Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa raz jeszcze


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 11,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Właśnie niedawno opisywałem problem montażu czujnika w profilu tego typu. Wszystko jest jeszcze proste jeśli nie ma okucia WK2 lub WK3.

 

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/_baron1.jpg

 

Jesli mamy okucie WK 2 lub WK 3, to zajmuje ono miejsce na montaż magnesu i trzeba dokupić neodymowe magnesy, o takie:

 

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/magnes.jpg

 

i przykręcać je wkrętem tak:

 

http://www.zbychdom.republika.pl/rozne/_baron2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiednim zaprogramowaniu linii czujek ruchu (jako tzw. sypialniane) system sam rozpoznaje czy wychodzimy z domu i ma włączyć wszystkie czujki, czy pozostajemy w domu i ma zablokować czujki ruchu. System czyta to sobie z naruszenia czujki opóźnionej znajdującej się przy wejściu (czujka ruchu lub lepiej kontaktron na drzwiach).

 

nie opóźnionej tylko zaprogramowanej jako wejściowo/wyjściowa z czasem opóźnienienia, a linia opóźniona to co innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiednim zaprogramowaniu linii czujek ruchu (jako tzw. sypialniane) system sam rozpoznaje czy wychodzimy z domu i ma włączyć wszystkie czujki, czy pozostajemy w domu i ma zablokować czujki ruchu. System czyta to sobie z naruszenia czujki opóźnionej znajdującej się przy wejściu (czujka ruchu lub lepiej kontaktron na drzwiach).

nie opóźnionej tylko zaprogramowanej jako wejściowo/wyjściowa z czasem opóźnienienia, a linia opóźniona to co innego

Nie każda centrala posiada linię wejścia/wyjścia :-?. Np. DSC czy ROKONET nie posiada takiego typu linii. Napisałem dokładnie o co chodzi. Niepotrzebnie czepiasz się szczegółów :-?. Wiadomo o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli okna i drzwi będą zabezpieczone czujnikami kontaktronowymi (i inercyjnymi), to luksfery również polecam zabezpieczyć czujkami inercyjnymi.

 

Zbychu, z całym szacunkiem, ale nie przesadzasz? Jakie są statystyki włamań przez luksfery? W sumie luksfery muruje się często na zaprawę i dodatkowo zbroi prętami. Dla mnie taka ścianka wygląda solidnie. Wybicie pojedynczego luksfera nie wiele daje, trzeba wywalić spory otwór żeby wejść do środka. Sądzę, że musiałby być bardzo sprytny i pomysłowy złodziej, i do tego znający dany system alarmowy, żeby nie wchodzić zwykłymi oknami, tylko wywalać luksfery.

Trochę mi to przypomina zabezpieczanie przed włamaniem przez ściągnięcie dachówek z dachu. Można, ale czy ma warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli okna i drzwi będą zabezpieczone czujnikami kontaktronowymi (i inercyjnymi), to luksfery również polecam zabezpieczyć czujkami inercyjnymi.

 

Zbychu, z całym szacunkiem, ale nie przesadzasz? Jakie są statystyki włamań przez luksfery? W sumie luksfery muruje się często na zaprawę i dodatkowo zbroi prętami. Dla mnie taka ścianka wygląda solidnie. Wybicie pojedynczego luksfera nie wiele daje, trzeba wywalić spory otwór żeby wejść do środka. Sądzę, że musiałby być bardzo sprytny i pomysłowy złodziej, i do tego znający dany system alarmowy, żeby nie wchodzić zwykłymi oknami, tylko wywalać luksfery.

Trochę mi to przypomina zabezpieczanie przed włamaniem przez ściągnięcie dachówek z dachu. Można, ale czy ma warto?

damiang, to, co z Twojego punktu widzenia jest przesadą, dla mnie jest wymagalne. Luksfery są dostępne nisko i odpowiedniej wagi młotek sprawnie i cicho pozwala się ich pozbyć...

O ile montując samemu system możesz sobie pozwolić na zaniechanie zakładania czujników na luksferach, to ja nie mogę sobie pozwolić na takie zaniechanie u klienta, bo SJS mnie zje na rozprawie w sądzie :lol:

Czujka inercyjna to wydatek rzędu 100 zł, więc montując system za kilka tys. zł chyba nie warto oszczędzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twój punkt widzenia :)

Jak są luksfery, gdzieś w domu w pomieszczenie nie chronionym w inny sposób to rzeczywiście warto je zabezpieczyć.

