerskiego". Mycie tych szyb, to kolejny koszmar. Ale najważniejsze w tym wszystkim jest to, że ten detektor zadziała niemalże w takim samym czasie, co akustyczna czujka zbicia szyby, bo zadziała dopiero na wybicie wewnętrznej, zwykłej szyby (szybę P2 masz tylko na zewnątrz, a do środka masz zwykłą szybę 4mm). Takie czujniki służą do zabezpieczania raczej stałych szkleń jednowarstwowych (szyby wystawowe, gabloty, itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 29.01.2008 23:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Witam. Tak przeglądam to forum i szukam rozwiązania zastępującego czujniki stłuczenia szyb i inercyjne. Czy jest w ogóle takowe? Myślę sobie, czy nie można zastosować od zewnętrznej strony okien (od dworu) jakichś czujek, które sygnalizowałyby już samo podejście intruza pod okno, zanim jeszcze coś zmajstruje? Czujki stłuczenia faktycznie mogą nie działać poprawnie jak dam zasłony, powieszę żaluzje itp. Musiałyby znaleźć się zbyt blisko okna, a to w moim przypadku trudne w realizacji. Natomiast czujki inercyjne wymagają prowadzenia osobnych kabli, a mamy już wszystko wykończone, a i tak nie wiadomo jakiej techniki użyje intruz. Czy zechce uderzać w szybę, czy po prostu wytnie szybę mrożąc ją uprzednio (tak mówił mi gość z autoryzacją firmy Satel, który był na oględzinach). Może jest jakaś czujka, zamontowana np. w nadprożu od góry? Co myślicie o tym? Jak ktoś ma jakieś doświadczenie w tej sprawie, proszę o podzielenie się nim. Na zewnątrz można jakieś bariery dać, ale jak rozwiązać problem z: 1. wieloma krawędziami elewacji (6szt) 2. zwierzętami spacerującymi wokół domu 3. ruszającymi się roślinami od podmuchu wiatru 4. owadami, pająkami itp? Pozdrawiam Do wydania kilkadziesiąt tyś. zł i masz takie zabezpieczenie Opowieści o wycinaniu szyb (uprzednie zmrożenie, to jakaś nowa bajka ) jest tak samo prawdziwe i spotykane w praktyce, jak włamania przez wycięcie dziury w ścianie, czy przez zdjęcie dachówki... I jeszcze jedno, czasy "autoryzacji" już minęły. Można uczestniczyć w szkoleniu organizowanym przez daną firmę i uzyskać stosowne zaświadczenie, ale to o niczym nie świadczy, bo na takim krótkim, bezpłatnym szkoleniu wiele się nauczyć nie można. To raczej zapoznanie z ofertą produktową i podstawowymi możliwościami urządzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 29.01.2008 23:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Witam Serdecznie, Jestem tu nowy, na watek trafilem oczywiscie przygotowujac sie do zbudowania alarmu. Na poczatek wielki "respect" dla Zbycha. Gosci na tym forum od lat udzielajac odpowiedzi, porad i przede wszystkim dzielac sie swoim doswiadczeniem. Dziękuję za uznanie 1) W jaki sposob podlaczamy akumulator/akumulatory do zestawu Integra+"podcentrala" CA64PP? Rownolegle do centrali i podcentrali? Absolutnie! Każde z urządzeń ma osobny transformator i osobny akumulator. Ponad to należy zwrócić uwagę, że w modułach wyposażonych w zasilacz, przy podłączaniu magistrali, nie łączymy zacisków + 12V!!! (podłączamy tylko CLK, DTM i COM). Wówczas zasilacze pracują niezależnie. Takie połączenie to często spotykany w instalacjach błąd! 2) Jakich neodymow "pod srube" uzywacie ze strony neodym.pl polecanej przez Zbycha, tych o srednicy zew. 10,14 lub 18 i grubosci 3mm? np. do kontakronow Satela o sr. 10mm? Odpowiedź padła kilka postów wyżej. Ja przeważnie