_ZBYCH_ 08.01.2005 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2005 _ZBYCHA_ to nawet jakb przypalać żywym ogniem przez pół roku i moczyć w occie, to nie piśnie słówka na temat czujek i alarmów swoich klientów! Napewno też nie da się nabrać na prymitywne podpuchy w stylu "Halo? Panie Zbychu! Pies mojego sąsiada, mdzalewkskiego, połknął syrenę alarmową! Błagam, proszę podać mi PIN do systemu, bo syrena wyje, a Misiek się piekielnie męczy!" http://www.zbychdom.republika.pl/icon/morda.gif Ale mnie ubawiłeś! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek1 10.01.2005 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 Zbychu, OK. rozumiem. W takim razie co byś mi polecił (system i reszta) w granicach 2000-2.500 zl (brutto) za całość, jesli to mozliwe to z mozliwoscia rozbudowania póżniej. III kondygnacjepiwnica (garaż, kotłownia, spiżarka)parter (kuchnia, salon z kominkiem, pokój, łazienka, wiatrołap)poddasze (3 pokoje, łazienka, garderoba) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek1 10.01.2005 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 Zbychu, czy przysłac Ci może plany domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
keraj 10.01.2005 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 Zbychu - masz moze jakies zdjecia z montazu kontaktronow w oknach ?Bede mial okna PCV i planuje zamontowac w nich kontaktrony w dolnej czesci tak aby mozliwy byl uchyl okna przy zazbrojonym alarmie.Troche "smykalki" mam ale mimo wszystko wolalbym nie uczyc sie na wlasnych oknach...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awja 12.01.2005 04:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2005 Może ktoś wie Ca5 może przekazywać info o systemie do monitoringu- kody, czy można wykorzystać tą funkcję jako namiastkę "normalnego" dialera. (Co słychać w słuchawce, jaki wybrać rodzaj transmisji???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 14.01.2005 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi na Wasze pytania, ale mam dużo pracy, otrzymuję sporo zapytań i w związku z tym mam trochę zaległości. Proszę wszystkich o wyrozumiałość i cierpliwość . Zbychu, czy przysłac Ci może plany domu? Oczywiście, adres e-mail [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 14.01.2005 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 Zbychu - masz może jakieś zdjęcia z montażu kontaktronow w oknach ? Bede mial okna PCV i planuje zamontowac w nich kontaktrony w dolnej czesci tak aby mozliwy byl uchyl okna przy zazbrojonym alarmie. Troche "smykalki" mam ale mimo wszystko wolalbym nie uczyc sie na wlasnych oknach... Pozdrawiam Niestety, ale takiej instrukcji popartej zdjęciami nie mam . Dużo zależy od profilu zastosowanego do produkcji okna oraz od systemu okuć. Chodzi o to, że czasem w dolnym profilu jest uformowana taka rynienka do odprowadzania wody deszczowej (jeśli napada przy uchylonym oknie) i wtedy jest duży problem z montażem kontaktronu (np. profil firmy Kniping ma taką rynienkę). Inną pułapką jest wzmocnienie profilu. Czasem jest tak dziwnie uformowane, że wiercąc otwór pod czujnik można trafić na kant wzmocnienia i wtedy mamy problem . Aby uchronić się przed niespodziankami należy ustalić, jakiej firmy mamy profil i poszukać w internecie rysunku przekroju takiego profilu. Wówczas można precyzyjnie określić miejsce montażu czujnika - bez niespodzianek. Inny problem, to okucie WK2 czy WK3. Przy takim okuciu doskonałe miejsce na montaż magnesu jest zasłonięte okuciem . W takich przypadkach polecam zastosować okrągłe magnesy neodymowe centralnie przykręcane jednym wkrętem (wyglądają jak gruba podkładka do śruby). Nie są może tanie, ale