A co w takim wypadku: Jest garaż, w nim czujka dualna, duża brama garażowa segmentowa z napędem, z kontaktronem (raczej do gongu niż do alarmu) oraz dwa okna z luksferami. Czy tu dałbyś także czujki inercyjne na luksfery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twój punkt widzenia :)

Jak są luksfery, gdzieś w domu w pomieszczenie nie chronionym w inny sposób to rzeczywiście warto je zabezpieczyć.

A co w takim wypadku: Jest garaż, w nim czujka dualna, duża brama garażowa segmentowa z napędem, z kontaktronem (raczej do gongu niż do alarmu) oraz dwa okna z luksferami. Czy tu dałbyś także czujki inercyjne na luksfery?

To zależy jeszcze od wartości samochodu stojącego w garażu. Jeśli w domu na oknach są czujki inercyjne, to na pewno zamontowałbym czujki inercyjne na bramie, bo bardziej prawdopodobne jest, że wytną dziurę w bramie, niż że pokonają luksfery. Jeśli w garażu ma stanąć b. drogi samochód to oczywiście zabezpieczyć należy również luksfery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Zbychu,

 

mam problem z doborem odpowiedniego zabezpieczenia na okna połaciowe. Nie od dziś słyszę że weszli do domu wpuszczając gaz do sypialni a potem wszystko obczyścili na piętrze. Na parterze nie naruszony bo alarm czuwał.

 

Co proponujesz (okna drewniane - zimą nieotwierane) jako w miarę skuteczne zabezpieczenie przed odwiedzinami obcych wiedząc że musi to czuwać 24h lub przynajmniej łącznie ze strefą czuwającą w nocy. Mocne zabezpieczenie też warto wiedzieć.

 

Okno połaciowe jest umieszczone w takiej wnęce że nie można zainstalować we wnęce - nie da się potem otworzyć okna.

 

Kontaktron odpada.

 

Rozmyślałem o Impaq plus przykręconym do ramy okna lub kurtynie pionowej ale z tym ostatnim to jest problem:

a. trzeba koło tego przejść jak chce się położyć do łóżka

b. trzeba zaakceptować już kogoś prawie nad swoją drogą.

 

 

Czujka zewnętrzna odpada, chyba żeby zamontować czujkę mikrofalową dualną z min czułością PIR a maks mikrofalą aby przez szyby i połać wykrywała obcego na dachu.

 

podpowiedz cosik

 

dzieki

 

gmx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Zbychu,

mam problem z doborem odpowiedniego zabezpieczenia na okna połaciowe. Nie od dziś słyszę że weszli do domu wpuszczając gaz do sypialni a potem wszystko obczyścili na piętrze. Na parterze nie naruszony bo alarm czuwał.

Co proponujesz (okna drewniane - zimą nieotwierane) jako w miarę skuteczne zabezpieczenie przed odwiedzinami obcych wiedząc że musi to czuwać 24h lub przynajmniej łącznie ze strefą czuwającą w nocy. Mocne zabezpieczenie też warto wiedzieć.

Okno połaciowe jest umieszczone w takiej wnęce że nie można zainstalować we wnęce - nie da się potem otworzyć okna.

Kontaktron odpada.

Jak najbardziej kontaktron! Model wpuszczany w ramę. Do tego akustyczna czujka zbicia szyby.

 

Rozmyślałem o Impaq plus przykręconym do ramy okna

Czujki inercyjnej nie należy montować do okna połaciowego, bo duży deszcz, grad lub obsuwający się z dachu zlodowaciały śnieg może włączać fałszywe alarmy.

 

lub kurtynie pionowej ale z tym ostatnim to jest problem:

a. trzeba koło tego przejść jak chce się położyć do łóżka

b. trzeba zaakceptować już kogoś prawie nad swoją drogą.

No tak, to juz musztarda po obiedzie :(.