używam MP 14 x 8/4 x 3 / N35 3) W jaki sposob zrobic instalacje dla pokojow na poddaszu gdzie sa okna polaciowe i normalne. Moj plan to kontaktrony we wszystkich + czujka impaq+ na normalnych. Czy potrzebna bedzie czujka zbicia jesli pokoje na poddaszu wychodza na korytarz gdzie bedzie czujka ruchu PIR? To już Twój wybór. Ja w takich przypadkach montuję dodatkowo akustyczną czujkę zbicia szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 02.02.2008 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2008 Cześć Tak sobie myśle nad systemem alarmowym i jednej rzeczy nie mogę zrozumieć : W domu będą okna WK2, P2. Oczywiście czujki PIR. No i do tego mam na każde okno dawać kontaktron + czujkę zbicia szyby ? Bo jak zaczynają tłuc szybę, to kontaktron nie potrzebny, a jak wchodzą wyważając łomem, no to właśnie kontaktron - dobrze kapuję ? Ja domyślam się, że ideałem są wszystkie czujki - ale cena też gra rolę ... Pomożecie ? Zbych - pomożesz ... ? pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 02.02.2008 23:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2008 Cześć Tak sobie myśle nad systemem alarmowym i jednej rzeczy nie mogę zrozumieć : W domu będą okna WK2, P2. Oczywiście czujki PIR. No i do tego mam na każde okno dawać kontaktron + czujkę zbicia szyby ? Bo jak zaczynają tłuc szybę, to kontaktron nie potrzebny, a jak wchodzą wyważając łomem, no to właśnie kontaktron - dobrze kapuję ? Ja domyślam się, że ideałem są wszystkie czujki - ale cena też gra rolę ... Pomożecie ? Zbych - pomożesz ... ? pozdrawiam, majki Witam Te czujki RIR wcale nie są takie oczywiste Skoro masz w domu okna o zwiększonej odporności na włamanie, to korzystnie jest zamontować na nich czujki inercyjne i kontaktrony. Czujka inercyjna w większości przypadków wykrywa już próbę wyłamania okna lub wybicia szyby (czujka inercyjna działa na drgania, więc wykrywa wszelkie uderzenia w szybę lub ramę okna lub drzwi). Kontaktron wykrywa otwarcie okna (lub drzwi), ale także wykrywa nie zamknięte okno przy uzbrajaniu systemu. Dodatkowo kontaktrony pełnią funkcję użytkową - przy rozbrojonym systemie otwarcie drzwi lub okna wywołuje sygnał gongu w klawiaturze. Ponad to taki system obwodowy zapewnia możliwość przemieszczania się po całym domu przy uzbrojonym systemie oraz możliwość pozostawienia nawet dużych zwierząt lub wariujących kotów. Nie bez znaczenia jest również ochrona nocą sypialni (nawet uchylone okno jest pod ochroną systemu). Czujki ruchu polecam tylko jako uzupełnienie takiego systemu - w głównych punktach domu (salon, gabinet, hol na parterze i hol na piętrze lub poddaszu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 03.02.2008 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Zbych - ogromne dzięki, dało mi to do myślenia ... A w przypadku domu "surowego" gdzie na razie chciałbym chronić jedynie wstawione okna - dać te 3-4 czujki PIR, a resztę po ostatecznym wprowadzeniu ... ? No i czy na każde okno czujka inercyjna ? Nie powiem, 14 okien, to jest pewien wydatek ... No i "robi" się zupełnie inna centralka : 14 okien to 28 linii ( inercyjne + kontaktrony ) + dymowa + gaz + drzwi wejściowe + garaż ... Właściwie spodziewam się, że alarm jest drogi, ale jak każdy gdzieś tam szukam oszczędności. Choć pytanie fundamentalne - czy bezpieczeństwo ma cenę ... ? pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.