umożliwiają bezkolizyjne rozwiązanie problemu. Jeszcze inny problem, to montaż kontaktronów spolaryzowanych. Tu wymagana jest szczególna precyzja montażu. Generalnie osobom nie doświadczonym, proponuję odpuścić sobie montaż kontaktronów spolaryzowanych, szczególnie w jakiś nietypowych profilach. Co do samego montażu, to należy się zaopatrzyć w wiertła fi 3-4, fi 6-8, fi 9,5 (dla kontaktronu fi 10 - 11), rozwiertak fi 12 - 13 do wykonania fazki (aby czujnik był zlicowany z profilem), wbijak fi 12 oraz magnesik do zbierania opiłków metalu. Otwór należy wykonać stopniując wiertła - nigdy od razu grubym wiertłem, bo będzie porażka! Otwór zawsze ulega rozkalibrowaniu więc przy wiertle fi 9,5 otwór wychodzi fi 10 - 10,5, czyli akurat . Przy wierceniu trzeba często czyścić wiertło z wiórów, bo rysują powierzchnię PCV. Później w tych ryskach osiada brud i brzydko to wygląda. Przy montażu kontaktronów nie należy zapomnieć o montażu podwójnych rezystorów parametryzujących linię dozorową. Oczywiście polecam zasadę - jedna linia - jeden kontaktron (w oknach dwuskrzydłowych oba kontaktrony mogą być połączone pod jedną linię). Rezystory należy schować w profilu PCV. Po montażu kontaktrony wyglądają tak (to te kropki po prawej i lewej stronie ): http://www.zbychdom.republika.pl/kontaktron/1.JPG Na środku widoczna jest czujka inercyjna firmy Texecom model Impaq Plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 14.01.2005 23:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 Może ktoś wie Ca5 może przekazywać info o systemie do monitoringu- kody, czy można wykorzystać tą funkcję jako namiastkę "normalnego" dialera. (Co słychać w słuchawce, jaki wybrać rodzaj transmisji???) http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/CA5.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awja 15.01.2005 02:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 Dzięki i...przepraszam Nie doczytałem. Życzę sukcesów w pracy i w budowie oczywiście( jeżeli jeszcze trwa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art63 15.01.2005 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 Chcę przed tynkowaniem rozprowadzić kabelki pod alarm ale nie mam o tym zielonego pojęcia , tak samo jak elektryk który będzie wykonywał mi instalację elektryczną . W związku z tym mam pytania: W którym miejscu wyprowadzić kabelki pod te kontraktony ? jaki długi odcinek kabelka pozostawić ? (okna drewniane)? Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 15.01.2005 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 Dzięki i...przepraszam Nie doczytałem. Nie ma sprawy . Mnie też się zdarza przeczytać cos dwa razy i nie znaleźć tego, czego szukam . Życzę sukcesów w pracy i w budowie oczywiście( jeżeli jeszcze trwa) Dziękuję, wzajemnie . Ja już się wykańczam (w przenośni i dosłownie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 15.01.2005 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 Chcę przed tynkowaniem rozprowadzić kabelki pod alarm ale nie mam o tym zielonego pojęcia , tak samo jak elektryk który będzie wykonywał mi instalację elektryczną . W związku z tym mam pytania: W którym miejscu wyprowadzić kabelki pod te kontraktony ? jaki długi odcinek kabelka pozostawić ? (okna drewniane)? Artur Podstawowe sprawy to: - przewodów od systemu alarmowego nie należy na dłuższych odległościach układać wzdłuż przewodów prądowych (szczególnie zasilających duże odbiorniki prądu lub odbiorniki indukcyjne, w tym oświetlenie halogenowe z transformatorem!), minimalna odległość, to 5 cm - nie stosuj przewodów ekranowanych - okablowanie pod czujniki kontaktronowe wyprowadza się od dołu okna najlepiej przewiercając na ukos