 

Czujka zewnętrzna odpada, chyba żeby zamontować czujkę mikrofalową dualną z min czułością PIR a maks mikrofalą aby przez szyby i połać wykrywała obcego na dachu.

To się nie sprawdzi, bo zwykła czujka dualna wymaga naruszenia obu torów (czyli i podczerwieni i mikrofali) do wywołania stanu alarmowego. Zastosowanie samej czujki mikrofalowej (bo takie też są jeszcze produkowane) też się nie sprawdzi, bo ptaki i śnieg mogą wywoływać fałszywe alarmy :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, trzeba się postarać o dodatkowe zabezpieczenie mechaniczne do okna połaciowego. Velux posiada w ofercie specjalne zamki.

Miałem przypadek próby wejścia do domu przez okno połaciowe (po próbie wejścia oknami na parterze i piętrze złodzieje spróbowali jeszcze wejścia oknem połaciowym) Niestety złodzieje oszukali się, bo dom jest zabezpieczony od fundamentów po dach :D (mechanicznie - okna z okuciami WK3 i szybami P4, a połaciowe z P4 i dodatkowymi zamkami i elektronicznie - czujniki kontaktronowe, inercyjne i zbicia szyby).

Żeby nie dodatkowy zamek w oknie połaciowym, to złodzieje weszli by do środka. Ochrona po przybyciu do obiektu nawet nie zauważyła włamania :evil:, a z pamięci zdarzeń wynikało, że od wywołania alarmu złodzieje jeszcze kilka minut próbowali wyłamać okno połaciowe, bo czujnik był naruszony kilka minut. Zgroza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. cenię twoje rady,

 

taki zamek to świetna sprawa ale nie do wszystkich okien Velux. Zamek z kluczykiem lub z przyciskiem montuje się w górnej części ramy - więc to jest dobre zabezpieczenie - ale drogie cena około 160 zł (kluczyk) i przycisk (68).

Dobre tam gdzie masz dostęp do okna.

 

Ale - tam gdzie nie ma dostępu - chyba zastosuje dowolny rygielek (np. taki jak w WC :-)) ) na dole okna z dwóch stron. Wtedy okno ma dodatkowe 2 punkty zaparcia. Na takim oknie mam kurtynę pionową. Więc te okno to ok.

 

Pozostają mi 4 pozostałe okna. Jakieś inne pomysły wpadają do głowy?

 

Z tym impaq plus to mnie zaskoczyłeś - bo już myślałem że można się w to zabawić - np. regulując czulość aby ominąć ryzyko fałszywwego alarmu z gradu czy śniegu zsuwającego się.

Niestety na kontaktron za późno, no chyba że tzw drzwiowy zewnętrzny ale musiałbym zastoswać aluminiowy ze wzgl;ędu na estetykę.

 

pozdr

gmx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gmx - Ciekawość - dlaczego na kontaktron za późno? Bo piszesz że na zewnętrze to OK (poza etetyką) - więc rozumiem że nie jest to problem kabelków. No to ja nic nie rozumiem.

 

I o ile pamiętam _ZBYCH_ radził zamontować w pomieszczeniach na poddaszu akustyczne, przestrzenne czujniki zbicia szyby (jedno na pomieszczenie).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym impaq plus to mnie zaskoczyłeś - bo już myślałem że można się w to zabawić - np. regulując czulość aby ominąć ryzyko fałszywwego alarmu z gradu czy śniegu zsuwającego się.

Niestety na kontaktron za późno, no chyba że tzw drzwiowy zewnętrzny ale musiałbym zastoswać aluminiowy ze wzgl;ędu na estetykę.

Niestety, regulacja czułości nie pomoże, bo taki zlodowaciały śnieg jak się zsuwa z dachu i rąbnie o kołnierz okna to na pewno włączy czujkę. Natomiast jak się zmniejszy czułość, to czujka nie zadziała również przy próbie wyłamania okna :(.

Odnośnie czujnika kontaktronowego, to nigdy nie jest za późno. Jeśli masz przewód doprowadzony do okna, to śmiało można zamontować czujnik wpuszczany. To nie taki duży problem. Sam często tak robię, bo często czujniki zakładam po zamontowaniu płyt GK. Wycinasz otworek otwornicą, pod kontaktron wiercisz od czoła okna jeden otwór (na czujnik) i od dołu w grubości płyty drugi otwór (na przewód) tak, aby się oba otwory spotkały. Przeciągasz przewody od czujnika, łączysz pod płytą i na koniec wklejasz na gips wcześniej wycięty korek z płyty GK. Na koniec szlifowanie, malowanie i po sprawie :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, do drewnianych okien stosujemy wiertło do drewna! Pod Kontaktron średnicy (10 - 11 mm) potrzebne wiertło 9 mm. Wiercimy od razu docelowym wiertłem, bez stopniowania.

 

Powodzenia!

 

No właśnie tak mi wyszło z eksperymentów, że najlepiej od razu wiercić odpowiednią średnicą.

Trochę mi to nie pasowało, bo czytałem jak to _ZBYCH_ fachowo wierci czterema rozmiarami wierteł... :D

Ale domyśliłem się że pewnie wierci w plasitku/stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gmx - Ciekawość - dlaczego na kontaktron za późno? Bo piszesz że na zewnętrze to OK (poza etetyką) - więc rozumiem że nie jest to problem kabelków. No to ja nic nie rozumiem.

 

I o ile pamiętam _ZBYCH_ radził zamontować w pomieszczeniach na poddaszu akustyczne, przestrzenne czujniki zbicia szyby (jedno na pomieszczenie).

 

Pozdrawiam

 

Za późno bo przewód mam wyprowadzony od góry a nie u dołu. U góry się nie da bo to okno GGL (z klamką u góry).

A u mnie płyty g-k są już zrobione i pomalowane (mieszkam od 2 lat).

 

Ja się tylko zastanawiam nad tym aby jak najwcześniej system powiadomił mnie o tym że ktoś przy oknie majstruje połaciowym od zewnątrz. Jak wiadomo tam nie ma zbyt dużych sił do użycia, nie można łomu 2 metrowego niewiadomo jak ciężkiego użyć. Można tylko wiertareczkę aku lub ręczną wiercić w kołnierzyku aby dostać się do zamka (wtedy kontaktron przydatny) albo łamać łomem (wtedy przydałby się impaq+).

 

Przed takimi chciałbym się zabezpieczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za późno bo przewód mam wyprowadzony od góry a nie u dołu. U góry się nie da bo to okno GGL (z klamką u góry).

A u mnie płyty g-k są już zrobione i pomalowane (mieszkam od 2 lat).

Zapewniam Ciebie, że nie jest za późno :D. Bez znaczenia jest, czy przewód masz na dole, czy na górze okna połaciowego.

 

Ja się tylko zastanawiam nad tym aby jak najwcześniej system powiadomił mnie o tym że ktoś przy oknie majstruje połaciowym od zewnątrz. Jak wiadomo tam nie ma zbyt dużych sił do użycia, nie można łomu 2 metrowego niewiadomo jak ciężkiego użyć. Można tylko wiertareczkę aku lub ręczną wiercić w kołnierzyku aby dostać się do zamka (wtedy kontaktron przydatny) albo łamać łomem (wtedy przydałby się impaq+).

Przed takimi chciałbym się zabezpieczyć.

Okna połaciowe firmy Velux ma najgorsze zamknięcie (pod kątem zabezpieczenia przed włamaniem). Wystarczy długi gwóźdź do otwarcia takiego okna...

Jak obejrzysz okno, to sam się domyślisz dlaczego gwóźdź...

 

Dlatego polecam dodatkowy zamek do takiego okna:

 

http://www.velux.pl/img/pages_produkty/roofwindows_lock2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, do drewnianych okien stosujemy wiertło do drewna! Pod Kontaktron średnicy (10 - 11 mm) potrzebne wiertło 9 mm. Wiercimy od razu docelowym wiertłem, bez stopniowania.

 

Powodzenia!

 

No właśnie tak mi wyszło z eksperymentów, że najlepiej od razu wiercić odpowiednią średnicą.

Trochę mi to nie pasowało, bo czytałem jak to _ZBYCH_ fachowo wierci czterema rozmiarami wierteł... :D

Ale domyśliłem się że pewnie wierci w plasitku/stali.

Eksperymentowałeś na własnych oknach :o :wink: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...