ściankę pod oknem (tak, aby przewód wyszedł pod parapetem, ale nie przechodził przez kant ściany - nie ulegnie wówczas przetarciu przy różnych pracach wykończeniowych) - trzeba pamiętać o odpowiednim dystansie przewodu od glifu okna, żeby tynkarze nie wbili później metalowego narożnika w przewód oraz aby nie uszkodzić przewodu przy wcinaniu parapetu w ścianę - przewód w oknie jednoskrzydłowym wyprowadzamy od dołu, po stronie klamki, a w oknie dwuskrzydłowym na środku okna zostawiając około 20 - 30 cm przewodu - do czujnika kontaktronowego potrzebny jest dwużyłowy, ale dla bezpieczeństwa polecam ułożenie czterożyłowego (ma grubszy pancerz i trudniej go przypadkowo uszkodzić, a nawet jeśli się zdarzy, to istnieje prawdopodobieństwo, że z czterech żył dwie pozostaną sprawne) - aby oszczędzić sobie pracy i kasy na okablowanie można do pierwszego okna w pomieszczeniu doprowadzić przewód sześciożyłowy i od tego okna do następnego czterożyłowy - przewodów nie przybijamy blaszkami!!! najlepiej przyklejać klejem na gorąco (ze specjalnego pistoletu) - przewody staramy się prowadzić w takich miejscach, aby nie uległ uszkodzeniu przy wykańczaniu domu (np. nie prowadzimy przy schodach; w kuchni na wysokości szafek wiszących, itp.) - jeśli dom jest duży, to możemy zastosować system rozproszony. Polega to na tym, że stosujemy w różnych miejscach domu moduły rozszerzenia systemu (po osiem linii każdy) i do nich sprowadzamy sobie po osiem linii, zamiast ciągnąć wszystkie przewody do centrali. Najlepiej zaplanować linie kolejno zgodnie z ruchem wskazówek zegara zaczynając od drzwi wejściowych. Umożliwia to uporządkowanie systemu. Trzeba pamiętać, że pierwsze osiem linii prowadzimy zawsze z centrali. Moduły łączy się z centralą przy pomocy magistrali danych (cztery żyły) i zasilania do czujek (najlepiej drugie cztery żyły). Na zapas proponuję moduły połączyć z centralą przewodem dziesięciożyłowym (lub dwa przewody po 6 żył) - system nie może być oparty na samych czujnikach kontaktronowych. Muszą być do tego zastosowane przestrzenne czujki zbicia szyb (jedna czujka w każdym pomieszczeniu z oknami, która słyszy dźwięk bicia szyby) lub czujkami inercyjnymi na każdym oknie (drzwiach, bramach garażowych). Nie zaszkodzi też zastosować czujkę ruchu, np. w formie kurtyny poziomej na wysokości około 1 - 1,2 m w centralnej części domu, na każdej kondygnacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
keraj 15.01.2005 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 Zbychu - WIELKIE dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art63 15.01.2005 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 ....- jeśli dom jest duży, to możemy zastosować system rozproszony. Polega to na tym, że stosujemy w różnych miejscach domu moduły rozszerzenia systemu (po osiem linii każdy) i do nich sprowadzamy sobie po osiem linii, zamiast ciągnąć wszystkie przewody do centrali. .. ? Czy mam rozumieć że 8 przewodów zastępuję 1 Nie zaszkodzi też zastosować czujkę ruchu, np. w formie kurtyny poziomej na wysokości około 1 - 1,2 m w centralnej części domu, na każdej kondygnacji .. Rozumiem że gdy będę w domu to je wyłącze a kontraktony i inne czujki mogą być włączone. Dzięki za szczegółowy opis kabelkowania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 16.01.2005 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2005 ....- jeśli dom jest duży, to możemy zastosować system rozproszony. Polega to na tym, że stosujemy w różnych miejscach domu moduły rozszerzenia systemu (po osiem linii każdy) i do nich sprowadzamy sobie po osiem linii, zamiast ciągnąć wszystkie przewody do centrali. .. ? Czy mam rozumieć że 8 przewodów zastępuję 1 Tak czujniki podłączamy do lokalnego modułu, a moduł łączymy jednym przewodem magistralnym z centralą (cztery żyły magistrala + 2 x po dwie żyły zasilanie). Przy takim wykonaniu trzeba dokładnie zaplanować system - najlepiej wykonać projekt. Nie mam tu na myśli profesjonalnego projektu, bo to kosztuje, a skoro ktoś sam się bierze za wykonanie jakiejś instalacji, to wiadomo o co chodzi... Wystarczy spisać wszystkie czujniki jakie mają być zamontowane i odpowiednio rozrysować sobie schemat blokowy (który czujnik, do którego modułu trzeba dociągnąć). Nie zaszkodzi też zastosować czujkę ruchu, np. w formie kurtyny poziomej na wysokości około 1 - 1,2 m w centralnej części domu, na każdej kondygnacji .. Rozumiem że gdy będę w domu to je wyłącze a kontraktony i inne czujki mogą być włączone. Oczywiście. Przy odpowiednim zaprogramowaniu linii czujek ruchu (jako tzw. sypialniane) system sam rozpoznaje czy wychodzimy z domu i ma włączyć wszystkie czujki, czy pozostajemy w domu i ma zablokować czujki ruchu. System czyta to sobie z naruszenia czujki opóźnionej znajdującej się przy wejściu (czujka ruchu lub lepiej kontaktron na drzwiach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art63 16.01.2005 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2005 Przy odpowiednim zaprogramowaniu linii czujek ruchu (jako tzw. sypialniane) system sam rozpoznaje czy wychodzimy z domu i ma włączyć wszystkie czujki, czy pozostajemy w domu i ma zablokować czujki ruchu. System czyta to sobie z naruszenia czujki opóźnionej znajdującej się przy wejściu (czujka ruchu lub lepiej kontaktron na drzwiach). Nie bardzo pojmuję -przecież gdybym tak zrobił to po wyjściu pierwszej osoby włączą się wszystkie czujki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 16.01.2005 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2005 Przy odpowiednim zaprogramowaniu linii czujek ruchu (jako tzw. sypialniane) system sam rozpoznaje czy wychodzimy z domu i ma włączyć wszystkie czujki, czy pozostajemy w domu i ma zablokować czujki ruchu. System czyta to sobie z naruszenia czujki opóźnionej znajdującej się przy wejściu (czujka ruchu lub lepiej kontaktron na drzwiach). Nie bardzo pojmuję -przecież gdybym tak zrobił to po wyjściu pierwszej osoby włączą się wszystkie czujki ? Sprawa jest prosta, zakładając, że masz na drzwiach wejściowych kontaktron, to po uzbrojeniu systemu jak nie otworzysz tych drzwi, to system wie, że pozostałeś w domu i ma wyłączyć czujki ruchu. Jak po uzbrojeniu systemu otworzysz drzwi, to jest to sygnał dla centrali, że wychodzisz i ma uzbroić cały system (oczywiście po czasie opóźnienia na wyjście). Mam nadzieję, że teraz jasno to opisałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art63 16.01.2005 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2005 Dzięki! , wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelko 17.01.2005 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 A czy polecacie zabezpieczać jakąś czujką otwory wypełnione luksferami czy należy traktować je jak fragment muru (czyli osobnej bez ochrony)?Jeśli zabezpieczać to jaką czujką - udarową czy stłuczenia szyby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 17.01.2005 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 A czy polecacie zabezpieczać jakąś czujką otwory wypełnione luksferami czy należy traktować je jak fragment muru (czyli osobnej bez ochrony)? Jeśli zabezpieczać to jaką czujką - udarową czy stłuczenia szyby? Jeśli okna i drzwi będą zabezpieczone czujnikami kontaktronowymi (i inercyjnymi), to luksfery również polecam zabezpieczyć czujkami inercyjnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.